olo Opublikowano 30 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2013 Ja bowdenów węglowych używam od lat. Wystarczy pręt węglowy podeprzeć w paru miejscach i robi się z tego bardzo precyzyjny i sztywny napęd. To miejsce ze strzałką to właśnie 2 gie podparcie (kawałek rurki teflonowej). Dwa podparcia to raczej ciut za mało na takiego cieniasa bowdenowego Niepotrzebne kombinacje,bowden zda egzamin jeżeli musi być wygięty ze względu na swoje położenie. Tu masz same linie proste i linki albo rurka węglowa całkiem wystarczy jaki popychacz. Z czego zrobisz popychacz SW? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioterek Opublikowano 30 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2013 To nie jest cienias, fi=2mm - węgiel jest bardzo sztywny, mocno sztywniejszy od drutu tej średnicy. Ilość podparć dobrałem doświadczalnie (myślałem na początku że wystarczy jednodno ). Zreszo spróbuj praktycznie sam taki napęd to zobaczysz. SW też będzie na bowdenie węglowym będzie wychodzić z kadłuba po lewej stonie pod SW. Jest jedna różnica między naszymi modelami - ja mogę sobie pozwolić na ciut delikatniejsze napędy a Ty w spalinie musisz uwzględniać drgania silnika i "roztrybuszanie" modelu Napęd na linakch jest jak najbardziej ok. Ma tylko takie niedogodności że obciąża łożyska serw i steru (linki powinny być cały czas napięte) - i z czasem linki lubią się lekko luzować. Takie napędy używane są również w "gigantach" jako pewne w działaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioterek Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Ster po ażurowaniu - waga jak na zdjęciu wyszła 65 g. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioterek Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Wczoraj Wicherka odwiedził zainteresowany pilot. Narzekał trochę na ciasnotę w kabinie Ster wysokości ma już napęd: 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RobcioRC Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Wczoraj Wicherka odwiedził zainteresowany pilot. Narzekał trochę na ciasnotę w kabinie Musi schudnac, inaczej swiata z gory nie obejrzy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioterek Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Dokonałem przedłużenia przodu modelu o 3 cm. Od razu porawiło się wyważenie modelu - mam zapas i mogę nareszcie zastosować używane wcześniej w Stearmanie PT17 pakiety LiFe 4x2300 mAh. A oto zdjęcia: Przecięcie i wstawka Sklejenie w całość Po sklejeniu Po graficznym usunięciu śladów spoin i wstawki Zespół napędowy Szczegóły chłodzenia wlot od strony silnika Otwór chłodzący regulator - regulator umieszczony pod podłogą akumulatorów Akumulatory w dopasowanym luku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rajaner Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Niesamowity pomysł pierwszy raz widzę coś takiego w sposobie dowarzenia Wicherka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioterek Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Dzięki za reakcję Pomysł nie taki nowy - przedłuża się statki i kadłuby samolotów (głównie transportowych). Wykroje kadłuba jakie otrzymałem w stosunku do wydrukowanych planów były o ok. 5 mm krótrze. Nie mogłem sobie poradzić z zamontowaniem przewidzianych akumulatorów. Więc jak już przedłużać to komfortowo :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioterek Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 SW skończony. Jego masa z zamocowaniem wyszła 106g. Dla porównania statecznik tradycyjny wykonany ponad 40 lat temu z balsy i kryty papierem japońskim waży 96 g bez zamocowania (kołki i gumy) to świadczy o dobrej robocie z tamtych czasów. Załączam kilka zdjęć usterzenia: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioterek Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Kadłub nabrał wyglądu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rajaner Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Bardo ładnie wychodzi ci ten model,czy planujesz zrobić wnętrze kabiny i pilota?. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioterek Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Witam Na pierwsze loty nie będę specjalnie ozdabiał ani wyposażał modelu, Jak Wicherek sprawdzi się w lataniu to zajmę się jego upiększaniem i wtedy kto wie miejsce w kabinie dla pilota jest. Chciałbym zdążyć z modelem na ok. 20 kwietnia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekst16 Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Ładniutki ten wicherek. Jakie będzie podwozie, duralowe czy druciki ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej nowicki Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Pozdrawiam serdecznie opiszę swojego wicherka rozpiętość 3,3m długość kadłuba 2.1m masa do lotu 13kg silnik 2,2KM 45ccm3 piła spalinowa przerobiona profil orginał cieciwa płata 45cm szerokosć lotki 7cm długosć lotki 50cm wznios płata 2stopnie wywazenie jak w orginale lekko przednie model latał trzy sezony pomimo tak małych lotek spisywał się wysmienicie reagował majestatycznie i pewnie na polecenia latałam w różnych warunkach graniczne to 10ms wiatr dlaczego o tym piszę bo na orginalnym profilu i z lotkami nigdy nie przytrafiło mi się dziwne zachowanie modelu no chyba że z winy pilota więc podchodzę z dużą dozą sceptycyzmu do wszelkich badań naukowych wiadomo karzdy model jest inny i lata inaczej jeszcze raz pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Panie Andrzeju strasznie mnie Pan zaciekawił opisem Pana Wicherka a mianowicie jego wielkości Posiada Pan jakieś zdjęcia ? Z góry przepraszam za off topic ... mam nadzieję że Pan Piotrek się nie pogniewa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RobcioRC Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Panie Andrzeju strasznie mnie Pan zaciekawił opisem Pana Wicherka[...] mam nadzieję że Pan Piotrek się nie pogniewa Ja rowniez przepraszam za OFF-TOP Panie Piotrku, ale chcialbym zapytac czy Pan Andrzej w ogole wie, co to jest interpunkcja? Przepraszam, ale jakmoznawyslacwposcietakibezkropkowyibezprzecinkowybelkotijaktopoteminnimajczytac? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioterek Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Ładniutki ten wicherek. Jakie będzie podwozie, duralowe czy druciki ? Raczej duralowe, choć mam giętarkę do drutu i mogłoby by być jak w oryginalne. Boję się tylko lutowania - z tego co pamiętam to używało się kwasu solnego z czymś.... - może któryś z kolegów ma doświadczenie i podpowie jak ten temat ugryść ?. Pozdrawiam serdecznie opiszę swojego wicherka rozpiętość 3,3m długość kadłuba 2.1m masa do lotu 13kg silnik 2,2KM 45ccm3 piła spalinowa przerobiona profil orginał cieciwa płata 45cm szerokosć lotki 7cm długosć lotki 50cm wznios płata 2stopnie wywazenie jak w orginale lekko przednie model latał trzy sezony pomimo tak małych lotek spisywał się wysmienicie reagował majestatycznie i pewnie na polecenia latałam w różnych warunkach graniczne to 10ms wiatr dlaczego o tym piszę bo na orginalnym profilu i z lotkami nigdy nie przytrafiło mi się dziwne zachowanie modelu no chyba że z winy pilota więc podchodzę z dużą dozą sceptycyzmu do wszelkich badań naukowych wiadomo karzdy model jest inny i lata inaczej jeszcze raz pozdrawiam Dzięki za informację o Super Wicherku i o tym że dobrze lata na oryginalnym profilu ja równierz liczę na majestatyczny loty dlatego wybrałem ten profil mimo że dużo komentarzy nim straszy. Do latania dynamicznego mam inne modele a Wicherek ma mi zapewnić loty rekreacyjne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Kwas ortofosforowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szwarc Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Dobrze spisuje się pasta lutownicza taka do łączenia rur miedzianych (zawiera cynę) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kesto Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2013 fosol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi