mjs Opublikowano 22 Października Opublikowano 22 Października Tutaj jest przykład piankowca, a rozpiętość ok. wysokości pilota: A tu ekstrawagancki płatowiec z 1932 r.: https://naval-aviation.com/ww2/ussr/tupolev-mr-6.php. Niemniej, Wicherek wydaje się być najbardziej odpowiedni. Szlachetny.
mirolek Opublikowano 28 Października Opublikowano 28 Października Czy wicherek już przerysowany w temacie mocowania dwóch silników czy może wybór padł na inny model? ms
Grzesiek Opublikowano 29 Października Autor Opublikowano 29 Października Na chwile obecna z powodow zdrowotnych żony i mamy prace stoją.
dziobak Opublikowano 29 Października Opublikowano 29 Października Może takie cudeńko img.jfif scion_plan.pdf 3
japim Opublikowano 31 Października Opublikowano 31 Października W dniu 21.10.2024 o 08:49, Grzesiek napisał: Nie wiem jeszcze czy będzie to Wicherek.Jestem cały czas w poszukiwaniu dobrej jakosci planów,ale jest słabo jezeli chodzi o dwusilnikowe modele. A czemu nie narysujesz sobie ich sam? 1
Grzesiek Opublikowano 31 Października Autor Opublikowano 31 Października Zazwyczaj jak projektowalem model trzymalem się sciśle proporcji Schiera. Nie mam proporcji dla modeli dwusilnikowych.Kątów zaklinowania płata silnikow wydłużeń i tp.
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. japim Opublikowano 31 Października Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano 31 Października A po co ściśle? To on jakimś absolutnym guru jest? Już gdzieś bylo napisane że Wicherek to jest tylko kultowy, bo zaprojektowany pod technologie tamtych lat (drewna/ rc/ silnika / profili itd). Mamy XXI wiek i Wicherka i jemu podobne konstrukcje warto budować tylko z sentymentu, bo są dziesiątki lepiej zaprojektowanych modeli. Tu masz piękna Partenavia Victor https://aerofred.com/details.php?image_id=103016 4 1
jarek996 Opublikowano 1 Listopada Opublikowano 1 Listopada W dniu 21.10.2024 o 21:04, Grzesiek napisał: Patryk nasze gusta zdecydowanie są różne.Bez takich proszę. Wypraszam sobie! Ja go przeciez buduje od chyba 5 lat (TZN nawet zbudowalem w 95%) Britten-Norman Islander !!! Simprop Britten Norman-Islander Spannweite 1,85m | RC-Network.de
Grzesiek Opublikowano 2 Listopada Autor Opublikowano 2 Listopada 14 godzin temu, jarek996 napisał: Wypraszam sobie! Ja go przeciez buduje od chyba 5 lat (TZN nawet 95% A sobie buduj,nikt Ci nie broni.Mi sie szkarada nie podoba.
mjs Opublikowano 2 Listopada Opublikowano 2 Listopada Dwusilnikowiec z drukarki 3D: https://www.eclipson-airplanes.com/pathfinder
paweln7 Opublikowano 2 Listopada Opublikowano 2 Listopada Witam Grześ może na początek gotowca https://www.modellstudio.cz/index.php?&desktop_back=eshop&action_back=&id_back=&desktop=eshop&action=zbozi_detail&id=24 Sklep OK bo kupowałem większą wersje.
