Skocz do zawartości

Freewing MiG-29 Fulcrum


AKocjan

Rekomendowane odpowiedzi

Widzę, że po wylądowaniu od razu zaciągasz drążek wysokości, zapewne aby użyć sterów płytowych jak hamulców aerodynamicznych.

Jednak tu model ma jeszcze dużą prędkość i w ten sposób zmniejszasz nacisk na przednie podwozie co skutkuje, że je łatwo podbija na nierównościach. Nie masz wtedy kontroli kierunku w którym samolot jedzie po pasie.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, robertus napisał:

Widzę, że po wylądowaniu od razu zaciągasz drążek wysokości, zapewne aby użyć sterów płytowych jak hamulców aerodynamicznych.

Jednak tu model ma jeszcze dużą prędkość i w ten sposób zmniejszasz nacisk na przednie podwozie co skutkuje, że je łatwo podbija na nierównościach. Nie masz wtedy kontroli kierunku w którym samolot jedzie po pasie.

@robertus tak masz rację. Robię tak odruchowo - wszystko przez latanie modelami o napędzie śmigłowym (wyposażonych w tylne kółko).  W przypadku F-4 Phantoma może to być jeszcze korzystne (płytowe stery wysokości na ujemnym wzniosie w pozycji neutralnej jako pierwsze będą mieć kontakt z podłożem) W przypadku MiG'a nie ma takiego problemu.  Będę się więc tego oduczać ;) ; dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

0:55 nie bardzo słychać pracę silników. Spróbuj utrzymywać duży kąt natarcia pompowaniem gazu, takim wachlowaniem drążkiem. Samolot jest wtedy bardziej przewidywalny niż utrzymywanie ciągłej niskiej mocy. Plus jak juz wejdziesz na wyższy kat to dodaj nieco średniej mocy bo część siły nośnej musisz uzupełnić wektorem ciągu w dół.

4:11 ja daję mały kawałeczek taśmy dwustronnej do półeczki, to wystarczy aby pakiet przypięty rzepem nie przesunął się w manewrach G.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
W dniu 19.12.2021 o 20:41, Janekm napisał:

Dobieg jest wypadkową umiejętności i wielkości nierówności pasa na które wpływu za bardzo nie masz.

Ale mnie chodziło o pracę nóżek po zatrzymaniu... ;), samo lądowanie bardzo ładne.

a to ja sobie taki dziwny nawyk wyrobiłem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arku, 

Dawno to chciałem napisać, może wybrałbyś się na jakieś modelarskie lotnisko gdzie jest trochę asfaltu/betonu i tam polatał.

Twoje starty i lądowania są bardzo realistyczne, jednakże całość psuje nierówne trawiaste podłoże.

Da się zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.12.2021 o 15:28, Janekm napisał:

Arku, 

Dawno to chciałem napisać, może wybrałbyś się na jakieś modelarskie lotnisko gdzie jest trochę asfaltu/betonu i tam polatał.

Twoje starty i lądowania są bardzo realistyczne, jednakże całość psuje nierówne trawiaste podłoże.

Da się zrobić?

bardzo bym chciał, zobaczymy może uda się coś zorganizować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.