MASK Opublikowano 16 Kwietnia Opublikowano 16 Kwietnia Myślę, że posty o polskich wątkach w temacie silników Zeiss Jena trzeba skopiować do wątku "Polskie silniki spalinowe", i tam kontynuować maglowanie Jacka Temat nieznany, i trochę szokujący. 1 1
AndrzejC Opublikowano 16 Kwietnia Opublikowano 16 Kwietnia W dniu 15.04.2024 o 07:30, Paweł Prauss napisał: A tutaj CEZAS Jak czyściłeś tego CEZASA? Bardzo ładnie wygląda. Mój Cezasik czeka na odnowienie. Ale się doczeka. A.C.
Paweł Prauss Opublikowano 16 Kwietnia Opublikowano 16 Kwietnia 33 minuty temu, AndrzejC napisał: Jak czyściłeś tego CEZASA? Bardzo ładnie wygląda. Mój Cezasik czeka na odnowienie. Ale się doczeka. A.C. Należał do śp. Mariusza i był po prostu nie używany, co się z nim stało - nie wiem...
Paweł Prauss Opublikowano 17 Kwietnia Opublikowano 17 Kwietnia W dniu 14.04.2024 o 11:21, Paweł Prauss napisał: Wracając do sedna tematu zamieszczam fotki popularnych ruskich motorków 1,5 ccm CSTKAM. Nabyłem niedawno parę sztuk od naszego forumowego kolegi a wśród nich była wersja, której jeszcze nie spotkałem - to ten z napisami poniżej konsolek. Było ich kilka, między innymi wersja dieslowska ale ta już firmowana przez MDS (też gdzieś go mam ale teraz nie potrafię znaleźć). Znalazłem w sieci zdjęcie wspomnianego wcześniej MDS-a, mój gdzieś dobrze się schował. 1
Grzesiek Opublikowano 17 Kwietnia Opublikowano 17 Kwietnia Nie bardzo wiem jakie zastosowanie miał owy silnik.Wydech jak do slizgów a chlodzenie powietrzem.Moze ktos sie rozpisać w tej kwestii.
symon5 Opublikowano 17 Kwietnia Opublikowano 17 Kwietnia Samochody na uwięzi jeszcze jeżdżą w kraju i nawet w Europie i świecie . 3
d9Jacek Opublikowano 17 Kwietnia Opublikowano 17 Kwietnia 1 godzinę temu, Grzesiek napisał: Nie bardzo wiem tether car....modele szybkościowe samochodów Grzegorz, poszukaj ksiązki "MODELARSTWO SAMOCHODOWE" prof. Jan Czarnecki 1
Shock Opublikowano 17 Kwietnia Opublikowano 17 Kwietnia W dniu 16.04.2024 o 05:11, MASK napisał: Myślę, że posty o polskich wątkach w temacie silników Zeiss Jena trzeba skopiować do wątku "Polskie silniki spalinowe", i tam kontynuować maglowanie Jacka Temat nieznany, i trochę szokujący. Nie śledzę na bieżąco( choć lubię tu zaglądnąć) i zbyt szczegółowo ale jeśli chcecie zrobić porządek, coś poprzenosić to proszę o info ze wskazaniem konkretów 1
Paweł Prauss Opublikowano 17 Kwietnia Opublikowano 17 Kwietnia 2 godziny temu, Grzesiek napisał: Nie bardzo wiem jakie zastosowanie miał owy silnik.Wydech jak do slizgów a chlodzenie powietrzem.Moze ktos sie rozpisać w tej kwestii. W tych motorkach bardzo łatwo zmienia się kierunek wydechu na dowolny czyli albo w przód albo w tył ? 1
Grzesiek Opublikowano 17 Kwietnia Opublikowano 17 Kwietnia 6 godzin temu, Paweł Prauss napisał: W tych motorkach bardzo łatwo zmienia się kierunek wydechu na dowolny czyli albo w przód albo w tył ? To wiem bo mialem kiedyś taki 1 żarowy.Przydział z modelarni,ale nie chciało toto chodzić i pozatym cieżko było z mocowaniem śmigła ze względu na krótki wał.Pytałem o zastosowanie w wersji orginalnej czyli bez zamieniania tyłu z przodem.
symon5 Opublikowano 18 Kwietnia Opublikowano 18 Kwietnia Jeszcze tak gwoli historycznej prawdy inicjatorem czy też inicjatorami produkcji PIORUNA byli właśnie samochodziarze uwięziowcy ,stąd taka jego pojemność jak 5cm 1
Janeczek Opublikowano 18 Kwietnia Autor Opublikowano 18 Kwietnia .. Godzinę temu, symon5 napisał: Jeszcze tak gwoli historycznej prawdy inicjatorem czy też inicjatorami produkcji PIORUNA byli właśnie samochodziarze uwięziowcy ,stąd taka jego pojemność jak 5cm ...to by sie zgadzalo , w PIORUN-ie tez mozna zmieniac wydech (przod-tyl ) - PIORUN mial 5 cm³ a czy wiesz cos na temat malego PIORUN-ka 1cm³ ? mam taki niedokonczony zestaw - mala kopia duzej 5-ki ...
symon5 Opublikowano 18 Kwietnia Opublikowano 18 Kwietnia Niestety nie, kolega od którego to wiem zmarł a był między innymi samochodziarzem uwięziowcem
Paweł Prauss Opublikowano 18 Kwietnia Opublikowano 18 Kwietnia oprócz autek i samolotków są też i łódki na uwięzi ? I to takie ze śmigiełkiem - poniżej link https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&sca_esv=be81b04602fdf0ed&q=vintage+tether+boat&tbm=vid&source=lnms&sa=X&ved=2ahUKEwjn9_nzusuFAxUpQ_EDHaz9DQcQ0pQJegQICxAB&biw=1920&bih=947&dpr=1#fpstate=ive&vld=cid:4c45e03a,vid:JtdQRxeZWps,st:0 oraz napędzane klasycznie śrubą - poniżej https://www.youtube.com/watch?v=L9COdcXpu8Y
d9Jacek Opublikowano 18 Kwietnia Opublikowano 18 Kwietnia takie równiez są w uzupełnieniu...to jest model zbudowany z zestawu sprzedawanego w latach 70-tych ( ZSSR) 2
Paweł Prauss Opublikowano 18 Kwietnia Opublikowano 18 Kwietnia Sanki na uwięzi ? hahaha BTW - rurki tego zbiornika gwarantują, że nie będzie działał poprawnie...
d9Jacek Opublikowano 18 Kwietnia Opublikowano 18 Kwietnia 2 minuty temu, Paweł Prauss napisał: Sanki na uwięzi ślizg lodowy...w jedmym z Modelarzy ( lata 50-te ) są zamieszczone dokładne plany budowy takiego urządzenie na silnik Jskółka 0
Paweł Prauss Opublikowano 20 Kwietnia Opublikowano 20 Kwietnia W dniu 26.03.2024 o 13:38, Platon napisał: Produkowano jeszcze silniki Jena w przekrojach Dziś podczas przeglądania szpargałów natknąłem się na taki, zapomniałem już że go mam hahaha 1
Rekomendowane odpowiedzi