AKocjan 93 Posted November 1, 2020 Wykonanie zbyt gwałtownego manewru modelem samolotu RC doprowadziło do oderwania się przedniej części kadłuba - nosa samolotu. 1 Share this post Link to post Share on other sites
grzegor 279 Posted November 2, 2020 Przyczyną była zbyt niedbała naprawa części dziobowej po poprzedniej kraksie a nie zaciągnięcie 2 Share this post Link to post Share on other sites
robertus 1,200 Posted November 2, 2020 1 godzinę temu, grzegor napisał: Przyczyną była zbyt niedbała naprawa części dziobowej po poprzedniej kraksie a nie zaciągnięcie Jak to jest ten sam sbach co się rozpadł rok temu to jest to wielce prawdopodobne. Stawiałbym na zmęczenie materiału plus brak wzmocnień we wcześniejszej naprawie. 1 Share this post Link to post Share on other sites
AKocjan 93 Posted November 2, 2020 Ten samolot swoje już przeszedł, nie raz był naprawiany. Pociągnąłem za mocno jak na jego możliwości. Możliwe, że tak jak napisałeś @robertus konstrukcja była już w jakimś stopniu uszkodzona, a sama poprzednia naprawa nie zapewniła oryginalnej wytrzymałości. Myślę, że dodam tam jakieś podłużnice z "węgla". Tam użyłem Hot glue do naprawy xd. Share this post Link to post Share on other sites
dimmus 44 Posted November 2, 2020 Przy takim zaciągnięciu pierwsze co nie wytrzymuje to kadłub na wysokości skrzydeł, albo trochę za, a nie silnik wyrywa. Po prostu spaprana naprawa. Trochę uhu i koniecznie wzmocnić poetami, bo historia się powtórzy.Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka 1 Share this post Link to post Share on other sites
wojtek-a 48 Posted November 2, 2020 23 minuty temu, AKocjan napisał: Tam użyłem Hot glue do naprawy xd. Zawsze mnie kusilo jakiegos gifa wstawic w poscie 2 Share this post Link to post Share on other sites
Uszek 42 Posted November 2, 2020 A taki był ładny, amerykański 1 Share this post Link to post Share on other sites
AKocjan 93 Posted November 2, 2020 13 minut temu, dimmus napisał: Przy takim zaciągnięciu pierwsze co nie wytrzymuje to kadłub na wysokości skrzydeł, albo trochę za, a nie silnik wyrywa. Po prostu spaprana naprawa. Trochę uhu i koniecznie wzmocnić poetami, bo historia się powtórzy. Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka Silnik z akumulatorem ciężki, mało pianki na przekroju, dodatkowo karby jeszcze. Tam trzeba to solidnie wzmocnić xd Share this post Link to post Share on other sites
a74BACK 172 Posted November 2, 2020 Zdecydowanie za mało tego kleju na gorąco było. Mogłeś zrobić hot glutowe podłużnice wzmacniające, do tego mocniejszy silnik i pakiet niwelujący dodatkową masę. Czy mam zrobić Ci film instruktażowy z analizą wytrzymałości na rozciąganie hot gluta, czy sam zrobisz ? Mam kamerę co nagrywa 240kl/sek wystarczy do filmu ? W Paincie bym takie ładne kreski i strzałeczki zrobił 3 1 Share this post Link to post Share on other sites
AKocjan 93 Posted November 2, 2020 Godzinę temu, a74BACK napisał: pakiet niwelujący dodatkową masę pakiet z materii o ujemnej masie ? Share this post Link to post Share on other sites
paulusr 70 Posted November 3, 2020 Arkadiusz, Lubię Twoje filmy. Są bardzo stylowe!. Myślę, że w poprzednim wcieleniu byłeś lektorem PKF. Ps. "Karp na Święta" to wisienka na torcie !!! 1 Share this post Link to post Share on other sites
tytan12 134 Posted November 3, 2020 15 godzin temu, a74BACK napisał: Zdecydowanie za mało tego kleju na gorąco było. Mogłeś zrobić hot glutowe podłużnice wzmacniające, do tego mocniejszy silnik i pakiet niwelujący dodatkową masę. Czy mam zrobić Ci film instruktażowy z analizą wytrzymałości na rozciąganie hot gluta, czy sam zrobisz ? Mam kamerę co nagrywa 240kl/sek wystarczy do filmu ? W Paincie bym takie ładne kreski i strzałeczki zrobił To, było to.. 2 Share this post Link to post Share on other sites
AKocjan 93 Posted November 3, 2020 5 godzin temu, paulusr napisał: Lubię Twoje filmy. Są bardzo stylowe!. Myślę, że w poprzednim wcieleniu byłeś lektorem PKF. Ps. "Karp na Święta" to wisienka na torcie !!! dużo osób zwraca mi uwagę, że mam "mentorski" styl wypowiedzi, próbuję z tym walczyć ;D Share this post Link to post Share on other sites
zbjanik 186 Posted November 3, 2020 Arek, no co ty? Nic nie rób, tego ludzie się uczą, ciężko im idzie, a Ty to masz na starcie. Share this post Link to post Share on other sites
a74BACK 172 Posted November 3, 2020 18 godzin temu, AKocjan napisał: pakiet z materii o ujemnej masie ? Nie, większy, bo prowadnice z hot gluta zniwelują dodatkową mase na mordzie. Share this post Link to post Share on other sites
AKocjan 93 Posted November 3, 2020 @stema z góry piszę, że ten samolot jest zaniedbany xd. Share this post Link to post Share on other sites
paulusr 70 Posted November 3, 2020 8 godzin temu, zbjanik napisał: Arek, no co ty? Nic nie rób, tego ludzie się uczą, ciężko im idzie, a Ty to masz na starcie. O tak. Jeśli nie masz skonkretyzowanych planów zawodowych to idź w tym kierunku. A modelarstwo rozwijaj, bo jeszcze wiele odkryć przed Tobą. Rozumiem, że więcej hotgluta nie będziesz używał jako kleju konstrukcyjnego? A akcja poszukiwawcza spoko. Każdy modelarz który choć raz zgubił model ma takie same sposoby, choć nie wszyscy mają kamerzystę. Tak a'propos. Kto kręci? Share this post Link to post Share on other sites
AKocjan 93 Posted November 4, 2020 13 godzin temu, paulusr napisał: O tak. Jeśli nie masz skonkretyzowanych planów zawodowych to idź w tym kierunku. A modelarstwo rozwijaj, bo jeszcze wiele odkryć przed Tobą. Rozumiem, że więcej hotgluta nie będziesz używał jako kleju konstrukcyjnego? A akcja poszukiwawcza spoko. Każdy modelarz który choć raz zgubił model ma takie same sposoby, choć nie wszyscy mają kamerzystę. Tak a'propos. Kto kręci? @paulusr filmy kręci mój Tata, obecnie również zaczyna nabierać wprawy w lataniu modelami RC. (zaczyna od FunCuba) Share this post Link to post Share on other sites
paulusr 70 Posted November 4, 2020 Pogratuluj mu. Nieźle trzyma kadr. Latasz jeszcze z kimś na tym lotnisku? Jak was będzie więcej będzie więcej radochy z latania no i będziesz mógł się podzielić bezboleśnie swoimi doświadczeniami. Koledzy na lotnisku też często "prostują" durne pomysły, ale zwykle w bardzo przyjacielskiej atmosferze. Podsumowując. Ciekawie realizujesz filmy, super latasz modelami (co chcesz pokazać - to naturalne), dbasz o wygląd modeli. I OK. Niemniej jednak czasem przemyśl czasem swoje wypowiedzi i nie sil na wykonanie analiz ala "Katastrofy w przestworzach" bo i oryginały są czasem głupawe (a może tylko tłumaczenia) Share this post Link to post Share on other sites
AKocjan 93 Posted November 4, 2020 4 minuty temu, paulusr napisał: Pogratuluj mu. Nieźle trzyma kadr. Latasz jeszcze z kimś na tym lotnisku? Jak was będzie więcej będzie więcej radochy z latania no i będziesz mógł się podzielić bezboleśnie swoimi doświadczeniami. Koledzy na lotnisku też często "prostują" durne pomysły, ale zwykle w bardzo przyjacielskiej atmosferze. Podsumowując. Ciekawie realizujesz filmy, super latasz modelami (co chcesz pokazać - to naturalne), dbasz o wygląd modeli. I OK. Niemniej jednak czasem przemyśl czasem swoje wypowiedzi i nie sil na wykonanie analiz ala "Katastrofy w przestworzach" bo i oryginały są czasem głupawe (a może tylko tłumaczenia) @paulusr dziękuję, używamy sprzężonego z kamerą celownika - kolimatora w celu ułatwienia utrzymania modelu w kadrze. Przy dużym przybliżeniu bardzo to pomaga. Tak kilka osób lata, jednak co roku coraz mniej. Seria "katastrof w przestworzach" / "Air Crash investigation" jest przygotowywana przez zwykłych dziennikarzy NG (tak mniemam). Schematy ukazujące sposób działania jakiegoś podzespołu / opis zjawiska aerodynamicznego itp w tych programach są wręcz groteskowe. Stosowane są uproszczenia i niedomówienia. Polskie tłumaczenie - jak sam zauważyłeś (to już dramat). W internecie są dostępne raporty PKBWL czu NTSB (jak i również ich odpowiedników z całego świata) - to dobre źródło informacji. Share this post Link to post Share on other sites