Skocz do zawartości

F-16 Fighting Falcon EDF


Rekomendowane odpowiedzi

Hej a mógłbyś udostępnić nam wszystkim tutaj obecnym :P gotowe plany twojej maszyny te które drukowałeś?? Byli byśmy Ci bardzo wdzięczni, sam mam ochotę na taką maszynę :) Bacznie obserwuję twoje postępy. Apropo EDF może takie coś ?? http://abc-rc.pl/p/57/3817/edf-65mm-6-lopat-os-3-17mm-na-silnik-28mm-turbina-00104-6b-edf-turbinki.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 44
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Plany pewnie, ale może dopiero po oblocie ;) Przesegreguję je jeszcze raz i zrobię coś by wyszły w trochę większej rozdzielczości oraz by plik miał mniej stron. Tera nie mam trochę na to czasu, ale wcześniej czy później plany dam. Ten EDF chyba trochę za mały. Ma 65mm, a ma się zmieścić do tunelu 83mm ;) Bardziej chodzi mi o silnik niż samą turbinkę.

A dziś wzmocniłem jedynie miejsce mocowania sterów.

dscf5704o.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A silnik nie za słaby trochę ? Przy zasilaniu 4S byłby niecały kilogram ciągu i 490W mocy. Nie wiem ile dokładnie potrzebuję, ale myślę, że to jest zbyt słabe rozwiązanie. Ważyć będzie na pewno ponad kilogram ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No 'odrzutowiec' to powinien szybko latać ;) Jak będę miał niedobór ciągu, to w ogóle nie polatam :P

Ten jest nieco mocniejszy, z reglem w zestawie, ale kv mniejsze: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__11165__HK_EDF70_Brushless_Power_System_2800kv_45A_ESC.html

A ten już może trochę na wyrost: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__29286__Alloy_DPS_70mm_5_Blade_Electric_Ducted_Fan_Unit_Light_Weight_Version_4000kv.html

NIe wiem, jak myślicie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim poszukasz sobie silnika wpierw zdecycuj się na jakiś konkretny rozmiar turbiny ,dopiero do niej dopasujesz silnik.

Sama turbina-tu nie sugeruj sie tym że możesz wsadzić ją o średnicy max 80mm bo nie otrzyma ona odpowiedniej ilości powietrza i jej wydajność będzie wręcz żenująca ,policz wpierw jaką powierzchnie ma wlot ,przelicz jakia średnica koła miała by identyczną powierzchnię -to będzie górna granica jakiej średnicy EDF możesz użyć.

Przypominam że wlot nie może być o mniejszej powierzchni jak EDF

I przemyśl dobrze tunel -te schodki przed planowanym miejscem napędu uuu coś nie halo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładna równość między powierzchnią wlotu, a turbiną będzie wtedy jak zastosuję EDF 90mm, który ma 63 cm². Ale tam się taki ledwo zmieści więc pewnie dam mniejszy. Tunelu jeszcze nie zacząłem budować i pewnie ten schodek będzie przeszkadzał więc jakoś to inaczej rozwiążę.

Celuję w turbinkę 70mm

http://www.hobbyking...d_Fan_Unit.html

A do tego ten silnik

http://www.hobbyking...nner_900w_.html

Dodatkowo takie podwozie bym wziął.

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__21157__Turnigy_Retract_System_for_70mm_EDF_Jets_with_Fuselage_Mounted_Undercarriage_F_16_F_18_etc_.html

Dobry zestaw ? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tunel i podwozie ,jestem ciekaw jak chcesz pogodzić te dwie rzeczy.

Przednie -hmm tam masz praktycznie tylko tunel .

Tylne -tam trzeba by było wcześniej podnieść tunel by było miejsce na podwozie.

Nie licząc miernej sztywnosci tak dużego modelu z zakładaną wagą 2kg! wykonanego z płatów EPP co wymaga dodatkowych usztywnien /wzmocnien na dużej powierzchni modelu np przez wykonanie tam znajdujących sie wręg ze sklejki plus podłużnice.

Mnie by było szkoda dodatkowych około (lub ponad) 200g do takiego modelu (waga wzmocnien i podwozia razem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że pakiet 6s.

Nie licząc miernej sztywnosci tak dużego modelu z zakładaną wagą 2kg! wykonanego z płatów EPP co wymaga dodatkowych usztywnien /wzmocnien na dużej powierzchni modelu np przez wykonanie tam znajdujących sie wręg ze sklejki plus podłużnice.

Mnie by było szkoda dodatkowych około (lub ponad) 200g do takiego modelu (waga wzmocnien i podwozia razem)

Może uda mi się zrobić go dostatecznie sztywnego i mocnego. Być może skończy się na wersji bez podwozia, ale produkują takie, więc nie jest to niewykonalne. Problemem może być własnie EPP mogące nie utrzymać dużej masy. Ale dołożę sklejkę, więcej węgla i zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może tak, ale to już nie to samo ;)

Dobra, załóżmy że wsadzę to chowane podwozie i EDF 70mm. 6s też w sumie nie jest za dobrym wyjściem i chciałbym 4s-5s. Mam już mniej więcej sprecyzowane, turbinę wybraną więc czy mogę prosić o konkretną propozycję napędu? Ja tak wpadam chaotycznie na te silniki i nie wiem w końcu co będzie dobre. Może to co na początku myślałem? http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__29286__Alloy_DPS_70mm_5_Blade_Electric_Ducted_Fan_Unit_Light_Weight_Version_4000kv.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Skoro bedziesz montował EDF i podwozie chowane to może warto zrobić i skrzydło profilowane. No i kabina koniecznie z wyposażeniem i pilotem:-).

Jak zamierzasz mocować podwozie na konstrukcji depronowej? Przewidziałeś wzmocnienie balsą lub sklejką? Stery wysokości na niezależnych serwomechanizmach?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzydło jest jakie jest. Myślę, że będzie ok. Ma ładnie zaokrąglone natarcia i spływy. Kabinę oczywiście postaram się dokładnie wyposażyć i posadzić pilota. Podwozie na pewno nie będzie na konstrukcji depronowej, bo nic tu nie jest z depronu :P Oczywiście w miejscach kół będzie sklejka i wszystko będzie mocowane do twardego materiału. Stery wysokości będą na oddzielnych serwach i ustawię V- tail. Popychacze są już poprowadzone i przymocowane. Wystarczy wsadzić jeszcze serwa. Pokażę to na bliższych zdjęciach bo tu tego nie widać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.