Skocz do zawartości

IAR-80A skala 1:4,37


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 156
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Godzinę temu, Grzesiek napisał:

Jarek narazie myśli o pedałach.I kolejnej przygodzie.?


Co tam IAR, docisnąć pedał, zrobić setkę, wypić browar, to jest to!!

  • Lubię to 1
Opublikowano

No chyba żeby Krzychu foremki na pedały zrobił?, przykręcane do kadłuba, to może Jarek wziąłby się do roboty??.

 

.....  no Krzychu, jak zwykle fachowa robota.

Mam pytanie. Przede mną też to wyzwanie, czyli kołpaki do Wilka.

Czy dobrym pomysłem jest wykonanie kopyta drukowanego? Oczywiście potem "obrobionego" i przygotowanego jako kopyto.

Opublikowano
21 minut temu, mecenas napisał:

Czy dobrym pomysłem jest wykonanie kopyta drukowanego? Oczywiście potem "obrobionego" i przygotowanego jako kopyto.

Myślę, że tak. Sam mam zamiar zrobić tak z okapowaniem silnika.

Opublikowano

Hmmm..... coraz bardziej mam ochotę na ten model samolotu. Skala słuszna, proporcje prawie idealne, a jeszcze jak ogladam Twoje Krzychu wykonawstwo, to "ślinka mi jeszcze bardziej cieknie"?. Do tego jeszcze

https://tomahawk-aviation.com/eu/accessories/diverse/overview-2497-ums-radial-engine-5-cylinder-125ccm-gas.html#

Zwłaszcza że pewnie niektóre elementy były by dostępne u Ciebie skoro formy są już wykonane. No ale cóz, najpierw muszę skończyć to co mam rozgrzebane, choć przyznam że w miedzyczasie mógłbym zacząć projektować w DevFusie i DevWingu.?.

  • Lubię to 1
Opublikowano
2 godziny temu, kesto napisał:

Jarek 996 możesz skoczyć na rower lub na piwo

'

Jutro mam w planach seteczke (km), piwo , a i seteczke moge wieczorem strzelic, jak tak bardzo nalegasz?

8 minut temu, mecenas napisał:

Hmmm..... coraz bardziej mam ochotę na ten model samolotu. Skala słuszna, proporcje prawie idealne, a jeszcze jak ogladam Twoje Krzychu wykonawstwo, to "ślinka mi jeszcze bardziej cieknie"?. Do tego jeszcze

https://tomahawk-aviation.com/eu/accessories/diverse/overview-2497-ums-radial-engine-5-cylinder-125ccm-gas.html#

Zwłaszcza że pewnie niektóre elementy były by dostępne u Ciebie skoro formy są już wykonane. No ale cóz, najpierw muszę skończyć to co mam rozgrzebane, choć przyznam że w miedzyczasie mógłbym zacząć projektować w DevFusie i DevWingu.?.

 

Wojtek ; gdzies widzialem MOKI 250 ktory byl tanszy od UMSa. Moge sobie przypomniec jak jestes zainteresowany. 

 

Skala słuszna, proporcje prawie idealne

 

Dawno na to wpadlem, zanim jeszcze IAR 80 byl modny. Mozna powiedziec, ze jestem takim pol-ojcem chrzesnym Waszych przemyslen ?

Opublikowano
16 minut temu, mecenas napisał:

Hmmm..... coraz bardziej mam ochotę na ten model samolotu. Skala słuszna, proporcje prawie idealne w miedzyczasie mógłbym zacząć projektować w DevFusie i DevWingu.?.

Rysuj, rysuj.:)

Opublikowano

Moim zdaniem kołpak o średnicy 112mm, mimo niskiej wagi, wymaga bezwzględnego wyważenia. Powodem jest nie tylko skorupa ale przede wszystkim podstawa kołpaka, która pewnie będzie wytoczona z duraluminium. Średnica 112mm to już jest dużo jeżeli chodzi o równomierny rozkład mas w ruchu obrotowym. Przypomnę, że nierównomierny rozkład mas powoduje powstawanie drgań niszczących, najpierw łożysk silnika i jego wału potem konstrukcji modelu co przy tej jego  wielkości jest nieuniknione. Natomiast fantastyczny jest ciężar 50 G bo niweluje on efekt żyroskopowy (duża masa na dużym promieniu w ruchu obrotowym), który może uniemożliwić sterowanie modelem. Ja do wyważania kołpaków używam maszynki DU-Bro (prosta do wykonania we własnym zakresie). Załączam film, gdzie jest pokazany proces wyważania kołpaka jak też ta maszynka. Przy okazji nadmienię o potrzebie wyważania śmigła dynamicznie ale też i statycznie. Dobrze opisał to Jarosław Hajduk w Młodym Techniku w latach 90-tych.

 

  • Lubię to 4
  • 2 tygodnie później...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.