Skocz do zawartości

Piper Cub 40% 3D


Rekomendowane odpowiedzi

autor tych planów do pokrycia stosował poliestrową podszewkę / szyfon z nitrocellonem więc tak jak pisał wcześniej @stan_m ma to nieco inne właściwości niż zwykła folia

Piper_Cub_140in_Nelitz_oz7870_article.pdf

 

 

co do rozpiętości to po filmach z akrobacją na youtube widać że miażdżąca większość stanowi wersja clipped wing

  • Lubię to 1
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
2 godziny temu, jb napisał:

Jakie dajesz kąty zaklinowania silnik/skrzydło/statecznik względem osi kadłuba?

Jeszcze nad tym myślę. Na tę chwilę planuje skrócić skrzydła do 3,8 m i dać profil Naca 2413 na kącie 2 stopnie. Statecznik kąt 0, silnik 2 stopnie w dół i 2 w prawo. Analiza pokazuje dla takiej konfiguracji następujące wyniki

20230205_205248.thumb.jpg.4b531d6a8e71e0afb9efee4d73a83f9a.jpg

prośba o pomoc w interpretacji tych wykresów. Zależy mi aby przy beczkach mozliwie mało korygować sterem wysokości stąd zmniejszyłem dekalaż

1 godzinę temu, enter1978 napisał:

Konrad , ale wiesz że zdjęcia nie oddają skali? , na zdjęciach model wygląda na duży , ale że ci się nie mieści w kadrze to on chyba jest ogromny :)

Etam, żałuje że nie wybrałem skali 50% :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dasz polatać ? :D zobaczymy jak 3d kręci :)  obowiązkowa instalacja do dymu i wyjście na świece na końcówkach skrzydeł. Zastanowiłbym się nad oświetleniem, bo wagi nie przybędzie a efekt tak. GP 178 to potwór. I jeśli chodzi o moc ale i o drgania konstrukcji. Jeśli zamiarujesz 3d to bym się zastanowił nad zamianą tych linek usztywniających na sterach na rurki węglowe, bo powierzchnia zacna, i może sie telepać...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, nie mam czym wozić tego modelu więc jak będziesz chciał spróbować to zapraszam w okolice Parczewa na moją łączkę. Dobry pomysł z tym oświetleniem. Linki usztywniające usterzenie można bedzie wymienić w każdej chwili ale to co jest jak się napnie to bardzo sztywno ogon trzyma. Bardziej obawiam się drgań sterów wysokości bo ich krawędź spływu jest dość ciężka a serwa mają zawsze minimalny luz. Już widzę że będę miał problem z za lekkim ogonem także chętnie zamontował bym cięższe serwa które nie mają luzu o ile takie istnieją, może ktoś coś poleci?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Prace ciągle trwają ale nie wszystko wychodzi za pierwszym razem :). Po skończeniu ogona zamontowałem silnik i wstępnie tłumiki i środek ciężkości wyszedł mocno na przód. Chyba Cyrax wspominał o przednim sc. , zapomniałem o tym i musiałem przenieść serwa kierunku na ogon:

20230217_195727.thumb.jpg.2bdadfaba96e113872bb2c1906fba0d8.jpg

Następnie zacząłem pracować nad podwoziem głównym. Chciałem je pospawać tigiem z rurek nierdzewnych fi8x1, zrobiłem kilkanaście prób ale efekty mizerne, trzeba mieć dużo wprawy żeby spawać takie filigranowe węzły

20230304_131028.thumb.jpg.bbf587666af4ad10127380292ca53d94.jpg

Postanowiłem uprościć sobie sprawę i wykonać goleń z kompozytu, bez tego mechanizmu który ma oryginał. Zrobiłem prosty foremnik z blachy stalowej przyklejonej do usztywnień ze sklejki (zdjęcie już po odformowaniu):

20230304_131209.thumb.jpg.866dc0b0ffd543aa8626314053fe4a53.jpg

wylaminowałem goleń z taśm węglowych UD szerokości 50 mm, co czwarta warstwa PW 45 stopni. Pierwsza i ostatnia warstwa PW 0 stopni, w sumie wyszedł pas przedni grubości  6,5 mm, a w części tylnej 0,5 -1 mm, żywica epidian 53.

