Skocz do zawartości

FrSky TARANIS


Wojtass_nt

Rekomendowane odpowiedzi

Ogólnie to można powiedzieć, że aparatura nic nie zakomunikowała po prostu modele przestały reagować na stery. Oba przypadki wydarzyły się przy "nodze" nie dalej niż 20-50m od pilota.

 

 

Powyżej napisałem, że radio zgłosiło brak komunikacji !!

 

i to

 

Mogę nadal tego nie wiedzieć bo i tak nie kupie tego radia więc darujmy sobie uszczypliwości.

 

I teraz pytanie do właściciela bo pomijając, że wszyscy wiedzą lepiej ;)  to jednak jego inf są najbardziej wartościowe  

Czym zasilałeś poprzednie radio?

Czym zasilasz obecne?

Czy przeprowadzałeś test połączenia potrząsając radyjkiem albo elementami wew modelu?

Jak masz rozwiązane zasilanie odbiornika, serw i silnika w modelu?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radio obecnie zasilam LiFe 3S

 

w modelach mam zasilanie oparte na regulatorach z BECem na pakiecie 4S i regulatorze Jety spin 66  a w drugim Turnigy Plush 40A

Testy mechaniczne wykonywałem wiele razy zarówno modelu jak i nadajnika

sprawdzałem antenki

nie znalazłem żadnej ewidentnej przyczyny, dla tego upatruję się w efektywności zasilania lub uszkodzeniu w nadajniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładam, że pakiet zasilający nadajnik był naładowany.

Osobiście bym spr czy zrywa połączenie przy

-potrząsaniu radiem

-ruszaniu kablami w modelu

-spr wszystkich serw pod obciążeniem czy nie robią zwarcia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info, czyli zapoznaję się dalej. Swoją drogą trochę to dziwne ale skoro tak ma być, MZ24 też potrafi zabuczeć tylko zupełnie czym innym.

 

Możesz Jacku podzielić się wiedzą czym jest to spowodowane w Taranisie?

 

Tyle wiem co przeczytałem kiedyś na rc groups chyba jest tam opic co i jak zrobić zeby mniej buczało. Generalnie to słychać w domu jak testuję radio na lotnisku i tak ryczy silnik albo inne ryczydło ... wiec średnio mi to przeszkadza. Spowodowane jest to jak dobrze zrozumiałem zbyt bliskim ułozeniem kabli i płytki odpowiedzialnej na dzwięk w stosunku do modułu WCz. Ale generalnei leektronika to nie jest coś na czym sie wyznaję...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle wiem co przeczytałem kiedyś na rc groups chyba jest tam opic co i jak zrobić zeby mniej buczało. Generalnie to słychać w domu jak testuję radio na lotnisku i tak ryczy silnik albo inne ryczydło ... wiec średnio mi to przeszkadza. Spowodowane jest to jak dobrze zrozumiałem zbyt bliskim ułozeniem kabli i płytki odpowiedzialnej na dzwięk w stosunku do modułu WCz. Ale generalnei leektronika to nie jest coś na czym sie wyznaję...

W moim przypadku wyje jeszcze bardziej jak zainstaluję zewnętrzny moduł - ale ustawiłem sobie głośność na potencjometrze i w trakcie domowych prób delikatnie wyciszam i po sprawie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może odbiorniku ... ?

Odbiorniki dwa różne zachowały się identycznie

Nadajnik sprawdzam...

Mechanicznie męcząc nadajnik nie udało mi się wywołać awarii.

Bateria nadajnika była świeżo naładowana i mam ustawione rygorystycznie alarmy napięcia na nadajniku

Jednak jak najbardziej skłaniam się ku efektowi przeciążenia lub braku wydajności prądowej przy chwilowym dużym obciążeniu wszystkich serw lub może jednego robiącego zwarcie

musiałbym obciążyć kilak serw naraz i poobserwować jaki może popłynąć prąd i jak spadnie napięcie

Na pewno w kolejnych modelach chciałbym rozdzielić zasilanie silnika od reszty osobnymi akumulatorami

ale zastanawiam się czy nie powinno być jeszcze rozdzielone zasilanie serw od samego odbiornika np osobnymi BECami ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://pfmrc.eu/index.php?/topic/31819-zasilanie-szybowca-f3f/ to ten temat ;)

a potem przemyslenia jak to podzielić i czy w danym modelu warto?

serwa to bardzo złosliwe elementy modeli, czasem dziłlaja jak kierunkowskaz czyli działa, nie działa, działa ... z czego na ziemi działa a w locie już nie  :angry:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powyżej napisałem, że radio zgłosiło brak komunikacji !!

 

Zastanawiam się czy przy częściowo rozładowanej baterii 3 lub 4 S i chwilowym dużym poborze prądu może na tyle spaść napięcie by BEC nie utrzymał 5V ??

 

Piotrze, z tego co sie orientuje to radio ma mozliwosc zapisywania logow. Jezeli tak to czy odbiornik moze przesylac informacje o poziomie napiecia zasilajacego?

 

 

Pytanie czy to dobry pomysł brać Taranisa jako pierwsza aparaturę ?

Na to pytanie musisz odpowiedzieć sobie sam - jest to casus Profi MC 4000 - każda inna aparatura jaką później weźmiesz do ręki będzie miała dla Ciebie wiadro nieakceptowalnych ograniczeń.

A bo gaz musi być na kanale x i gdzie indziej nie działa a bo zrobienie takiego czy innego miksera jest niewykonalne albo graniczy z cudem itp, itd.

 

Jacek, nie chce wywoływać niezdrowej dyskusji, ale wydaje mi sie ze podobienstwo do MC 4000 zaczyna i konczy sie tylko na swobodzie programowania.

Ale nie to mnie skłoniło do wrocenia do tego tematu, chcialem sie zapytac dlaczego przypisanie 'gazu' lub jakiekolwiek innej czynnosci do odpowiedniego kanalu jest dla symaptykow 'wolnego' programowania ograniczeniem? To nie jest zadne ograniczenie, tylko ustalenie pewnego standardu, ktory ulatwia wiele spraw a ktorego nie trzeba bylo i nie trzeba sie trzymac.

Zeby nie bylo, nie jestem takze przeciwnikiem 'wolnego' programowania. Swego czasu myslalem o kupnie MC 4000, nie tylko ze wzgledu na nieograniczone mozliwosci ale przede wszytkim na jakosc tego nadajnika, takich juz nie robia i nie zrobia pewnie :). To radio wydaje sie byc niezla gratka dla ludzi lubiacych dlubac i programowac po nocach :), mi juz to przeszlo :(

Powiedz mi jak wplywa uruchamianie skyptow na dzialanie/szybkosc radia? Mozliwe jest wprowadzenie tak skomplikowanych obliczen zeby radio nie zdazylo wypuscic danych do nastpnej ramki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na http://alofthobbies.com mozna kupic 6 pozycyjny przelacznik ktorym mozna zastapic jeden z obrotowych przelacznikow oraz modul wibracji do taranisa, pojawily sie tez nowe czujniki jak np predkosci: http://www.alofthobbies.com/n2-airspeed.html oba mody wymagaja firmwaru 2.0 ktory jeszcze nie jest oficjalny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacek, nie chce wywoływać niezdrowej dyskusji, ale wydaje mi sie ze podobienstwo do MC 4000 zaczyna i konczy sie tylko na swobodzie programowania.

Ale nie to mnie skłoniło do wrocenia do tego tematu, chcialem sie zapytac dlaczego przypisanie 'gazu' lub jakiekolwiek innej czynnosci do odpowiedniego kanalu jest dla symaptykow 'wolnego' programowania ograniczeniem? To nie jest zadne ograniczenie, tylko ustalenie pewnego standardu, ktory ulatwia wiele spraw a ktorego nie trzeba bylo i nie trzeba sie trzymac.

Zeby nie bylo, nie jestem takze przeciwnikiem 'wolnego' programowania. Swego czasu myslalem o kupnie MC 4000, nie tylko ze wzgledu na nieograniczone mozliwosci ale przede wszytkim na jakosc tego nadajnika, takich juz nie robia i nie zrobia pewnie :). To radio wydaje sie byc niezla gratka dla ludzi lubiacych dlubac i programowac po nocach :), mi juz to przeszlo :(

Powiedz mi jak wplywa uruchamianie skyptow na dzialanie/szybkosc radia? Mozliwe jest wprowadzenie tak skomplikowanych obliczen zeby radio nie zdazylo wypuscic danych do nastpnej ramki?

 

 

Ok po kolei :

Oczywiście w warstwie swobody oprogramowania - jakościowo to żadne radio teraz nie ma nawet startu do MC 4000 - chociażby jeśli chodzi o parametry modułu WCz  - a coś o tym wiem bo widziałem wyniki badań MC 4000 i Nowszych nadajników Multipexa - s serii Cocpit.

 

Podobno JETI DC-16 stara się ale słyszałem ze jakość jego wykonania pozostawia wiele do życzenia - tylko słyszałem nie miałem w ręku tego radia.

 

Co do ograniczeń sam stosuję pewien układ kanałów ale dlatego ze chcę a nie dlatego ze nie mam innego wyjścia - stąd moje dość subiektywne stwierdzenie o tym ograniczeniu.

 

Jeśli chodzi o skrypty - jest ograniczona ilość skryptów dla danego modelu właśnie by nie spowodować "zaskrypcenia radia". Jak się ktoś uprze to zrobi skomplikowany skrypt na tyle że nie da się go obrobić w rozsądnym (w sensie radia) czasie. Dlatego jest zalecenie aby nie używać skryptów w istotnych dla sterowania/bezpieczeństwa modelu  miejscach.

 

Przykład mojego skryptu do klapolotek masz kilkanaście postów wcześniej możesz rzucić okiem jak to działa.

To tak w skrócie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena wręcz jest mocno atrakcyjna... ca 120 PLN za praktycznie podstawową informację o stanie samolotu..... dla mnie bomba.

 

$63,75

 

Nie wiem co bierzesz, ale daj mi namiary na twojego dilera :D

już bliżej do 220PLN

 

Jak trafi na magazyny HK może będzie ciut taniej

z tego co się orientuję, to rurka pitota w modelach jest nowością

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prędkość GPS - prędkość względem ziemi  - samoloty nie latają względem ziemi tylko względem powietrza.

 

Czujnik 2ch ciśnień statycznego i całkowitego, a ta "sonda" to rurka Prandtla - takie "cusie" są we wszystkich samolotach i szybowcach - czasami nie na Prandtlu tylko na Pitocie.

 

Fakt ze cyferki mi się pokiełbasiły nie zmienia to faktu ze nadal jest interesująca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.