BRoman Opublikowano 13 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2020 Będę musiał zająć się modelem z takim silnikiem. Może koledzy mają jakieś doświadczenie w użytkowaniu. Silnik fabrycznie nowy . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 13 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2020 Odeslalbym silnik do sklepu i wziął jakiś zarowy... Ten który mieliśmy na lotnisku nie miał żadnych stabilnych obrotów. Regulacja nie istniała. Nie polecam... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 13 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2020 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BRoman Opublikowano 13 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2020 Mam zamiennik nitro .Spróbuję ustawić ale czas mam do wiosny (ciepełko). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darod07 Opublikowano 13 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2020 Cytat A ja mogę zamienić jakiś żarowy na evo w benzynie... Mam 15kę evo do zbycia, jak masz chęć to pisz na priv a na pewno się dogadamy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 14 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2020 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BRoman Opublikowano 14 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2020 Słowem wymiana materialna ale nie myśli . Mało doświadczenia w tej kwestii . Może zapanuję nad żywiołem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 14 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2020 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lech Mirkiewicz Opublikowano 14 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2020 Temat już był przerabiany tu: https://pfmrc.eu/topic/35995-evolution-10gx/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BRoman Opublikowano 15 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2020 Dziękuję kolegom za odpowiedzi,podpowiedzi,sugestie i linki. Prawdopodobnie działanie tego silnika jest zależne od doświadczenia ,poprawności montażu i egzemplarza . Nie ma mowy o poddaniu się bez walki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mirek01 Opublikowano 15 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2020 Witam, używam silniczków evo 10 i 15 benzynki . U mnie sprawują się świetnie , równo pracują , jeszcze mnie nie zawiodły . Najważniejsze , że nie ma problemu z układem paliwowym , gdyż są wyposażone w pompę paliwa . Lekko palą i ważna sprawa - DOSTĘPNY SERWIS . Raz korzystałem z usługi serwisowej , ale to z mojego powodu . Kilka razy dzwoniłem odnośnie regulacji , zawsze otrzymałem pomoc . POLECAM . Mam większy problem z żarówkami . Ich regulacja , ustawienie i układ paliwowy musi wszystko być perfekcyjne . W przeciwnym wypadku czkawka i problem gotowy . Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ahaweto Opublikowano 16 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2020 Kamil nie zgodzę się z Tobą ale tylko w części Twojej wypowiedzi. Co prawda myślałem o zakupie Evolutiona 10 ale zdecydowałem się na zakup najpierw RCGF 10 potem OS Max GGT 10 i NGH 9 PRO. Moje początkowe problemy z dwoma pierwszymi nie wynikały z winy silników ale z mojej małej wiedzy na ten temat. Dużo pomogło mi Forum. Na tę chwilę użytkuję OS-a i gdyby nie świece żarowe (pisałem o tym) to nie mogę o tym silniku złego słowa powiedzieć. RCGF-a co prawda sprzedałem, chociaż jeśli chodzi o późniejszą eksploatację to też nie mogę złego słowa powiedzieć. W jego miejsce zakupiłem drugiego też 10-tkę ale z tylnym wydechem. Jest bardziej praktyczny do zabudowy w modelu. Z NGH 9 miałem problemy ale nie ze swojej winy. Obecnie eksploatowany chodzi jak "zegarek". Jest coś co odróżnia te w/w silniki od Evolutiona 10. Silniki o których piszę mają pierścień na tłoku i tutaj być może jest "pies pogrzebany", no i gaźnik być może jest niedopracowany. Natomiast zgadzam się z Tobą na temat żarowego 4-takta ale niekoniecznie 15cm. Są świetne. Mam 15-tkę ale kolega z którym wspólnie latamy ma ich 3 i wszystkie mimo że mają już "swoje lata" dalej nienagannie pracują. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elpazo Opublikowano 16 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2020 Kamil tu chyba nie za bardzo masz rację co do akumulatorów. Są modelarze, rajdowcy, czy zwolennicy spaliny którzy bez tego smrodku czy hałasu nie mogą żyć i żadne tam elektryki ich nie zadowolą a producenci o tym doskonale wiedzą. Będzie inny problem że będzie się spliny gonić z pobliska aglomeracji miejskich. Świat w ciszy nie zawsze jest taki piękny, jak by tak było muzyka by nie istniała a dźwięk silnika to jest miód dla wielu czy prawdziwy rezonans w RSR ach czy konkurencjach prędkich lotniczych nie pisząc o JETach. Pozdro Władek 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr28 Opublikowano 16 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2020 Obaj panowie tj.Kamil i Władysław macie rację i nie trudno jest się z Wami nie zgodzic.Sam jestem z tych ,którzy wolą dzwięk spaliniaka.Latam też oczywiście elektrykami bo jak wszystko ma swoje plusy i minusy,ale rzeczywiście jest dużo racji w wypowiedzi Kamila-to się dzieje już na naszych oczach.Silniki żarowe powoli odchodzą w niebyt,sam poszukuję nowego lub używanego o pojemności 10-15cm i są problemy... Poznikały ASP ze sklepów(z wyjątkiem niedobitków),wydaje mi się że ich już nie produkują,były THUNDER TIGER,MVVS-y,i inne po których ślad zaginął. Od czasu do czasu,cos tam pojawi się na aukcji i to wszystko.Ja osobiście strasznie żałuję że tak się dzieje.A nie każdego stać na wydatek 1000zł zeby kupić mały silnik benzynowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BRoman Opublikowano 16 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2020 4 godziny temu, piotr28 napisał: Od czasu do czasu,cos tam pojawi się na aukcji i to wszystko.Ja osobiście strasznie żałuję że tak się dzieje.A nie każdego stać na wydatek 1000zł zeby kupić mały silnik benzynowy. A ile za solidny 10 ccm żarowy silnik-nowy ? OS, Webra, Enya ,ST czy coś innego markowego. Dobry napęd elektryczny to w komplecie też nie mniej niż 1000 zł. Ja też nie mam na mały czołg a bym chciał. O jak bardzo chce mi się ! Może składać grosiki ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejC Opublikowano 16 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2020 Panowie chyba szukać nie umieją... Silniczki są. Tu jest strona, na której każdy silnikowiec znajdzie coś dla siebie: http://www.novarossi.it/2012/index.php/en/products.html albo niektóre jeszcze lepsze: https://www.horizonhobby.com/category/storefronts/horizon-hobby-best-brands/os-engines Zapewniam, że to jest najwyższa półka, choć w łódkach FSR w pojemnościach 7,5 i 15 są jaszcze lepsze silniki do ścigania się na wodzie, ale to jest moje subiektywne zdanie.... A ile jeszcze więcej można z tych motorków mocy wyciągnąć to tylko zawodnicy wiedzą, co się na tym znają i w tych motorkach grzebią Ponoć w kategorii FSR V3,5 (bo to nie moja kategoria), nie ma aktualnie lepszego motorka od jednego z OS-Maxów, właśnie. Dla Panów pilotów znajdzie się to co potrzebujecie Faktem jest, że kosztują, ale JAKOŚĆ MUSI kosztować. I co bardzo ważne, jest dostęp do części zamiennych. A.C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 16 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2020 . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejC Opublikowano 16 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2020 Tania masówka, to są Radugi, Komety itp. Pełno tego i łatwo kupić. Problem w moim przekonaniu Panie Dariuszu jest w tym, że trzeba chcieć. A jak prosty modelarz widzi wypasioną stronę z " legendarnymi" (w jego mniemaniu), silniczkami to od razu zaczyna się bać , czy podoła. Trzeba na dzień dobry wywalić kasę na "wyczynowy" silnik, i nie wiadomo co z tego będzie. I tego ludziska się boją A chyba nie ma czego się bać, bo im lepszy motorek, tym lepiej działa i jest prostszy w obsłudze i w eksploatacji bo rzadziej się rozlatuje A.C. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr28 Opublikowano 16 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2020 Szanowny kolego Andrzeju...Radugi,to się nadawały ale 30 lat temu a nie teraz.Teraz to są co najwyżej eksponaty muzealne.I co z tego ze są na chodzie,jak ich osiągi w tych czasach pozostawiają wiele do życzenia,to nie ta klasa.Chodziło mi o w miarę dobre silniki jakimi były choćby MDS i ASP.I wiem że trafiały się tandetne egzemplarze,ale mimo to cena była przystępna.Sam osobiście kupiłem ASP 17,22 CM za 450zł,nowiutkiego. Zgadzam się w 100% z tym co napisał Darek.Lepiej bym tego nie ujął.Nie każdy chce O.s.maxy czy inne wyczynowce.A co ma teraz powiedzieć młody modelarz,zaczynający zabawę ?Przed nim sciana,zaporowa cena jaką trzeba zapłacić za silnik.W dodatku silników nie ma.Linki które podałeś też wiele nie zmieniają bo oczywiście na stronie Novarossi sa silniki ale jakie ceny....400 eurosów za motorek 10cm...taniocha.....A drugi link oczywiście prowadzący do OS.. Nie chodziło mi o silniki wyczynowe,tylko o powiedzmy średnią półkę,której już nie ma. Roman,1000zł za elektryka czy solidny 10cm to wybacz ale przesada..Skoro stać mnie na wydanie tysiaka to dołoże jeszcze 300zł i z Chin ściągne benzynę DLE 55 i mam piękny motor,moc.Ale nie napewno w takiej cenie żarową 10cm.. Nie wszyscy są wyczynowcami i startują w zawodach.Bez urazy oczywiście. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BRoman Opublikowano 16 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2020 Nie chodzi o wyczyn ale o działający pewny silnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi