stema Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Naprawdę dajcie spokój z tym "nośnym" kadłubem. Jeśli nawet jakaś minimalna nośność w oryginale istnieje to do testów jest pomijalna. Tu głównie trzeba zbadać zależność sterów odpowiedzialnych za sterowanie w pionie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dukeroger Opublikowano 10 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2014 jak juz bardzo w ten nosny kadlub wierzymy to zrobmy przekroj krzyza, obrys poziomy krzyzujacy sie z obrysem pionowym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2014 Tester nr 2 zostanie zrobiony z Pioneera. Potrzebuję 2 ogony. http://pfmrc.eu/index.php?/topic/47690-k-ogon-po-rozbitku-pioneer-bixler-beta/ Wie ktoś może, jaki profil płata jest w Pioneerze? Bo centropłat będę dorabiał i trochę wstyd robić CRD. Choć może tak się skończyć Plan jest taki, aby z 2 ogonów zrobić jeden nowy na dwubelkowym podparciu. Jak nie znajdę ogonów, to statecznik poziomy od Pioneera pójdzie na przód i będzie robił za przednie skrzydło, a usterzenie tylne zrobię od nowa. DSCN7862 by TeBeWAW, on Flickr 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Wątek teraz zaczyna się robić ciekawy trzymam kciuki za powodzenie projektu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PK999 Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Tomasz...jak ja Cie nie lubie! Realizujesz moje marzenie - mieć czas, środki i umiejętności (jednocześnie) i tworzyć modele bazując na swoich pomysłach. W sprawie ogona pioneerowego - stateczniki, jako część zamienna, są w sklepach od ręki. Co do profilu to nie sądzę aby był określony. Ale chyba nie ma problemu aby odciąć część skrzydła wpuszczonego w kadłub i odrysować profil. Później już tylko wykonać szablony i wyhotwajerować centropłat z pianki. Pianka ahhh pianka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 16 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2014 W sprawie ogona pioneerowego - stateczniki, jako część zamienna, są w sklepach od ręki. Tego nie wiedziałem, dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 17 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2014 Co do profilu to nie sądzę aby był określony. Ale chyba nie ma problemu aby odciąć część skrzydła wpuszczonego w kadłub i odrysować profil. Później już tylko wykonać szablony i wyhotwajerować centropłat z pianki. Pianka ahhh pianka. Odrysuję profil i zrobię centropłat konstrukcyjny. Zamówiłem stateczniki, ale w związku z wyjazdem wakacyjnym na cały wrzesień wątek odżyje dopiero w październiku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 23 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2014 Dla tych, którzy myśleli, że poległem :-) Tester ver.2 lada moment ujrzy światło dzienne. Przygody z ver.1 nauczyły mnie pokory, zatem będzie tak: 1. Robię nowy dużo lżejszy model odwzorowujący proporcję powierzchni nośnych 2. Najpierw porzucam modelem w wersji bez silników, pakietu i podwozia, w celu ustalenia kątów zaklinowania płatów i SC. W tej wersji model będzie lekkim sterowalnym szybowcem RC. Rezygnuję z klap, przednie skrzydło będzie trymowalne. 3. Potem dołożę silniki i pakiet, zachowując SC i nadal będę prowadził testy bez podwozia. Nowa konstrukcja pozwoli na lądowanie na brzuchu, bo tester w ver.2 będzie górnopłatem. rezygnuję z usterzenia T i zmieniam układ silników z pchających na ciągnące. W tym punkcie starty z ręki. 4. Jeśli dojdę to punktu czwartego, to dołożę podwozie :-) Stay tuned. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stema Opublikowano 23 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2014 Dla tych, którzy myśleli, że poległem :-) Nowa konstrukcja pozwoli na lądowanie na brzuchu, bo tester w ver.2 będzie górnopłatem. rezygnuję z usterzenia T i zmieniam układ silników z pchających na ciągnące. W tym punkcie starty z ręki. Tylko co dadzą takie testy jeśli to będzie zupełnie inny układ płatowca? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 23 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2014 Tylko co dadzą takie testy jeśli to będzie zupełnie inny układ płatowca? Jeśli zachowane będą proporcje powierzchni skrzydła przedniego do skrzydła głównego oraz odległość środków parcia tych skrzydeł (w stosunku do planowanego docelowego modelu), to jakieś wnioski będzie można wyciągnąć. Moim największym problemem jest brak wiarygodnych danych o położeniu SC tego samolotu oraz o profilach i kątach natarcia płatów przedniego i głównego. Stąd taki tryb dojścia do "latającego" modelu. Położenie płata głównego ( średniopłat w oryginale/górnopłat w testerze) oraz zmiana usterzenia T na klasyczne nie mają większego znaczenia w tych rozważaniach. Tak wiem, robię to na czuja i oblałbym kolokwium na MELU, ale nic więcej nie potrafię Robię to, co umiem i na ile mi intuicja pozwala Przeanalizowałem zeznane w sieci realizacje tego modelu i sukcesy były mierne. Podstawowym błędem wg mnie było traktowanie przedniego skrzydła jako canarda i spinanie go z SW. Ja mam inne podejście, zgodne z założeniami projektanta tego samolotu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 24 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2014 Zgadzam się i popieram wszystko o czym piszesz, poza zmianą statecznika poziomego i połozenia silników. Zrobisz po prostu inny samolot. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kicior Opublikowano 24 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2014 Ja trzymam kciuki !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
awot Opublikowano 26 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2014 Jak będziesz szykował się do oblotu to daj znać, skontaktuję cię z moim znajomym, który latał Piagggio i może ustalicie razem procedurę startu i wychylenia powierzchni sterowych. Z tego co pamiętam to samolot jest dość szybki i potrzebuje trochę pasa startowego. Lądował kiedyś na toruńskim lotnisku ale podobno na styk, chociaż pas ma ok 1300 m długości. Rafał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 26 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2014 Jeśli masz takiego kolegę, to bezcenna dla mnie będzie informacja o położeniu środka ciężkości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 4 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2014 Jakby ktoś się pytał, jaki profil płata ma Pioneer (dawca skrzydeł do testera ver.2).... DSCN8695 by TeBeWAW, on Flickr Po długich obliczeniach wte i wefte oraz przymiarkach do kosztów - wyszedł mi taki ostateczny rzut testera ver.2. DSCN8697 by TeBeWAW, on Flickr Powierzchnie płatów przedniego i głównego są powiększone o 20% w stosunku do oryginalnego samolotu Starałem się zachować - na ile potrafiłem - podobieństwo momentów aerodynamicznych. Płat główny - skrzydła od Pioneera Płat przedni - statecznik "nie wiem od czego" Statecznik poziomy- od Sky Surfera Całkowita długość modelu - 131cm Rozpiętość płata głównego - 140cm W testerze na razie nie będzie klap, ruchoma część skrzydła przedniego będzie służyła do "wysklepiania" profilu. Nie będzie spięta z SW, będzie na oddzielnym trymerze. Silniki będą pchające, zamontowane powyżej skrzydeł, jak w oryginale. Teraz muszę zaprojektować lekki, ale wytrzymały kadłub. Będzie miał szerokość na całej długości od nosa do spływu płata glównego 60mm. W rzucie bocznym będzie zbliżony do oryginalnej maszyny, choc nie tak bardzo wysklepiony. Będzie miał szczątkowy centropłat, bo gondole silników będą na skrzydłach, demontowalnych. Podwozie główne węglowe stałe. Kółko przednie musi być sterowalne. Zastanawiam się nad wersją półskorupową, kryta balsą i dodatkowo ORACOVEREM. Ewentualnie rozważam wersję krytą tylko ORACOVEREM, za to z większa ilością podłużnic. Albo coś kombinowanego. Doradzicie coś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kicior Opublikowano 5 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2014 A taki ładny "dawca" z wymiennym przodem ... był Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 5 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2014 Dawca da życie nowemu modelowi Zrobiłem projekt kadłuba, będzie półskorupowy o przekroju prostokątnym 70x60mm, kryty balsą 2mm. Płaty główny i przedni będą zamocowane na górnej powierzchni kadłuba, bo: - uprości mi to produkcję testera - nie będę musiał robić podwozia, śmigła nie będą wystawać poniżej kadłuba Zważyłem wszystkie komponenty (bez kadłuba i statecznika pionowego, całość waży 835g (z pakietem 3300mAh 30C 3S). Poważyłem wstępnie balsę i listwy na kadłub i statecznik, powinienem się zamknąć w granicach 400-500g, zatem całość będzie ważyć około 1300g. Przy powierzchni nośnej około 25,5dm2 obciążenie wyjdzie circa 50g/dm2. Nie jest źle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stema Opublikowano 5 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2014 Zrobiłem projekt kadłuba, ... Płaty główny i przedni będą zamocowene na górnej powierzchni kadłuba, - + wcześniejsze pozbawienie usterzenia T. Piszę jeszcze raz. To będzie płatowiec o zupełnie innym układzie, który będzie wymagał zupełnie innych ustawień i regulacji niż docelowy oryginał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 5 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2014 + wcześniejsze pozbawienie usterzenia T. Piszę jeszcze raz. To będzie płatowiec o zupełnie innym układzie, który będzie wymagał zupełnie innych ustawień i regulacji niż docelowy oryginał. Stefanie. 1. Wróciłem do usterzenia T. 2. Głównym celem testera jest ustalenie środka ciężkości modelu. Wydaje mi się, że nie ma na to wpływu położenie płatów (górnopłat/średniopłat). 3. Dodatkowymi celami testera jest sprawdzenie reakcji na SW i SK, aby w docelowym modelu ewentualnie zmodyfikować wielkość powierzchni sterowych. Jeśli piszę głupoty, to chętnie dowiem się dlaczego, serio. Bo przecież skrzydła i statecznik poziomy "nie wiedzą" gdzie mają kadłub, nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 5 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2014 Będzie usterzenie T, jak w oryginale Statecznik pionowy robię pancerny DSCN8700 by TeBeWAW, on Flickr A teraz pytanie mam. Lekkie przednie kółko skrętne potrzebuję. Szukam i szukam i nic nie mogę znaleźć. Pomożecie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi