Skocz do zawartości

MIG 25 "Foxbat" Park Jet


przemo

Rekomendowane odpowiedzi

Po zbudowaniu profilowego Miga 29 i polataniu nim wpadłem w taki zachwyt park jet 'ami że postanowiłem wrzucić na stół co nie co bardziej skomplikowanego i wybór padł na Miga 25 "Foxbat", ze strony http://www.parkjets.com/mig-25/. Materiał budulcowy depron.

Link do relacji z budowy autora tegoż piankowego Miga

http://www.rcgroups....?t=456741&pp=15

 

Co nie co charakterystyki :

wymiary według planów rozpiętość 81 cm, długość 135 cm

Sterowanie przy pomocy lotek i steru wysokości, co do wyposażenia silnik na razie nie mam pojęcia ale coś na śmigło 8", serwa 3 sztuki SG91R 1/2 metal, regulator w zależności od silnika a pakiet 2200 (innego nie mam). Zastanawiam się czy nie zrobić profilu KFM-2 ale to się jeszcze zobaczy.

Malowanie raczej coś ten deseń

post-8897-0-00900700-1354222023.jpg

 

Parę dni już dłubałem i wydłubałem już kadłub

post-8897-0-60462400-1354222234.jpg

 

Kabinka odejmowana

post-8897-0-56478000-1354222250.jpg

 

Dzióbek zrobiony z EPP

post-8897-0-24497600-1354222259.jpg

 

Płytowy ster wysokości krawędzie natarcia zabezpieczyłem balsą i zaokrągliłem

post-8897-0-45391300-1354222276.jpg

 

Napęd steru wysokości

post-8897-0-47847000-1354222288.jpg

 

Wszystko jak na razie łącznie z serwem waży 177 g a jaka będzie waga końcowa czas okażę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 81
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Co do profilu KFM-2 to w sumie zrobię :) obecnie w Migu 29 nie da się latać na mniejszej prędkości sterowanie nie działa więc warto by było to poprawić :) a powolne przeloty to coś pięknego :) co do wzniosu ujemnego to się jednak wstrzymam jak na razie za małe doświadczenie więc nie chcę nic spartolić ;)

 

Co do dźwigni SW to nic innego jak rozwiercone ramię serwa i nałożone na pręt :)

 

Chwilowo cierpię na brak depronu ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny dzień prac ...

Zmieniłem mocowanie serwa SW w odniesieniu do autora Miga, stwierdziłem że w razie czego będzie kłopot z dostaniem się do serwa i regulacją w razie czego.

Wykonałem z depronu mocowanie serwa, w razie czego serwo będzie można odkręcić i wyjąć, oczywiście klapkę rewizyjną mam w planach wykonać.

post-8897-0-51392300-1354222567.jpg

 

Napęd SW gotowy wystarczy tylko nakleić stery na pręt

post-8897-0-59831900-1354222576.jpg

 

Do kabinki wystarczy już dokleić magnes neodymowy i mocowanie kompletne

post-8897-0-85462800-1354222592.jpg

 

Z resztek depronu starczyło mi jeszcze na stateczniki pionowe i końcową część poszycia górnego

post-8897-0-80817300-1354222613.jpg

 

No i przymiarka ze SW :)

post-8897-0-20695700-1354222629.jpg

 

Powoli zaczyna już przypominać Miga ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A prace powoli powoli do przodu ... depron dotarł skrzydło wycięte :)

 

Przymiarka ze skrzydłem i wyciętym stopniem profilu KFm-2

post-8897-0-11332200-1354222876.jpg

 

Z uzbrojeniem Foxbat'a pierwsze koty za płoty ... jedna rakieta już jest czeka ją tylko malowanie na czerwony kolor

post-8897-0-65875700-1354222887_thumb.jpg

 

W tym momencie mam pewny dylemat ... dokładając profil KFm-2 skrzydło podniosło się i powstało moim zdaniem nienaturalne wgłębnie między kabiną a skrzydłem i tutaj nie wiem za bardzo jak wykończyć

sposób pierwszy

post-8897-0-66696500-1354222930.jpg

 

albo sposób drugi czyli dołożę identyczny kawałek depronu co jest pod spodem

post-8897-0-54144000-1354222905.jpg

 

albo trzeci zostawię tak jak jest ... waga na chwilę obecną wskazuje 304 g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sposób czwartyi przedłuz tylko prostokaty wlotów powietrza z depronu 3mm. Z łagodnym prejściem do stopnia KFm.

Model Benie'go jest dość kanciasty i itylko z ogólnego zarysu przypomina 25. Nad kabinką też mógłbyś popracować, aby była bardziej okrągła w rzucie z góry. Jak chcessz tak zostawić to musisz zeszlifować to natarcie stopnia. Musi być łagodne wejście na stopień KFm.

 

Tu masz zdjęcia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzydło tylko było przyłożone do przymiarki a i tak będzie szlifowane i nawet nie podlega dyskusji :) teraz się klei właśnie stopień KFm ... co do kabinki to racja mogła by być bardziej okrągła i sądzę że dało by się coś z tym zrobić ;) z drugiej strony makieta to nie będzie choć nie ukrywam że jakieś drobne detale zaczerpnięte z prawdziwego foxbat'a wniosą dużo w wygląd końcowy modelu ... więc będę się starał jak mogę :) Detale graficzne odbieram w poniedziałek z drukarni więc idę dłubać dalej co by w przyszłym tygodniu chociaż go zacząć malować :) a co silnika to sądzę że to maleństwo będzie w sam raz :)

http://abc-rc.pl/p/2...lektryczne.html

silniki tej firmy polecam bardzo dobre :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UP ....

Podłubałem jednak nad kabinką bardziej ją zaokrąglając

post-8897-0-84081700-1354223270.jpg

 

post-8897-0-46639200-1354223280_thumb.jpg

 

Podczas gdy skrzydło kleiło się z kadłubem miałem czas na pomalowanie kabinki i oto efekt

post-8897-0-41928100-1354223293.jpg

 

Zakończenie garba zrobiłem z kawałka styroduru

post-8897-0-67897900-1354223395.jpg

 

I mniej więcej zbliżamy się do końca wszystkie klapki rewizyjne już gotowe, teraz klei się wręga silnika i najprawdopodobniej Mig dzisiaj idzie do malowania.

post-8897-0-17268300-1354223421_thumb.jpg

 

post-8897-0-48994000-1354223455.jpg

 

Co do wykończenia z jakim miałem dylemat doszedłem do wniosku że nic nie będę doklejał tylko zostawię jak jest a co do silnika to opcja się zmieniła jednak będzie Emax GF2210/30 1200kV - 170W.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koniec prac Foxbat gotowy ... waga gotowego do lotu wskazuje 760 g

post-8897-0-21462600-1354223690.jpg

 

post-8897-0-11632500-1354223697.jpg

 

Do Miga zamontowałem skromne oświetlenie włączane z poziomu aparatury tylko dwie diody w wlotach powietrza

post-8897-0-73111900-1354223722.jpg

 

Zdjęcie robione wczoraj wieczorem telefonem komórkowym więc za jakość się przeprasza

post-8897-0-06550100-1354224017.jpg

 

Teraz czekam na piękną pogodę do oblotu dzisiaj troszkę wieje ale mam nadzieję że pod wieczór wiatr ustanie i pozwoli ulotnić bądź "ukrecić" Miga ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No Panie, bardzo ładnie, zrób delikatne linie podziału blach pliiiiiss. Goły taki jakiś.

 

Ok coś podziała w tym temacie po pierwszym oblocie o ile okaże się udany ;)

W zasadzie do Miga czekają rakiety do zamontowania ale boję się że mogą jakoś wpływać negatywnie na lot więc planuje je zamontuje po paru lotach jak się już w niego wlatam o ile wcześniej nie pogonie kreta ;)

post-8897-0-78012300-1354223895_thumb.jpg

 

Fajny, jakimi farbami malowałeś?

 

Spray kupiony w Leroy Merlin

post-8897-0-29148400-1354223906_thumb.jpg

 

a potem lakier bezbarwny wodny 3v3 do malowania boazerii i parkietów jak też do doradził kolega robertus :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Post pod postem ale za to gorący :) ... cały dzień oczekiwania i w końcu godzina 17.00 wiatr ustaje no to na łąkę. Najpierw paluchy rozgrzałem na mniejszym parkjet'cie Mig 29 a potem czas na Foxbat'a ... ULOTNIONY !!! :D to lata .... na wyłączonym silniku można bez przeszkód wylądować, lot ślizgowy łagodny, model przewidywalny ... profil kmf-2 był trafiony w dziesiątkę :)

no ale jak zawsze jest małe ale i bez przygód by się nie obeszło

Pierwsza przygoda to ster wysokości który się delikatnie skrócił przez wysoką trawę ... podchodząc do lądowania ostrymi końcami zahaczył o trawę i nie dość że się złamał to się wygiął o 180 st ale jak już te części się podrywały problem zniknął :P

 

Strona lewa

post-8897-0-33028800-1354224199.jpg

 

Strona prawa

post-8897-0-77277900-1354224215.jpg

 

 

Morał przytnę do identycznych wielkości i zostawię bo jak ma się tak non stop dziać psu na budę moja robota

 

Druga rzecz ... źle dobrałem silnik pierwszy lot zrobił na Emax GF 2210/30 1200kv 170 w śmigło 9" parę minut lotu silnik gorący a lot ślimaczy powolny na zrobienie pętli nie ma co liczyć nie wiele się zastanawiając wyciągnąłem bliźniaka z większym kv czyli GF 2210/20 1534 kv 170 i śmigło 7" i od razu widoczna różnica lata szybciej silnik zimny a śmigło 7" co do pętli jak się model rozpędził to się udało ale bez szału... czyli wracając do początku budowy kupuje silnik ten co miał być od początku czyli iBM z abc rc http://abc-rc.pl/p/1...lektryczne.html powinnien w zupełności wystarczyć

 

Trzecia rzecz aparat zabrany żeby uwiecznić dla potomnych i co dwa zdjęcia i pateria "kaput" :angry:

Jest parę zdjęć robionych telefon ale jakość nie urzeka

post-8897-0-08670300-1354224377.jpg

 

post-8897-0-16683800-1354224385.jpg

 

post-8897-0-42715900-1354224392.jpg

 

post-8897-0-56354700-1354224412.jpg

 

Czwarta rzecz na spód kadłuba wykleję jakąś taśmą po mimo pomalowania lakierem bezbarwnym widać już po paru lądowaniach ślady przetarć :(

 

No i rakiety doklejam ma się rozumieć zaraz po zmianie silnika na silniejszy :)

Co do oświetlenia bajer bardzo fajny na zdjęciach nie widać ale w locie tak pod wieczór wygląda elegancko :)

Chyba że macie jakieś propozycję jak zabezpieczyć SW przed łamaniem się ?

 

Reasumując praca nad migiem nie do końca się zakończyła ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.