Skocz do zawartości

Polskie silniki spalinowe


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
47 minut temu, Grzesiek napisał:

Paweł troszkę luzu.Ale ześ się nakręcił,ze aż musialeś edytować post.Jak Cie to tak bardzo razi to mogę wszystko usunąć.

 

Przecież widzisz, że się z tego śmieję bo na luzie właśnie do tego podchodzę?

Opublikowano
7 minut temu, Paweł Prauss napisał:

Przecież widzisz, że się z tego śmieję bo na luzie właśnie do tego podchodzę?

Ok przepraszam,inaczej to odebrałem.?

Opublikowano
54 minuty temu, symon5 napisał:

,a to po prostu zwykły rozprężny trzpień tokarski

Marku, no nie tylko rozprężny trzpień.Trzpień rozpręzny  jest jednym z systemów zamocowań. Chronos  ma w ofercie  mandrele, celowo uzywam  tej nazwy, wykonane  ze stali  a zakończone  stozkiem Morse'a 2, 3. Pasujące  do stożka wrzeciona.Drugi koniec to walec który można dowolnie obrobić  aby finalnie otrzymać  potrzebnie oprzyrzadowanie.

  • Zmieszany 1
Opublikowano

Grzesiek  - Pokazujesz Czeski silnik , w ktorym wymieniles Tlok/Cylinder ...no dobrze ,masz sprawne palce   -   Ale czy ty dobrze przeczytales TEMAT   tego dzialu ???

 

Sa inne Dzialy tego FORUM gdzie sie tymi zdolnosciami mozesz pochwalic ...oczywiscie nie w dziale SZYBOWCE   !

 

Opublikowano
49 minut temu, Janeczek napisał:

Grzesiek  - Pokazujesz Czeski silnik , w ktorym wymieniles Tlok/Cylinder ...no dobrze ,masz sprawne palce   -   Ale czy ty dobrze przeczytales TEMAT   tego dzialu ???

 

Sa inne Dzialy tego FORUM gdzie sie tymi zdolnosciami mozesz pochwalic ...oczywiscie nie w dziale SZYBOWCE   !

 

Tak przeczytalem,chodzilo o sposob mocowania na trzpieniu rozpręznym,tuleja byla przykladem.Oczywiscie ze są inne dzialy,i niech glowa nie boli w szybowcach nie napisze.A wszystko juz wykasowalem żeby Cię serduszko nie bolalo.

Opublikowano
3 godziny temu, d9Jacek napisał:

Marku,

a co Cię tak zmieszało w moim poscie ??

Może wytłumaczyśz

Godzinę temu, Janeczek napisał:

czy ty dobrze przeczytales TEMAT   tego dzialu

Janku, pewnie  dobrze przeczytał . Temat  troche się rozjechal  po moim poscie dot. obróbki karteru Jaskółki  2 i 3. Koledzy poprosili o wyjasnienia no i poszło tak jak zwykle

  • Haha 1
  • Dzięki 1
Opublikowano

Jacku - pisales na Temat Panewek + Lozysk  Jaskolki  ...

Kolega Grzegorz pisal wprawdzie o silnikach  ale  w Temacie dotyczacym polskich silnikow  , gdyby Grzegorz wsadzil do Polskiego Karteru tlok z Francuskiego silnika  ,

to byloby to bardzo interesujace i  godne publikowania w tym Temacie ...

OK Grzegorz , Twoj Temat byl ciekawy ,  bo napewno nie wszyscy wiedza  ( ja nie wiedzialem )  ze do silnika MVVS   pasuje "garnitur" z silnika OPS -  i to bez przerobki ... dzieki Ci za to !

 

Pozdrawiam .

  • Lubię to 1
Opublikowano

Pawel - no SUPER  !   -  o to wlasnie chodzi w tym Dziale  -pokazywanie Polskich konstrukcji -moze kiedys ktos zbierze te Foto-s  razem " do kupy " i napisze ksiazke

na ten Temat  ?   ....Bedzie to na pewno dosc gruba PUBLIKACJA   bo  Motorow jest ogrom + do tego opisy ...  jest co robic !  ( wiem cos o tym bo probowalem ...)

 

....Anglicy maja ,Niemcy maja  Czesi maja.....  -dlaczego my nie mozemy miec ?

  • Lubię to 3
Opublikowano
5 godzin temu, Janeczek napisał:

Drugim silnikiem jest silnik  ( o ile dobrze pamietam ! ) Pana STRABURZYNSKIEGO  ,  silnik o poj. ca. 5,6 ccm  produkcja jednostkowa -lata 70 -te .........

 

Drugie miejsce na II Mistrzostwach Polski w 1967 roku zdobył w klasie F1A R.Straburzyński z Aeroklubu Stalowa Wola. Możliwe, że to ta sama osoba.

  • Dzięki 1
Opublikowano
12 minut temu, Swift napisał:

Drugie miejsce na II Mistrzostwach Polski w 1967 roku zdobył w klasie F1A R.Straburzyński z Aeroklubu Stalowa Wola. Możliwe, że to ta sama osoba.

Dziekuje Pawel  !  - oto mi chodzilo , ze jezeli ktos wie wiecej na temat tych silnikow ,to prosze pisac ,bo po tylu latach zbierania moge sie w wielu przypadkach

mylic ,lub poprzekrecac Nazwy lub inne Daty ...

 

Jezeli chodzi o pana Straburzynskiego to by sie zgadzalo , z tamtad pochodzi ten silnik i taki mialem kiedys przekaz o tym silniku ...

Opublikowano

Właśnie przeglądałem youtube i wpadly mi w oko dwa filmiki :

 a drugi , przyznam ze chyba pierwszy raz słyszę to nazwisko

 

Opublikowano
1 godzinę temu, symon5 napisał:

Właśnie przeglądałem youtube i wpadly mi w oko dwa filmiki :

 a drugi , przyznam ze chyba pierwszy raz słyszę to nazwisko

 

Ten pierwszy to na moje oko Mills...

Opublikowano

Silnik Jana STASZKA  5 ccm - byl opisany w czasopismie  Skrzydla i MOTOR ...  i  kolega Kuba  "Ciachoband" z Koszalina zaczal go wykonywac ,(chyba ( 5 szt) ale niestety, relacji z tego nie widzialem do konca ...czy wyprodukowal  te silniki ? ...nie wiadomo ... wielka szkoda !  - to byl Kwiecien 2015

Przy okazji dowiedzialem sie ze mam polfabrykaty  silnika PIORUN 1,5  ccm ktore byly przygotowywane do produkcji tego silnika przez p. Jerzego Zielinskiego - ktory prowadzil Warsztaty w Bydgoszczy ( ? )

Fotos tego malego Pioruna juz chyba pokazywalem ale dla przypomnienia pokaze jeszcze raz  (oraz inne polskie konstrukcje )...

  • Lubię to 1
Opublikowano
W dniu 4.04.2023 o 12:39, Janeczek napisał:

Silnik Jana STASZKA  5 ccm - byl opisany w czasopismie  Skrzydla i MOTOR ...  i  kolega Kuba  "Ciachoband" z Koszalina zaczal go wykonywac ,(chyba ( 5 szt) ale niestety, relacji z tego nie widzialem do konca ...czy wyprodukowal  te silniki ? ...nie wiadomo ... wielka szkoda !  - to byl Kwiecien 2015


Tu jest link do tego wątku. Rysunki też są:
http://pfmrc.eu/index.php?/topic/45096-budowa-samozap%C5%82onu-staszek-5ccm-temat-moderowany/

 

W dniu 4.04.2023 o 12:39, Janeczek napisał:

Przy okazji dowiedzialem sie ze mam polfabrykaty  silnika PIORUN 1,5  ccm ktore byly przygotowywane do produkcji tego silnika przez p. Jerzego Zielinskiego - ktory prowadzil Warsztaty w Bydgoszczy ( ? )

Fotos tego malego Pioruna juz chyba pokazywalem ale dla przypomnienia pokaze jeszcze raz  (oraz inne polskie konstrukcje )...

 

Janku, po to powstał ten wątek, żeby pokazać nasz dorobek. Wiele tego nie ma, Czechów czy Węgrów nie przebijemy, ale swoje diamenty też mamy! 

Opublikowano

Chcialem ( tak jak obiecalem )  pokazac czesci , polfabrykaty do produkcji malego PIORUNA 1,5 ccm ....wielka szkoda ze nie ma gotowego silnika - (a moze ktos go ma ?)

Dla porownania wielkosci postawilem obok Karter PIORUN 5 ccm ...

 

IMG_2809.thumb.JPG.99abcda6d79c00ba5b1c215ec90a886a.JPGIMG_2810.thumb.JPG.80e9242c46cc4dce10aab5648e7d92f6.JPGIMG_2811.thumb.JPG.2e43e8cec44ffba8eb5456efcf4f0f7e.JPGIMG_2812.thumb.JPG.73dfd137d86521fd76212fff28d5aba1.JPG

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Do Polskich czesci  Silnikowych zaliczam rownierz Wal Korbowy  silnika Dwucylindrowego Rzedowego lub Boxera  -  Nazwiska wykonawcy nie znam  ... moze ktos wie co to za ustrojstwo ?

Wal Korbowy jest niedokonczony -brakuje mu paru gwintow  + ew. rozrzadu...czopy korbowe wygladaja na przeszlifowane ( ? ) a moze tylko bardzo dokladnie obrobione...

Skok Tloka to ca. 13 mm ...

 

 

IMG_2806.thumb.JPG.7b30b94557fe399ad3f4a9cf0d973a37.JPGIMG_2807.thumb.JPG.8df2270063cf3acc0163e3778a5ee447.JPGIMG_2808.thumb.JPG.21b53c6b2ff02dd22422040903863e81.JPG

  • Lubię to 3
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.