Skocz do zawartości

IAR-80


jarek996
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

27 minut temu, nJerzy_R napisał:

Będzie kleił a nie gadał?

?

No kleil to moze nie , ale bede rowerem jezdzil ?

Po tych zdjeciach co przeslales , poszukam chyba innego obiektu ?

Moj to bedzie taki troszke lepszy ARF ?

 

 

18 minut temu, Bacacyl napisał:

Fajny wybór, ale coś mi nie pasuje ta rozpiętość  wg. dostępnych danych rozpiętość wynosiła 11,00m

 

Wlasnie tez to widzialem. Podaja to roznie. Wg mnie tez jest wiecej. Dosyc spore wydluzenie . 

 

Prototyp mial  10,00 m

80 B                 11,00 m

81                     10,70 m

 

Dalej NIC z tych rozpietosci nie daje skali  8,33 przy 59 calach .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, jarek996 napisał:

?

 

Wlasnie tez to widzialem. Podaja to roznie. Wg mnie tez jest wiecej. Dosyc spore wydluzenie . 

 

Prototyp mial  10,00 m

80 B                 11,00 m

81                     10,70 m

 

Dalej NIC z tych rozpietosci nie daje skali  8,33 przy 59 calach .

 Jutro mogę zmierzyć na rysunkach publikacji  Scale Palans No.12 są tam rysunki 80A  i 81C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, japim napisał:

Ulotnić IAR'a wcale nie jest trudno:

 

 

Wiem , wiem . Widzialem i podziwialem ?

Poniewaz moja gwiazda jest dosyc paliwozerna , potrzebuje spory zbiornik ( 1200 ml ). Miejsca na ten zbiornik nie ma za wiele  i bedzie on musial byc jakos "wciety" w skrzydlo ( ktore planuje zrobic jednoczesciowe ) . Przesylam zdjecia z zaznaczonym zbiornikiem ( ma dlugosc 19,5 zm , szer. 10cm , a wys. 8 cm . Wiadomo ze musi lezec na pewnej wysokosci ( ze wzgledu na gaznik ) , a miejsca od skrzydel do silnika niewiele.

Klania sie klasyczny "krotki przod " .

Zbiornik DUBRO , ma klasyczny "dziubek" na dole i wlasnie ten dziubek dojdzie prawie do tylu wregi . 

Os gaznika , jest 16mm pnizej osi silnika . To niestety "ustawia" ten cholerny , niepasujacy zbiornik.

 

P.S. Na zdjeciach zaznaczylem obrys silnika w rzeczywistosci ( te probniki kolorow ) 

Prawa strona zoltej linijki , to TYL wregi silnikowej. Dalej zbiornika ( do przodu ) nie posune , bo trafiam w palak mocowania silnika . 

 

IMG_8371.JPG

IMG_8370.JPG

IMG_8372.JPG

IMG_8373.JPG

IMG_8374.JPG

DUB410_a0_2048x2048.jpeg

IMG_8377.JPG

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, nJerzy_R napisał:

Koniec świata już blisko?

Będzie kleił a nie gadał?

Koniec świata...

"przyganiał kocioł garnkowi..." że sparafrazuję Twoją wypowiedź z innego wątku.

Zanim napiszesz coś takiego pochwal się swoim dorobkiem...

 

20 minut temu, jarek996 napisał:

Poniewaz moja gwiazda jest dosyc paliwozerna , potrzebuje spory zbiornik ( 1200 ml )

Myślę że przy tej wielkości modelu te 1,2l powinno dać się bez większego problemu wkomponować w SC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, RobertK napisał:

"przyganiał kocioł garnkowi..." że sparafrazuję Twoją wypowiedź z innego wątku.

Zanim napiszesz coś takiego pochwal się swoim dorobkiem...

 

Jest tu wielu przeroznych frustratow , ktorzy chca w jakis ( byle jaki ) sposob zaistniec. Dajmy im sie wyszalec , a pozniej jak beda dalej brykac i przeszkadzac , to  IGNOROWAC ?

Ja na 100% nie bede z nimi WALCZYL , bo juz dawno doszedlem do wniosku , ze to strata energii ( Ty tracisz , a oni z tego czerpia ? ) . Jest wspanialy wynalazek na forum na takie "przypadki"  ; IGNOROWAC !!!

 

Na 100% cos sie wymysli , ale miejsca jest mniej jak sie moze wydawac . No i jeszcze to bliskie polozenie skrzydla od wregi silnikowej. Czytalem tez na forum , ze silnik chodzi "lekko" i pewnie , ale wazne jest prawidlowe  polozenie zbiornika.

Wczoraj przymierzalem nawet zbiornik 1500 ml ( jeszcze dluzszy ! ) , ale poczytalem tu i tam i doszedlem do wniosku , ze po 12 min. latac NIE bede.  Zreszte jak znam zycie , to prawie w ogole latac nie bede ? 

 

P.S. Nad nowym profilem ( i zwichrzeniem ) skrzydla pracuja juz ludzie w Australii , wiec moge sie skupic na

pedalowaniu ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Projekt nie tuzinkowy. Imponujący! Grubo! 

Taki rozmiar, no i TAKI silnik...! Gratulacje!

Tak przy okazji tylko zapytam, bo ciekawość nie daje mi spokoju, co z Twoimi dwusilnikowcami?

Tematy nie zakończone... Poleciały? Ugly i ten drugi. Te "brzydale"...   ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, RobertK napisał:

Zanim napiszesz coś takiego pochwal się swoim dorobkiem

 

8 godzin temu, jarek996 napisał:

Jest tu wielu przeroznych frustratow , ktorzy chca w jakis ( byle jaki ) sposob zaistniec

Człek chce coś w żartach napisać, to zgnoją ciul wie za co. Ok. Pies wam m...ę lizał.

Żeby nie było OT

Koszulka z IAR 80 i jedna pozycja (która jest na forum) z mojego marnego dorobku (nie "chwalę się" nie mając czym).

 

koszulka.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jakos ten zart Ci nie wyszedl ( jak widzisz nie tylko ja tak twierdze ) , ale pal licho. 

 Ja w tematach z budowa modeli staram sie kolegow  albo PODZIWIAC , albo WSPIERAC , albo zadawac im konkretne pytania ( gdzie mnoge sie ciagle uczyc modelarskiej sztuki ) .Ze wzgledu na swoje skromne umiejetnosci , rzadko moge niestety cos DORADZIC  ?.

  Od grania ludziom na nerwach jest HP ( choc to mnie juz tez przestalo "pasjonowac" )  ?

OK ; mordy nam psy wylizaly , otrzasnelismy sie juz z Twoich dowcipow i jedziemy dalej z tym koksem  ! 

Brawo za koszulke z IARem. Mimo ze czuje przy moim kompie , ze troszke przepocona , chetnie ja odkupie ?

Co to za model ?   Przypomina troszke JAKa -12 , ale jakies inne zastrzaly .

 

      Przeciez ja sie tez nie chwale. Chwale sie zawsze moja NIEUMIEJETNOSCIA , ale mimo tego PODEJMUJE rekawice i tego cholernego

IARa ( kiedys ) ulotnie ! Dlatego potrzebuje WSPARCIA , a nie podcinania skrzydel ......

 

Fantastycznie byloby poleciec kiedys razem z np PZL 11 na jakims zlociku ( np w 2037 ) .

W koncu to kuzyni .

 

 

Pytanko do fachowcow : JAKICH serw szukac ( na razie do skrzydel - lotki i klapy ) ?

Jako niedzielny ( do poprzedniej niedzieli ) modelarz , posiadam spora kolekcje serw standard ( wiekszosc SAVÖX ) , ale przy tej wielkosci idziemy chyba w gore ?  

 

 

1 godzinę temu, Grzesiek napisał:

 

?

 

 

6 godzin temu, merlin71 napisał:

Tak przy okazji tylko zapytam, bo ciekawość nie daje mi spokoju, co z Twoimi dwusilnikowcami?

Tematy nie zakończone... Poleciały? Ugly i ten drugi. Te "brzydale"...  ;)

 

Sa cale , ale nie poruszajmy tematu publicznie . Moze FORUM juz o nich zapomnialo . Ja sobie kiedys przypomne . Ten DUZO brzydszy , jest prawie gotowy , a na nim mialem sie uczyc dwusilnikowej sztuki latania , wiec ten MNIEJ brzydki lezy sobie ledwo rozpoczety ?

 

Rozmiarem sam jestem przerazony ( moja rodzina rowniez , bo plany rozwijam w roznych miejscach domu i tak sobie z tym IARem na razie wspolzyjemy ) . Koledzy uspokoili mnie jednak , ze wszystkie modele sa WIEKSZE na planach , jak w rzeczywistosci , wiec spie spokojniej. Na sczescie miejsca mam sporo ( na budowe i przetrzymywanie ) , a nawet w samochodzie na transport ( jak ten samochod dotrwa do konca projektu ? )

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, jarek996 napisał:

No to jakos ten zart Ci nie wyszedl ( jak widzisz nie tylko ja tak twierdze ) , ale pal licho. 

 Ja w tematach z budowa modeli staram sie kolegow  albo PODZIWIAC , albo WSPIERAC , albo zadawac im konkretne pytania ( gdzie mnoge sie ciagle uczyc modelarskiej sztuki ) .Ze wzgledu na swoje skromne umiejetnosci , rzadko moge niestety cos DORADZIC  ?.

  Od grania ludziom na nerwach jest HP ( choc to mnie juz tez przestalo "pasjonowac" )  ?

OK ; mordy nam psy wylizaly , otrzasnelismy sie juz z Twoich dowcipow i jedziemy dalej z tym koksem  ! 

Brawo za koszulke z IARem. Mimo ze czuje przy moim kompie , ze troszke przepocona , chetnie ja odkupie ?

Co to za model ?   Przypomina troszke JAKa -12 , ale jakies inne zastrzaly .

 

      Przeciez ja sie tez nie chwale. Chwale sie zawsze moja NIEUMIEJETNOSCIA , ale mimo tego PODEJMUJE rekawice i tego cholernego

IARa ( kiedys ) ulotnie ! Dlatego potrzebuje WSPARCIA , a nie podcinania skrzydel ......

 

Fantastycznie byloby poleciec kiedys razem z np PZL 11 na jakims zlociku ( np w 2037 ) .

W koncu to kuzyni .

 

 

Pytanko do fachowcow : JAKICH serw szukac ( na razie do skrzydel - lotki i klapy ) ?

Jako niedzielny ( do poprzedniej niedzieli ) modelarz , posiadam spora kolekcje serw standard ( wiekszosc SAVÖX ) , ale przy tej wielkosci idziemy chyba w gore ?  

 

 

 

?

 

 

 

Sa cale , ale nie poruszajmy tematu publicznie . Moze FORUM juz o nich zapomnialo . Ja sobie kiedys przypomne . Ten DUZO brzydszy , jest prawie gotowy , a na nim mialem sie uczyc dwusilnikowej sztuki latania , wiec ten MNIEJ brzydki lezy sobie ledwo rozpoczety ?

 

Rozmiarem sam jestem przerazony ( moja rodzina rowniez , bo plany rozwijam w roznych miejscach domu i tak sobie z tym IARem na razie wspolzyjemy ) . Koledzy uspokoili mnie jednak , ze wszystkie modele sa WIEKSZE na planach , jak w rzeczywistosci , wiec spie spokojniej. Na sczescie miejsca mam sporo ( na budowe i przetrzymywanie ) , a nawet w samochodzie na transport ( jak ten samochod dotrwa do konca projektu ? )

Ups...   ?.  Przepraszam.

Rozumiem że znalazły swoje miejsce w "projektach zaniechanych". Też mam takich kilka... Tak to bywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, jarek996 napisał:

 

 

  Chcialem , aby wybrany przeze mnie model nie stal obok 11 podobnych na kazdym lotnisku , wiec odpadaly Fw-190 , Thunderbolty , Corsairy i Zera. Chcialem tez bardzo miec jakis polski akcent ( choc nie zadna PZLke , bo ich tez zatrzesienie ) no i w koncu znalazlem IAR-80 !   
 

 

 

No i zmałpowałeś mój pomysł?

Byłem przekonany, że nikt nie wpadnie na to, by robić IAR-a 80, bo to mało znany samolot. Zbierałem dokumentację do niego od maja ubiegłego roku i chciałem go robić po Lublinie.

iar 80.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.