20230225_165407.thumb.jpg.f11db3f1e73205fb4f5e0f0c0ea46f87.jpg20230225_165425.thumb.jpg.0fad5e4e7a89e79a65760a0ad60e00c2.jpg20230225_173313.thumb.jpg.b0a62b5cefa43e1f86ad5160df17e779.jpg20230304_114802.thumb.jpg.d7b89b88892e8fe53ef2846baf316f17.jpg

W celu weryfikacji efektów zrobiłem prostą próbę statyczną, celuje w masę startową 17 kg, założyłem sobie że podwozie powinno wytrzymać przeciążenie 3g czyli 3x17kg=51kg obciążenia statycznego. Dajcie znać jeśli uważacie że to złe założenie. "Stanowisko badawcze":20230304_130824.thumb.jpg.06ecb67ed9c0f0b851ed0eaa328ea551.jpg

kontrola stanowiska :) i zerowe ugięcie

20230304_130330.thumb.jpg.7d22ec020bfead8d6cd8e3680c113517.jpg

20 kg, ugięcie 2cm:

20230304_130452.thumb.jpg.b8342c62d6edba4a3ddf5dcc5b9881f1.jpg

32 kg, ugięcie 4 cm:

20230304_130652.thumb.jpg.3c762248dcf963a0daa6e2f8b8583883.jpg

52 kg, ugięcie 7cm, próba zaliczona:)

20230304_130751.thumb.jpg.b40623ca36cf2caa8643b1ee24e04382.jpg

podwozie z kółkami pompowanymi kavan 150mm waży 750 g. Sprawdzę jeszcze czy przy ugięciu 7 cm nie zahacze śmigłem o ziemię, ewentualnie zrobię jeszcze jedno podwozie trochę sztywniejsze.

20230304_130757.thumb.jpg.08ab0bb3cba0d6c350c42f9ab2998945.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Niewielkie postępy z układem wydechowym. Do mocowania tłumików użyłem okuć z aliexpress dedykowanych do rur węglowych oraz wibroizolatorów taliowanych M4. Kupiłem dość duże tłumiki JMB M-80-L, zależy mi na cichym wydechu.

20230312_184351.thumb.jpg.830c0bff4c2f616a976444365f6d6b08.jpg

a tak to wyszło w modelu:

20230312_184907.thumb.jpg.a0eb4d1aab396e742c3734373faad199.jpg20230312_184928.thumb.jpg.440a89a8e7c8804e2b7df6b296d7cae3.jpg20230312_184913.thumb.jpg.67621f6879404a5336c2bf2373614905.jpg

za tydzień polutuję kolektory.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Piękne kolektory.

Chyba Marcin takie kupił niedawno do 3W bo go aluminiowe do szewskiej pasji doprowadzały.

Mi lutowanie gotowych kształtek nawet nieźle idzie , ale powiem ci że jak trzeba mi było się pozbyć kołnierza w który wchodzi rurka , i bez kołnierza zgrzać do czoła dwie rurki to mnie mało szlak nie trafił, juz nawet nie wspominam że zmarnowałem cały lut. Sporo czasu poświęciłem na eksperymentowanie i naukę , aż w końcu doszedłem jak to zrobić, no ale co się nauczyłem to moje:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Prace ciągle trawają, dokończyłem przednią część kadłuba:

20230402_134226.thumb.jpg.3943adf26a5bd465a8357d44c45f7d37.jpg20230402_134247.thumb.jpg.9a64f8f0e6fb8b8903c7319c0c2f3011.jpg

Model jest ciężki na dziób dlatego wyażurowałem przednią część kadłuba. Żeby go wyważyć bez ołowiu na ogonie bedę musiał zamontować akumulatory serw, powerbox i odbiornik mniej więcej w połowie ogona. Czy widzicie jakieś ku temu przeciwskazania?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.