Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Skończyłem pokrywanie folią :)

Folia transparentna z kavana troszkę się różni od oracover. Wcześniej oklejałem wyłącznie oracoverem ale nie transparentnym i mam wrażenie że kavan słabiej się kurczy, ale przede wszystkim kolor znajduje się w warstwie kleju, co jest minusem. Na plus jest cena i do reszty idzie się przyzwyczaić.

 

20250324_121353.thumb.jpg.651529f739579f1da7f9e3fa0e02b38d.jpg

 

20250324_121335.thumb.jpg.1479fa75a1d80da75d9b869a72a5c2a2.jpg

 

Kolorystyka modelu przypomina mi latające zwierzę:

 

31f56e8f-3bf3-428c-8b8c-067610c5bb33_f1600x768.thumb.jpeg.040695dcec65e58f72b61e0a9ee6d097.jpeg

 

W wyniku czego Rafik dostał imię: "Szerszeń" 😀

 

20250324_145554.thumb.jpg.b7f9945c76ca99cbe5bfb35bb70d20b3.jpg

 

20250324_145528.thumb.jpg.5e8969c941cd584632d8782cb311e0ff.jpg

 

Do zrobienia zostało podwozie, miało być gotowe, jednak zamówione jest zbyt sztywne. Pracuję też nad wietrzeniem komory akumulatora i regulatora. 

  • Lubię to 3
Opublikowano

Nie wiem jak rozmieściłeś wyposażenie ale u mnie regiel jest pod klapką zamykającą i studzi się przez szczelinowy wlot-przelot powietrza

AP1GczNCMuv6i5wNNVUUIs7ahkUzPuhIqz75YC9G

rozwiązanie sprawdzone i nie psuje moim zdaniem wyglądu modelu
AP1GczO7CGi87PldYKQlk1jJTWveR6zNwsWtdbWH

ms

  • Lubię to 1
Opublikowano

A nie lepiej było zostawić w klapce podłużne otwory, żeby nic nie wystawało ? I tak tam jest niewielka szpara. Jeszcze by się przydał otwór z tylu kadłuba żeby zasysało powietrze.

Opublikowano
Cytat

Jeszcze by się przydał otwór z tylu kadłuba żeby zasysało powietrze.

Wręga na spływie skrzydła nie jest przelotowa i kadłub w części od skrzydła do ogona jest szczelnie zamknięty.

W projekcie modelu miałem na uwadze wersję hydro i tak zaprojektowany kadłub nie pozwala na zatopienie modelu w razie "W". Mój przeleżał kiedyś w wodzie pół godziny po przewrotce przy starcie. Skrzydło było nie uszkodzone ale przez otwory popychaczy lotek w całości wypełniło się wodą i było już pod powierzchnią ... ale model nie zatonął :). Model holowałem do brzegu bo nie dałem rady go wyjąć z wody, dopiero jak zrobiłem dziurę w pokryciu skrzydła i powolnym wylaniu z niego wody dało sie go podnieść. Szczelny kawałek kadłuba tworzący zbiornik powietrza w moim przypadku się sprawdził....ale jeśli model nie będzie tak użytkowany to można przelot powietrza przez kadłub zapewnić i wtedy studzenie przez chrapy na przodzie będzie możliwe.

 

ms

Opublikowano

Dziękuję za podpowiedzi, mój też wyszedł szczelny w części ogonowej i tu już nie zrobię przewietrzania, bo musiał bym zerwać trochę folii i dziurawić wręgi. Przez ażurowanie, piasek i inne brudy będą osadzały się na folii. Myślałem o otworach w dolnej lub bocznej części kadłuba, pod skrzydłem. W grę wchodzi wylot podobny do tego na klapce od komory akumulatora.

Opublikowano

Wydaje mi się że wylot powinien być większy od wlotu, i chyba najlepiej od góry za skrzydłem żeby powietrze było zasysane.

  • Lubię to 1
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.