Skocz do zawartości

O akumulatorach do samochodów elektrycznych i nie tylko....


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
4 minuty temu, Shock napisał:

Może dyskutujmy na zasadzie  merytorycznej wymiany poglądów i bez personalnych ataków ...

No właśnie - zwróć uwagę Koledze AdamowiP aby nie robił osobistych wycieczek 

Każda akcja rodzi reakcję .........

Opublikowano

Rafał -przy poziomie merytorycznym i technicznym niektórych wypowiedzi, oraz jawnemu  zaprzeczaniu prawom fizyki na poziomie  podstawówki po prostu się czasem nie da...

 

przy przekręcaniu wszystkiego "byle moje na wierzchu" też czasem trudno zachować powściągliwość i dyskutować czysto merytorycznie...

                                                           a koalicja -dziwnym trafem głównie osoby związane z samochodami, techniką lub elektrycznością się w niej znalazły...

  • Dzięki 1
Opublikowano

Nikogo tu nie faworyzuję czy oceniam ale fajnie to wygląda... Post Adama i kontry i tak w koło Macieju...;)

Ja się w pewnych kwestiach nie udzielam w ogóle bo po prostu nie mam pojęcia ...

Opublikowano

Moje przemyślenia dotyczące techniki - filozofia.

1. Wszystkie zjawiska fizyczne nawet jeżeli nie są opisane zwerbalizowane istnieją niezależnie od teorii głoszonych przez naukowców.
2. Cały świat wokół nas jest fizyką.
3. Jeżeli jakieś zjawisko fizyczne posiada swoją teorię , to jeżeli tej teorii nie można w prosty  sposób, w krótkim czasie udowodnić to jest to hipoteza.
4. Występują zjawiska fizyczne które są wykorzystywane przez przyrodę (rośliny, zwierzęta, itp.) oraz w branży militarnej i innych ale nie są opisane przez naukowców.
5. W naszej przestrzeni fizycznej jest bardzo dużo energii możliwej do wykorzystania np. do napędu samochodów.
6. Należy poszukiwać zjawisk fizycznych które umożliwią pozyskanie energii z otoczenia, przestrzeni w której żyjemy.
7. Nasz sposób myślenia i postrzegania naszego otoczenia i przestrzeni jest ukształtowany przez nasze wykształcenie i kulturę.
8. Jeżeli postaramy się zmienić sposób myślenia niezależnie od teorii głoszonych przez naukowców to znajdziemy rozwiązanie np. problemu zasilania samochodów.
9. Celowo nie sugeruję jakie rozwiązania można analizować.

Wyzwanie dla następnych pokoleń techników i inżynierów, wygenerujcie nowe rozwiązania bez obecnych ograniczeń.

  • Lubię to 1
Opublikowano

ja bym dodał, że

 

10  niezależnie jakie zjawisko lub prawo fizyki, nawet jeśli zostanie zbadane i jest super obiecujące dla ludzkości to nie zostanie wykorzystane lub nawet upublicznione jeśli zagraża grupom interesów wielkiego koncernu.wielkich tego świata.

11   oraz nawet gdy coś nie ma sensu -to zostanie na siłę wprowadzone jeśli można na tym zarobić, zwłaszcza gdy potężna grupa może zarobić miliardy

12  w skali ludzkości nieważne mądre ,głupie, dobre, złe -ważne kto na tym zarabia.

13 zmasowana reklama i  współpracujące media przepchną wszystko -90% ludzi uwierzy bo w gazecie czytali i telewizja też podała a nawet sam .... (tu wstawić dowolne nazwisko bożyszcza tłumów im mniej wiedzące o temacie -tym lepiej)   potwierdził... a 10% tych którzy myślą i mówią, że to bzdura zostanie zakrzyczane i wdeptane w błoto. jak trzeba to błoto specjalnie się zrobi.

  • Lubię to 1
Opublikowano

a to światełko na końcu to odblask. białej muszli... 

                              ale w dup.ie jest ciepło...  a do reszty podobno można się przyzwyczaić...   a dla tych co się nie przyzwyczają -to to światełko... i krzyk "nie spuszczać"

Opublikowano

myślę, że upadek już się zaczął. coraz większe wygodnictwo, wyzysk, zakłamanie, coraz durniejsze i szkodliwe dla ogółu przepisy. jak pszczeli ul w którym władze przejęły trutnie...

 

i oprócz pytania kiedy -jest pytanie jak głośno pier*** czy po prostu po cichu zdechniemy -cofniemy się do czasów jaskiniowych -głodni i śmierdzący za to ze smartfonem w dłoni, słuchawkami 3d na uszach  i odpalą gierką lub innym światem wirtualnym...

Opublikowano

To dla Adama i innych zwolenników elektromobilnosci jak i przeciwników teorii spiskowych.. może będą mieli temat do refleksji choć wątpię

A chodzi o kasę i dobry geszeft ....  a to plan Londona w innej wersji  a potem inne ciekawski jak śmietniki np. Ghanie ale cóż .... wątpię żeby to przesłanie trafiła do niektórych którzy poddają się manipulacji A do modów nie usuwajcie posta a obejrzyjcie.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Bardzo ciekawy film !!!

Po uważnym obejrzeniu tego materiału nasunęło mi się pytanie czy aby baterie do samochodów elektrycznych nie zostały również zaprogramowane na określony czas żywotności ? tak aby co jakiś czas konsument zmuszony był na wymianę baterii lub całego samochodu ...... ?

Dlaczego nawet po niewielkiej stłuczce nikt nie chce naprawiać samochodów elektrycznych ?  I nie mówię tu o Polsce i naszych "fachowcach".....

Czy jest tak jak z drukarką z filmu ?

Dalsza część filmu pokazująca jak odbywa się "RECYKLING" nie pozostawia złudzeń co tak naprawdę dzieje się ze sprzętem, który w sposób zaplanowany odmówił nam działania.

Jest w sieci wiele filmów pokazujących jak rzeczywiście wygląda recykling praktycznie od ubrań po samochody ..... bez trudu można takie filmy znieść.

 

 

 

Opublikowano
Godzinę temu, Kakabe napisał:

nasunęło mi się pytanie czy aby baterie do samochodów elektrycznych nie zostały również zaprogramowane na określony czas żywotności

z jednej strony baterie litowe jako nowy produkt miały małą żywotność i przez 20lat ciągle są udoskonalane i taż żywotność rośnie...

 

z drugiej strony -mój pierwszy pakiet li-pol do modeli był używany (niezbyt intensywnie i z poborem prądu na poziomie połowy dopuszczalnego) był używany i sprawny około 10 lat. potem trafił na półkę -gdy miał  jakieś 18 lat przez ciekawość go naładowałem -trzymał napięcie, miał ponad polowe pojemności tylko oporność wewnętrzna mocno wzrosła i spadł podawany prąd -jednak mały modelik nadal był w stanie na nim wystartować i latać.

każdy następny pakiet nie wytrzymał nawet czasowo i ilość cykli 20% tego co tamten... czyli około 2000roku dało się wyprodukować trwałego li-pol a potem już nie.

 

 

  • Dzięki 1
Opublikowano

Jak działa obecnie dziennikarstwo motoryzacyjne (i nie tylko).

 

 

Mam kuzyna który w tym robi i potwierdza te mechanizmy. Wszystkie ogólnodostępne pisma i portale składają się z artykułów sponsorowanych.

Opublikowano

Zmywak jak zawsze dowcipny ale mówi prawdę niemniej WB jest kompletnie lewacka a tak wrócił na jakiś czas do PL ale nie wyrobił i wrócił na wyspy ... ale jak widac z drugiego filmu pojawił się następny problem z pożarami samochodów elektrycznych. Ale zmusza nas dla naszego dobra i tu się ze zmywakiem zgadzam nawet dobrze ze stary jestem i .... współczuje młodym bo oni nawet nie wiedza co ich czeka ba nawet radośnie patrzą w przyszłość jak uratują planetę ?

Opublikowano
11 godzin temu, Kakabe napisał:

Dlaczego nawet po niewielkiej stłuczce nikt nie chce naprawiać samochodów elektrycznych ? 

Raczej jest odwrotna tendencja, elektryk nawet po poważnej kolizji trzyma wartość, bo jest spora cześć to bateria która jest nienaruszona i można ją wykręcić i sprzedać, spalinowy po stłuczce idzie na złom, bo karoseria to jego najdroższy element, który jednocześnie najbardziej obrywa w każdej kolizji, a jej nie da się naprawić(nie mówię tu o Polsce i naszych "fachowcach".....). 
 

  

22 godziny temu, latacz napisał:

a to jakoś określa  co się dzieje ze sprawnością maszyny cieplnej względem różnicy temperatur dolnego i górnego źródła ? 

 

No właśnie się nad tym zastanawiam, bo chyba właśnie coś takiego napisałeś twierdząc że dolne źródło to temperatura otoczenia. 
 

 

23 godziny temu, Kakabe napisał:

Faktycznie recycling istnieje pełną gębą ..... na miliony wyprodukowanych samochodów elektrycznych zgromadzono do recyklingu aż 1200 zestawów???

Mieliby od razu wykręcać w salonie baterię i odsyłać do recyklingu? Duża część z tych milionów po prostu jeździ(do czego niezbędna jest bateria), albo ich baterie przeżywają 2 czy 3 życie(w innym samochodzie, w magazynie energii itd.)m bawet najgorsza bateria jest warta kupę kasy, nie bez powodu ceny samochodów bez baterii i z baterią różnią się tak bardzo. Pewne jest jedno,  twierdzenie "nie opracowano żadnej skutecznej metody UTYLIZACJI zużytych ogniw" nie jest faktem tylko zwykłym propagandowym kłamstwem.

  

22 godziny temu, Shock napisał:

Może dyskutujmy na zasadzie  merytorycznej wymiany poglądów i bez personalnych ataków ...

Może być ciężko, bo to często jedyna strategia dla zwolenników hipotez spiskowych i innych umysłów podatnych na propagandę. Btw. trochę absurdalna sytuacja kiedy tacy chcący niby działać przeciwko "tym nas górze" tak naprawdę działają na ich korzyść, np. robią bardzo dobrą propagandową robotę dla potentatów naftowych, którym raczej nie jest na rękę przejście na ev.
Nie jest tajemnicą że:

  

8 godzin temu, Granacik napisał:

Wszystkie ogólnodostępne pisma i portale składają się z artykułów sponsorowanych.

 Więc ktoś płaci za produkowane hejtu na elektryki, wystarczy połączyć kropki. Otwarte umysły, samodzielnie myślący, nie programowalne na niewolnictwo owieczki itp. powinny zauważyć pewne powiązania i trendy.
Btw przypadkiem trafiłem na historię wręcz identyczną z przytoczoną wcześniej-fajnym, sprawnym i zbierającym świetne opinie samochodem który został pospiesznie wycofany z rynku przez wielkie korpo i wyzłomowany do sztuki, a jego rozwiązania schowane na dno szuflady.
https://pl.wikipedia.org/wiki/General_Motors_EV1#Koniec_produkcji_i_kontrowersje
Nawet film o tym zrobili:
https://www.filmweb.pl/film/Who+Killed+the+Electric+Car-2006-295301
 

 

23 godziny temu, Granacik napisał:

Ci co spali na lekcjach fizyki i chemii teraz łykają jak gęś kluski wszystko co im "autorytety" ekoterrorystów czy pseudo znawcy motoryzacji wmawiają.

I stad tyle likeów i pozytywnych komentarzy pod filmami i artykułami "motoryzacyjnych ekspertów" robiących materiały anty-ev.

Co do "spisku żarówkowego" zdecydowali klienci-mogli mieć żarówkę która mocno się grzeje, bierze dużo prądu i ledwo co świeci, ale za to przepracuje tak 10 tys godzin,. albo taką która ładnie świeci, bierze mniej prądu, jest tańsza ale za to przepracuje tylko 1000 godzin. To działa nie tylko z żarówkami, kto z was ma telefon albo laptop z 2000r i ciągle do używa do dzisiaj? Telewizor? Radio? Ludzie wolą tańszy i lepszy sprzęt i wymienić go raz na kilka lat niż mieć drogi i słaby na dekady. Producenci idą za głosem klientów, albo bankrutują tak działa rynek.
 

  

W dniu 9.03.2023 o 15:23, d9Jacek napisał:

ależ nie....bo elektromobilnośc dotyczy tylko UE

A co z chinami? Ilościowo mają najwięcej ev,
 

 

Opublikowano
15 godzin temu, Adam P. napisał:

elektryk nawet po poważnej kolizji trzyma wartość, bo jest spora cześć to bateria która jest nienaruszona i można ją wykręcić i sprzedać

Tak sobie myślę, że bateria, jako potencjalna bomba nie może/nie powinna być od tak wymontowana z rozbitka i sprzedana na allegro tylko oddana do jakiegoś przeglądu u producenta.

Próbowałem szukać "refurbished electric car battery" i niestety nie znalazłem. Cykl życia baterii samochodowej  zmierza na śmietnik(?), z samochodu do magazynu energii (jeśli ktoś chce mieć po taniości instalację), ewentualnie potem do innych jeszcze mniej wymagających słabszych elektronarzędzi, ale to też jeśli chcesz po taniości i samemu podłubać.

Szukałem czegoś takiego, że taki akumulator pójdzie do producenta lub wyspecjalizowanej firmy, która go sprawdzi i potwierdzi, że wszystko jest ok i bateria jest bezpieczna. Druga opcja, jeśli akumulator się zestarzeje lub uszkodzi ogniwo to zostanie naprawiony przez producent jako wróci na rynek jako  "refurbished".  Nie znalazłem czegoś takiego.

 

Czytam, że baterie są zaskakująco długowieczne, że nie ma jeszcze konkretnych danych na temat recyklingu baterii. Może i prawda, ale wiecie, że Apple się chwali, że jego telefony nie wybuchają i nie puchną im baterie, dlaczego? Bo nie zbierają takich danych serwisowych. Tabumc.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.