solainer Opublikowano 17 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2020 Żywica nie wytworzy sieciowania w za niskiej temperaturze. Musi być minimum 18 stopi. Jeśli laminat spędził noc w 0 stopni to możesz go wyrzucić. To jest główna przyczyna niepowodzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid.1234 Opublikowano 20 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2020 Witam, Budowa idzie do przodu i w zasadzie oprócz kilku rzeczy drobnych do zrobienia zostaje tylko oklejenie folia. Chce go okleic standardowo czyli góra zielona a dół na biało, tak jak prawdziwe zera. I tu moje pytanie. Oklejalem już folia ale tylko jednym kolorem. Teraz mam dwa i zastanawiam się jak zrobić te wszystkie przejścia. Czy wycinać od razu wycięty szablon z folii czy przykleić większy kawałek a potem docinać do wzoru. Nie wiem zbytnio jak to zrobić żeby wyszło dobrze. Będę wdzięczny za wskazówki jak oklejać żeby wszystkie łączenia kolorów były zrobione dobrze. Poniżej stan obecny zera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek Opublikowano 20 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2020 A ja z innej beczki:model bardzo mi się podoba.A teraz pytanie czy posiadasz plan do tego ZERA ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid.1234 Opublikowano 20 Grudnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2020 Tak posiadam, Plany są do pobrania pod ponizszym linkiem. https://outerzone.co.uk/plan_details.asp?ID=2908 Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek Opublikowano 22 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2020 Dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid.1234 Opublikowano 27 Lutego 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2021 Powoli ale cały czas do przodu. Generalnie model jest już obklejony w 99%, zostało do przyklejenia tylko kilka detali. Do lotu brakuje jeszcze wyważenia i muszę jeszcze pokombinować jak przerobić tankowanie żeby za każdym razem do tankowania nie musieć zdejmować kołpaka. Potem to jeszcze tylko testy silnika żeby sprawdzić ciąg na kilku różnych śmigłach i w górę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid.1234 Opublikowano 6 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2021 Model już generalnie skończyłem jeśli chodzi o oklejanie i tez wywazylem. Wyważony wyszedł 2120 g. Testowałem dzisiaj ciąg silnika OsMax LA25 na 3 różnych śmigłach i wyniki poniżej. Master Airscrew 9x5 ciąg 1,28 kg. APC 9x6. ciąg 1,24 kg. Master Airscrew 10x5. ciag 1,37 kg. Więcej z tego silnika na tych śmigłach wyciągnąć się już nie da. Biorąc pod uwagę że z paliwem do lotu będzie ważył koło 2,2 kg to w konfiguracji że śmigłem 10x5 daje stosunek 0,63 ciągu silnika do masy. Mam nadzieję że to wystarczy bo nie zamierzam już nic zmieniać. Następny post mam nadzieję że będzie już z filmem z oblotu. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziobak Opublikowano 7 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2021 Może przydadzą si e dwaj więksi bracia , pierwszy ma 2000mmm drugi 2300mm A6M3-5_Zero_Plan.pdf Mitsubishi_A6M3_ZeroPlan_912.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid.1234 Opublikowano 7 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2021 Za plany dziękuję, są pobrane i może kiedyś doczekają się realizacji ale naturalną koleją rzeczy będę celował żeby następny myśliwiec zbudować koło 1600-1700 max 1800 mm. Przeskok z dolnopłata 132 cm na 200 cm to chyba za dużo. Także plany myśliwców z II wojny światowej w rozpiętości jakoś 1600-1800 mm również chętnie przygarnę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziobak Opublikowano 9 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2021 Aichi-D3A1-1770mm.pdf Nakajima-Ki-43-2b-1500mm.pdf Mitsubishi-ki-15 babs-1900mm.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majula7 Opublikowano 9 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2021 W dniu 6.03.2021 o 21:52, dawid.1234 napisał: Model już generalnie skończyłem jeśli chodzi o oklejanie i tez wywazylem. Wyważony wyszedł 2120 g. Testowałem dzisiaj ciąg silnika OsMax LA25 na 3 różnych śmigłach i wyniki poniżej. Master Airscrew 9x5 ciąg 1,28 kg. APC 9x6. ciąg 1,24 kg. Master Airscrew 10x5. ciag 1,37 kg. Więcej z tego silnika na tych śmigłach wyciągnąć się już nie da. Biorąc pod uwagę że z paliwem do lotu będzie ważył koło 2,2 kg to w konfiguracji że śmigłem 10x5 daje stosunek 0,63 ciągu silnika do masy. Mam nadzieję że to wystarczy bo nie zamierzam już nic zmieniać. Następny post mam nadzieję że będzie już z filmem z oblotu. Pozdrawiam. Przy tej wadze nie poleci, lub to bedzie szybki krotki lot. Silnik 0.25 to optymalne smiglo 9*6. Extra sp. Mirka na tym silniku 1,1m i waga 1,2 kg ok. Michas rc 1,6m i waga 1,5kg gornoplat ledwo, ledwo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid.1234 Opublikowano 10 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2021 16 godzin temu, majula7 napisał: Przy tej wadze nie poleci, lub to bedzie szybki krotki lot. Silnik 0.25 to optymalne smiglo 9*6. Extra sp. Mirka na tym silniku 1,1m i waga 1,2 kg ok. Michas rc 1,6m i waga 1,5kg gornoplat ledwo, ledwo. Dzięki za opinie. W takim razie pytanie co do niego powinienem wsadzić, 2T klasy 40 będzie ok ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majula7 Opublikowano 10 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2021 Jaki masz pas startowy? Na tym silniku lot jest możliwy, ale chodzi o start. Musisz go dobrze rozpedzic zanim zaciagniesz bo inacze brak mocy na starcie nie pozwoli mu odejść i się zwali. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid.1234 Opublikowano 10 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2021 Korzystam z pasa którego używają dla siebie koledzy motolotniarze także pas ma około 10 m szerokości i chyba z 150 m długości takze jeśli chodzi o pas to warunki mam dobre żeby go rozpędzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majula7 Opublikowano 10 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2021 Ale to trawa. Będziesz musiał dobrze wytrzymać i dość łagodnie odchodzić, spróbuj na początek nim pojeździć po pasie, zobacz czy ogon sam się unosi. Jeśli będzie dość zimno możesz dodać nitro i zwiększyć moc silnika. Jak jest dość ciepło z nitro trzeba ostrożnie bo można go przegrzać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 10 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2021 silnik LA to najsłabsza jednostka OsMax-a w danej klasie. Masz jeszcze wersje FX i AX które sa mocniejsze ale niestety droższe i nieco cięższe, masz jeszcze do wyboru silniki klasy 32. Sięganie po klasę 40 jest przedwczesne i chyba niecelowe. Zwróć uwagę, że większy silnik da Ci większą moc ale na większym śmigle a Twoje podwozie z tego co widzę na zdjęciach nie jest zbyt wysokie. Moim zdaniem, lepszy efekt uzyskasz na silniku klasy 25 ale większej mocy i z ostrzejszym śmigłem.... poszukałbym też troszkę zbędnych gramów na pokładzie ? Oblot modelu dolnopłata przy tej wadze na silniku 25LA może być naprawdę problematyczny ale musisz to sam sprawdzić, wszystko zależy jak nośny jest płat i jaką uzyskasz prędkość przed zaciągnięciem. Silniki LA kręcą przeciętnie 12'500 obrotów, FX z tym samym śmigłem daje do 14'000 a AX 15'000 albo jeszcze więcej. To jest bardzo duża różnica w ramach tej samej pojemności silnika i niestety bardzo wyczuwalna w modelu. Mój model SUM-a przy rozpiętości ok.1,2m ważył około 1,6 kg i oblatałem go na silniku LA testując przy okazji kilka śmigieł (filmik znajdziesz na moim kanale) Model najlepiej radził sobie z 10x5 ale i tak rewelacji nie było, dopiero po przekładce na AX-a latanie sprawiało przyjemność. ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweln7 Opublikowano 10 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2021 Witam Mam Zero wprawdzie większe ( 190 cm 6kg ASP 180) i przy tych parametrach start jest dość długi ( a mam prawie 5kg ciągu statycznego) wcześniejsze próby oderwania powodują zwalenie się na skrzydło ( dwa razy poszło śmigło raz goleń podwozia ) choć mój napęd jest przewymiarowany na plus ( model jest pod 120 w 4 takcie) i widziałem filmik jak to latało to było OK zobacz filmik z oblotu , w następnych lotach okazało się że model model potrzebuje około 50 m rozbiegu zanim można go poderwać lot jest fajny bo mam nadmiar mocy a lądowanie to inna bajka . pas ma 180 m i trzeba siadać na początku pasa ale pamiętaj mimo trudności przy starcie odwdzięczy się podczas lotu i to da ci frajdę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid.1234 Opublikowano 10 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2021 Bardzo dziękuję wszystkim za porady. Zamontowanie OsMax serii FX albo AX byłoby najlepsze, nie musiałbym przerabiać mocowania silnika i możliwe też że owiewka silnika pasowałaby bez żadnych przeróbek. Ale niestety cena nowych jest wysoka a szukanie używki może trochę potrwac. Przejrzałem na szybko internet i nic nie znalazłem a chciałbym w kwietniu lub maju przymierzyć się do jego oblotu. Może silnik klasy 35 albo 40 to nie aż tak złe rozwiązanie. Śmigło 11 calowe byłoby może trochę duże do tego modelu ale jeszcze do akceptacji więc chyba pójdę w tym kierunku bo w model włożyłem trochę pracy i mam nadzieję nim polatać trochę a że zbyt słabym silnikiem ryzyko rozbicia znacznie się zwiększa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarobest Opublikowano 11 Marca 2021 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2021 16 godzin temu, dawid.1234 napisał: Śmigło 11 calowe byłoby może trochę duże do tego modelu ale jeszcze do akceptacji Myślę, że zawsze można założyć trzyłopatowe , a do Zero akurat takie pasuje idealnie . 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid.1234 Opublikowano 11 Marca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2021 43 minuty temu, czarobest napisał: Myślę, że zawsze można założyć trzyłopatowe , a do Zero akurat takie pasuje idealnie . Trafne spostrzeżenie. Zasadniczo zastanawiałem się czy da się jakoś łatwo przeliczyć jakie śmigło trójłopatowe założyć żeby generowało ciąg odpowiedni dla danego dwułopatowego. Jak ktoś wie jak to chętnie posłucham. Ponieważ najczęściej w instrukcji silników, a przynajmniej tych których ja przeglądałem są podane wymiary śmigieł dwułopatowych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi