AKocjan Opublikowano 6 Października 2021 Autor Opublikowano 6 Października 2021 Starty i lądowania - lądowisko trawiaste z nierówną powierzchnią. Podwozie sprawdza się rewelacyjnie 3
robertus Opublikowano 10 Października 2021 Opublikowano 10 Października 2021 Widzę, że po wylądowaniu od razu zaciągasz drążek wysokości, zapewne aby użyć sterów płytowych jak hamulców aerodynamicznych. Jednak tu model ma jeszcze dużą prędkość i w ten sposób zmniejszasz nacisk na przednie podwozie co skutkuje, że je łatwo podbija na nierównościach. Nie masz wtedy kontroli kierunku w którym samolot jedzie po pasie. 1
AKocjan Opublikowano 10 Października 2021 Autor Opublikowano 10 Października 2021 2 godziny temu, robertus napisał: Widzę, że po wylądowaniu od razu zaciągasz drążek wysokości, zapewne aby użyć sterów płytowych jak hamulców aerodynamicznych. Jednak tu model ma jeszcze dużą prędkość i w ten sposób zmniejszasz nacisk na przednie podwozie co skutkuje, że je łatwo podbija na nierównościach. Nie masz wtedy kontroli kierunku w którym samolot jedzie po pasie. @robertus tak masz rację. Robię tak odruchowo - wszystko przez latanie modelami o napędzie śmigłowym (wyposażonych w tylne kółko). W przypadku F-4 Phantoma może to być jeszcze korzystne (płytowe stery wysokości na ujemnym wzniosie w pozycji neutralnej jako pierwsze będą mieć kontakt z podłożem) W przypadku MiG'a nie ma takiego problemu. Będę się więc tego oduczać ; dzięki
AKocjan Opublikowano 17 Października 2021 Autor Opublikowano 17 Października 2021 lot w wietrzną pogodę. Samolot dzięki swojej dużej masie oraz sporym rozmiarom radzi sobie świetnie w takich warunkach pogodowych. Niskie temperatury nie sprzyjają jednak moim akumulatorom (2x4500 mAh) - potrzebuję większą pojemność :D.
AKocjan Opublikowano 6 Listopada 2021 Autor Opublikowano 6 Listopada 2021 Przelot modelem bez rakiet pod skrzydłami. Poprawa osiągów odczuwalna PS:@robertus - z wyuczonymi odruchami ciężko wygrać - patrz lądowanie
AKocjan Opublikowano 21 Listopada 2021 Autor Opublikowano 21 Listopada 2021 Czasem lepiej mieć dwa silniki
robertus Opublikowano 21 Listopada 2021 Opublikowano 21 Listopada 2021 0:55 nie bardzo słychać pracę silników. Spróbuj utrzymywać duży kąt natarcia pompowaniem gazu, takim wachlowaniem drążkiem. Samolot jest wtedy bardziej przewidywalny niż utrzymywanie ciągłej niskiej mocy. Plus jak juz wejdziesz na wyższy kat to dodaj nieco średniej mocy bo część siły nośnej musisz uzupełnić wektorem ciągu w dół. 4:11 ja daję mały kawałeczek taśmy dwustronnej do półeczki, to wystarczy aby pakiet przypięty rzepem nie przesunął się w manewrach G.
AKocjan Opublikowano 21 Listopada 2021 Autor Opublikowano 21 Listopada 2021 @robertus - na jednym silniku chcesz wchodzić na wysokie kąty natarcia ? Edit przepraszam Tobie chodziło o test zachowania samolotu na dużym kącie natarcia, który robiłem wcześniej przed początkiem problemów?
Janekm Opublikowano 19 Grudnia 2021 Opublikowano 19 Grudnia 2021 Przeloty ładne, ale lądowanie jeszcze ładniejsze. "Nóżki" na orczyku jeszcze tylko zadrżały niepotrzebnie ?? 1
AKocjan Opublikowano 19 Grudnia 2021 Autor Opublikowano 19 Grudnia 2021 3 godziny temu, Janekm napisał: Przeloty ładne, ale lądowanie jeszcze ładniejsze. "Nóżki" na orczyku jeszcze tylko zadrżały niepotrzebnie ?? @Janekm trzymanie kierunku dobiegu nigdy nie było moją mocną stroną dzięki
Janekm Opublikowano 19 Grudnia 2021 Opublikowano 19 Grudnia 2021 Dobieg jest wypadkową umiejętności i wielkości nierówności pasa na które wpływu za bardzo nie masz. Ale mnie chodziło o pracę nóżek po zatrzymaniu... ;), samo lądowanie bardzo ładne.
AKocjan Opublikowano 21 Grudnia 2021 Autor Opublikowano 21 Grudnia 2021 W dniu 19.12.2021 o 20:41, Janekm napisał: Dobieg jest wypadkową umiejętności i wielkości nierówności pasa na które wpływu za bardzo nie masz. Ale mnie chodziło o pracę nóżek po zatrzymaniu... ;), samo lądowanie bardzo ładne. a to ja sobie taki dziwny nawyk wyrobiłem
Janekm Opublikowano 22 Grudnia 2021 Opublikowano 22 Grudnia 2021 Arku, Dawno to chciałem napisać, może wybrałbyś się na jakieś modelarskie lotnisko gdzie jest trochę asfaltu/betonu i tam polatał. Twoje starty i lądowania są bardzo realistyczne, jednakże całość psuje nierówne trawiaste podłoże. Da się zrobić?
AKocjan Opublikowano 27 Grudnia 2021 Autor Opublikowano 27 Grudnia 2021 W dniu 22.12.2021 o 15:28, Janekm napisał: Arku, Dawno to chciałem napisać, może wybrałbyś się na jakieś modelarskie lotnisko gdzie jest trochę asfaltu/betonu i tam polatał. Twoje starty i lądowania są bardzo realistyczne, jednakże całość psuje nierówne trawiaste podłoże. Da się zrobić? bardzo bym chciał, zobaczymy może uda się coś zorganizować
AKocjan Opublikowano 19 Stycznia 2022 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2022 kolejne nagranie z pokładu samolotu
Rekomendowane odpowiedzi