jacek_podwysocki Opublikowano 22 Kwietnia 2020 Autor Opublikowano 22 Kwietnia 2020 Model zyskał oklejone skrzydła i oklejone zastrzały. Brakuje w nich jeszcze tylko środkowych wsporników.
jacek_podwysocki Opublikowano 29 Kwietnia 2020 Autor Opublikowano 29 Kwietnia 2020 Model zyskał odciągi stateczników pionowego i poziomego, przyznam, że doskonale usztywniły część ogonową. W następnej kolejności zajmę się podporami skrzydeł mocowanymi do zastrzałów. Idea jest taka, aby były demontowalne do transportu co będzie wymagało ich częściowej ruchomości.
skippi66 Opublikowano 30 Kwietnia 2020 Opublikowano 30 Kwietnia 2020 Skup się na wyważeniu podłużnym, bo to istotne. Zaś poprzeczne, jak by to powiedzieć... olej. Różnice w ciężarze skrzydeł nie powinny być duże, nawet nie zauważysz różnicy. Dzwoni kobita do serwisu silników zaburtowych: Ona: - Dzień dobry, coś mi cieknie z okolic śruby ( ze spodziny ) Mechanik: - To olej. Ona: - To oleję... 1
jacek_podwysocki Opublikowano 6 Maja 2020 Autor Opublikowano 6 Maja 2020 Osłonę silnika będę chciał wykonać metodą podciśnieniową z polistyrenu (hips). Na tę chwilę najtrudniejszym zadaniem wydaje mi się zrobienie tymczasowej maski przy pomocy której odleję kopyto do formowania właściwej maski. I tutaj pojawia się moje pytanie, jak podejść do tego tematu? W jaki sposób i z czego zrobić formę do odlania kopyta z gipsu, aby utworzona przy jego pomocy maska pasowała idealnie do kształtu modelu?
d9Jacek Opublikowano 6 Maja 2020 Opublikowano 6 Maja 2020 Jacku, a dlaczego chcesz to zrobić taką pokrętną metodą ??.... tak tylko pytam
jacek_podwysocki Opublikowano 6 Maja 2020 Autor Opublikowano 6 Maja 2020 Nie wiem czy jest to pokrętna metoda, jeśli tak to tutaj właśnie szukam podpowiedzi czy można zrobić to lepiej, w szerokim rozumieniu tego słowa Na pewno nie chcę się bawić w materiał typu włókno szklane, nie chcę także żeby osłona była wykonana z drewna.
d9Jacek Opublikowano 6 Maja 2020 Opublikowano 6 Maja 2020 29 minut temu, jacek_podwysocki napisał: Nie wiem czy jest to pokrętna metoda, jeśli tak to tutaj właśnie szukam podpowiedzi czy można zrobić to lepiej, w szerokim rozumieniu tego słowa Na pewno nie chcę się bawić w materiał typu włókno szklane, nie chcę także żeby osłona była wykonana z drewna. dlaczego nie chcesz zrobić lekkiej laminatowej osłony w formie dwudzielnej ?? na Forum w wielu miejscach masz pokazane co i jak edit https://pfmrc.eu/topic/83442-p-39-airacobra/page/5/?tab=comments#comment-785046
jacek_podwysocki Opublikowano 6 Maja 2020 Autor Opublikowano 6 Maja 2020 Nie chcę robić maski z laminatu, ponieważ jest przy tym sporo tzw "rzeźby" a mając już kopyto, zrobienie dwudzielnej maski metodą podciśnieniową wydaje się być łatwiejsze/szybsze. Maska nadal będzie lekka, sprężysta i dość wytrzymała. W tym momencie przede wszystkim ciekawi mnie metoda wytworzenia dobrego wzoru w postaci kopyta niż alternatywna technika wykonania samej maski.
zbjanik Opublikowano 6 Maja 2020 Opublikowano 6 Maja 2020 Może takie rozwiązanie- zrób najpierw kopyto, lity model przyszłej maski z czegokolwiek, najlepszy klocek styroduru (może być sklejony z warstw, jak nie masz odpowiedniej grubości, ale może też być nawet styropian). przyklej taśmą dwustronną do wręgi silnikowej. po obrobieniu oklej masą papierową (gazety, wikol) zaszpachluj, oszlifuj i masz pozytyowy model. Użyj gipsu, jak chcesz negatywu do laminatu, ale już na tym pozytywie można zrobić z tworzywa termicznie. Ja często "inwestuję" w kopyto z drewna, na którym potem przy użyciu opalarki obkurczam odpowiedniej wielkości butelkę z Coli. Inwestycja się zwraca, bo osłona jest często elementem pierwszego kontaktu w razie kraksy...
jacek_podwysocki Opublikowano 6 Maja 2020 Autor Opublikowano 6 Maja 2020 Dziękuję @zbjanik, Twój pomysł wydaje mi się pomocny. Samo przyklejenie styroduru do wręgi silnikowej + kształtowanie pozwoli mi jednak na utworzenie modelu połowy maski, ponieważ wg planu maska sięga do połowy długości nosa. Wobec tego muszę chyba skleić duży prostopadłościan styroduru, wydrążyć w nim miejsca na tyle, aby maska sięgała do połowy nosa i wtedy dopiero modelować jej kształt.
zbjanik Opublikowano 6 Maja 2020 Opublikowano 6 Maja 2020 Aha, czyli ta nakładka, zakładka osłony sięga dość daleko na konstrukcję kadłuba. Widzę takie wyjście- ponieważ chodzi o powierzchnię rozwijalną, to zrób ten brakujący nos jak opisałem, ale potem doklej na nim to co ma sięgać dalej na kadłub. To może być jakaś cienka blaszka, karton, czy folia (lepiej nie papier jednak, gdyby miał potem kontakt z gipsem). No oczywiście szpachlowanie na końcu, bo musi zniwelować przyrost grubości o ten dodany na kopyto element. 1
magilla Opublikowano 6 Maja 2020 Opublikowano 6 Maja 2020 @jacek_podwysocki A może olej ten poliester? Zobacz jak to u mnie było robione. Trochę epidianu i tkaniny. To naprawę nie takie trudne. Swoją drogą bardzo ładny modelik Ci wyszedł. A jak się już upierasz na ten poliester to zrób jak u mnie tylko odlew zalej gipsem i na zeszlifowanym kopycie rób odbitki vacu.
jacek_podwysocki Opublikowano 6 Maja 2020 Autor Opublikowano 6 Maja 2020 @magilla trafiłem już wcześniej na Twoją relację zbierając informacje, które mogą okazać się pomocne przy budowie Piper'a, fantastyczną robotę wykonałeś! Może przekonam się do laminatu, chociaż niechętnie i tu nawet nie chodzi o trudność wykonania a złożoność procesu. Co więcej, mam do zrobienia jeszcze jedną maskę do elektrycznej Extr'y 1300mm i tym samym chciałbym nauczyć się robić maski metodą pozwalającą na względnie łatwe wykonanie ich duplikatów, gdy zajdzie taka potrzeba.
d9Jacek Opublikowano 6 Maja 2020 Opublikowano 6 Maja 2020 Teraz, jacek_podwysocki napisał: @magilla trafiłem już wcześniej na Twoją relację zbierając informacje, które mogą okazać się pomocne przy budowie Piper'a, fantastyczną robotę wykonałeś! Może przekonam się do laminatu, chociaż niechętnie i tu nawet nie chodzi o trudność wykonania a złożoność procesu. Co więcej, mam do zrobienia jeszcze jedną maskę do elektrycznej Extr'y 1300mm i tym samym chciałbym nauczyć się robić maski metodą pozwalającą na względnie łatwe wykonanie ich duplikatów, gdy zajdzie taka potrzeba. Jacku, z dwudzielnej negatywowej formy wyjmujesz nawet te najbadziej skomplikowane , osłony ,owiewki i co tam jeszcze chcesz.....z pozytywowej noo ..to juz może byc problem moim zdaniem ani technologicznie nie jest to skomplikowane ani specjalnie czasochłonne no ale jeden lubi to a drugi tamto...o gustach sie nie dyskutuje
magilla Opublikowano 6 Maja 2020 Opublikowano 6 Maja 2020 Idź w negatywy i laminat tak jak Jacek wyżej pisze. Przyznam że jest trochę babrania, smrodzenia ale vacu też łatwe i super nie jest. Przy PC-21 wrzuciłem kilka kroków jak to robiłem:
jacek_podwysocki Opublikowano 10 Maja 2020 Autor Opublikowano 10 Maja 2020 Mam problem z zachowaniem serw wysokości i kierunku (mode 2). Gdy spokojnie poruszam drążkiem kanału 2 lub 4 to odpowiednio ster wysokości i kierunku poruszają się poprawnie. Natomiast gdy raptownie poruszę drążkiem kanału 2 to pozostałe stery wariują i potrafią się same poruszyć. W takiej sytuacji czasami porusza się niezamierzenie ster kanału 4 a czasem także 3 uruchamiając na chwilę silnik. Wiecie w czym tkwi problem? Uprzedzając pytania, serwo steru wysokości nie ma jescze ustawionego reversu na aparaturze:) Załączam film. VID_20200510_182341.mp4
paweln7 Opublikowano 10 Maja 2020 Opublikowano 10 Maja 2020 Witam Nie za blisko nadajnik od odbiornika ??
jacek_podwysocki Opublikowano 10 Maja 2020 Autor Opublikowano 10 Maja 2020 Witam Nie za blisko nadajnik od odbiornika ??Odsunąłem się na 3 metry i zachowianie bez zmian. Problem wzbudzania pozostałych serw występuje w przypadku raptownego poruszania drążkiem dowolnego steru, problem nie ogranicza się do steru wysokości.
Oko 007 Opublikowano 10 Maja 2020 Opublikowano 10 Maja 2020 Może tutaj spadek napięcia wchodzi w grę?? z czego zasilany jest odbiornik ??
jacek_podwysocki Opublikowano 10 Maja 2020 Autor Opublikowano 10 Maja 2020 Odbiornik zasilany jest z regulatora 80A, BEC 4A przy 5V który pobiera prąd z pakietu Li-Po 11,1V Udało mi się ustalić że przy podmianie regulatora na 40A z BEC 3A przy 5V bez podpiętego silnika problem ze wzbudzanymi serwami nie występuje. Zatem co jest nie w porządku z zainstalowanym regulatorem 80A? Poniżej pełna specyfikacja zastosowanej elektroniki:Silnik:EMAX GT2826/04liczba ogniw zasilających [LiPo]: 3 - 4współczynnik KV [obr./V]: 1090ciąg maksymalny [g]: 2500maksymalny pobór prądu [A]: 47moc maksymalna [W]: 752masa silnika [g]: 175Regulator:Redox 80AWaga: 82 gKonektory: Wtyk Deans/3x gniazdo Gold 3,5 mmNapięcie pracy: LiPo 2-6s (7,4 - 22,2V) lub 5-18 ogniw NiXX (6 - 21,6V)Max. chwilowe natężenie: 100A/10 sek.Stałe natężenie prądu: 80ABEC: 4A/5VZasilanie:Redox2600 mAh11,1V50COdbiornik:FlySky FS-iA6Zasilanie 4-6,5VSerwa:PowerHD HD-1711MG - mediumZasilanie 4,8 - 6,0 V.
Rekomendowane odpowiedzi