adam.trzaskowski Opublikowano 5 Lutego Udostępnij Opublikowano 5 Lutego Tu jest na filmie wszsytko: Tu jest dioda na 15A: https://allegro.pl/oferta/sb1520-dioda-schottky-20v-15a-p600-e6142-8450320432 Sa dwa ksztalty konektorow: 1. Banan: Konektory "banan" sa generalnie gowniane - mi sie czesto przepalaly. 2. Nie wiem jak nazwac ten typ, ale jest o wiele lepszy: Uzywam tylko takich. Lutowac bezposrednio nie polecam - ciezko potem cokolwiek wymienic, przy wypadku wieksze uszkodzenia itd. No i jesli silnik kreci sie w zla strone, to musisz sie bujac z programowaniem, zamiast po prostu w 5sekund dwa kabelki zamienic miescami. Odpialem jeden czerwony drucik od ESC, wszystko dziala OK, nawet ten felerny silnik. Ale chyba go odstawie na bok. Ale czemu dzialal na pojedynczym ESC?? Z doswiadczenia: pewnie przez przypadek akurat tak Ci sie kabel/konektor ulozyl, ze stykalo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pjk11 Opublikowano 5 Lutego Udostępnij Opublikowano 5 Lutego Za to polecasz lutowac posrednio. Zamiast jednego lutu polecasz 2 + zlaczke. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Klos Opublikowano 5 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 9 godzin temu, adam.trzaskowski napisał: Tu jest na filmie wszsytko: Tu jest dioda na 15A: https://allegro.pl/oferta/sb1520-dioda-schottky-20v-15a-p600-e6142-8450320432 Sa dwa ksztalty konektorow: 1. Banan: Konektory "banan" sa generalnie gowniane - mi sie czesto przepalaly. 2. Nie wiem jak nazwac ten typ, ale jest o wiele lepszy: Uzywam tylko takich. Lutowac bezposrednio nie polecam - ciezko potem cokolwiek wymienic, przy wypadku wieksze uszkodzenia itd. No i jesli silnik kreci sie w zla strone, to musisz sie bujac z programowaniem, zamiast po prostu w 5sekund dwa kabelki zamienic miescami. Odpialem jeden czerwony drucik od ESC, wszystko dziala OK, nawet ten felerny silnik. Ale chyba go odstawie na bok. Ale czemu dzialal na pojedynczym ESC?? Z doswiadczenia: pewnie przez przypadek akurat tak Ci sie kabel/konektor ulozyl, ze stykalo. Nie wiem czy dobrze rozumiem ale ten film mowi o ESC i osobnym BEC i dwoch osobnych zasilaniach. Ja mam dwa identyczne ESC z wbudowanymi SBEC i zasilanie bedzie z jednej baterii... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam.trzaskowski Opublikowano 5 Lutego Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 28 minutes ago, Andrzej Klos said: Nie wiem czy dobrze rozumiem ale ten film mowi o ESC i osobnym BEC i dwoch osobnych zasilaniach. Ja mam dwa identyczne ESC z wbudowanymi SBEC i zasilanie bedzie z jednej baterii... Film opisuje ogolny scenariusz - jak miec wiecej niz 1 BEC na raz w celu redundancji. Zadziala zawsze. Niewazne czy BEC wbudowany w ESC czy samodzielny; zasilanie wspolne czy oddzielne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Klos Opublikowano 8 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego Po kilku dniach myslenia i szukania na Internet okazalo sie, ze to co proponuje kolega @latacz ma nawet stanardowe rozwiazania np z firmy Castle Creations: https://www.castlecreations.com/en/capacitor-packs https://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?4433897-Castle-Creations-What-is-CAPPACK Zapytalem ludzi na tej stronie: https://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?4266059-Troy-s-3d-printed-rc-dc-6-dc-7-airliner/page14 Wychodzi na to, chociaz nikt nie jest pewien, ze dla mniejszych instalacji przedluzenie tych kabli nie jest zadnym problemem. Ludzi ci, zbudowali kilka DC6 i zaden z nieba nie spadl. Wobec tego, postanowilem samemu przylutowac 3 kondensatory jakie sa lokalnym sklepie po A$1.40 jeden: https://www.jaycar.com.au/470uf-35vdc-low-esr-electrolytic-capacitor/p/RE6338?pos=7&queryId=6aafea5e3767960682a16845fb2c8ce8&sort=relevance&searchText=low esr Castle Creations maja po 560µF a te w sklepie po 470µF. Kolego @latacz , czy te beda ok? Te gotowe z Castle Creations, sa nie tylko drogie, ~A$55x2 plus przesylka, ale bede mial trudnosci aby je zmiescic. Kolego @adam.trzaskowski nie jestem pewien czy to wlasnie o to chodzi. Moj mechaniczny mozg mowi mi, ze w metodzie, ktora proponujesz chodzi o redundancy (nadmiernosc, przerost, zabezpieczenie??) Uklad z kondesatorami ma zapobiegac wachaniom napiecia. Ale sorry, moge byc w bledzie, nie znam sie na elektronice. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
