Skocz do zawartości

O akumulatorach do samochodów elektrycznych i nie tylko....


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
10 godzin temu, Market napisał:

Mówmy zgodnie z prawdą.

nie , nie mówisz zgodnie z prawdą

 

10 godzin temu, Market napisał:

ani nie zabrania używania tego co już posiada, sprzedania, kupienia używanego i go zarejestrowania jeżeli będzie taka

tak, kupić będziesz mógł, sprzedać też ale co do uzywania  takiego samochodu to już tak lekko nie będzie..

Nie wierzysz? poszukaj sobie rozporządzenia  niejakiego Rafała Trzaskowskiego a mina  nieco Ci zrzednie

10 godzin temu, Market napisał:

pojeżdżę spokojnie z 15 lat

tak, pojezdzisz po lesie jezeli nie zostanie  zUNifikowany...

 

9 godzin temu, Market napisał:

wypełnionych porowatą masą,

klatraty

 

9 godzin temu, Market napisał:

Bardzo śmieszne i merytoryczne.

bardzo nie smieszne  ale bardzo prawdopodobne

 

9 godzin temu, Market napisał:

że spokojnie pojeżdżę moim wodorowcem.

raczej polatasz.....balonem ...a nie sorry kazdy z nas polata

 

ale jest rozwiązanie pozwalające pokazać środkowy palec.... musisz tylko przeprowadzic procedurę zamiany swojej fury w pojazd zabytkowy...

Problem  tylko w tym ,że nie kazda fura  odpowiada  kryteriom...No ale to juz całkiem inna historia

 

a dla poprawy  humoru

 

  • Lubię to 2
Opublikowano
11 godzin temu, Market napisał:

 

Hmmm. To mnie zmartwiłeś.

No ale benzynę też nie spalamy w tlenie, tylko w powietrzu, które też zawiera 80% azotu.

fakt -jednak jakoś inne są warunki spalania (chyba inne temperatury) i przy spalaniu benzyny akurat tlenków azotu powstaje mniej niż przy spalaniu wodoru.  A przy spalaniu np alkoholi tlenków azotu powstaje jeszcze mniej (ale powstają inne paskudztwa)

 

 

11 godzin temu, Market napisał:

A co do przewożenia to czytałem o technologii produkcji zbiorników wypełnionych porowatą masą, która wiąże wodór, a żeby go wydostać trzeba spełnić określone warunki temperatury i ciśnienia. Do tego stopnia, że nawet po rozerwaniu zbiornika w wypadku wodór się nie wydostaje z tej "gąbki".

tyle, że te zbiorniki są ciężkie, mało pojemne i raczej drogie...  chodzi o wiązanie wodoru w postaci np wodorków metali... część energi trzeba zużyć do uwolnienia tego wodoru...

może  kiedyś coś z tego będzie, może technologia zostanie dopracowana -albo i nie.

 

A może będziemy napędzać pojazdy za pomocą zaklęć czarów i magi ? bo teraz 90%  rozwiązań to zaklęcia "uda się -kasę dostaniemy" a tylko 10% to rzetelna robota...

 

 

11 godzin temu, Market napisał:
11 godzin temu, dariuszj napisał:

Urzędnicy unijni go rozwiążą wydająć dla wodoru zakaz spierd... z czegokolwiek i wodór już nie będzie taki chojrak

 

Hahaha. Bardzo śmieszne i merytoryczne.

Codzienna rzeczywistość zdaje się potwierdzać tego typu rozwiązania...  miał już być zakaz uprawy i sprzedaży czosnku -bo zagraża to interesom koncernów farmaceutycznych.

Mamy "ekologię" która podraża obywatelom europy  koszty o setki % -ale w skali globu o 1% ograniczy emisje i uratuje świat... i wszyscy biją brawo a świat staje się lepszy...  

 

"maść na ściury mości Panowie, Maść na ściury"

  • Lubię to 1
Opublikowano
5 minut temu, latacz napisał:

A przy spalaniu np alkoholi tlenków azotu powstaje jeszcze mniej (ale powstają inne paskudztwa)

Witku, przy  całkowitym spalaniu  czy to metanolu czy etanolu powstaje CO2 i H2O, azot  nie bierze  udziału w reakcji a nic innego nie powstaje bo i nie może powstać

Opublikowano
28 minut temu, latacz napisał:

A może będziemy napędzać pojazdy za pomocą zaklęć czarów i magi ? bo teraz 90%  rozwiązań to zaklęcia "uda się -kasę dostaniemy" a tylko 10% to rzetelna robota...

? Jest nowe paliwo o nazwie rezolucja. Nauczyli nas nawet od nowa latać modelami. Umiałem latać modelami bez uprawnień. Później nie umiałem. Zdałem i znowu umiem. Cuda są możliwe. Teraz oczekujmy na rezolucyjne zmniejszenie przyciągania, będzie się łatwiej latać.

  • Lubię to 3
Opublikowano
Godzinę temu, d9Jacek napisał:

Witku, przy  całkowitym spalaniu  czy to metanolu czy etanolu powstaje CO2 i H2O, azot  nie bierze  udziału w reakcji a nic innego nie powstaje bo i nie może powstać

nie powinno powstać, jednak w warunkach rzeczywistych w silniku oprócz metanolu (etanolu)  i tlenu mamy  i azot a stosunek ilości tlenu do paliwa nie zawsze jest idealny -wysoka temp, ciśnienie i   może reagować istniejący tlen +azot także  niewielkie ilości olejów

Opublikowano
12 minut temu, latacz napisał:

jednak w warunkach rzeczywistych

to wszystko prawda, nie wiem jak zachowaja się takie paliwa w układach wtryskowych ale w F126p  nie było  tragedii.

kiedys było takie urządzenie  zwane "Cryptonem" , za pomocą ktorego można było ustalić optymalny sklad mieszanki..

Etanolu i metanolu mamy w ch.... więc nie wiem o co kaman.

Oba mieszalne z benzynami ( co tez podobno czynią)

Opublikowano

oba mogą być paliwem bez dodatku benzyn, kiedyś wiele "sportowych" silników pracowało na metanolu -lepsze chłodzenie, większa moc jednostkowa itp.

ale to nie ma być dobrze łatwo i tanio -to ma być zawsze monopol i zysk konkretnych korporacji. A taki alkohol -klient sam sobie upędzi i pojedzie.

 

PS. w czasach kartek na benzynę Kolega z klasy  pędził alkohol z trocin i jeździliśmy na tym motorowerami pół na pół z benzyną.

Dałoby radę jeździć na samym robionym w w piwnicy wynalazku gdyby nie smarowanie mieszankowe ówczesnych "komarków" -niestety olej mixol nie mieszał się z alkoholem więc konieczny był dodatek benzyny...

  • Lubię to 1
Opublikowano
5 godzin temu, pietrku napisał:

Pisząc to co mamy miałem na myśli prawa które mamy do posiadania, nabywania ( też nowych ) samochodów

 

Nikt Ci nie zabiera prawa do kupowania. Tylko nikt ich nie będzie już produkował i sprzedawał w UE. To tak jakbyś narzekał, że odbiera Ci się prawo do nabywania nowych odbiorników FrSky w technologii D8 - producent wprowadził nowe technologie i zrezygnował z produkcji starych - takie jego z kolei prawo.

Opublikowano
48 minut temu, Market napisał:

 

Nikt Ci nie zabiera prawa do kupowania. Tylko nikt ich nie będzie już produkował i sprzedawał w UE. To tak jakbyś narzekał, że odbiera Ci się prawo do nabywania nowych odbiorników FrSky w technologii D8 - producent wprowadził nowe technologie i zrezygnował z produkcji starych - takie jego z kolei prawo.

Wiesz co... Ja już tylko jeden post. Nie umiesz połączyć prostych faktów, że dlatego nie będzie się opłacało produkować spalinowych bo nie będą rejestrowane? To nie jest decyzja producentów spalinowych tylko odgórna biurokratów pod wpływem chcących produkować elektryki. Wrócimy do rozmowy jak każą Ci płacić abonament za oddychanie. Też pewnie nie od razu. Pewnie rozłożą zmniejszanie oddechu na parę lat i pewnie będziesz to zachwalał, że łaskawcy nie kazali od razu ?

Zdrowia

  • Lubię to 2
Opublikowano
18 godzin temu, young napisał:

 

2/ Będziesz biedny ale szczęśliwy, nie będzie stać na kupni samochodu ale wcisną abonament lub leasing czy coś podobnego - czytaj płacisz i nie będzie twoje będziesz chciał coś zrobić a tu pstryk i nie masz jak jechać - pełna demokracja jak w filmach scietfictone.

 

3/ a pomyśleć że Chiny, Afryka, Ameryka póki to ma to w d...e :)

To prawda wspominałem o różnych książkach gdzie ta wizja była ale cóż jak ktoś z polityków powiedział ludzie chcą się nażreć i nic ich nie obchodzi

 

Panowie pomyślcie wodór tez jest nośnikiem jak prąd elektryczny bo go trzeba wytworzyć nie kopiemy prądu i wodoru wiec ? Na alkoholu z trzciny jeździła cała Brazylia jak pamiętam czy nadal to nie wiem. Silnik bardzo łatwo przystosować do alkoholu ale co to za geszeft ? tak samo jak diesla do rzepaku

  • Lubię to 1
Opublikowano
49 minut temu, pietrku napisał:

Też pewnie nie od razu

to sie nazywa "gotowanie żaby" lub "metoda salami"

34 minuty temu, Marek_Spy napisał:

ale co to za geszeft

Marku, ja o tym przeciez pisałem, podałem nawet linki  do urządzeń ale przyleciał  no.......i wszystkie te wpisy usunął

Opublikowano
2 godziny temu, Market napisał:

Nikt Ci nie zabiera prawa do kupowania. Tylko nikt ich nie będzie już produkował i sprzedawał w UE.

Mylisz się kolego.

Europejskie koncerny samochodowe dalej będą produkowały samochody z napędem spalinowym i sprzedawały wszędzie na Świecie tylko nie w Unii !

I to jest ten "myk" polityków Europejskich ........ ?

Opublikowano
1 godzinę temu, Kakabe napisał:

wszędzie na Świecie tylko nie w Unii !

I to jest ten "myk" polityków Europejskich ........ ?

tylko spitalać gdzieś daleko... gdzieś gdzie powszechny debilizm i łapownictwo jeszcze nie zatriumfowały nad rozsądkiem w ramach wygodnictwa i tumiwisizmu.

 

tylko, że coraz trudniej o takie miejsca -za to jeszcze trochę wspaniałych pomysłów i wszędzie będzie spoko ...

      -weźmie się maczugę na ramię i pójdzie zapolować na robale -lub będzie maczugą oganiać od (zmutowanych) robali.

Podobno ludzkość jest 4ta czy piątą cywilizacją (mało)rozumną na ziemi...

Opublikowano
14 minut temu, Shock napisał:

To jak ? zdecydował się ktoś na auto elektryczne po tej dyskusji ? ;)  

 

 

 

 

Jak na razie kupiłem 4 auta w salonie , myślę o kolejnym ,. elektryczny dla mnie zdecydowanie za drogo, gdzie tu sens gdzie logika ? nie lubię przepłacać, ?

  • Lubię to 2
Opublikowano
W dniu 20.02.2023 o 21:30, latacz napisał:

hahaha    -to znaczy po ile za kilowatogodzinę ?  bo te 2000kWh taniego prądu to nie starczy na normalne życie 2osób.

po pełnej cenie -średnio 25kWh na 100km -to trochę drogo wyjdzie...

"

Ile kosztuje 1 kWh po przekroczeniu 2000 kWh?
 
 
Po przekroczeniu rocznego limitu zużycia energii w 2023 roku jedna kilowatogodzina (kWh) prądu kosztuje 0,94-1,03 zł brutto."
20zł/100km prądu to nadal taniej niż 60zł/100km benzyny. średnio 25kwh/100km to chyba dużym suvem po autostradzie. normalne samochody palą 18-22Kwh/100km.
W dniu 20.02.2023 o 21:30, latacz napisał:

no to ile wg Ciebie zarabia w Polsce przeciętny robotnik ?   Bo  pracuję w zakładzie zatrudniającym około 100osób, jeżdżę po kilkudziesięciu innych zakładach jako serwis -i jakoś wszędzie robotnicy zarabiają najniższą krajową... biura i piony techniczne 1,5x więcej, a zarządy co najmniej 10x więcej

 

Nie wiem co to za zakłady, ale nawet u nas na wsi, nawet człowiek bez żadnego wykształcenia wzięty z ulicy do lidla na kasę albo magazyn nie zarabia mniej niż 4500 brutto. A co tu mówić o ludziach z fachem w ręku, zaproponuj kafelkarzowi że zapłacisz mu 150zł/m kw(bez materiałów oczywiście, sama robota) to cię wyśmieje, albo ewentualnie wpisze termin za dwa lata. 
 

 

W dniu 20.02.2023 o 21:30, latacz napisał:

lepszym miejscem wydaje się złomowisko pl.              30 -40 tys za elektryka.  A aku do niego jeszcze 50...

 

Nie wiem co to za fetysz wymiany baterii, jak kupujesz sadzomiota, to w nim wymieniasz silnik i wydech na nowy z aso? A powinieneś i tak przy każdym kupieniu i co 2 lata jeśli tak długo będziesz trzymać ten sam samochód.
 

 

W dniu 20.02.2023 o 21:30, latacz napisał:

 

        chyba, że mówimy o tym co ja sugerowałem -nie samochód elektryczny tylko małe "cuś" do jazdy po mieście 15km od domu... 

ale do tego celu to zamiast wydawać na złoma 40  lepiej kupić stare seiczento/zloma  za 600zł...   stan i jakość podobne.

"małe cuś" to można za mniej niż połowę tego kupić, jakiś renault twizzy czy podobny wynalazek, do 40 tys spokojnie segment b albo c kupisz z dobrą baterią.
 

 

W dniu 20.02.2023 o 21:30, latacz napisał:

ktoś z kasą kupi elektryka  jako 3ci lub 4ty samochód -zabawkę.   Przeciętnego "Kowalskiego" nie będzie stać na fanaberie -kupi po taniości 10-20 letnią spalinę.  

 

 chyba na zlomowisko pl.
Średniego polaka już teraz stać na elektryka, matematyki nie oszukasz.
 

  

22 godziny temu, young napisał:

1/ Dodajmy do tego wykup dodatkowych opcji w abonamencie w samochodzie kupionym i zapłaconym (nasza własność)  - dla tych co nie wiedzą za np: funkcje ogrzewania foteli płacisz co miesiąc lub rocznie dodatkową kasę i tak przez cały czas, bo jak nie to Tobie zdalnie wyłączą, dotyczy to wielu opcji i systemów.  teraz jak kupisz to masz. :).

Spalinowe bmw już to mają i to nie decyzja polityków tylko tej firmy i ich klientów-wolny rynek.
 

  

18 godzin temu, Market napisał:

poczekam na rozwój technologii samochodów na wodór. Tankowanie szybkie jak benzyna (duże zagęszczenie energii w paliwie)

Przy wodorze  nie jest tak różowo jak chodzi o gestośc energii, na przejechanie 100km przeciętnym kompaktem trzeba spalić ok 10000l wodoru. Można go kompresować przez co zmniejszy objętość, ale czym większe ciśnienie, tym bardziej pancerny i ciężki musi być zbiornik, do tego nie ma z punktu widzenia fizyki możliwości wyprodukowania szczelnego zbiornika na wodór, zawsze będzie ciekło-skrajnie wybuchowy gaz ulatniający się to nie brzmi zachęcająco, a do tego zasięg spadający z czasem mimo że się nie jeździ.

  

18 godzin temu, Market napisał:

a z rury leci para wodna :)

Która też jest gazem cieplarnianym ;) 

  

10 godzin temu, pietrku napisał:

że jak zabronią rejestrować nowych to i tak za ileś lat nie będzie spalinowych.

Będą dopóki ludzie będą je chcieli. Zdecyduje rynek. Jak ktoś będzie chciał to będzie dalej naprawiać spalinowca, jak nie to go wyzłomuje albo sprzeda.
 

  

8 godzin temu, d9Jacek napisał:

Witku, przy  całkowitym spalaniu  czy to metanolu czy etanolu powstaje CO2 i H2O, azot  nie bierze  udziału w reakcji a nic innego nie powstaje bo i nie może powstać

Czy azot posłucha zakazu udziału w reakcji? Chyba nie.
 

  

6 godzin temu, d9Jacek napisał:

to wszystko prawda, nie wiem jak zachowaja się takie paliwa w układach wtryskowych ale w F126p  nie było  tragedii.

kiedys było takie urządzenie  zwane "Cryptonem" , za pomocą ktorego można było ustalić optymalny sklad mieszanki..

Etanolu i metanolu mamy w ch.... więc nie wiem o co kaman.

Oba mieszalne z benzynami ( co tez podobno czynią)

W kaszlu nikt nie mierzył stężenia tlenków azotu, etanol i metanol są drogie, w dodatku korozyjne, higroskopijne i mają mniejsze ciepło spalania-silnik na e85 pali ok 150% tego co taki sam na benzynie. Ten "crypton" to po prostu wskaźnik afr. No i trzeba tez wspomnieć, że alkohol trzeba wyprodukowac z czegoś. Np roślin, trzeba tez cukru i trzeba by go bardzo dużo. W ameryce pd gdzie byle rolas ma pole po horyzont to nie taki problem, ale u nas połowę rolnictwa by trzeba przestawić na produkcję paliwa. Kupienie bułki z mąki innej niż ta z robaków to stałby się luksus dla wybranych.

 

6 godzin temu, latacz napisał:

A taki alkohol -klient sam sobie upędzi i pojedzie.

Najpierw musiałby znaleźc sposób żey ten alkohol "upędzić" taniej niż te kilka zł/l, inaczej to nie ma sensu. Z resztą w temacie-paliwo do elektryków można bardzo łatwo produkować, więc "ci na górze" chcący zniewolenia i robienia na złość tym na dole powinni raczej utrudniać wprowadzanie elektryków ta logiką.

  

8 godzin temu, young napisał:

 


Nie przekraczaj pewnych granic Adam bo sobie zaszkodzisz.

Shock 

  • Zmieszany 1
Opublikowano
36 minut temu, Adam P. napisał:

Która też jest gazem cieplarnianym

ty tak poważnie?....nie powinienes się  kąpać, nie jedz ekogrochu ani ekokapusty, że o drozdzach już nie wspomnę....piwka też nie pij?

 

36 minut temu, Adam P. napisał:

Chyba ....

nie uwazałęs na lekcjach chemii...szkoła srednia się kłania

 

36 minut temu, Adam P. napisał:

etanol i metanol są drogie,

bajki z mchów i paproci lub JPP....metanol jest odpadem poprodukcjnym.....jeżeli nie wiesz gdzie i przy jakiej produkcji, a powinienes wiedzieć bo masz blisko

wracaj do szkół "mędrcu"

53 minuty temu, Shock napisał:

To jak ?

takie cudo

Melex Yamaha g16

  • Lubię to 1
Opublikowano
38 minut temu, Shock napisał:

To jak ? zdecydował się ktoś na auto elektryczne po tej dyskusji ? ;) 

Za 12 - 13 lat to ja będę "popylał" elektrycznym ale wózkiem inwalidzkim  ? nawet model już wybrałem ?

 

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.