Jump to content

Model rozpada się w powietrzu


AKocjan
 Share

Recommended Posts

1 godzinę temu, grzegor napisał:

Przyczyną była zbyt niedbała naprawa części dziobowej po poprzedniej kraksie a nie zaciągnięcie ? 

Jak to jest ten sam sbach co się rozpadł rok temu to jest to wielce prawdopodobne. Stawiałbym na zmęczenie materiału plus brak wzmocnień we wcześniejszej naprawie.

 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ten samolot swoje już przeszedł, nie raz był naprawiany. Pociągnąłem za mocno jak na jego możliwości.  Możliwe, że tak jak napisałeś @robertus konstrukcja była już w jakimś stopniu uszkodzona, a sama poprzednia naprawa nie zapewniła oryginalnej wytrzymałości.  Myślę, że dodam tam jakieś podłużnice z "węgla". 

Tam użyłem Hot glue do naprawy xd.

 

Link to comment
Share on other sites

Przy takim zaciągnięciu pierwsze co nie wytrzymuje to kadłub na wysokości skrzydeł, albo trochę za, a nie silnik wyrywa. Po prostu spaprana naprawa. Trochę uhu i koniecznie wzmocnić poetami, bo historia się powtórzy.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

13 minut temu, dimmus napisał:

Przy takim zaciągnięciu pierwsze co nie wytrzymuje to kadłub na wysokości skrzydeł, albo trochę za, a nie silnik wyrywa. Po prostu spaprana naprawa. Trochę uhu i koniecznie wzmocnić poetami, bo historia się powtórzy.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
 

Silnik z akumulatorem ciężki, mało pianki na przekroju, dodatkowo karby jeszcze. Tam trzeba to solidnie wzmocnić xd

Link to comment
Share on other sites

Zdecydowanie za mało tego kleju na gorąco było. Mogłeś zrobić hot glutowe podłużnice wzmacniające, do tego mocniejszy silnik i pakiet niwelujący dodatkową masę. Czy mam zrobić Ci film instruktażowy z analizą wytrzymałości na rozciąganie hot gluta, czy sam zrobisz ? Mam kamerę co nagrywa 240kl/sek wystarczy do filmu ? W Paincie bym takie ładne kreski i strzałeczki zrobił ?

  • Haha 3
  • Dzięki 1
Link to comment
Share on other sites

15 godzin temu, a74BACK napisał:

Zdecydowanie za mało tego kleju na gorąco było. Mogłeś zrobić hot glutowe podłużnice wzmacniające, do tego mocniejszy silnik i pakiet niwelujący dodatkową masę. Czy mam zrobić Ci film instruktażowy z analizą wytrzymałości na rozciąganie hot gluta, czy sam zrobisz ? Mam kamerę co nagrywa 240kl/sek wystarczy do filmu ? W Paincie bym takie ładne kreski i strzałeczki zrobił ?

To, było to..

123480508_640596589968570_879011467356304044_n.jpg

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, paulusr napisał:

Lubię Twoje filmy. Są bardzo stylowe!. Myślę, że w poprzednim wcieleniu byłeś lektorem PKF.

Ps. "Karp na Święta" to wisienka na torcie !!!

dużo osób zwraca mi uwagę, że mam "mentorski" styl wypowiedzi, próbuję z tym walczyć ;D 

Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, zbjanik napisał:

Arek, no co ty? Nic nie rób, tego ludzie się uczą, ciężko im idzie, a Ty to masz na starcie.?

O tak. Jeśli nie masz skonkretyzowanych planów zawodowych to idź w tym kierunku. A modelarstwo rozwijaj, bo jeszcze wiele odkryć przed Tobą. Rozumiem, że więcej hotgluta nie będziesz używał jako kleju konstrukcyjnego? A akcja poszukiwawcza spoko. Każdy modelarz który choć raz zgubił model ma takie same sposoby, choć nie wszyscy mają kamerzystę. Tak a'propos. Kto kręci?

Link to comment
Share on other sites

13 godzin temu, paulusr napisał:

O tak. Jeśli nie masz skonkretyzowanych planów zawodowych to idź w tym kierunku. A modelarstwo rozwijaj, bo jeszcze wiele odkryć przed Tobą. Rozumiem, że więcej hotgluta nie będziesz używał jako kleju konstrukcyjnego? A akcja poszukiwawcza spoko. Każdy modelarz który choć raz zgubił model ma takie same sposoby, choć nie wszyscy mają kamerzystę. Tak a'propos. Kto kręci?

@paulusr filmy kręci mój Tata, obecnie  również zaczyna nabierać wprawy w  lataniu modelami RC.  (zaczyna od FunCuba)

Link to comment
Share on other sites

Pogratuluj mu. Nieźle trzyma kadr. Latasz jeszcze z kimś na tym lotnisku? Jak was będzie więcej będzie więcej radochy z latania no i będziesz mógł się podzielić bezboleśnie swoimi doświadczeniami. Koledzy na lotnisku też często "prostują" durne pomysły, ale zwykle w bardzo przyjacielskiej atmosferze. Podsumowując. Ciekawie realizujesz filmy, super latasz modelami (co chcesz pokazać - to naturalne), dbasz o wygląd modeli. I OK. Niemniej jednak czasem przemyśl czasem swoje wypowiedzi i nie sil na wykonanie  analiz ala "Katastrofy w przestworzach" bo i oryginały są czasem głupawe (a może tylko tłumaczenia)

Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, paulusr napisał:

Pogratuluj mu. Nieźle trzyma kadr. Latasz jeszcze z kimś na tym lotnisku? Jak was będzie więcej będzie więcej radochy z latania no i będziesz mógł się podzielić bezboleśnie swoimi doświadczeniami. Koledzy na lotnisku też często "prostują" durne pomysły, ale zwykle w bardzo przyjacielskiej atmosferze. Podsumowując. Ciekawie realizujesz filmy, super latasz modelami (co chcesz pokazać - to naturalne), dbasz o wygląd modeli. I OK. Niemniej jednak czasem przemyśl czasem swoje wypowiedzi i nie sil na wykonanie  analiz ala "Katastrofy w przestworzach" bo i oryginały są czasem głupawe (a może tylko tłumaczenia)

@paulusr dziękuję, używamy sprzężonego z kamerą celownika - kolimatora w celu ułatwienia utrzymania modelu w kadrze. Przy dużym przybliżeniu bardzo to pomaga.
      Tak kilka osób lata, jednak co roku coraz mniej. 
       Seria "katastrof w przestworzach" / "Air Crash investigation" jest przygotowywana przez zwykłych dziennikarzy NG (tak mniemam). Schematy ukazujące sposób działania jakiegoś podzespołu / opis zjawiska aerodynamicznego itp w tych programach są wręcz groteskowe. Stosowane są uproszczenia i niedomówienia. Polskie tłumaczenie - jak sam zauważyłeś (to już dramat). W internecie są dostępne raporty PKBWL czu NTSB (jak i również ich odpowiedników z całego świata) - to dobre źródło informacji. 

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.