RAFALR30 Opublikowano 22 Marca Opublikowano 22 Marca Rada modelarza amatora - nie skręcaj tak szybko modelem zaraz po wylądowaniu gdy masz jeszcze dużą prędkość na pasie - to sprzyja wyginaniu się goleni podwozia, osłabianiu punktów mocowania podwozia. No chyba, że zrobiłeś mocowanie pancerną metodą ? to wtedy trzeba uważać aby podczas skrętu nie przytrzeć o pas krawędzią skrzydła gdy podwozie jest wysokie.
Jerzy_R Opublikowano 22 Marca Opublikowano 22 Marca 2 godziny temu, robertus napisał: Sam skręca To na diagnostykę zbieżność ustawić No chyba, że kierunkiem korygować.
FockeWulf Opublikowano 22 Marca Opublikowano 22 Marca Sam skręca Koła mają mieć zbieżność 2-3° do srodka (w kierunku śmigła). 2
dukeroger Opublikowano 23 Marca Opublikowano 23 Marca Witam i gratulacje za oblot. Stres rosnie expotencjalnie do wagi modelu No i zapewne ilosc kanalow tez go zwieksza. Co do podwozia to chyba lekko za delikatne do modelu. Tak mi sie jeden kadr z 3go lotu rzucil w oko jak podjechales po wyladowaniu. nie wygielo sie na zewnatrz? To by tlumaczylo czemu sie nie domyka... Zmienil sie tez dzwiek w locie (w porownaniu z pierwszym lotem). To chyba jednak smiglo bylo...
robertus Opublikowano 1 Kwietnia Autor Opublikowano 1 Kwietnia Mały update. wymieniłem podwozie na krótsze i mocniejsze. Dla porównania Pociągnęło to oczywiście zmianę miejsca montażu. Zaznaczyłem stare miejsce. I na gotowo Powiedźcie mi, bo może się mylę. To działa tak jakby podwozie było olejowe tak? 20240329_143802.mp4 1
Fiflet Opublikowano 2 Kwietnia Opublikowano 2 Kwietnia Z tego co widzę mam takie samo podwozie do mojego A10. Tak wygląda moje: Z opisu sprzedawcy u którego kupiłem wynika że są to podwozia firmy SKYAREA. A dokładnie kupiłem stąd: https://a.aliexpress.com/_EydBN8d I w opisie pisze "Spring Back Damping" czyli to podwozie jest sprężynowe. W opisie nie ma ani słowa o oleju. Według mnie w środku jest sprężyna a podwozie wolno wraca do stanu normalnego bo w miejscu zaznaczonym na zdjęciu niżej jest to bardzo dobrze spasowane: A ten element który wsuwa się jest pokryty bardzo gęstym smarem, u mnie ten smar strasznie się lepi. Dlatego to tak wolno wraca do normalnej pozycji, a WD-40 (jeśli się nie mylę) zmywa ten smar i podwozie staje się miększe.
robertus Opublikowano 2 Kwietnia Autor Opublikowano 2 Kwietnia Pewnie masz rację. Nigdy nie miałem podwozia to nie wiem ?
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. robertus Opublikowano 6 Kwietnia Autor Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano 6 Kwietnia Dwa loty Mustangiem i dwie przygody. Ogarnąłem podwozie to teraz kabinka mi wypada mimo, że magnesy mocno trzymają. Mam taką teorie że mi powietrze ją wypycha od środka, bo mam tu przejście do silnika. Poprawiam właśnie to miejsce. Oba loty połączyłem w jeden film o tu: I tak jak w prawdziwym lotnictwie. 10 minut latania i dwa dni na eksedrze technicznej ? 9
robas69 Opublikowano 6 Kwietnia Opublikowano 6 Kwietnia Model pięknie lata, ale warunki do latania też masz super.
Andrzej Klos Opublikowano 6 Kwietnia Opublikowano 6 Kwietnia Gratulacje jeszcze raz, super model i nawet silnik brzmi przekonywujaco! Moja ulubiona wersja i malowanie Mustang'a! Sprobuj moze raczej sciagnac drazek na siebie w poczatkowej fazie startu niz oddawac. 1
Jerzy_R Opublikowano 20 Kwietnia Opublikowano 20 Kwietnia Czasowo to i "po ptokach" ale może przyszłościowo się przyda. Mając openTX/edgeTX sterowanie podwoziem można "załatwić" bez sekwencera. Kanały i przełącznik przypadkowe. SF - przełącznik dwupozycyjny Kanał 6 - czas sekwencji Kanał 7 - drzwi Kanał 8 - podwozie W szczegółach to by wyglądało: - w mikserach kanał czasu (spowolnienie = 10 sekund) kanał "drzwi" i jego krzywa kanał podwozia i jego krzywa Oczywiście krzywe trzeba by zweryfikować na żywym organizmie, ale co do zasady działa 3
robertus Opublikowano 20 Kwietnia Autor Opublikowano 20 Kwietnia Jurek, aż takim programistą nie jestem, ale kiedyś spróbuję to poklikać. Dzięki ?
CrazyTomas Opublikowano 21 Kwietnia Opublikowano 21 Kwietnia Robercie, ale sądząc z fotografii z 17 marca ty masz FlySky nie FrSky. Nie masz OpenTx.
robertus Opublikowano 21 Kwietnia Autor Opublikowano 21 Kwietnia Mam, ale nie w Mustangu. Mam okres przejściowy między Turnigy-i10 a Radiomaster TX16S. Na razie nie mam weny aby wszystkie modele przepisywać, tak więc może kiedyś.... ?
robertus Opublikowano 27 Kwietnia Autor Opublikowano 27 Kwietnia Kolejny lot dużym Mustangiem i kolejna przygoda. Tym razem stało się coś poważniejszego. Jeszcze dokładnie nie patrzyłem ale wygląda grubo i sądzę, że są jakieś "obrażenia wewnętrzne" co będzie skutkować odbudową całego przodu.
robertus Opublikowano 27 Kwietnia Autor Opublikowano 27 Kwietnia Wieczorkiem otworzyłem Mustanga i zbadałem obrażenia wewnętrzne. Nie jest za ciekawie. Musze obmyśleć inną konstrukcję przodu.
Viper Opublikowano 27 Kwietnia Opublikowano 27 Kwietnia Współczuję, ładny model. Ale dobrze Ci te budowy idą, następny będzie lepszy
robertus Opublikowano 27 Kwietnia Autor Opublikowano 27 Kwietnia No nie, ja go naprawę / odbuduję tylko musze pomyśleć jak. Niestety to nie jest szybka naprawa na dwa dni. Model lata elegancko i jestem bardzo zadowolony z tego projektu, ale chwilowo temat zawieszam, bo mnie też zmęczyły te przygody za każdym lotem.
robas69 Opublikowano 27 Kwietnia Opublikowano 27 Kwietnia Robert. Współczuję. Świetnie latał Mustang. Na pewno go odbudujesz.
Rekomendowane odpowiedzi