Skocz do zawartości

Model F2b treningowy


PiotrSzmagier

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 17.02.2021 o 23:40, kszczech napisał:

W tytule jest f2b więc to raczej nie kombat. Chyba że się mylę. 

We wszystkich planach f2b jakie widziałem skrzydło prawe jest krótsze. 

Szukałem opisu dlaczego i nie znalazłem. Wszędzie są takie wymijające odpowiedzi jak tutaj. 

Więc spróbowałem to przeanalizować i wyszło, że prawe leci o 1.5 m/s szybciej. 

Ale to tyko moje domysły. 

Może jest inny powód. 

 

Hej

P. S. W modelach f2a prawego skrzydła przeważnie nie ma. 

Tak dla przypomnienia:

69224919_2518746898183927_6494991626824318976_o.thumb.jpg.2fd1a4f17b31d26b8999d9e002446c0f.jpg

 Współczesny model kategorii F2A podczas startu. A dokładnie pokazany w chwili opuszczenia wózka startowego. Który się wyczepia automatycznie w chwili pojawienia się stosownej prędkości. A wtedy pojawia się stosowna siła nośna podnosząca model z wózkiem odbezpieczające zamknięcie blokujące model w odpowiedniej pozycji startowej w wózku startowym. Na ten temat zdecydowanie lepiej i więcej Paweł może opowie.

 A po prawej stronie (modelu) w tym modelu widać silnik a dalej prawe usterzenie poziome ze sterem wysokości.(nie widocznym na tej fotografii).

22 godziny temu, PiotrSzmagier napisał:

Rewelacyjna robota !

nawiązując do "Rewelacyjnej roboty !". Znalezione niedawno w necie praca wzbudzająca mój podziw. Jakość wykończenia godna naśladowania !!!

146407637_884071249010110_4530727191760924344_o.thumb.jpg.a32ad22b633a39c0e59e52ed0563b135.jpg

146289361_884071342343434_2729352967183353521_o.thumb.jpg.9e16aa909af0e1ab71bf839ee8cf79bb.jpg

146170154_884071209010114_4737798705150760059_o.thumb.jpg.0a93923f24e232fc389d111f55cfc256.jpg

146461980_884071172343451_1990289774673834667_o.thumb.jpg.2661611da2733baba4020c6211f0d49e.jpg

146495552_884071052343463_3382935968519221261_o.thumb.jpg.2f91a176ab247425b8f87e36d3a1eaa8.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, samolocik napisał:

co to za tłumik taki krótki

Amerykanie takie robią, to jest tzw tongue muffler 

a tu dokładny opis i zasada działania :https://www.rcuniverse.com/forum/glow-engines-114/11617743-c-l-tongue-muffler-rc-engines.html

Znalezione obrazy dla zapytania: tonque muffler for F2B

 

w książce B. Krauzego o silnikach jest rozrysowany

a tu można kupić

https://brodak.com/engines/mufflers-1/tongue-mufflers.html

  • Dzięki 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dźwignia klap drut jaka średnica ?  czy wymiary są takie jak na planach?  Wydaje mi się trochę za szeroki rozstaw. Moje dźwignie  do klap i sterów wysokości wystają za obrys kadłuba po ok 1,5 cm . samo mocowanie popychaczy jest z rurki miedzianej czy mosiężnej?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć ,  zawiasy prezentowane na fotce będą za sztywne .Sugeruję użyć zawiasy ze sztyftem . W modelach F2B jest taka zasada że  stery i klapy po ich wklejeniu  powinny działać bez zbędnych oporów (opadać pod własnym ciężarem)  wtedy sterowanie jest bardziej płynne. 

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, sylkub napisał:

Cześć ,  zawiasy prezentowane na fotce będą za sztywne .Sugeruję użyć zawiasy ze sztyftem . W modelach F2B jest taka zasada że  stery i klapy po ich wklejeniu  powinny działać bez zbędnych oporów (opadać pod własnym ciężarem)  wtedy sterowanie jest bardziej płynne. 

W każdej kategorii modeli latających na uwięzi sterowanie nie może być sprężyste bo w chwili startu gdy siła odśrodkowa słabo napina linki niezbędne jest już sterowanie. A zamiast tego, zanim pokona się sprężystość zawiasów start jest niekontrolowany. Miałem taki jeden model zawodniczy gdzie dopiero po modyfikacji tego problemu model przestał wpadać do kręgu. Stosowną dokumentację zaistniałego problemu postaram się także opublikować. 

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to robię tak jak na załączonej fotce. Linka przeciągnięta przez igłę lekarską .Zawinięta i zaklejona klejem cjanoakrylowym .Owinięta włóknem węglowym używanym w wędkarstwie .Krótszy koniec linki jest zaginany dwukrotnie i każdorazowo owijany włóknem węglowym  i zalewany klejem. Na zdjęciu z orczykiem pozostało jeszcze przewiercić otwory ,wykonać ośki i zamocować do orczyka. Wykonać popychacz , mocowanie w skrzydle ze sklejki 1,5 mmm i zmontować w całość.  

20210221_224432.jpg

20210221_224205.jpg

20210225_225732.jpg

20210221_223944.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

linki polecam z https://controllineparts.com/  (ostatnio zamawiałem dwa komplety - czekałem 1.5 tyg no i bardzo dobry kontakt), a np. śmigła polecam http://discovery-aeromodels.com/en/wooden-f2b-propellers-discovery-universal.html cała gama bardzo dobrych drewnianych śmigieł do silników od 2.5ccm do 12.5ccm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, PiotrSzmagier napisał:

Tam gdzie ja zamówiłem linki, są również silniki KMD z przednim i tylnym gaźnikiem !, zestawy tłok-tuleja do nich i inne cuda.

https://f2abcd-store.ru/products/category/3065044

 

 

Tak, jest to bardzo dobrze zaopatrzony sklep, tam jest wszystko co potrzeba :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.