Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Po zbudowaniu profilowego Miga 29 i polataniu nim wpadłem w taki zachwyt park jet 'ami że postanowiłem wrzucić na stół co nie co bardziej skomplikowanego i wybór padł na Miga 25 "Foxbat", ze strony http://www.parkjets.com/mig-25/. Materiał budulcowy depron.

Link do relacji z budowy autora tegoż piankowego Miga

http://www.rcgroups....?t=456741&pp=15

 

Co nie co charakterystyki :

wymiary według planów rozpiętość 81 cm, długość 135 cm

Sterowanie przy pomocy lotek i steru wysokości, co do wyposażenia silnik na razie nie mam pojęcia ale coś na śmigło 8", serwa 3 sztuki SG91R 1/2 metal, regulator w zależności od silnika a pakiet 2200 (innego nie mam). Zastanawiam się czy nie zrobić profilu KFM-2 ale to się jeszcze zobaczy.

Malowanie raczej coś ten deseń

post-8897-0-00900700-1354222023.jpg

 

Parę dni już dłubałem i wydłubałem już kadłub

post-8897-0-60462400-1354222234.jpg

 

Kabinka odejmowana

post-8897-0-56478000-1354222250.jpg

 

Dzióbek zrobiony z EPP

post-8897-0-24497600-1354222259.jpg

 

Płytowy ster wysokości krawędzie natarcia zabezpieczyłem balsą i zaokrągliłem

post-8897-0-45391300-1354222276.jpg

 

Napęd steru wysokości

post-8897-0-47847000-1354222288.jpg

 

Wszystko jak na razie łącznie z serwem waży 177 g a jaka będzie waga końcowa czas okażę :)

  • Odpowiedzi 81
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Zrób ten stopień KFM2. Zwiększy Ci siłę nośną i zakres prędkości, będziesz mógł delektować się wolnymi przelotami.

Skrzydło będziesz robił z charakterystycznym wzniosem ujemnym?

Opublikowano

Rzadko jest okazja oglądać model tego ciekawego samolotu, zasiadam na widowni. Powiedz mi gdzie kupiłeś/z czego zrobiłeś tę dźwignię do napędu SW? Potrzebne mi akurat dwie takie.

Opublikowano

Co do profilu KFM-2 to w sumie zrobię :) obecnie w Migu 29 nie da się latać na mniejszej prędkości sterowanie nie działa więc warto by było to poprawić :) a powolne przeloty to coś pięknego :) co do wzniosu ujemnego to się jednak wstrzymam jak na razie za małe doświadczenie więc nie chcę nic spartolić ;)

 

Co do dźwigni SW to nic innego jak rozwiercone ramię serwa i nałożone na pręt :)

 

Chwilowo cierpię na brak depronu ...

Opublikowano

Kolejny dzień prac ...

Zmieniłem mocowanie serwa SW w odniesieniu do autora Miga, stwierdziłem że w razie czego będzie kłopot z dostaniem się do serwa i regulacją w razie czego.

Wykonałem z depronu mocowanie serwa, w razie czego serwo będzie można odkręcić i wyjąć, oczywiście klapkę rewizyjną mam w planach wykonać.

post-8897-0-51392300-1354222567.jpg

 

Napęd SW gotowy wystarczy tylko nakleić stery na pręt

post-8897-0-59831900-1354222576.jpg

 

Do kabinki wystarczy już dokleić magnes neodymowy i mocowanie kompletne

post-8897-0-85462800-1354222592.jpg

 

Z resztek depronu starczyło mi jeszcze na stateczniki pionowe i końcową część poszycia górnego

post-8897-0-80817300-1354222613.jpg

 

No i przymiarka ze SW :)

post-8897-0-20695700-1354222629.jpg

 

Powoli zaczyna już przypominać Miga ;)

Opublikowano

A prace powoli powoli do przodu ... depron dotarł skrzydło wycięte :)

 

Przymiarka ze skrzydłem i wyciętym stopniem profilu KFm-2

post-8897-0-11332200-1354222876.jpg

 

Z uzbrojeniem Foxbat'a pierwsze koty za płoty ... jedna rakieta już jest czeka ją tylko malowanie na czerwony kolor

post-8897-0-65875700-1354222887_thumb.jpg

 

W tym momencie mam pewny dylemat ... dokładając profil KFm-2 skrzydło podniosło się i powstało moim zdaniem nienaturalne wgłębnie między kabiną a skrzydłem i tutaj nie wiem za bardzo jak wykończyć

sposób pierwszy

post-8897-0-66696500-1354222930.jpg

 

albo sposób drugi czyli dołożę identyczny kawałek depronu co jest pod spodem

post-8897-0-54144000-1354222905.jpg

 

albo trzeci zostawię tak jak jest ... waga na chwilę obecną wskazuje 304 g

Opublikowano

Sposób czwartyi przedłuz tylko prostokaty wlotów powietrza z depronu 3mm. Z łagodnym prejściem do stopnia KFm.

Model Benie'go jest dość kanciasty i itylko z ogólnego zarysu przypomina 25. Nad kabinką też mógłbyś popracować, aby była bardziej okrągła w rzucie z góry. Jak chcessz tak zostawić to musisz zeszlifować to natarcie stopnia. Musi być łagodne wejście na stopień KFm.

 

Tu masz zdjęcia

Opublikowano

Skrzydło tylko było przyłożone do przymiarki a i tak będzie szlifowane i nawet nie podlega dyskusji :) teraz się klei właśnie stopień KFm ... co do kabinki to racja mogła by być bardziej okrągła i sądzę że dało by się coś z tym zrobić ;) z drugiej strony makieta to nie będzie choć nie ukrywam że jakieś drobne detale zaczerpnięte z prawdziwego foxbat'a wniosą dużo w wygląd końcowy modelu ... więc będę się starał jak mogę :) Detale graficzne odbieram w poniedziałek z drukarni więc idę dłubać dalej co by w przyszłym tygodniu chociaż go zacząć malować :) a co silnika to sądzę że to maleństwo będzie w sam raz :)

http://abc-rc.pl/p/2...lektryczne.html

silniki tej firmy polecam bardzo dobre :)

Opublikowano

UP ....

Podłubałem jednak nad kabinką bardziej ją zaokrąglając

post-8897-0-84081700-1354223270.jpg

 

post-8897-0-46639200-1354223280_thumb.jpg

 

Podczas gdy skrzydło kleiło się z kadłubem miałem czas na pomalowanie kabinki i oto efekt

post-8897-0-41928100-1354223293.jpg

 

Zakończenie garba zrobiłem z kawałka styroduru

post-8897-0-67897900-1354223395.jpg

 

I mniej więcej zbliżamy się do końca wszystkie klapki rewizyjne już gotowe, teraz klei się wręga silnika i najprawdopodobniej Mig dzisiaj idzie do malowania.

post-8897-0-17268300-1354223421_thumb.jpg

 

post-8897-0-48994000-1354223455.jpg

 

Co do wykończenia z jakim miałem dylemat doszedłem do wniosku że nic nie będę doklejał tylko zostawię jak jest a co do silnika to opcja się zmieniła jednak będzie Emax GF2210/30 1200kV - 170W.

Opublikowano

Koniec prac Foxbat gotowy ... waga gotowego do lotu wskazuje 760 g

post-8897-0-21462600-1354223690.jpg

 

post-8897-0-11632500-1354223697.jpg

 

Do Miga zamontowałem skromne oświetlenie włączane z poziomu aparatury tylko dwie diody w wlotach powietrza

post-8897-0-73111900-1354223722.jpg

 

Zdjęcie robione wczoraj wieczorem telefonem komórkowym więc za jakość się przeprasza

post-8897-0-06550100-1354224017.jpg

 

Teraz czekam na piękną pogodę do oblotu dzisiaj troszkę wieje ale mam nadzieję że pod wieczór wiatr ustanie i pozwoli ulotnić bądź "ukrecić" Miga ;)

Opublikowano

No Panie, bardzo ładnie, zrób delikatne linie podziału blach pliiiiiss. Goły taki jakiś.

 

Ok coś podziała w tym temacie po pierwszym oblocie o ile okaże się udany ;)

W zasadzie do Miga czekają rakiety do zamontowania ale boję się że mogą jakoś wpływać negatywnie na lot więc planuje je zamontuje po paru lotach jak się już w niego wlatam o ile wcześniej nie pogonie kreta ;)

post-8897-0-78012300-1354223895_thumb.jpg

 

Fajny, jakimi farbami malowałeś?

 

Spray kupiony w Leroy Merlin

post-8897-0-29148400-1354223906_thumb.jpg

 

a potem lakier bezbarwny wodny 3v3 do malowania boazerii i parkietów jak też do doradził kolega robertus :)

Opublikowano

Tak nie do końca matowe coś się tam powierzchnia świeci ale szału nie ma :) nie oklejałem go papierem na wikolu tylko depron od razu był malowany najpierw kolorem potem bezbarwny.

Opublikowano

Post pod postem ale za to gorący :) ... cały dzień oczekiwania i w końcu godzina 17.00 wiatr ustaje no to na łąkę. Najpierw paluchy rozgrzałem na mniejszym parkjet'cie Mig 29 a potem czas na Foxbat'a ... ULOTNIONY !!! :D to lata .... na wyłączonym silniku można bez przeszkód wylądować, lot ślizgowy łagodny, model przewidywalny ... profil kmf-2 był trafiony w dziesiątkę :)

no ale jak zawsze jest małe ale i bez przygód by się nie obeszło

Pierwsza przygoda to ster wysokości który się delikatnie skrócił przez wysoką trawę ... podchodząc do lądowania ostrymi końcami zahaczył o trawę i nie dość że się złamał to się wygiął o 180 st ale jak już te części się podrywały problem zniknął :P

 

Strona lewa

post-8897-0-33028800-1354224199.jpg

 

Strona prawa

post-8897-0-77277900-1354224215.jpg

 

 

Morał przytnę do identycznych wielkości i zostawię bo jak ma się tak non stop dziać psu na budę moja robota

 

Druga rzecz ... źle dobrałem silnik pierwszy lot zrobił na Emax GF 2210/30 1200kv 170 w śmigło 9" parę minut lotu silnik gorący a lot ślimaczy powolny na zrobienie pętli nie ma co liczyć nie wiele się zastanawiając wyciągnąłem bliźniaka z większym kv czyli GF 2210/20 1534 kv 170 i śmigło 7" i od razu widoczna różnica lata szybciej silnik zimny a śmigło 7" co do pętli jak się model rozpędził to się udało ale bez szału... czyli wracając do początku budowy kupuje silnik ten co miał być od początku czyli iBM z abc rc http://abc-rc.pl/p/1...lektryczne.html powinnien w zupełności wystarczyć

 

Trzecia rzecz aparat zabrany żeby uwiecznić dla potomnych i co dwa zdjęcia i pateria "kaput" :angry:

Jest parę zdjęć robionych telefon ale jakość nie urzeka

post-8897-0-08670300-1354224377.jpg

 

post-8897-0-16683800-1354224385.jpg

 

post-8897-0-42715900-1354224392.jpg

 

post-8897-0-56354700-1354224412.jpg

 

Czwarta rzecz na spód kadłuba wykleję jakąś taśmą po mimo pomalowania lakierem bezbarwnym widać już po paru lądowaniach ślady przetarć :(

 

No i rakiety doklejam ma się rozumieć zaraz po zmianie silnika na silniejszy :)

Co do oświetlenia bajer bardzo fajny na zdjęciach nie widać ale w locie tak pod wieczór wygląda elegancko :)

Chyba że macie jakieś propozycję jak zabezpieczyć SW przed łamaniem się ?

 

Reasumując praca nad migiem nie do końca się zakończyła ;)

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.