Skocz do zawartości

PZL 38 II Wilk


Rekomendowane odpowiedzi

8 godzin temu, merlin71 napisał:

Na spokojnie, kolega jeszcze sobie coś tam dobierze. Dawid ma praktykę z elektrycznością, a samolot jak narazie powstał dopiero w ułamku. Jak już będzie większość konstrukcji to wtedy przyjdzie czas na dobór napędu.

Tak właśnie gdzie tam jeszcze do silników przyjdzie czas to wspólnie pomyślimy w co wilka wyposażyć.

 

10 godzin temu, Viper napisał:

Zgadzam się z Irkiem, to nie akrobat 3d. Ja zawsze najpierw buduję, ważę i wtedy zaczynam symulować wyposażenie i jak już mniej więcej mam wagę do lotu, wtedy siadam do ecalcu i zaczyna sie poszukiwanie optymalnego napędu, a jak go znajdę, to jeszcze raz ocena wagi do lotu i ponowne potwierdzenie w ecalcu. Nadmiarowy zespół napędowy to nic innego jak balast, nawet jeśli nazwiemy go inaczej.

Dla Lipoli długo długo jest plateau, a dopiero przy końcu napięcie gwałtownie spada.

Trzymam kciuki za budowę, nawet jeśli nie komentuję to śledzę i podziwiam :)

Dziękuję bardzo ? ale podziwiać to nie wiem czy jest co ? w każdym bądź razie staram się jak mogę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe a ja latam swoim 0.95 kg akrobatem na emax-ie 2822 ktory to ma podobno 170W i faktycznie moglby byc odrobine mocniejszy ale lata dobrze pomimo profilu symetrycznego. 3D to to nie jest wiadomo ale pisze to po to zeby obnizyc leki przed odrobine slabszym napedem ;).

 

Co do napedow i kabli to ja osobiscie myslalem jeszcze o jednej rzeczy chociaz nie wiem do konca jak sie ma to z punktu widzenia elektronika a mianowicie - zamiast dawac baterie kondensatorow przy przedluzaniu kabli od strony akumulatora to przedluzane kable dac np. 1.5-2x grubsze po to aby obnizyc ich rezystancje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

zeby obnizyc leki przed odrobine slabszym napedem

Lepiej aby model miał nieco za mocny napęd niż nieco za słaby i nie o lęk pilota czy budowniczego modelu tu chodzi.

Mam na myśli całkiem realne, namacalne na drążkach i wielokrotnie trudne do opanowania warunki w jakich model lata i jakim musi się oprzeć aby szczęśliwie wylądować.

Nie zawsze jest piękne słońce i bezwietrzna pogoda, słaby napęd to proszenie się o rozbicie modelu w sytuacji gdy nagle mocniej zawieje albo niespodziewane rotory postawią model w dziwnej konfiguracji tuz przed przyziemieniem - jak nie masz na czym odejść to gleba.

ms

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, mirolek napisał:

Lepiej aby model miał nieco za mocny napęd niż nieco za słaby i nie o lęk pilota czy budowniczego modelu tu chodzi.

Mam na myśli całkiem realne, namacalne na drążkach i wielokrotnie trudne do opanowania warunki w jakich model lata i jakim musi się oprzeć aby szczęśliwie wylądować.

Nie zawsze jest piękne słońce i bezwietrzna pogoda, słaby napęd to proszenie się o rozbicie modelu w sytuacji gdy nagle mocniej zawieje albo niespodziewane rotory postawią model w dziwnej konfiguracji tuz przed przyziemieniem - jak nie masz na czym odejść to gleba.

ms

Tutaj zgadzam się z Kolegą, Wilk to nie akrobat, wiemy o tym bardzo dobrze, ale trzeba brać pod uwagę jeszcze to ze  na ,, skrzydle" to raczej wilkiem nie polatamy ( mała powierzchnia nośna skrzydeł) i ciut mocniejszy napęd nie zaszkodzi w chwili gdy pójdzie coś nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś tam powoli do przodu,wiele nie ma ale zawsze coś ?

Co do żeber to teraz małe odchudzanie sklejkowych na pewno balsowe też dziurkowć czy dać spokój? Nie mniej jest to twarda balsa nie zapominajmy może by się przydało ?

Rozrysowałem też żebro zewnętrzne przy silniku Gondoli) Nr. 5, w rzucie bocznym teraz wszystko się zgadza.

Przedtem dorysowalem gondole do zebra pierwszego co było błędem.

IMG20230206163057.jpg

IMG20230206163347.jpg

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak skrzydło będzie w całości , 

Co do rozstawu żeber to zbliżyłem do siebie zebra sklejkowe nr 4 i 5 co by domek od silnika nie wyszedł strasznie szeroki teraz będzie 5cm tak akurat, między 1 a 4 dodałem dodatkowe żeberko żeby było cuy gęściej przy centropłacie a pomiędzy 6 i 7 dałem dodatkowe żeberko pomocnicze które wyznacza gdzie zaczyna się skrzywienie geometryczne płata ku końcówce.

Dźwigary to sosna 6x4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha, OK, wszystko jasne.

Tak tylko patrze jeszcze i wydaje mi się jakby to zwichrzenie było odwrotnie niż powinno. Na zdjęciach wygląda jakby końcówka miała bardziej dodatni kąt niż pierwsze żebra od kadłuba. 

Może to takie złudzenie...

Będziesz wypełniał dźwigar?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobię ci zdjęcie, końcówka jest na

-2 stopnie pierwsze żebro jest na 0 stopni, końcówka płata ogólnie się zaokrągla i ciężko troszkę ustawić zebra końcowe od skrzywienia ku końcowi ale dałem radę ?

Będę kleił obustronnie przekładki z balsy 1.5mm z dwóch stron.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No spoko, jak jest dobrze, to dobrze.    ;)

Jeszcze tylko jedno, gondola, a więc i rozstaw żeber pomiędzy które wchodzi, jest tak szeroka żeby jej boczne ścianki tworzyły jednocześnie wnękę podwozia. Zawężyłeś rozstaw tych żeber, jak piszesz... Masz inny pomysł na gondolę?

Nie czepiam się, tak tylko...  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak właśnie zrobiłem. Wnęka podwozia a zarazem dwie ścianki będą przyklejone do żeber 4 i 5. Mniej więcej takie dwie ścianki, oczywiście lekko będę ażurował. Serwo na przymiarkę.

IMG20230216133619.thumb.jpg.c1cf9574e8f6fbfab04f29b7ea049d5d.jpg

Co do żebra końcowego -2 stopnie licząc od natarcia.

Ps. W żeberku nr. 4 jest wycięcie pod serwo klapy Hitec hs 81.

IMG20230216132847.thumb.jpg.bb5466a5d4902daa1d2d566d77c78925.jpgIMG20230216132840.thumb.jpg.a3f95ffef516fc50a9b443d70a1e86cd.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej rozumiem tylko widzisz, Szybciej i prościej będzie jeśli zastosuje gotowe serwo podwozia , co do goleni to można przecież trochę oszukać i zrobić ala makietowo goleń, Twoja propozycja wykonania będzie  bardziej pracochłonna, ale spokojnie przecież to prototyp przy większym wilku będzie można zbudować bardziej realistyczne podwozie.

Jak prace nad Twoim wilkiem ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.