Ares Opublikowano 26 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2022 Grzesiek ,naprawdę ładny i ciekawy model budujesz. Powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stearman Opublikowano 26 Marca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2022 43 minutes ago, Ares said: Grzesiek ,naprawdę ładny i ciekawy model budujesz. Powodzenia Dzięki Wielkie, pewnie za bardzo go komplikuje, ale nadal się uczę. Mam nadzieję, że będzie latał tak jak będzie wyglądał i jak się zapowiada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ares Opublikowano 26 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2022 2 godziny temu, Stearman napisał: Dzięki Wielkie, pewnie za bardzo go komplikuje, ale nadal się uczę. Mam nadzieję, że będzie latał tak jak będzie wyglądał i jak się zapowiada. Dla mnie tego typu technologie to czarna magia ale naprawdę konstrukcja jest poważna i należą Ci sie słowa uznania. Oczywiście trudno ustrzec się drobnych błędów w prototypie ale to nie ma znaczenia. Buduj i lataj a w kolejnych modelach dopracujesz szczegóły. Ja się zawsze cieszę ,że są jeszcze ludzie którym sie chce budować i latać. Miło ,że nie jestem sam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stearman Opublikowano 27 Marca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2022 11 hours ago, Ares said: Miło ,że nie jestem sam Myślę, że jest nas wielu ? Można albo długo zbierać na upragniony model, albo w tym samym czasie spróbować zrobić go samemu.... a jak się zacznie to już idzie. Uczę się dużo, nabieram wprawy i już wiem... że następny będzie lepszy. ? Jeśli czegoś nie wiem... to tu mam nadzieję, że ktoś mi doradzi... albo ja komuś. W końcu niedługo zaczyna się sezon ? Dzisiaj zrobiłem kołpak śmigła... wydruk 3D wygładzilem papierem... jest gładki, ale zmatowiał... Ale chyba tak go zostawię.... Będę musiał zrobić jakieś testy czy nie rozpadnie się przy wysokich obrotach. Ma średnicę 94mm... spory dla śmigła 15x8. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stearman Opublikowano 28 Marca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2022 Mając chwilkę chciałem obliczyć gdzie powinien być środek ciężkości dla mojego modelu. Zacząłem nawet coś liczyć w eCalc, ale gubię się. Może ktoś jest biegły i potrafi policzyłby to szybciej niż ja. Gdzie powinien znajdować się środek ciężkości (wymiar X) dla mojego przypadku? CG.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 28 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2022 Wychodzi tak: https://www.ecalc.ch/cgcalc.php?deeplink=P51 1400mm;cm;mono;38.4;28.4;15.7;0;0;0;6.4;9.7;0;0;0;18.7;48.3;0;0;0;9;47;47;22.5;18.7;1;0;0;5;8;25.2;0;7;81;3;2;0;0.80;15.6;8.8;0;0;0;0;4.5;0;0;0;0;25;0;0;0;0;69;25;10; Czyli X ma byc miedzy 13.22 a 14.55 cm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stearman Opublikowano 28 Marca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2022 5 minutes ago, japim said: Czyli X ma byc miedzy 13.22 a 14.55 cm Wow... Wielkie Dzięki ? ja się pogubiłem w tych definicjach...? Czyli jak na start do pierwszego lotu wyreguluje środek ciężkości powiedzmy na X=135mm to model będzie prawidłowo wyważony - teoretycznie ? Wychodzi, że CG powinien być w odległości X=139 +-6mm. Dzięki ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stearman Opublikowano 30 Marca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2022 Osłona kabiny. Chcę zrobić osłonę kabiny z przeźroczystej folii. Wydrukowałem w 3D kopyto... skleję je w całość, może pokryję warstwą żywicy. Sam wydruk nie jest odporny na temperaturę, ale z warstwą żywicy powinien wystarczyć do zrobienia owiewki? Czy próbować termoformowania podciśnieniowego (póki co nie mam osprzętu) czy spróbować patentu z butelką pet i opalarką? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stearman Opublikowano 30 Marca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2022 Jakiej grubości stosujecie folię na owiewki kabiny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 30 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2022 Vivak 0.5, ale vivak a nie jakiś zamiennik. Można się naciąć na allegro.Zrób sobie skrzynkę do vacu. Przy waku są mniejsze naprężenia i temperatury działają krócej na kopyto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Atomizer Opublikowano 30 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2022 No to jak nie ma osprzętu to może lepiej spróbować z butelki, ale może być problem bo kabinka dość wielka aby wyszła ładnie. Mi ciężko wychodziło z butelką, ale znowu podejść profesjonalnie to trzeba mieć odkurzacz , piekarnik, skrzynkę zrobić... to może i się opłaca jak na dużą skalę będzie się robić te kabinki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 30 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2022 2 godziny temu, Stearman napisał: Osłona kabiny. Chcę zrobić osłonę kabiny z przeźroczystej folii. Wydrukowałem w 3D kopyto... skleję je w całość, może pokryję warstwą żywicy. Sam wydruk nie jest odporny na temperaturę, ale z warstwą żywicy powinien wystarczyć do zrobienia owiewki? Czy próbować termoformowania podciśnieniowego (póki co nie mam osprzętu) czy spróbować patentu z butelką pet i opalarką? Zapomnij. Na pewno nie w tym stanie jak teraz. Zeby drukowane kopyto wytrzymalo i temperature i naprezenia to musisz je wydrukowac prawie pelne. Robilem kiedys owiewki silnika i owiewki kabiny z PET po butekach w piekatniku. Tak mocno sie obciagaly ze gielo drewniane kliny rozpychajace. Przy podgrzewaniu opalarka ogrzejesz cale kopyto i to przez wiele minut i warstwa zywicy nie ochroni wydruku przed temperatura. Podsumowujac aby wykorzystac wydruk to tylko stol podcisnieniowy i rozgrzany material ktory blyskawicznie sie obkurczy i wystudzi. Powolne ogrzewanie zniszczy drukowane kopyto. Ps. A jak juz stol podcisnieniowy to kopyto musi byc od spodu plaskie. Dobrze jest dodac linie oszklenia - bo wtedy przy zassaniu folia ladnie przylgnie i sie uwidocznia jak w oryginale ramki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stearman Opublikowano 30 Marca 2022 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2022 4 minutes ago, japim said: Ps. A jak juz stol podcisnieniowy to kopyto musi byc od spodu plaskie. Dobrze jest dodac linie oszklenia - bo wtedy przy zassaniu folia ladnie przylgnie i sie uwidocznia jak w oryginale ramki. Czyli pozostaje ramka i stół podciśnieniowy. Jak duży zapas folii powinno się pozostawić? Teoretycznie materiał się rozciąga, ale z praktycznego punktu widzenia? Moja owiewka ma takie wymiary: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tytan12 Opublikowano 30 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2022 Myślę że,wydruk po sklejeniu można by było zalać gipsem,gorzej z temperaturą obciągania? Przy tych wymiarach spokojnie wyjdzie z butelki. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mjs Opublikowano 30 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2022 A może posklejać wydruk, zdjąć formę i wylaminować grubo (2-3 mm) nowe kopyto? I na nim PET, opalarka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 30 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2022 To moze wydrukowac negatywowe kopyto. Zalac gipsem + zbrojenie np z patyczkow, bandazu. Wyjac - wyszlifowac i opalarka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tytan12 Opublikowano 30 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2022 32 minuty temu, japim napisał: To moze wydrukowac negatywowe kopyto. Zalac gipsem + zbrojenie np z patyczkow, bandazu. Wyjac - wyszlifowac i opalarka. No,to znowu robota,szkoda będzie tego co wydrukował.Tak jak pisałem powyżej,gips usztywni cały wydruk poza tym, będzie odbierał ciepło,ostrożnie powinno się dać wyformować z butelki,butelka nie potrzebuje dużej temperatury,potrzebna tylko opalarka,(a ile wynosi temp.przy drukowaniu ?) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 30 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2022 80st C i wydruk mięknie. Jeżeli pla to 55 - 60 i już po ptakach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mmodel Opublikowano 30 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2022 Kiedyś próbowałem odbić formę z wydruku petg od DD. Piec był ustawiony na 60 stopni i ta temperatura zdeformowała już kopyto. Kolejny test przy 50 stopniach już był ok. Więc odbijanie oszklenia z butelki moim zdaniem jest skazane na niepowodzenie, żaden gips tutaj nie pomoże bo zanim gips odbierze ciepło petg już popłynie. Ale to tylko moje zdanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 30 Marca 2022 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2022 8 minut temu, mmodel napisał: Kiedyś próbowałem odbić formę z wydruku petg od DD. Piec był ustawiony na 60 stopni i ta temperatura zdeformowała już kopyto. Kolejny test przy 50 stopniach już był ok. Więc odbijanie oszklenia z butelki moim zdaniem jest skazane na niepowodzenie, żaden gips tutaj nie pomoże bo zanim gips odbierze ciepło petg już popłynie. Ale to tylko moje zdanie. Jezeli z PETG bedzie tylko skorupka, a caly srodek odlejesz z gipsu to przeciez cieplo zdeformuje tylko zewnetrzna skorupke o grubosci 1mm a pozostale 99% procent wypelnienia gipsowego sie nie zdeformuje. To jest dobry plan - ale kabinka musi byc wydrukowana z uwzglednieniem tego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi