czarobest Opublikowano 22 Grudnia 2019 Opublikowano 22 Grudnia 2019 G-Mark .12 - w końcu mogłem coś tutaj odgadnąć
Platon Opublikowano 23 Grudnia 2019 Opublikowano 23 Grudnia 2019 19 godzin temu, witold_pi napisał: średnica tłoka jakieś 8 mm To jest napewno WMD 1, iglica i rozpylacz identyczny jak w silniku Witka. Pomiar skoku i średnicy wyklucza pojemność 0,3ccm. Rosyjskich silników tak małej pojemności nie produkowano seryjnie. Mieli problem z jakością już przy Kolibrze 0,8. I niech zachodni znawcy sobie piszą co chcą, ja oceniam obiektywny stan rzeczywistości 1
RomanJ4 Opublikowano 23 Grudnia 2019 Opublikowano 23 Grudnia 2019 Miałem Kolibra... 40-parę lat temu... Bardzo kapryśna bestia była...
MASK Opublikowano 24 Grudnia 2019 Opublikowano 24 Grudnia 2019 On 12/21/2019 at 10:39 AM, czarobest said: Pozwolę sobie się "wetknąć" z innym motorkiem . Wczoraj przyszedł do mnie ze swojej ojczyzny Taifun Hobby czyli Diesel o pojemności 1cm³, tym razem obyło się bez czyszczenia, bo silnik ponoć odpalany tylko 2 razy, mam też kartę gwarancyjną, niestety bez wpisanej daty zakupu . Jednak mimo bardzo dobrej kompresji nie udało mi się go dzisiaj odpalić, choć bywało, że chwilę zaterkotał i się zatrzymywał. Próbowałem różnych ustawień śruby jednak na razie bez skutku. Może ktoś wie jakie powinno być domyślne ustawienie śruby kompresyjnej i iglicy? Oczywiście fotki: Pierwsza klasa motor! Zacząłeś zbierać silniki, czy tylko mi się wydaje Czarku?
czarobest Opublikowano 24 Grudnia 2019 Opublikowano 24 Grudnia 2019 11 godzin temu, MASK napisał: Pierwsza klasa motor! Zacząłeś zbierać silniki, czy tylko mi się wydaje Czarku? I tak "fajnie i gładko" się obraca . Czy zacząłem zbierać trudno powiedzieć, w zasadzie już od dawna mam motorki których nie potrzebuję do modeli, od czasu do czasu mam po prostu ochotę sobie jakiś kupić, a niestety coraz częściej ją mam . No i ostatnio złożyło się ich dość sporo w jednym czasie, ale pewnie teraz będzie przerwa bo trochę na te powydawałem . A przy okazji udało mi się dzisiaj szybko tego Taifuna odpalić, zdaję się że przy poprzednim razie wszystkiego było za mało, a bałem się za bardzo dokręcać śrubę kompresyjną. Teraz dokręciłem bardziej a iglicę odkręciłem i jakoś się udało . Z tym że obroty wydają się troszkę niskie (max jakieś 8500), ale śmigło było chyba ciut za duże, bo 8x4, no i paliwo bez dodatków i być może w nie idealnych proporcjach (oleju aż 26%, więc to też może trochę "blokować" obroty). 2
tomeknowak Opublikowano 26 Grudnia 2019 Opublikowano 26 Grudnia 2019 Oj jestem zmuszony edytować moj wpis .Brak fotek na forum.to akurat wina aktualizacji w moim fonie .Bije sie w p.... ( nie wiem jakie slowa sa teraz dopuszczalne)
czarobest Opublikowano 28 Grudnia 2019 Opublikowano 28 Grudnia 2019 No to jeszcze jeden samozapłon, tym razem RYTM. Stan zewnętrzny niestety średni choć po wyczyszczeniu prezentuję się całkiem fajnie, iglica (z przylutowanym drucikiem przez poprzedniego właściciela) niestety obraca się przy pracy ale to jest do poprawienia, tak samo jak pręt przy śrubie kompresyjnej. Poza tym kompresję ma bardzo dobrą i odpalił bardzo łatwo mimo temperatury -4 stopni, nie wiem czy to kwestia nabrania trochę doświadczenia przy poprzednich czy po prostu silnik przez większą pojemność jest mniej czuły na regulację przy odpaleniu. Paliwko to samo co w Taifunie (mniej więcej - 38% nafta, 36% eter, 24% Motul 710 i 2% rycyny), śmigło 9x6 (chyba też ciut za duże) i z nim osiągał około 9000 obr/minutę. I filmik: 1
symon5 Opublikowano 28 Grudnia 2019 Opublikowano 28 Grudnia 2019 A ja pamiętam że stosowaliśmy do Rytmów paliwo o składzie 40/40/20
kaszalu Opublikowano 28 Grudnia 2019 Opublikowano 28 Grudnia 2019 (edytowane) Nie zginie jeszcze duch modelarski w narodzie - brawo Czarek !!! ? Tu trochę innego, chociaż czasem podobnego dźwięku ....? Edytowane 28 Grudnia 2019 przez kaszalu
czarobest Opublikowano 28 Grudnia 2019 Opublikowano 28 Grudnia 2019 Paliwo akurat takie miałem już zmieszane, a więcej oleju kosztem eteru nie powinno raczej zaszkodzić . Ostatnio takie małe Saito też brałem pod uwagę, ale musiałem się już powstrzymać, a Twój super chodzi .
kaszalu Opublikowano 28 Grudnia 2019 Opublikowano 28 Grudnia 2019 (edytowane) FA 45 S - teraz już sztuka historyczna, bo produkcję tego modelu zakończono ..... Ale u mnie nadal w powietrznej służbie !! ? Ps. Czym tak elegancko wypucowałeś karter "Rytma" ? Edytowane 29 Grudnia 2019 przez kaszalu
czarobest Opublikowano 29 Grudnia 2019 Opublikowano 29 Grudnia 2019 Dokładnie ten sam model obserwowałem, używany poszedł za 95 Euro. 16 godzin temu, kaszalu napisał: Czym tak elegancko wypucowałeś karter "Rytma" ? Karter wyczyściłem szczoteczką mosiężną z pomocą płynu do naczyń i wody (oczywiście silnik był rozłożony). W zasadzie nie był jakoś bardzo brudny, ale dzięki tej szczotce poza wyczyszczeniem brudu nabrał takiego fajnego blasku . Głowica czy piasta to już delikatniej szczoteczką nylonową. 2
Paweł Prauss Opublikowano 31 Grudnia 2019 Opublikowano 31 Grudnia 2019 Kolejne sympatyczne rodzeństwo zawitało w mojej kolekcji. Życzę Wam wszystkiego najlepszego w Nowym 2020 Roku!!! 1
witold_pi Opublikowano 4 Stycznia 2020 Opublikowano 4 Stycznia 2020 a tu to coś w towarzystwie coxa 0,8 i Milsa 0,75, średnica tłoka 8,5mm 1 1
d9Jacek Opublikowano 4 Stycznia 2020 Opublikowano 4 Stycznia 2020 No Brawo Ty , ale dlaczego do tej pory nie zmierzyłeś skoku "tego coś " ???
d9Jacek Opublikowano 4 Stycznia 2020 Opublikowano 4 Stycznia 2020 no to co że ma i w czym Ci on przeszkadza ?? Bo chyba nie w zmierzeniu skoku silnika ????? ps, ja juz Ci moge podpowiedzieć jaki jest skok "tego coś" , tak ~~ 8mm +- 0,5 mm w każda stronę
witold_pi Opublikowano 4 Stycznia 2020 Opublikowano 4 Stycznia 2020 na korbowodzie jakieś 8mm skoku zmiezrzyłem +-2mm
Rekomendowane odpowiedzi