Skocz do zawartości

F/A-37 Talon - ze zmienną geometrią skrzydeł do przodu


Rekomendowane odpowiedzi

Kolejny latający wynalazek. Poprzeczka idzie w gorę, będzie zmiana geometrii skrzydeł... do przodu.
Zamierzam zrobić rzutkę, jeśli SC nie będzie się znacząco przemieszczał, zrobię ruchome skrzydła. Jak będzie, to będą stałe w dwóch wariantach do wyboru.
Projekt chodził za mną od dawna.
http://youtu.be/0G89SrQKnwY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Robert jak zwykle lubuje się w niebanalnych projektach :)

Przy takim napędzie musisz przebudować tył kadłuba bo strugę powietrza zaśmigłowego będziesz miał  odchyloną w dół .

Można to zrekompensować odpowiednio dyszami jeśli chodzi o powietrze przepływające w kadłubie ale te opływające go od góry będzie odchylone (efekt Coandy )

Z drugiej strony widzę że mało wystaje tarczy śmigła  nad kadłubem więc zjawisko te pewnie będzie słabe....

 

Wykorzystaj układ kaczki w pełni a nie tylko jako dekoracje -niech przednie usterzenie będzie nośne czy też zaklinowane na dodatnim kącie względem skrzydeł- czysty układ kaczki ma większą tolerancje na zmianę SC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny pomysł, trzymam kciuki.

Polecam do przeanalizowania jedną z konstrukcji Steve`a Shumate X 29, podobny układ skrzydeł i canardy.

Z tego co pamiętam a kiedyś interesował mnie ten model, to autor zalecał zastosowanie prostego gyro z HK, co miało zdecydowanie polepszyć własności lotne.

Tu jest link, dodatkowo polecam wątek na rcgroups

 

http://www.parkjets.com/x-29-jetset44/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wziąłem się za górne wloty. Mam nadzieje, że udało mi sie odwzorowac ich kształt mimo dość dużych uproszczeń

Tak wyglądaja na płasko

IMGP3619.JPG

 

A tak po sklejeniu.

IMGP3620.JPG

 

IMGP3621.JPG

IMGP3622.JPG

 

Muszę przyznać, że podoba mi się ta bryła. Jak mi nie wyjdzie składane skrzydło to na pewno będzie latał w konfiguracji skrzydła otwarte.

Trzeba tez pomyśleć o jakimś wzmocnieniu wzdłuż bo przy twardym lądowaniu jest szansa, ze kadłub pęknie na pół w okolicach wlotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.