Grzesiek Opublikowano 2 Listopada Autor Opublikowano 2 Listopada Paweł pomysł ok,ale wolę mieć satysfakcję z budowy. 1
Ares Opublikowano 2 Listopada Opublikowano 2 Listopada W dniu 31.10.2024 o 14:14, japim napisał: A po co ściśle? To on jakimś absolutnym guru jest? Już gdzieś bylo napisane że Wicherek to jest tylko kultowy, bo zaprojektowany pod technologie tamtych lat (drewna/ rc/ silnika / profili itd). Mamy XXI wiek i Wicherka i jemu podobne konstrukcje warto budować tylko z sentymentu, bo są dziesiątki lepiej zaprojektowanych modeli. Wdam się z Tobą Przemku w polemikę : nie jest to tak do końca z Wicherkiem jak napisałeś. Być może jako stary combaciarz przyzwyczajony do szybkich i zwrotnych dolnopłatów tak to odczuwasz ale zapewniam cię ,że Wicherek na oryginalnym profilu z lotkami wyposarzony w napęd elektryczny i współczesne wyposażenie RC lata lepiej od niejdnego współczesnego fabrycznego górnopłata trenera. Nie jest to oczywiście model do akrobacji ani latania przy silnym wietrze ale ten model i dzisiaj ma potencjał. myślę ,e wielu modelarzom Wicherek z lotkami kiepsko lata ponieważ aby model prawidłowo zakręcał należy mu zmniejszyć wznios do około 2st , powiększyć o około 30% powierzchnię statecznika pionowego , zastosować różnicowe wychylenie lotek i mix lotki/kierunek. Po tych zabiegach model może konkurować z modelami współczesnymi. To jest naprawdę fajny model. Mam piętnastkę elektro a kolega ma pięćdziesiątkę która latała z silnikiem elektrycznym a obecnie napędza ją benzynowa piętnastka i oba nasze modele latają makietowo i poprawnie. Propo Pana W.Schiera to jeden z najwybitniejszych polskich modelarzy i pomimo upływu czasu i postępu technologii jest on dla wielu modelarzy wzorem i guru. Ten człowiek miał ogromną wiedzę i dlatego ja bynajmniej szanuję Jego oraz Jego wielki wkład do polskiego modelarstwa. Godzinę temu, Grzesiek napisał: Paweł pomysł ok,ale wolę mieć satysfakcję z budowy. Vigo (096) - RC Revue Grzesiu a ten? Podoba się? 3
japim Opublikowano 2 Listopada Opublikowano 2 Listopada Godzinę temu, Ares napisał: Nie jest to oczywiście model do akrobacji ani latania przy silnym wietrze ale ten model i dzisiaj ma potencjał. myślę ,e wielu modelarzom Wicherek z lotkami kiepsko lata ponieważ aby model prawidłowo zakręcał należy mu zmniejszyć wznios do około 2st , powiększyć o około 30% powierzchnię statecznika pionowego , zastosować różnicowe wychylenie lotek i mix lotki/kierunek Tym samym potwierdzasz moja tezę. Jeżeli musisz poprawiać oryginalny model to nie jest już to ten sam kultowy Wicherek.
Ares Opublikowano 3 Listopada Opublikowano 3 Listopada 13 godzin temu, japim napisał: Tym samym potwierdzasz moja tezę. Jeżeli musisz poprawiać oryginalny model to nie jest już to ten sam kultowy Wicherek. Z jednej strony tak ale właściwie nigdy nie bylo czegoś takiego jak oryginalny Wicherek. Autor sam od początku tworzył wiele wersji modelu ,modyfikując go według potrzeb.Także ja osobiście zawsze bronię Wicherka bo to jest wspaniały moim zdaniem model. Ale rozumiem też ,że nie kazdemu się to samo podoba. Pozdrawiam. 3
Grzesiek Opublikowano 3 Listopada Autor Opublikowano 3 Listopada Wstępnie coś tam narysowałem ale do poprawki. 1
Patryk Sokol Opublikowano 3 Listopada Opublikowano 3 Listopada 57 minut temu, Grzesiek napisał: Dobra zaczynam rysować na papierze oczywisci co wyjdzie zobaczymy.Zapytanie tylko o profil,czy Clark Y ok 12-14% czy Naca 2412-15%? Chodzi o jak najmniejsze predkosci startu i lądowania. Jeśli chcesz jak najmniejszą prędkość startu i lądowania to pójdź w AG34. Osiąga dużo wyższy maksymalny współczynnik siły nośnej i ma łagodniejszą charakterystykę przeciągnięcia od i Clarka, i tym bardziej Naci 2412 Dodatkowo jest bardzo prosty do zrobienia jako konstrukcja (został zaprojektowany do drewniaka). Jedyna wada to grubość - 9,3% zamiast 12%
Andrzej68IX Opublikowano 3 Listopada Opublikowano 3 Listopada Pochwalę się swoim dwusilnikowcem który kiedyś miałem youtu.be/SaHtyNG6tZI 1
Grifon Opublikowano 3 Listopada Opublikowano 3 Listopada 7 godzin temu, Andrzej68IX napisał: Pochwalę się swoim dwusilnikowcem który kiedyś miałem youtu.be/SaHtyNG6tZI W barwach Kapitana Ameryki.
Slawomir Opublikowano 8 Listopada Opublikowano 8 Listopada Tu jest prosty w standardzie z Młodego Technika 9/97 Wiktor 800. Mam zeskanowany cały artykuł. 3
Rekomendowane odpowiedzi