Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Widzę, że po wylądowaniu od razu zaciągasz drążek wysokości, zapewne aby użyć sterów płytowych jak hamulców aerodynamicznych.

Jednak tu model ma jeszcze dużą prędkość i w ten sposób zmniejszasz nacisk na przednie podwozie co skutkuje, że je łatwo podbija na nierównościach. Nie masz wtedy kontroli kierunku w którym samolot jedzie po pasie.

  • Lubię to 1
Opublikowano
2 godziny temu, robertus napisał:

Widzę, że po wylądowaniu od razu zaciągasz drążek wysokości, zapewne aby użyć sterów płytowych jak hamulców aerodynamicznych.

Jednak tu model ma jeszcze dużą prędkość i w ten sposób zmniejszasz nacisk na przednie podwozie co skutkuje, że je łatwo podbija na nierównościach. Nie masz wtedy kontroli kierunku w którym samolot jedzie po pasie.

@robertus tak masz rację. Robię tak odruchowo - wszystko przez latanie modelami o napędzie śmigłowym (wyposażonych w tylne kółko).  W przypadku F-4 Phantoma może to być jeszcze korzystne (płytowe stery wysokości na ujemnym wzniosie w pozycji neutralnej jako pierwsze będą mieć kontakt z podłożem) W przypadku MiG'a nie ma takiego problemu.  Będę się więc tego oduczać ;) ; dzięki

Opublikowano

lot w wietrzną pogodę. 
Samolot dzięki swojej dużej masie oraz sporym rozmiarom radzi sobie świetnie w takich warunkach pogodowych. Niskie temperatury nie sprzyjają jednak moim akumulatorom (2x4500 mAh) - potrzebuję większą pojemność :D. 

 

  • 3 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

0:55 nie bardzo słychać pracę silników. Spróbuj utrzymywać duży kąt natarcia pompowaniem gazu, takim wachlowaniem drążkiem. Samolot jest wtedy bardziej przewidywalny niż utrzymywanie ciągłej niskiej mocy. Plus jak juz wejdziesz na wyższy kat to dodaj nieco średniej mocy bo część siły nośnej musisz uzupełnić wektorem ciągu w dół.

4:11 ja daję mały kawałeczek taśmy dwustronnej do półeczki, to wystarczy aby pakiet przypięty rzepem nie przesunął się w manewrach G.

Opublikowano

@robertus - na jednym silniku chcesz wchodzić na wysokie kąty natarcia ? :D 

Edit

 przepraszam Tobie chodziło o test zachowania samolotu na dużym kącie natarcia, który robiłem wcześniej przed początkiem problemów? 

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
3 godziny temu, Janekm napisał:

Przeloty ładne, ale lądowanie jeszcze ładniejsze. "Nóżki" na orczyku jeszcze tylko zadrżały niepotrzebnie ??

 

@Janekm trzymanie kierunku dobiegu nigdy nie było moją mocną stroną :D

dzięki :D 

Opublikowano

Dobieg jest wypadkową umiejętności i wielkości nierówności pasa na które wpływu za bardzo nie masz.

Ale mnie chodziło o pracę nóżek po zatrzymaniu... ;), samo lądowanie bardzo ładne.

Opublikowano
W dniu 19.12.2021 o 20:41, Janekm napisał:

Dobieg jest wypadkową umiejętności i wielkości nierówności pasa na które wpływu za bardzo nie masz.

Ale mnie chodziło o pracę nóżek po zatrzymaniu... ;), samo lądowanie bardzo ładne.

a to ja sobie taki dziwny nawyk wyrobiłem :D

Opublikowano

Arku, 

Dawno to chciałem napisać, może wybrałbyś się na jakieś modelarskie lotnisko gdzie jest trochę asfaltu/betonu i tam polatał.

Twoje starty i lądowania są bardzo realistyczne, jednakże całość psuje nierówne trawiaste podłoże.

Da się zrobić?

Opublikowano
W dniu 22.12.2021 o 15:28, Janekm napisał:

Arku, 

Dawno to chciałem napisać, może wybrałbyś się na jakieś modelarskie lotnisko gdzie jest trochę asfaltu/betonu i tam polatał.

Twoje starty i lądowania są bardzo realistyczne, jednakże całość psuje nierówne trawiaste podłoże.

Da się zrobić?

bardzo bym chciał, zobaczymy może uda się coś zorganizować

  • 4 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.