Skocz do zawartości

VELA 3.4m f5j


Marcin83

Rekomendowane odpowiedzi

A tak przy okazji chłopaki to jak rozwiązujecie w swoich modelach kwestie bec dla serw. U siebie będę mieć zamontowanych 6x es3352 silnik art 1900 i regiel 40a/3a bec nie wiem czy to nie za mało. Dajecie jakieś zewnętrzne bec czy zostawiacie sam regiel? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że Ty wersją hardą silnikowo robisz :)

 

Sam ujeżdżam ART-1700 :)

 

Z BECem miałem problem tylko raz - z Jeti szczotkowym 30A. Wtedy faktycznie się przegrzał podczas schodzenia z wysokości na butterfly'u (wtedy jest absolutnie największy pobór prądu przez serwa)

Na reglach z BECem 4-6A problemu nigdy nie miałem.

 

W przypadku serw które stosujesz, to bym się bał BECa poniżej 5A. Te Emaxy są fajne, ale żrą dużo prądu. Na tyle dużo, że dwóm sztukom to mój tester serw nie daje rady. Pójdź lepiej w zewnętrznego BECa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co pisze Patryk, to tzw. "słuszna racja"- ja już spaliłem przy tych właśnie serwach dwa regulatory 40. Same serwa tyleż mocne, co zawodne- na 6 w modelu 3 już wymienione. Przy tych wygibusach cierpi oczywiście model, raz uszkodzony kadłub, raz odłamane ucho. U mnie to najczęściej zdarzało się przy przeczekaniu kryzysu termiki na wolniejszych obrotach, za długo wzmożony pobór prądu i przegrzanie. Nauka jest taka- większy gaz, ale na krótko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Patryk Sokol napisał:

Widzę, że Ty wersją hardą silnikowo robisz :)

 

Sam ujeżdżam ART-1700 :)

 

 

Wersję rozwojową wybrałem :P

 

Tak też zrobię mam Max bec od Jeti leży i się kurzy 10A powinno wystarczyć. Co prawda na 2S ale pociągnę napięcie od gniazda balansera akumulatora, chyba to nie jest niezgodne "ze sztuką?. Dziwna sprawa z tym max bec, pisze że 2S a w instrukcji maksymalne napięcie na wejściu 16V trochę tego nie rozumiem, 

Macie jakieś inne sprawdzone zewnętrzne Bec?, które idą bezpośrednio z 3-4S?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam o przewiew w kadłubie będzie trudno:P, z ciekawości zobaczyłem tą instrukcję i mnie to zaskoczyło. No nic zobaczę może poszukam jakiegoś innego beca, może ktoś z Was ma coś godnego polecenia pod 3s?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do zewnętrznego Beca to miałem dwie opcje albo kupić jakiś lepszy regiel z becem 8A albo zewnętrzny (używam regli hobbywing mam ich kilka i z tych tanich to jedynie one mnie nigdy nie zawiodły). W każdym razie zdecydowałem się na konfigurację regla 40A z wyłączonym bec i zakup zewnętrznego Bec'a (castle lub jeti) ten jeti co mam niestety przy napięciu 3S daje słabą wydajność prądową więc nie będę ryzykować. Generalnie wychodzę z założenia że regiel zawsze się spalić może a bec zewnętrzny jednak to inne urządzenie. (Oczywiście też może pójść z dymem ale regle mając dwa osobne obwody na stabilizację napięcia i do samego silnika kosztują sporo (najtańszy chyba frsky neuron jak dobrze pamiętam. 

Napiszę też dwa słowa o wrażeniach z modelu. 
Wróciłem do tych patyczaków po wielu latach, wcześniej trafiały mi się jakieś skrzydła drugiej jakości i dorabiało się resztę. Teraz mając cały zestaw - kompletny mogę powiedzieć że jest warty swojej ceny. Jakość samych skrzydeł, kadłuba itd... bez zarzutu. Nie mam się do czego przyczepić. Zdecydował się na silnik od AH tutaj nie mam zdania zobaczę jak będzie to latać - wygląda jak każdy z dalekiego wschodu także ciekawe, na pewno go wrzucę na hamownię. Użyłem też wręgi dedykowanej aluminiowej, mając tokarkę trochę ciężko było mi ją kupić, no ale z uwagi na oszczędność czasu zdecydowałem się na zakup. Oczywiście taką redukcję można samemu bez problemu wytoczyć zaoszczędzając trochę kasy. Do pokrycia skrzydeł użyłem dedykowanego lakieru AH - do którego przyznam się szczerze byłem sceptycznie nastawiony (zestaw lakier + rozpuszczalnik z AH) ale faktycznie tak jak to ludzie piszą i mówią w AH ładnie pokrył skrzydła i wypełnił wszystkie pory drewna. Zobaczymy jak za parę lat będą te skrzydła wyglądać, mam nadzieję że np z wilgoci nie podzieje się nic z nimi. Zastosowałem troszkę inny patent na rozprowadzanie lakieru. Mianowicie nie użyłem pędzla ale wałków kupionych w Action z malutką kuwetą (bodaj 5zł?) taką techniką naprawdę ładnie wyszło mi pokrycie lakierem, bez zacieków i ryzyka że gdzieś pędzel zostawi ślady. Oczywiście nie żałowałem lakieru 2 warstwy bez szlifowania + szlifowanie + warstwa wykańczająca + szlif 1200. Jestem zadowolony z efektu.

Co do reszty budowy to chyba wszyscy zainteresowani widzieli już mnóstwo postów, relacji więc nikt tutaj ameryki nie odkrył. 

Patryk pytanie dla Ciebie mówiłeś że masz tam ES3352 jak je mocowałeś w "półkach" lotek (orczyk wystaje Ci z dołu skrzydła?) prowadzenie  drut i ramię masz od góry jak na planach. Ja też tak oczywiście robię ale widzę że w lotkach delikatnie będzie mi orczyk z dołu wystawał (cieńki profil skrzydła) a chciałem zakryć dół skrzydeł na równo bez tych osłonek na serwa z tworzywa.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Orczyk minimalnie wystaje, dlatego klapki mają taką wypukłość, żeby to ograć.

 

Jakbyś się zawziął i dowiercił otwór, to można całkiem na płasko, ale odradzam. Kupa walki później z napędem lotki/klapy, a nikt nawet za to ciastek nie daje.

 

A co do trwałości lakieru - mam gdzieś skrzydła Colibri, wykończone tym lakierem z 15 lat temu (jedne z pierwszych w ogole).

Trzymają się OK, tylko fornir ściemniał od UV.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Patryk Sokol napisał:

Orczyk minimalnie wystaje, dlatego klapki mają taką wypukłość, żeby to ograć.

 

 

A już myślałem że jakoś ułożyłeś inaczej to serwo w sposób, którego nie znam i nie będę musieć tych okropnych klapek stosować. No ale cóż trudno. Przynajmniej nie będę musieć robić ich od zera sam. Dobrze że je dokładają do zestawu.

 
Tak jeszcze na marginesie to szkoda tylko że nie dają spolszczonej instrukcji. Domyślam się że cele sprzedaży są na zagranicę, ale jednak mogli by Polakom dać instrukcję w rodowitym języku. Jedyne co mnie zaskoczyło? w tym zestawie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to jest profesjonalne wytłumaczenie. Jakiego testeru używasz do serw? Bardzo przydatne urządzenie.

 

 

Ja przed dobraniem bec”a robiłem pomiar na es3352 i brały max ok 0.8a ale to oczywiście pomiar zwykły nie tak profesjonalny. Piszę o tym bo zawsze lepiej taki niż żaden. A może komuś się przyda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, mar_io napisał:

I to jest profesjonalne wytłumaczenie. Jakiego testeru używasz do serw? Bardzo przydatne urządzenie.

 

 

Ja przed dobraniem bec”a robiłem pomiar na es3352 i brały max ok 0.8a ale to oczywiście pomiar zwykły nie tak profesjonalny. Piszę o tym bo zawsze lepiej taki niż żaden. A może komuś się przyda.

Tak jak podał Jerzy. ToolkitRC ST8. Olbrzymie możliwości testowania, dobierania, sprawdzenia stopnia zużycia itp.

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin sory za of top ale temat ciekawy ...

 

A dokładnie to jest chyba ten model co u Stanisława
https://tiny.pl/d567b
 

Kurcze balszka no powiem szczerze że jakoś nigdy specjalnie nie weryfikowałem tego ( serwo to serwo albo działa albo nie )
A jednak warto zagłębić się w temat. 
Dzięki Stanisław za objaśnienie i wytłumaczenie łopatologiczne, a może coś więcej powiedzieć o tej hamowni serw. 


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za off topa niezwiązanego z szybowcami tylko serwami. Bardzo ciekawa dyskusja odbyła się na ten temat na rcgroups przy okazji dyskusji o dobieraniu wyposażenia do akrobata 3d. Nie wchodząc w pomiary, tylko luźno podsumowując, można stwierdzić, że regulatory z BEC-em 5A do modelu mającego minimum 4 serwa i trochę od tych serw wymagającego (vide akrobat) są proszeniem się o problem. Albo BEC-e osobne, ale o dużo większym natężeniu niż to wymienione, albo menadżery zasilania, albo co rekomendowano najbardziej osobna bateria/ie do zasilania serw. Przepraszam za zakłócanie :) 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.