Skocz do zawartości


Zdjęcie

To tylko Jantar


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
410 odpowiedzi w tym temacie

#381 Rafal B.

Rafal B.

    DLG konstruktor :)

  • Moderatorzy Forum
  • 515 postów
  • Age: 31
  • SkądBielsko-Biała
  • Imię:Rafał

Napisano 18 grudzień 2017 - 08:33

Konrad, biała farba jest jedną z najcięższych. Jurek zapodał bardzo dobry cytat producenta modeli w tej kwestii.

Żywica L285 powoli jest już starym produktem dobry do produkcji modeli,ale jak ktoś myśli o budowaniu lepszych konstrukcji zaczyna stosować lepsze (niestety droższe) rozwiązania.

W którejś z swoich wypowiedzi pan Peszke stwierdził, że powoli przymierzają się do certyfikatu na czarny szybowiec. A kolor biały szybowca brał się stąd że na nim uzyskuje się najniższą temperaturę struktury płatowca i wtedy spadają koszty badań itd.


  • 0

#382 Konrad_P

Konrad_P
  • Modelarz
  • 1966 postów
  • Age: 56
  • SkądWrocław
  • Imię:Konrad

Napisano 18 grudzień 2017 - 08:40

Konrad, biała farba jest jedną z najcięższych

Widzisz Rafał człowiek całe życie czegoś się uczy. Że biały jest ciężki to nie wiedziałem, myślałem że jednym z lżejszych i właśnie dla tego wszyscy malują na biało.

 

Wątek faktycznie trochę się zaczyna rozjeżdżać i nie wiem czy ta dyskusja powinna trafić do innego wątku ale bardzo mnie zaintrygowałeś tym wpisem.

 

 

 A kolor biały szybowca brał się stąd że na nim uzyskuje się najniższą temperaturę struktury płatowca i wtedy spadają koszty badań itd.

Czy możesz napisać dwa słowa więcej o co dokładnie chodzi z tymi badaniami.


  • 0

#383 stan_m

stan_m
  • Modelarz
  • 559 postów
  • Age: 58
  • SkądSokółka, Dęblin, Warszawa
  • Imię:Stanisław

Napisano 18 grudzień 2017 - 09:34

Konrad, biała farba jest jedną z najcięższych. (...)

 

Nie.

Gdyby tak było współczesne airlinery nie byłyby malowane w 85 procentach swojej powierzchni na biało.

Na przykład lakier zużyty (całościowo jednak w ogromnej przewadze lakier koloru białego) do pomalowania Boeinga 777 waży tylko ok.214 kg zaś do Boeinga 747 ok.250kg.

Próżno szukać parametrów tych lakierów, gdyż stanowią one ścisłą tajemnicę a producenci samolotów od dziesiątków lat używają lakierów 1-2 wytwórców(podobnie jak silników lotniczych).


  • 0

#384 wojcio69

wojcio69

    wojcio69

  • Modelarz
  • 969 postów
  • Age: 49
  • SkądŚrem
  • Imię:Wojciech

Napisano 18 grudzień 2017 - 09:55

Fajny wątek o kolorach :)

Zaprawdę powiadam wam, że z tym kolorem to nie takie wiśta wio i należałoby się nad tym tematem pochylić.

Szkoda tylko, że nikomu nie wpadło do głowy, ab spytać autora tego postu czy może w nim zrobić sobie kolorowy śmietnik.

Wątek ten miał być o Jantarze, ponieważ coraz więcej osób go posiada chciałem aby każda z nich podzieliła się swoimi wrażeniami, spostrzeżeniami, doświadczeniem.

Za jakiś czas znowu ktoś kupi Jantara i miałby tutaj jakieś "kompedium wiedzy", a że przy okazji będzie się musiał przebić przez xxx postów na temat koloru...

Cóż, ostatecznie mamy, jeszcze, wolność słowa i dlatego jest jak jest.

 

P.S. Sarkastycznie tylko dodam, że F-117 i B-2 są czarne, a YF-22 popielaty. British Airway maluje swoje samoloty od dołu na granatowo a KLM od góry na niebiesko :P


  • 0

#385 cZyNo

cZyNo
  • Modelarz
  • 4820 postów
  • Age: 48
  • SkądWrocław
  • Imię:Jurek

Napisano 18 grudzień 2017 - 10:36

A dhl i czyno na żółto
A wszystko z czegoś wynika :)
I noso-pstryk : http://podroze.gazet...jak-krem-z.html
  • 0

#386 Rafal B.

Rafal B.

    DLG konstruktor :)

  • Moderatorzy Forum
  • 515 postów
  • Age: 31
  • SkądBielsko-Biała
  • Imię:Rafał

Napisano 18 grudzień 2017 - 11:18

Czy możesz napisać dwa słowa więcej o co dokładnie chodzi z tymi badaniami.

 

Aby dopuścić konstrukcję do lotu masz badania wytrzymałościowe, przeprowadza się je w podwyższonej temperaturze. Temperatura ta jest stricte określona i wynika z średniej temperatury powietrza w okresie letnim (do weryfikacji czy nie rocznym) plus stopień nagrzania konstrukcji od promieni słonecznych. Dla białej farby i Europy ta temperatura wynosi coś w okolicy 50+ stopni.

 

Biała farba jest ciężka, jak każdy jasny kolor bo nie kryje dobrze i trzeba automatycznie dać więcej warstw farby a w szczególności jak pod spodem ma się czarny węgiel.


  • 0

#387 psiwak

psiwak
  • Modelarz
  • 584 postów
  • Age: 41
  • SkądWarszawa
  • Imię:Paweł

Napisano 18 grudzień 2017 - 11:49

Dla zobrazowania problemu kolorystycznie.

Tak

RAL9010  przejmie około 20% promieniowania słonecznego 

RAL7035 bardziej "szary" już 50%

 

Jak ktoś chce sobie sprawdzić o jakich wartościach mówimy to od słońca możemy dostać 1kW/m2 (trzeba uwzględnić długość i szerokość geo)

Dlatego duze lotnictwo lubi jasne kolory. Małe rządzi się innymi prawami ...... 


  • 0

#388 Elvis

Elvis
  • Modelarz
  • 117 postów
  • Age: 38
  • SkądLimanowa
  • Imię:Krzysztof

Napisano 06 styczeń 2018 - 21:21

Dzisiejsi 3 królowie. 100 m i realne 7 min lotu, choć trzeba było się przy dzisiejszej pogodzie mocno napracować. Mega udane rozpoczęcie roku.

_20180106_211324.JPG
  • 1

#389 Oko 007

Oko 007
  • Modelarz
  • 314 postów
  • Age: 32
  • GG:
  • SkądBochnia
  • Imię:Tomasz

Napisano 06 styczeń 2018 - 22:25

Rewelacyjne rozpoczęcie roku :), nic tylko powtarzać co tydzień :D 


  • 1

#390 cZyNo

cZyNo
  • Modelarz
  • 4820 postów
  • Age: 48
  • SkądWrocław
  • Imię:Jurek

Napisano 07 styczeń 2018 - 10:42

No rewelka! Mam nadzieje ze wasz zapał do latania będzie wzrastał ;)
  • 0

#391 wojcio69

wojcio69

    wojcio69

  • Modelarz
  • 969 postów
  • Age: 49
  • SkądŚrem
  • Imię:Wojciech

Napisano 07 styczeń 2018 - 20:35

Jaką macie w Jantarze odległość między podłożem a krawędzią spływu steru wysokości, gdy ten jest w neutrum?


  • 0

#392 Krzys20000

Krzys20000
  • Modelarz
  • 29 postów
  • Age: 39
  • SkądSzczecin
  • Imię:Krzyś

Napisano 07 styczeń 2018 - 21:42

Witam!

Pewnie każdy ma inną w zależności od środka ciężkości.

Piotr miał Ci wysłać ustawienie.

Przecież Twój model już latał z grubsza masz ustawioną wysokość resztę doregulowujesz w lotach w zależności co Tobie pasuje


  • 0

#393 Elvis

Elvis
  • Modelarz
  • 117 postów
  • Age: 38
  • SkądLimanowa
  • Imię:Krzysztof

Napisano 08 styczeń 2018 - 13:23

To były jedne z pierwszych lotów tych modeli więc wszystko jest jeszcze w trakcie ustawiania, włącznie z środkiem ciężkości.

 

Na prośbę kolegi wrzucam jeszcze jedno zdjęcie i mały filmik z lotu dwóch Jantarów, bo pilot trzeciego akurat kamerował - dzięki Wojtku bo fanie wyszło.

 

https://youtu.be/zUYFR-JxN8c

 

DSC01112.JPG


  • 2

#394 wojcio69

wojcio69

    wojcio69

  • Modelarz
  • 969 postów
  • Age: 49
  • SkądŚrem
  • Imię:Wojciech

Napisano 08 styczeń 2018 - 17:13

Przecież Twój model już latał z grubsza masz ustawioną wysokość...

Latał... te trzy loty w minionym sezonie :) Mocno powiedziane.

 

To były jedne z pierwszych lotów tych modeli więc wszystko jest jeszcze w trakcie ustawiania...

Dokłdnie jak u mnie, ale... chciałem iść na łatwiznę ;)

Trudno, jak się ociepli - pakiety ładowarka i na pole. Kartka, ołówek i notujemy.


  • 0

#395 WOJ73

WOJ73
  • Modelarz
  • 10 postów
  • Age: 45
  • SkądBochnia
  • Imię:WOJCIECH

Napisano 08 styczeń 2018 - 20:59

Cała przyjemność po mojej stronie Krzysztofie, fajnie wyszedł film bo  podniebni aktorzy pięknie zagrali swoje role a i sceneria jak na tę porę roku i dnia była całkiem przyjemna. Dzień ogólnie bardzo pozytywny, przyniósł wiele radości. :)  :)  :)

 

  Wojtku u mnie odległość od podłoża do spływu statecznika to 69 mm , przy czym mój model  jest dosyć wiekowy i sporo cięższy od Twojego jak również to był mój pierwszy nim lot. Więc trudno mi coś konkretnie powiedzieć. 


  • 1

#396 Oko 007

Oko 007
  • Modelarz
  • 314 postów
  • Age: 32
  • GG:
  • SkądBochnia
  • Imię:Tomasz

Napisano 08 styczeń 2018 - 22:42

Jaką macie w Jantarze odległość między podłożem a krawędzią spływu steru wysokości, gdy ten jest w neutrum?

Wojtku trzeba latać :), każdy Jantar choć taki sam to jednak ciut inny, każdy z nas lata inaczej i potrzebuje innych ustawień tego samego modelu. 

Pewną rzeczą jest że model jest rewelacyjny i po poznaniu go da dużo radości, tobie jak i nam.  :) 


  • 1

#397 wojcio69

wojcio69

    wojcio69

  • Modelarz
  • 969 postów
  • Age: 49
  • SkądŚrem
  • Imię:Wojciech

Napisano 19 styczeń 2018 - 17:18

Dostałem dzisiaj takie coś i...

Czy przyda się to w Jantarze?

Jak to podłączyć?

Czy trzeba zbindować i z czym?

Czy trzeba programować? (np. jak regulator)

Dzięki za informacje.

20180119_170719.jpg

No dobra... prowokuję ;)


  • 0

#398 sbogdan1

sbogdan1
  • Modelarz
  • 1043 postów
  • Age: 51
  • SkądŚląskie
  • Imię:Bogusław

Napisano 19 styczeń 2018 - 17:53

Skoro dostałeś to znaczy masz dobrego sponsora.;)
I mówisz że będziesz robił pomiary.


  • 0

#399 wojcio69

wojcio69

    wojcio69

  • Modelarz
  • 969 postów
  • Age: 49
  • SkądŚrem
  • Imię:Wojciech

Napisano 19 styczeń 2018 - 18:46

Sponsora  :lol:  SBach 342 i Turnigy Reaktor zmieniły właściciela i nie był to wkład w WOŚP ;)

Panie czy ja wiem co ja tym będę robił?

Powiedzieli, że na zawodach F5J muszę to mieć w kadłubie.

Do pomiarów mam Wariometr PitLab'a ;)


  • 0

#400 Wiesiek1952

Wiesiek1952
  • Modelarz
  • 97 postów
  • Age: 65
  • SkądSzczecin
  • Imię:Wiesiek

Napisano 20 styczeń 2018 - 08:52

To może robić też za vario (jest mniejsze, lżejsze od Pitlaba i dokładniejsze) - tylko z Futaba i Hitec https://www.hyperfli...-hitec-spektrum

 

Toto też zapisuje dane więc może być loggerem.

 

Na zawody trzeba wgrać firmware w wersji 5.x  - z tym co jest oryginalnie wgrane (chyba 2.1 jest obecnie) można latać poza zawodami. Firmware 5.x blokuje manipulację ustawień i wyłącza telemetrię.


  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych