robertus Opublikowano 1 Czerwca 2020 Opublikowano 1 Czerwca 2020 Wszystko pięknie, ale takie wpisy jak wskazuje Mariusz powodują, że w razie "W" modelarz będzie pociągnięty do odpowiedzialności, bo kliknięcie w aplikacji droneradar nie powoduje jednocześnie, że dostał zgodę na lot. Wtedy się okaże np, ze powinien wysłać pismo listem w trzech kopiach miesiąc przed planowanym lotem. Przesadzam? Być może, ale w sądzie jest krótka piłka w takich tematach.
samolocik Opublikowano 1 Czerwca 2020 Opublikowano 1 Czerwca 2020 Nie bardzo rozumiem Robert. Trudno, żeby rejestracja lotu zwalniała latającego z odpowiedzialności. Z odpowiedzialności za to, co się robi nie zwalnia nic, nawet wysłanie pisma w 3 kopiach. Proponuję zapoznać się z aplikacją, zgłosić pierwszy lot i wtedy zobaczysz jak to działa.
Czaro Opublikowano 1 Czerwca 2020 Autor Opublikowano 1 Czerwca 2020 W CTRach, gdzie program działa operacyjnie, zezwolenie na lot przesłane przez DroneRadar jest wiążące. Poza CTR, w przestrzeni G nie ma żadnego uzyskiwania zgody na loty, bo jej mieć nie trzeba. I tak modelarz za wszystko odpowiada.
robertus Opublikowano 1 Czerwca 2020 Opublikowano 1 Czerwca 2020 Nie nie. Nie chodzi o zwalnianie odpowiedzialności za skutki mojego latania. Wpisy w aplikacji w DroneRadar mówią, że to jest tylko narzędzie poglądowe i nie można się nimi podpierać w jakiejkolwiek spornej sprawie. Mi to się jakoś skojarzyło z gazetkami ze sklepów, które są tylko zbiorem obrazków i "nie są ofertą w rozumieniu prawa handlowego", mimo, że podają ceny. PS. Fakt mam aplikację zainstalowaną, pokazuje mi zielone światło, ale nie zgłaszałem jeszcze lotów. Nie mniej te wpisy i mnie zastanawiają, bo diabeł jak zawsze tkwi w szczegółach.
samolocik Opublikowano 1 Czerwca 2020 Opublikowano 1 Czerwca 2020 Typowe zapisy aby uniknąć jakiejkolwiek odpowiedzialności ze strony "DroneRadar". Zresztą typowe dla prawie wszystkich umów, czy oświadczeń z jakimi miałem kiedykolwiek do czynienia. Niestety. Na to nic nie poradzisz. Nawet w głupim samochodzie podane zużycie oleju jest tak duże żyby nikt nie mógł domagać się naprawy lub wymiany wadliwego silnika.
piotr28 Opublikowano 2 Czerwca 2020 Opublikowano 2 Czerwca 2020 Witajcie! Pozwolę sobie wtrącić kilka słów odnośnie korzystania z tej aplikacji, jak i rejestracji w PANSA Latam w strefie CTR EPMO ,końcówka strefy lotniska Modlin.Dozwolone loty bez wymaganej zgody na start,po zrobieniu "check in" oczywiście do 100 m od poziomu gruntu. Nie dalej jak miesiąc temu , złożyłem plan lotu w PANSA określając się że będe latał do wysokości 200 m.Po kilku godzinach dostałem odpowiedź z systemu że moja prośba została odrzucona."Loty tylko do wysokości 100m"-tak brzmiał komunikat od operatora z PANSA.Przy komunikacie był adres mailowy,imię i nazwisko operatora który odrzucił mój plan lotu.Wiele nie myśląc napisałem do Pana Jacka,którego serdecznie pozdrawiam,czy kiedykolwiek taką zgodę uzyskam w tym miejscu gdzie latam? Nie upłynęło 2 minuty od chwili wysłania maila ,telefon-oczywiście operator PANSA ,wspomniany p.Jacek. Po długiej i bardzo miłej rozmowie, dowiedziałem się iż w obecnej sytuacji tj.koronawirus ,lotniska są zamknięte, ze względu także na możliwy NOTAM ,takie zgody dopóki się sytuacja nie uspokoi nie są wydawane.Operatorzy z PANSA nie chcą dodatkowo obarczać kontrolerów lotu pilnowaniem modelarzy.Jak wszystko wróci do normy to jak najbardziej nie widzą przeszkód aby takie pozwolenie mi wydać w przyszłości -taką dostałem odpowiedź.? I powiem Wam że jestem miło zaskoczony tą rozmową. Z mojej strony,najbardziej podoba mi się w Droneradar, kiedy patrzę na mapę i widzę jak dużo jest zgłoszonych "check in-ów" ,fajna sprawa, móc oglądać jak dużo ludzi lata w tym samym czasie co ja i niektórzy są nawet niedaleko odemnie ? Poza tym po kliknięciu w szczegóły czyjegoś "check in-a" prawie zawsze jest nr.tel do "latającego"-można się łatwo z nim skontaktować i umówić choćby na wspólne latanie...Możliwości tutaj jest już dużo. 2
robert.pilot Opublikowano 2 Czerwca 2020 Opublikowano 2 Czerwca 2020 6 minut temu, piotr28 napisał: Witajcie! Pozwolę sobie wtrącić kilka słów odnośnie korzystania z tej aplikacji, jak i rejestracji w PANSA Latam w strefie CTR EPMO ,końcówka strefy lotniska Modlin.Dozwolone loty bez wymaganej zgody na start,po zrobieniu "check in" oczywiście do 100 m od poziomu gruntu. Nie dalej jak miesiąc temu , złożyłem plan lotu w PANSA określając się że będe latał do wysokości 200 m.Po kilku godzinach dostałem odpowiedź z systemu że moja prośba została odrzucona."Loty tylko do wysokości 100m"-tak brzmiał komunikat od operatora z PANSA.Przy komunikacie był adres mailowy,imię i nazwisko operatora który odrzucił mój plan lotu.Wiele nie myśląc napisałem do Pana Jacka,którego serdecznie pozdrawiam,czy kiedykolwiek taką zgodę uzyskam w tym miejscu gdzie latam? Nie upłynęło 2 minuty od chwili wysłania maila ,telefon-oczywiście operator PANSA ,wspomniany p.Jacek. Po długiej i bardzo miłej rozmowie, dowiedziałem się iż w obecnej sytuacji tj.koronawirus ,lotniska są zamknięte, ze względu także na możliwy NOTAM ,takie zgody dopóki się sytuacja nie uspokoi nie są wydawane.Operatorzy z PANSA nie chcą dodatkowo obarczać kontrolerów lotu pilnowaniem modelarzy.Jak wszystko wróci do normy to jak najbardziej nie widzą przeszkód aby takie pozwolenie mi wydać w przyszłości -taką dostałem odpowiedź.? I powiem Wam że jestem miło zaskoczony tą rozmową. Z mojej strony,najbardziej podoba mi się w Droneradar, kiedy patrzę na mapę i widzę jak dużo jest zgłoszonych "check in-ów" ,fajna sprawa, móc oglądać jak dużo ludzi lata w tym samym czasie co ja i niektórzy są nawet niedaleko odemnie ? Poza tym po kliknięciu w szczegóły czyjegoś "check in-a" prawie zawsze jest nr.tel do "latającego"-można się łatwo z nim skontaktować i umówić choćby na wspólne latanie...Możliwości tutaj jest już dużo. Zgadzam się z Tobą, że fajnie jest widzieć kto lata, też chwalę ten cały system. Nasze lotnisko modelarskie jest po za strefą CTR, mimo wszystko zawsze melduję się w PANSA i Droneradar, najbliższa miejscowość Cigacice około 400m, latam sobie spaliniakiem EDGE, na lotnisku ja i właściciel koszący trawę i nagle pojawia się wielowirnikowiec (dron) który lata sobie nad nami jak chce i gdzie chce, w obawie o swój model, ląduję sprawdzam w aplikacji, czy lot jest zgłoszony, niestety nie. Miałem wielką ochotę pojechać, złapać tego "operatora" i nakopać mu do d...y. 4
young Opublikowano 2 Czerwca 2020 Opublikowano 2 Czerwca 2020 Dzięki Czarek za link . Widzę że temat "świeży" z 28 maja. Pozdrawiam
piotr28 Opublikowano 2 Czerwca 2020 Opublikowano 2 Czerwca 2020 39 minut temu, robert.pilot napisał: Miałem wielką ochotę pojechać, złapać tego "operatora" i nakopać mu do d...y Tak by się należało zrobić, Robert. Bardzo rozumny "ktoś" , latał tym dronem...Bez pojęcia..A jak się komuś krzywda stanie co nie daj boże,to wtedy jest płacz i zgrzytanie zębów..
robert.pilot Opublikowano 2 Czerwca 2020 Opublikowano 2 Czerwca 2020 Właśnie dlatego tacy ludzie jak ten "operator", najwięcej narzekają na zmiany przepisów... "że niedługo idąc do kibla, będę musiał to zgłaszać... w Kibloradar..."Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka 1
Modelarz 2123 Opublikowano 2 Czerwca 2020 Opublikowano 2 Czerwca 2020 Boję się tylko że tacy latacze i tak będą latać jak latają, bo nikt za bardzo ich ścigać nie będzie, a obostrzenia będą dla wszystkich, ale też ostatnio będąc na spacerze widziałem tzw drona radośnie latającego nad domami i ogrodami i też miałem ochotę pójść za nim i powiedzieć co nieco operatorowi.
wojcio69 Opublikowano 2 Czerwca 2020 Opublikowano 2 Czerwca 2020 Nie wiem dlaczego ale wpadło mi do głowy słowo PROCA 1
robert.pilot Opublikowano 2 Czerwca 2020 Opublikowano 2 Czerwca 2020 Nie wiem dlaczego ale wpadło mi do głowy słowo PROCA Na loty oprócz modelu będę pakował wiatrówkę, zabiorę ze sobą syna i będzie miał radochę, że może poszczelać do woli w niebo...Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka 1
robert.pilot Opublikowano 3 Czerwca 2020 Opublikowano 3 Czerwca 2020 Dzisiaj polatałem sobie, oczywiście zgłoszenie w Droneradar po za CTR i po raz pierwszy dostałem potwierdzenie od operatora FIS..Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka 1
Czaro Opublikowano 17 Lipca 2020 Autor Opublikowano 17 Lipca 2020 Warto odnotować, że integracja DroneRadar i służb FIS działa oficjalnie już na terenie całego kraju. Wykonanie check-in'u (a jest on obowiązkowy) jest równoznaczne z telefonem do FIS. Dzięki temu służba wie, co gdzie lata i może informować o naszej obecności lotnictwo załogowe, jak również w drugą stronę - poprzez wiadomości w DR może nas ostrzegać o wyjątkowych sytuacjach. https://www.pansa.pl/system-pansautm-oddany-do-uzytku-operacyjnego-na-kolejnych-lotniskach-3/?fbclid=IwAR1BJE6W4n_MEKF7nrxK2V_3-RsJoO-gJggT8zzMiyulW__YgaQQO8hXEBE
wojcio69 Opublikowano 17 Lipca 2020 Opublikowano 17 Lipca 2020 Latam VLOS w strefie TMA, MTMA i za każdym razem wysyłam Check-IN z DroneRadar, bo co mi szkodzi wysłać i jest OK.
Czaro Opublikowano 17 Lipca 2020 Autor Opublikowano 17 Lipca 2020 Jesteś pewny, że latasz W TMA? Strona PAŻP twierdzi, że w TMA nie można latać. Można pod nią, ale nie w niej. Na przykład nad okolicą Śremia rozciąga się TMA od wysokości ok 1000m w górę. Pod nią jest przestrzeń otwarta i rzeczywiście można śmiało latać. 1
wojcio69 Opublikowano 17 Lipca 2020 Opublikowano 17 Lipca 2020 Czarek... Czaruś... Czareczku.... przejdź się chłopie na miasto, wejdź do jakiegoś PUB'u wypij to co lubisz i daj Ty mnie święty spokój. Pod, nad, w, przed, za, ponad, poniżej... TMA jest od 980m 1
sp350D Opublikowano 27 Lipca 2020 Opublikowano 27 Lipca 2020 Czy udało się Wam zarejestrować i zweryfikować model w utm.pansa.pl? Podjąłem 2 podejścia i za każdym razem domagają się zdjęcia numeru seryjnego drona lub kontrolera lotu. Moje samoloty nie mają ani numerów seryjnych, ani kontrolerów lotu no chyba, że jeszcze spróbuję przesłać mój pesel jako numer kontrolera....
Rekomendowane odpowiedzi