Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
10 godzin temu, mirolek napisał:

Bardzo ładnie się prezentuje - gratuluję 👍

Ale żeby nie bylo tak słodko to mam dwie uwagi:

1. na zdjęciu z góry zauważyłem, że koła sa niewiele wysunięte przed krawędź natarcia co może byc powodem kapotażu (chyba coś juz o tym wczesniej pisałem 🤔)

2. finalna waga moim zdaniem troche duża jak na silniki jakimi dysponujesz, trzymam kciuki by wystarczyło do startu i bezpiecznych manewrów

 

ms

Ad.1 koła sa pod krawędzią natarcia a srodek ciężkosci pod dzwigarem.Zdięcie przekłamuje 

Ad.2 zgadzam sie z Tobą

20250113_181131.jpg

Opublikowano

No i Mirka obawy się sprawdziły,ciąg jaki udalo mi sie uzyskać na tych motorkach to tylko 420g.Lipa w h... Jakie byście doradzili tam silniki i na 3S pod śmigła 9" i dla modelu o wadze 1200g.Nie wiem czy jest sans robić na tych próby aby modelu nie skasować.A silniki muszą mieć srednicę 28mm.Mogą być też z aliiex

Opublikowano

Nie mierzyłem dokładnych parametrów, ale model 500g z śmigłem 10x4,5, ciągnął pionowo w górę na niepełnym gazie.
Tu masz jeszcze filmik z testów:

 

 

Opublikowano

Czy jest jeszcze ktoś kto by zechciał coś podpowiedzieć?To jest mój pierwszy model na 2 silniki i drugi elektryczny wiec doświadczenie w tych napędach mam bliskie zeru.Myslałem ze jak jeden silnik ma ciągu 300G to 2x 300 daje 600 a tak nie jest.Jak to się liczy?

Opublikowano

Mam Łośka o podobnej wadze co twój samolot, 1,5m rozpiętości na silnikach 2212 1000kv i śmigła GWS 9x5 3 łopatowe. Startuje prawie z miejsca, trzeba się napracować żeby to wyglądało makietowo. Pakiet SLS 3S 2700. Dwa silniki pracują lepiej niż jeden o dwa razy takim ciągu - to jest moje subiektywne wrażenie z latania takimi modelami. Wygląda jakby sprawność napędu była większa niż jednośmigłowego, o tym samym ciągu. Ja na twoim miejscu wziąłbym model na lotnisko i sprawdził czy lata.  Jeśli miałby problemy z odrywaniem się od pasa wymieniłbym silniki na jakieś o masie koło 50g - takie "od kombata".

  • Dzięki 1
Opublikowano
3 godziny temu, Grzesiek napisał:

Myslałem ze jak jeden silnik ma ciągu 300G to 2x 300 daje 600 a tak nie jest.

 

Moim zdaniem tak powinno być. Może coś jest nie tak z zasilaniem?

Opublikowano

Kryterium doboru silnika oprócz ciągu to jeszcze wielkość śmigła i średnica drukowanego pierścienia w Twoim przypadku. 

Nie wiem jak daleko masz odsunięte silniki od kadłuba bo zdjęcia zwykle przekłamują ale na oko śmigło 9" powinno sie mieścić,

Silniki ABC-Power są prądożerne ale dobrze kręcą i proponowany 2212 ze śmigłem 9x5 na pewno da radę. Można też sprawdzić śmigło 9x4,5. Moim zdaniem w modelu górnopłata przy masie około 1250g (masa wzrośnie po zmianie silników) potrzebujesz 1250*0,65=812g ciągu statycznego a tyle uzyskasz bez problemu przy dwóch silnikach i proponowanych śmigłach. Jeśli zmieścisz śmigła 10" to sytuacje będzie jeszcze lepsza bo 10x5 zapewni nadmiar mocy a może latać będzie model na 10x4 i wtedy zmniejszy się obciążenie silników i pradu starczy na dłużej a zarazem spadnie prędkość modelu co da przyjemniejsze odczucie w jego pilotowaniu.

 

ms

  • Lubię to 2
  • Dzięki 1
Opublikowano
W dniu 19.10.2024 o 19:49, Grzesiek napisał:

Silniki Kawan 2822 kV 1200 regulatory.

 

20241019_133155.jpg

Masz za małe silniki. Zgodnie ze specyfikacją mają tylko 75W i dedykowane śmigła na 3S to tylko 7 cali, nie 9.

Proponowane silniki ABC Power A2212 mają 135W i mogą pracować na śmigłach 9 calowych.

  • Lubię to 1
Opublikowano
5 godzin temu, kesto napisał:

Masz za małe silniki. Zgodnie ze specyfikacją mają tylko 75W i dedykowane śmigła na 3S to tylko 7 cali, nie 9.

Proponowane silniki ABC Power A2212 mają 135W i mogą pracować na śmigłach 9 calowych.

Krzysiu ja mam smigla 9" ale zasilanie 2S.Ten silnik na 3S moze chodzić tylko 30sekund

  • Zmieszany 1
Opublikowano
41 minut temu, japim napisał:

Watpie abys napedzil model o masie ponad 1kg pakietem 2s...

 

Pisałem ze mam doświadczenie bliskie ZERU ale ok to zamówię w takim razie A 2212 tylko czy 1000kV czy 1400kV smigła mam 8x6.A zasilanie zmienię na 3S.Regulatory mam 20A mam nadzieje że wytrzymają.

Opublikowano

Oblatywałem dzisiaj szybowiec na  silniku  - 2212/1000-kV, śmigło 9x4 , waga 750 g ....  i targał ten model ostro w górę. Przy dwóch takich silnikach myślę że wystarczy mocy aby wystartować na kołach model 1200 g.

Opublikowano
1 godzinę temu, Grzesiek napisał:

Pisałem ze mam doświadczenie bliskie ZERU ale ok to zamówię w takim razie A 2212 tylko czy 1000kV czy 1400kV smigła mam 8x6.A zasilanie zmienię na 3S.Regulatory mam 20A mam nadzieje że wytrzymają.

Jeśli chcesz zostawić śmigła 8x6, to silnik 1400KV. Ja na twoim miejscu poszedłbym w śmigła 10x5 lub 9x5 i silniki 1000kV. ESC nie musisz wymieniać, 20A wystarczy w obu przypadkach.
Po zdjęciach wydaje mi się, że zmieścisz przynajmniej dziewiątki, więc jeśli nie ma ograniczeń montażowych, to 8x6 do szuflady, a 9x5 na model.
 

  • Dzięki 1
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.