Skocz do zawartości

Elipsa - relacja budowy F2B


kszczech
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Sylwek robi te listwy ze sklejki 0,4mm. Niestety nie posiadam takiej więc będzie z 0.6 mm.

Też myślałem o żółtej folii. Ale nie zostało mi nic. Więc użyłem złotej.

Wie ktoś może dlaczego w chińskich sklepach nie ma folii?

 

 

 

CD...

Listwy przyklejone i oszlifowane.

Pasuje idealnie.

 

0248.thumb.jpg.00ac4a79812588d53e91a2ab7029ae97.jpg

 

 

Przygotowałem wcześniej popychacz. Z rurki węglowej 5/3 mm. Końcówki rurki owinąłem włóknami węglowymi nasączonymi żywicą.

W rurkę wejdzie drut. Nagwintowany 3 mm w miejscu gdzie wchodzi w snap  i podcięty w miejscu gdzie wchodzi w rurę.

Przed wklejeniem dokładnie oczyszczam acetonem oba elementy.

Coś takiego robiłem w Stiletto i zdało egzamin.

 

0247.thumb.jpg.a208f01ad2292756f085adfa2a6f92de.jpg

 

Jutro zamocuję popychacz. Ale kadłub jeszcze poczeka na kolory bo czekam na kabinkę aby ją dokładnie wpasować.

 

CDN...

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękne oklejanie Sylwester. Się podoba.

 

CD...

Prace zmierzają do końca. Ale wciąż nie mam kabinki i nie mogę obkleić kadłuba.

Zrobiłem otwory pod śrubki do mocowanie stateczników. Wkleiłem też kołki ustalające z węgla 10/9 mm.

Na gotowo tak to wygląda.

 

0250.thumb.jpg.ee4f6a35df932e715d39d880e5566293.jpg

 

 

Wkleiłem też dźwignie skrzydła. Na zagęszczoną żywicę.

 

0251.thumb.jpg.31f70006dd9a8b9b45a6c1350fb6bc8e.jpg

 

 

Wkleiłem też zawiasy statecznika. Też na żywicę.

No i obkleiłem dolną pokrywę silnika. Znalazłem u żony idealnie pasujący kolorem lakier do paznokci i miejsca gdzie było widać balsę pomalowałem lakierem.

Wyszło zadowalająco.

 

0252.thumb.jpg.b5f53d29536664f51038db04b1d4ba0f.jpg

 

Dzisiaj jeszcze wkleję klapy i pozostanie tylko obkleić kadłub.

 

CDN...

 

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Krzysztof, pięknie wyszło. Trochę to wysunięte podwozie psuje sylwetkę . Spróbuj  je obrócić o 180 . Nowe śmigło dla Ciebie  się robi 11x6 czterołopatowe. Przydały by się owiewki na koła. Co do wagi całości uważam ,że może być za lekko. Będą problemy w czasie wiatru. ale wszystko wyjdzie w czasie oblotu.

jeszcze jedno  , jak daleko od śc  umieszczony jest  timer?

Krzysztof ,wg mnie umieszczenie regulatora koło akumulatora może powodować jego nadmierne nagrzewanie i  wyłączanie się po osiągnięciu temp .110 st. Regulator  musi mieć dobre chłodzenie. Przeniósł bym go jak najbliżej wylotów powietrza. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sylwek, kupiłem takie podwozie nie wiedząc że jest tak wysunięte. Nie da rady obrócić bo będzie za blisko CG. Ale na żywo nie wygląda to źle. 

Staram się nie używać owiewek po doświadczeniach z samolotami RC. Twarde lądowanie z owiewkami to destrukcja skrzydeł i ogona.  

Odnośnie timera już gadałem ze Zbyszkiem. Kazał zrobić dwa centymetry za osią obrotu orczyka. Ja się zasugerowałem zdjęciami na stronie Igora Burgera. Przesunę.

Z tym chłodzeniem to masz rację. Popracuję nad tym. Chociaż on jest tuż za bocznym wlotem.

Sylwek jaki kąt wychylenia silnika robisz w swoich konstrukcjach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysztof, ja ustawiam sinik na 0, następnie sprawdzam w locie jak model się zachowuje i ewentualnie wychylam w zależności od potrzeb przez podłożenie podkładek . Co do ustawienia timera to w modelach z napędem sinikiem solo ,(bez przekładni) umieszczam go przy CG. Krawędź timera ze stykami jest za SG patrząc w kierunku lotu. Być może jest to taka sama odległość .  Co do podwozia , ja w swoich elipsach obróciłem goleń i osie kółek mam tuż przed krawędzią natarcia skrzydła i jest ok . 

Pozdrawiam Świątecznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W piątek zadzwonił Sylwek, że przyjeżdża do nas na latanie.

No to nie pozostało mi nic innego jak się sprężyć i przygotować samolot do oblotu.

Pół dnia poświęciłem na wykonanie nowego uchwytu pod moją rękę.

Przygotowałem dużo plasteliny. Odcisnąłem kształt w plastelinie silnie ją zaciskając w ręku. Potem odrysowałem kształt rzutu z góry i pojechałem do Marcina aby mi to wyciął. Dwa elementy z sklejki 12 mm i jeden środkowy ze sklejki 3 mm.

Do tego wcześniej zamówiona linka z rdzeniem kevlarowym.

Po sklejeniu 2 godzinki z dremelkiem.

Wyszło tak:

 

0300.thumb.jpg.c70058f925c2ed49a5dd3119b7028a74.jpg

 

0301.thumb.jpg.5ff21a826f2b9d43bbd280a546949a1f.jpg

 

302.thumb.jpg.565c2e7bea25e21eb79186f322d26e55.jpg

 

Leży w ręku idealnie.

Zacząłem też przygotowanie linek. Niestety zastał mnie już wieczór i nie zdążyłem. A potem żałowałem bo te linki od Sztyleta są trochę za krótkie.

 

Po wstępnym ustawieniu (Sylwester bardzo Ci dziękuję) zrobione 5 jednominutowych lotów w tym jeden Sylwka.

 

No i wnioski.

- model lata moim zdaniem fajnie. Ale:

- zbyt duży naciąg linek. Mimo, że linki przesunięte na max do przodu. Do likwidacji wychylenie steru kierunku. U Sylwka jest na 0 i tak też zrobię. Być możne jeszcze trzeba będzie silnik ustawić na 0 stopni. Bo teraz jest lekko wychylony w prawo.

- zbyt ciężki na ogon. Zastosowałem lekki silnik AXI no i nie stosuję tzw kontry czyli dwóch śmigieł przeciwbieżnych co spowodowało ten efekt. Trzeba będzie przerobić kadłub. Czekam na deszczową pogodę i siadam do przeróbek.

- w pierwszym locie okrążenie to niecałe pięć sekund. Przestawiliśmy ustawienia w tajmerze i w następnych lotach wyszło 5,1 s. Sądzę, że nowe dłuższe linki spowodują wydłużenie czasu. Jak nie to jeszcze pobawię się ustawieniami.

- oczywiście przed lotami doważyliśmy przód. W drugim locie trochę zdjęliśmy plasteliny ale to tylko pogorszyło sprawę. Bo model jeszcze bardziej pływał w poziomym locie.

- po lotach sprawdzałem temperaturę silnika i regla. Chłodzenie zrobione chyba dobrze bo temperatura nie była zbyt wysoka.

 

Po poprawkach dam znać o efektach.

 

Hej

 

 

 

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, kszczech napisał:

No to nie pozostało mi nic innego jak się sprężyć i przygotować samolot do oblotu.

No to super ,że pierwsze koty za płoty.

Wiadomo,że model trzeba doregulować i wprowadzić drobne poprawki. Ale to na spokojnie: sezon dopiero się zaczyna.

A propo uchwytu to wygląda super profesjonalnie . Ciekawi mnie jak tak precyzyjnie dremelem odwzorowałeś krztałt wcześniej odciśnięty w plastelinie?

Jeżeli na tzw. oko to musisz mieć duże zdolności manualne.Podziwiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak się spodziewałem takiej reakcji.

Jednak zawsze uważałem, że najnudniejsze filmy nic nie wnoszące to filmy z oblotów. No chyba, że oblot zakończony klęską, to wtedy tak. :)

 

Po ustawieniu parametrów i korektach będzie film jak najbardziej.

 

Cierpliwości

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysztof , zważ statecznik poziomy ze sterem wysokości, przy takim układzie jak zastosowałeś powinien ważyć ok 90-95 gr. jeżeli jest więcej sugeruję zdjąć trochę wagi. Ja w swoich statecznikach i sterach zdjąłem ok 30 g .Sugeruję abyś zrobił nowy statecznik pionowy ale konstrukcyjny ,oczywiście  ster kierunku na 0 . To następne kilka gr. mniej. 

Grzegorz, dzięki za pozdrowienia , również pozdrawiam ale syn to był Zbyszka R z Łodzi a nie mój . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.