latacz Opublikowano 8 Lutego Udostępnij Opublikowano 8 Lutego będą ok do pakietów max 6S. jeśli pakiet ma więcej ogniw to kondensatory np na 50V a nie na 35V i koniecznie kondensatory montuj jak najbliżej regla licząc po kablach -montowane przy pakiecie nie mają sensu. Często widać, że z kondensatorami silnik szybciej wkręca się w obroty i stabilniej działa. -Tak te kondensatory mają zapobiec wahaniom napięcia (skokom trwającym tysięczne sekundy) -z jednej strony zapewniając pobór ogromnych prądów impulsowych (które potrzebuje regulator) bez spadku napięcia na przewodach, i jednocześnie zapobiegając impulsowym wzrostom napięcia które może indukować się na długich przewodach jak w cewce. Dzięki nim regiel dostaje zasilanie o wyrównanym napięciu i dużej wydajności prądowej. A potrzebne to dlatego, że regiel nie bierze prądu stałego -tylko szarpie prąd gwałtownymi impulsami kilka tys x na sekundę. ciekawostka miałem silniki malutkie o dość dużej mocy i wysokich obrotach (uzwojenia dosłownie kilka zwojów bardzo grubego drutu) które pobierały 24A wg miernika -ale regle 30 czy 40A nie dawały rady. Stabilną pracę zapewniał dopiero regiel 60A -powód -max prądy impulsowe odczytane z pamięci regulatora to było ponad 120A !!! 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Klos Opublikowano 8 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego Ok, dziekuje bardzo. Zasilanie bedzie z 4S czyli bedzie OK.. Zapomnialem dodac instrukcji z Castle Creations: 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam.trzaskowski Opublikowano 8 Lutego Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 4 hours ago, Andrzej Klos said: Kolego @adam.trzaskowski nie jestem pewien czy to wlasnie o to chodzi. Moj mechaniczny mozg mowi mi, ze w metodzie, ktora proponujesz chodzi o redundancy (nadmiernosc, przerost, zabezpieczenie??) Uklad z kondesatorami ma zapobiegac wachaniom napiecia. Ale sorry, moge byc w bledzie, nie znam sie na elektronice. Tak, to sa dwie oddzielne sprawy. Ktos na poczatku watku wspomnial o zasilaniu elektroniki z dwoch ESC, wiec dodalem info w tym temacie. Jesli masz wiecej niz 1 BEC na pokladzie, to warto ich uzyc 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszek-bart Opublikowano 11 Lutego Udostępnij Opublikowano 11 Lutego Domyslam się , że problemem jest brak wystarczającej liczby kanałów w odbiorniku . Bo jesli nie to rozwiązaniem jest każdy silnik na innym kanale i zdublowanie kanałów silników w nadajniku . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jerzy Markiton Opublikowano 11 Lutego Udostępnij Opublikowano 11 Lutego I to jest najlepszy sposób ! Pozostanie problem 2x BEC. Swego czasu w małym Wilku mając do dyspozycji 2 słabe (2A bodaj) BEC-e z 1 regulatora posłałem do odbiornika tylko minus i sygnał. Natomiast zasiliłem z niego lotkę i podwozie posyłając z tych elementów do odbiornika tylko sygnał. Minus był wspólny i załatwia to kabelek regulatora. Z drugiego BEC-a zasilana jest 2 lotka, 2 podwozie, wysokość i odbiornik. BEC-e (liniowe) nie są przeciążone i model lata od ??? ponad 10 w każdym razie. Andrzej nie lubi elektrotechniki więc to pomysł nie dla niego... Pozdrawiam - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Klos Opublikowano 11 Lutego Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 6 godzin temu, leszek-bart napisał: Domyslam się , że problemem jest brak wystarczającej liczby kanałów w odbiorniku . Bo jesli nie to rozwiązaniem jest każdy silnik na innym kanale i zdublowanie kanałów silników w nadajniku . Nie, problelem jest dlugosc kabli, ktora jest duzo wieksza od ogolnie zalecanej. 5 godzin temu, Jerzy Markiton napisał: I to jest najlepszy sposób ! Pozostanie problem 2x BEC. Swego czasu w małym Wilku mając do dyspozycji 2 słabe (2A bodaj) BEC-e z 1 regulatora posłałem do odbiornika tylko minus i sygnał. Natomiast zasiliłem z niego lotkę i podwozie posyłając z tych elementów do odbiornika tylko sygnał. Minus był wspólny i załatwia to kabelek regulatora. Z drugiego BEC-a zasilana jest 2 lotka, 2 podwozie, wysokość i odbiornik. BEC-e (liniowe) nie są przeciążone i model lata od ??? ponad 10 w każdym razie. Andrzej nie lubi elektrotechniki więc to pomysł nie dla niego... Pozdrawiam - Jurek Czarna magia dla mnie ale pewnie jakbym sie przylozyl to bym zrozumial. Moze ...? Na razie kupilem kondensatory i mysle jak je wlutowac i zmiescic w gondolach silnikowych bo sa calkiem spore, 20mm wysokosci. To bedzie moja pierwsza przygoda z lutowniem elektroniki ?. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek996 Opublikowano 13 Lutego Udostępnij Opublikowano 13 Lutego W dniu 3.02.2024 o 03:50, Andrzej Klos napisał: Czyli trzeba odlaczyc czerwony drucik w jednym z ESC. Domyslam sie mozna tez to zrobic tuz za ESC, na jednej nodze Y-kabelika? Prosze o potwierdzenie. Mozecie sie smiac, ale jak mowilem, elektronika to dla mnie czarna magia. Witam w klubie!!! Teraz to juz i tak mam PRAWIE wszystko opanowane, ale ustawiania regli na "pikniecia" pozostawiam koledze ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paulusr Opublikowano 15 Marca Udostępnij Opublikowano 15 Marca W dniu 8.02.2024 o 09:13, latacz napisał: będą ok do pakietów max 6S. jeśli pakiet ma więcej ogniw to kondensatory np na 50V a nie na 35V i koniecznie kondensatory montuj jak najbliżej regla licząc po kablach -montowane przy pakiecie nie mają sensu. Często widać, że z kondensatorami silnik szybciej wkręca się w obroty i stabilniej działa. -Tak te kondensatory mają zapobiec wahaniom napięcia (skokom trwającym tysięczne sekundy) -z jednej strony zapewniając pobór ogromnych prądów impulsowych (które potrzebuje regulator) bez spadku napięcia na przewodach, i jednocześnie zapobiegając impulsowym wzrostom napięcia które może indukować się na długich przewodach jak w cewce. Dzięki nim regiel dostaje zasilanie o wyrównanym napięciu i dużej wydajności prądowej. A potrzebne to dlatego, że regiel nie bierze prądu stałego -tylko szarpie prąd gwałtownymi impulsami kilka tys x na sekundę. ciekawostka miałem silniki malutkie o dość dużej mocy i wysokich obrotach (uzwojenia dosłownie kilka zwojów bardzo grubego drutu) które pobierały 24A wg miernika -ale regle 30 czy 40A nie dawały rady. Stabilną pracę zapewniał dopiero regiel 60A -powód -max prądy impulsowe odczytane z pamięci regulatora to było ponad 120A !!! To bardzo ważne zagadnienie. Ja kieruję się zasadą, że jeśli przedłużam przewody zasilające o taki odcinek jak znajduje oryginalnie przy regulatorze dodaję tyle samo µF co jest zainstalowane na regulatorze (dobra najczęściej oszukuję i daje mniej) . Zwykle stosuję Rubycona ZL, ZLH lub ZLJ. Udało mi się kiedyś usmażyć w ten sposób regulator. Na szczęście w modelarni nie w locie. Długo głowiłem się o co poszło. W końcu trafiłem na ten trop. Od tej pory nie mam problemów. To dosyć częsta przyczyna zgonów ESC. Choć nieoczywista. Tak samo jak próbowanie inrunnerów bez obciążenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CrazyTomas Opublikowano 16 Marca Udostępnij Opublikowano 16 Marca Jeżeli można, to wrócę do poprzedniej strony, gdzie Andrzej z Brisbane prezentował film ze składania drukowanego DC-6. Film jest przyspieszony, ale mam wrażenie że autor od czasu używa ostrza nożyka modelarskiego osadzonego w lutownicy. Pytanie czy takie rzeczy można kupić, dostosowane do typowych gniazd czy to DIY autora filmu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi