Paweł Prauss Opublikowano 29 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2023 47 minut temu, Grzesiek napisał: Paweł troszkę luzu.Ale ześ się nakręcił,ze aż musialeś edytować post.Jak Cie to tak bardzo razi to mogę wszystko usunąć. Przecież widzisz, że się z tego śmieję bo na luzie właśnie do tego podchodzę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek Opublikowano 29 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2023 7 minut temu, Paweł Prauss napisał: Przecież widzisz, że się z tego śmieję bo na luzie właśnie do tego podchodzę? Ok przepraszam,inaczej to odebrałem.? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d9Jacek Opublikowano 29 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2023 54 minuty temu, symon5 napisał: ,a to po prostu zwykły rozprężny trzpień tokarski Marku, no nie tylko rozprężny trzpień.Trzpień rozpręzny jest jednym z systemów zamocowań. Chronos ma w ofercie mandrele, celowo uzywam tej nazwy, wykonane ze stali a zakończone stozkiem Morse'a 2, 3. Pasujące do stożka wrzeciona.Drugi koniec to walec który można dowolnie obrobić aby finalnie otrzymać potrzebnie oprzyrzadowanie. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janeczek Opublikowano 29 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2023 Grzesiek - Pokazujesz Czeski silnik , w ktorym wymieniles Tlok/Cylinder ...no dobrze ,masz sprawne palce - Ale czy ty dobrze przeczytales TEMAT tego dzialu ??? Sa inne Dzialy tego FORUM gdzie sie tymi zdolnosciami mozesz pochwalic ...oczywiscie nie w dziale SZYBOWCE ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek Opublikowano 29 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2023 49 minut temu, Janeczek napisał: Grzesiek - Pokazujesz Czeski silnik , w ktorym wymieniles Tlok/Cylinder ...no dobrze ,masz sprawne palce - Ale czy ty dobrze przeczytales TEMAT tego dzialu ??? Sa inne Dzialy tego FORUM gdzie sie tymi zdolnosciami mozesz pochwalic ...oczywiscie nie w dziale SZYBOWCE ! Tak przeczytalem,chodzilo o sposob mocowania na trzpieniu rozpręznym,tuleja byla przykladem.Oczywiscie ze są inne dzialy,i niech glowa nie boli w szybowcach nie napisze.A wszystko juz wykasowalem żeby Cię serduszko nie bolalo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d9Jacek Opublikowano 29 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2023 3 godziny temu, d9Jacek napisał: Marku, a co Cię tak zmieszało w moim poscie ?? Może wytłumaczyśz Godzinę temu, Janeczek napisał: czy ty dobrze przeczytales TEMAT tego dzialu Janku, pewnie dobrze przeczytał . Temat troche się rozjechal po moim poscie dot. obróbki karteru Jaskółki 2 i 3. Koledzy poprosili o wyjasnienia no i poszło tak jak zwykle 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janeczek Opublikowano 29 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2023 Jacku - pisales na Temat Panewek + Lozysk Jaskolki ... Kolega Grzegorz pisal wprawdzie o silnikach ale w Temacie dotyczacym polskich silnikow , gdyby Grzegorz wsadzil do Polskiego Karteru tlok z Francuskiego silnika , to byloby to bardzo interesujace i godne publikowania w tym Temacie ... OK Grzegorz , Twoj Temat byl ciekawy , bo napewno nie wszyscy wiedza ( ja nie wiedzialem ) ze do silnika MVVS pasuje "garnitur" z silnika OPS - i to bez przerobki ... dzieki Ci za to ! Pozdrawiam . 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Swift Opublikowano 31 Marca 2023 Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2023 Mam nadzieję, że Gospodarze tematu się nie obrażą. Jak polskie to polskie - wstawiam zdjęcie silnika wykonanego przez amatora z Warszawy, prawdopodobnie w latach 80-tych. Zdjęcia dostałem kiedyś od krewnego tej osoby. 4 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janeczek Opublikowano 31 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2023 Pawel - no SUPER ! - o to wlasnie chodzi w tym Dziale -pokazywanie Polskich konstrukcji -moze kiedys ktos zbierze te Foto-s razem " do kupy " i napisze ksiazke na ten Temat ? ....Bedzie to na pewno dosc gruba PUBLIKACJA bo Motorow jest ogrom + do tego opisy ... jest co robic ! ( wiem cos o tym bo probowalem ...) ....Anglicy maja ,Niemcy maja Czesi maja..... -dlaczego my nie mozemy miec ? 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
symon5 Opublikowano 31 Marca 2023 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2023 W pierwszej chwili myślałem że jest to znacznie leciwszy motorek niż z lat 80. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Janeczek Opublikowano 2 Kwietnia 2023 Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2023 ...no to "jedziemy " dalej ; Nastepne 3 silniki polskie ktore chcialem przedstawic sa konstrukcjami tzw. amatorskimi - ostatni jest konstrukcja niedokonczona z brakujacymi czesciami ... Silnik Pana F.Chwalisz - Silnik lata 70 -te , Nr.01 -co swiadczy o tym ze nie byl to jedyny wyprodukowany silnik . Konstrukcja przypomina czeskie silniki TONO rozni sie jednak pewnymi szczegolami -mocowanie cylindra do Karteru 4 srubami... Sterowanie mieszanki przez wal pomocniczy jak w silnikach RYTM ,TONO itp ... Gaznik podobny / robiony na wzor gaznikow Webry... Silnik ma poj. 5,6 ccm . Karter jest obrobiony z pelnego kawalka Alu. - Silnik kiedys pracowal i ma bardzo dobre sprezanie ... Drugim silnikiem jest silnik ( o ile dobrze pamietam ! ) Pana STRABURZYNSKIEGO , silnik o poj. ca. 5,6 ccm produkcja jednostkowa -lata 70 -te . Konstrukcja podobna do silnikow TONO , ale sterowanie mieszanki walem - ... Gaznik podobny do gaznikow Webry -Mocowanie cylindra do Karteru 2 srubami + plukanie poprzeczne ( TONO ) . Silnik ma b.dobre sprezanie i "czuc" ze pracowal ...Karter odlewany Solidna ale lzejsza konstrukcja niz poprzednik ...Silnik bez numerow i znakow ... Trzecia konstrukcja sa 2 czesci - ktore przypominaja konstrukcje Pana GORSKIEGO - jest to Karter + Glowica ... Karter jest niedokonczony -brak otworow w konsolkach ,Gazniku i 3 konsolach do mocowania Cylindra .... Pomiar srednicy cylindra = 16 mm orientacyjny skok tloka ca. = 18 mm co wskazuje na "dlugoskokowiec" = motor starej daty ... Odlew jest b.dobrze i precyzyjnie wykonany -niestety nie ma zadnych napisow i znakow - Moze ktos wie wiecej na temat tych silnikow lub czesci tu pokazanych ...Prosze sie meldowac ... 5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janeczek Opublikowano 2 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2023 Jeszcze pare zdjec obu silnkow : 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Swift Opublikowano 2 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2023 5 godzin temu, Janeczek napisał: Drugim silnikiem jest silnik ( o ile dobrze pamietam ! ) Pana STRABURZYNSKIEGO , silnik o poj. ca. 5,6 ccm produkcja jednostkowa -lata 70 -te ......... Drugie miejsce na II Mistrzostwach Polski w 1967 roku zdobył w klasie F1A R.Straburzyński z Aeroklubu Stalowa Wola. Możliwe, że to ta sama osoba. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janeczek Opublikowano 2 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2023 12 minut temu, Swift napisał: Drugie miejsce na II Mistrzostwach Polski w 1967 roku zdobył w klasie F1A R.Straburzyński z Aeroklubu Stalowa Wola. Możliwe, że to ta sama osoba. Dziekuje Pawel ! - oto mi chodzilo , ze jezeli ktos wie wiecej na temat tych silnikow ,to prosze pisac ,bo po tylu latach zbierania moge sie w wielu przypadkach mylic ,lub poprzekrecac Nazwy lub inne Daty ... Jezeli chodzi o pana Straburzynskiego to by sie zgadzalo , z tamtad pochodzi ten silnik i taki mialem kiedys przekaz o tym silniku ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
symon5 Opublikowano 4 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2023 Właśnie przeglądałem youtube i wpadly mi w oko dwa filmiki : a drugi , przyznam ze chyba pierwszy raz słyszę to nazwisko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 4 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2023 1 godzinę temu, symon5 napisał: Właśnie przeglądałem youtube i wpadly mi w oko dwa filmiki : a drugi , przyznam ze chyba pierwszy raz słyszę to nazwisko Ten pierwszy to na moje oko Mills... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 4 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2023 2 godziny temu, symon5 napisał: Właśnie przeglądałem youtube i wpadly mi w oko dwa filmiki : a drugi , przyznam ze chyba pierwszy raz słyszę to nazwisko o silniku Jana Staszka jest na 12 stronie tego wątku: https://pfmrc.eu/topic/14771-polskie-silniki-spalinowe/?do=findComment&comment=623069 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janeczek Opublikowano 4 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2023 Silnik Jana STASZKA 5 ccm - byl opisany w czasopismie Skrzydla i MOTOR ... i kolega Kuba "Ciachoband" z Koszalina zaczal go wykonywac ,(chyba ( 5 szt) ale niestety, relacji z tego nie widzialem do konca ...czy wyprodukowal te silniki ? ...nie wiadomo ... wielka szkoda ! - to byl Kwiecien 2015 Przy okazji dowiedzialem sie ze mam polfabrykaty silnika PIORUN 1,5 ccm ktore byly przygotowywane do produkcji tego silnika przez p. Jerzego Zielinskiego - ktory prowadzil Warsztaty w Bydgoszczy ( ? ) Fotos tego malego Pioruna juz chyba pokazywalem ale dla przypomnienia pokaze jeszcze raz (oraz inne polskie konstrukcje )... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 6 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2023 W dniu 4.04.2023 o 12:39, Janeczek napisał: Silnik Jana STASZKA 5 ccm - byl opisany w czasopismie Skrzydla i MOTOR ... i kolega Kuba "Ciachoband" z Koszalina zaczal go wykonywac ,(chyba ( 5 szt) ale niestety, relacji z tego nie widzialem do konca ...czy wyprodukowal te silniki ? ...nie wiadomo ... wielka szkoda ! - to byl Kwiecien 2015 Tu jest link do tego wątku. Rysunki też są: http://pfmrc.eu/index.php?/topic/45096-budowa-samozap%C5%82onu-staszek-5ccm-temat-moderowany/ W dniu 4.04.2023 o 12:39, Janeczek napisał: Przy okazji dowiedzialem sie ze mam polfabrykaty silnika PIORUN 1,5 ccm ktore byly przygotowywane do produkcji tego silnika przez p. Jerzego Zielinskiego - ktory prowadzil Warsztaty w Bydgoszczy ( ? ) Fotos tego malego Pioruna juz chyba pokazywalem ale dla przypomnienia pokaze jeszcze raz (oraz inne polskie konstrukcje )... Janku, po to powstał ten wątek, żeby pokazać nasz dorobek. Wiele tego nie ma, Czechów czy Węgrów nie przebijemy, ale swoje diamenty też mamy! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janeczek Opublikowano 7 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2023 Chcialem ( tak jak obiecalem ) pokazac czesci , polfabrykaty do produkcji malego PIORUNA 1,5 ccm ....wielka szkoda ze nie ma gotowego silnika - (a moze ktos go ma ?) Dla porownania wielkosci postawilem obok Karter PIORUN 5 ccm ... Do Polskich czesci Silnikowych zaliczam rownierz Wal Korbowy silnika Dwucylindrowego Rzedowego lub Boxera - Nazwiska wykonawcy nie znam ... moze ktos wie co to za ustrojstwo ? Wal Korbowy jest niedokonczony -brakuje mu paru gwintow + ew. rozrzadu...czopy korbowe wygladaja na przeszlifowane ( ? ) a moze tylko bardzo dokladnie obrobione... Skok Tloka to ca. 13 mm ... 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi