Skocz do zawartości

Piaggio Aero MPA 1:8


Rekomendowane odpowiedzi

Tester nr 2 zostanie zrobiony z Pioneera. Potrzebuję 2 ogony.

 

http://pfmrc.eu/index.php?/topic/47690-k-ogon-po-rozbitku-pioneer-bixler-beta/


Wie ktoś może, jaki profil płata jest w Pioneerze? Bo centropłat będę dorabiał i trochę wstyd robić CRD. Choć może tak się skończyć  ;)


Plan jest taki, aby z 2 ogonów zrobić jeden nowy na dwubelkowym podparciu. Jak nie znajdę ogonów, to statecznik poziomy od Pioneera pójdzie na przód i będzie robił za przednie skrzydło, a usterzenie tylne zrobię od nowa.

 

14928959842_6fb94f9040_z.jpgDSCN7862 by TeBeWAW, on Flickr

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomasz...jak ja Cie nie lubie! Realizujesz moje marzenie - mieć czas, środki i umiejętności (jednocześnie) i tworzyć modele bazując na swoich pomysłach.

W sprawie ogona pioneerowego - stateczniki, jako część zamienna, są w sklepach od ręki.

Co do profilu to nie sądzę aby był określony. Ale chyba nie ma problemu aby odciąć część skrzydła wpuszczonego w kadłub i odrysować profil. Później już tylko wykonać szablony i wyhotwajerować centropłat z pianki. Pianka ahhh pianka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Co do profilu to nie sądzę aby był określony. Ale chyba nie ma problemu aby odciąć część skrzydła wpuszczonego w kadłub i odrysować profil. Później już tylko wykonać szablony i wyhotwajerować centropłat z pianki. Pianka ahhh pianka.

 

 Odrysuję profil i zrobię centropłat konstrukcyjny. Zamówiłem stateczniki, ale w związku z wyjazdem wakacyjnym na cały wrzesień wątek odżyje dopiero w październiku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dla tych, którzy myśleli, że poległem :-)

 

Tester ver.2 lada moment ujrzy światło dzienne.  Przygody z ver.1 nauczyły mnie pokory, zatem będzie tak:

1. Robię nowy dużo lżejszy model odwzorowujący proporcję powierzchni nośnych

2. Najpierw porzucam modelem w wersji bez silników, pakietu i podwozia, w celu ustalenia kątów zaklinowania płatów i SC. W tej wersji model będzie lekkim sterowalnym szybowcem RC. Rezygnuję z klap, przednie skrzydło będzie trymowalne.

3. Potem dołożę silniki i pakiet, zachowując SC i nadal będę prowadził testy bez podwozia. Nowa konstrukcja pozwoli na lądowanie na brzuchu, bo tester w ver.2 będzie górnopłatem. rezygnuję z usterzenia T i zmieniam układ silników z pchających na ciągnące. W tym punkcie starty z ręki.

4. Jeśli dojdę to punktu czwartego, to dołożę podwozie :-)

 

Stay tuned.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla tych, którzy myśleli, że poległem :-)

 

 Nowa konstrukcja pozwoli na lądowanie na brzuchu, bo tester w ver.2 będzie górnopłatem. rezygnuję z usterzenia T i zmieniam układ silników z pchających na ciągnące. W tym punkcie starty z ręki.

Tylko co dadzą takie testy jeśli to będzie zupełnie inny układ płatowca?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko co dadzą takie testy jeśli to będzie zupełnie inny układ płatowca?

 

Jeśli zachowane będą proporcje powierzchni skrzydła przedniego do skrzydła głównego oraz odległość środków parcia tych skrzydeł (w stosunku do planowanego docelowego modelu), to jakieś wnioski będzie można wyciągnąć. Moim największym problemem jest brak wiarygodnych danych o położeniu SC tego samolotu oraz o profilach i kątach natarcia płatów przedniego i głównego. Stąd taki tryb dojścia do "latającego" modelu. Położenie płata głównego ( średniopłat w oryginale/górnopłat w testerze) oraz zmiana usterzenia T na klasyczne nie mają większego znaczenia w tych rozważaniach. Tak wiem, robię to na czuja i oblałbym kolokwium na MELU, ale nic więcej nie potrafię :)  Robię to, co umiem i na ile mi intuicja pozwala  ;)

 

Przeanalizowałem zeznane w sieci realizacje tego modelu i sukcesy były mierne. Podstawowym błędem wg mnie było traktowanie przedniego skrzydła jako canarda i spinanie go z SW. Ja mam inne podejście, zgodne z założeniami projektanta tego samolotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będziesz szykował się do oblotu to daj znać, skontaktuję cię z moim znajomym, który latał Piagggio i może ustalicie razem procedurę startu i wychylenia powierzchni sterowych. Z tego co pamiętam to samolot jest dość szybki i potrzebuje trochę pasa startowego. Lądował kiedyś na toruńskim lotnisku ale podobno na styk, chociaż pas ma ok 1300 m długości. 

 

Rafał. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jakby ktoś się pytał, jaki profil płata ma Pioneer (dawca skrzydeł do testera ver.2)....

 

 15526150647_9bea7c123f_c.jpgDSCN8695 by TeBeWAW, on Flickr

 

 


Po długich obliczeniach wte i wefte oraz przymiarkach do kosztów - wyszedł mi taki ostateczny rzut testera ver.2. 

 

15526312757_52dedc9c87_c.jpgDSCN8697 by TeBeWAW, on Flickr

 

Powierzchnie płatów przedniego i głównego są powiększone o 20% w stosunku do oryginalnego samolotu  Starałem się zachować - na ile potrafiłem - podobieństwo momentów aerodynamicznych.

 

Płat główny - skrzydła od Pioneera

Płat przedni - statecznik "nie wiem od czego"

Statecznik poziomy-  od Sky Surfera

Całkowita długość modelu - 131cm

Rozpiętość płata głównego - 140cm

 

W testerze na razie nie będzie klap, ruchoma część skrzydła przedniego będzie służyła do "wysklepiania" profilu. Nie będzie spięta z SW, będzie na oddzielnym trymerze.

Silniki będą pchające, zamontowane powyżej skrzydeł, jak w oryginale.

 

Teraz muszę zaprojektować lekki, ale wytrzymały kadłub. Będzie miał szerokość na całej długości od nosa do spływu płata glównego 60mm. W rzucie bocznym będzie zbliżony do oryginalnej maszyny, choc nie tak bardzo wysklepiony. Będzie miał szczątkowy centropłat, bo gondole silników będą na skrzydłach, demontowalnych. Podwozie główne węglowe stałe. Kółko przednie musi być sterowalne. Zastanawiam się nad wersją półskorupową, kryta balsą i dodatkowo ORACOVEREM. Ewentualnie rozważam wersję krytą tylko ORACOVEREM, za to z większa ilością podłużnic. Albo coś kombinowanego. Doradzicie coś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawca da życie nowemu modelowi  :D

 

Zrobiłem projekt kadłuba, będzie półskorupowy o przekroju prostokątnym 70x60mm, kryty balsą 2mm. Płaty główny i przedni będą zamocowane na górnej powierzchni kadłuba, bo:

- uprości mi to produkcję testera

- nie będę musiał robić podwozia, śmigła nie będą wystawać poniżej kadłuba

 

Zważyłem wszystkie komponenty (bez kadłuba i statecznika pionowego, całość waży 835g (z pakietem 3300mAh 30C 3S). Poważyłem wstępnie balsę i listwy na kadłub i statecznik, powinienem się zamknąć w granicach 400-500g, zatem całość będzie ważyć około 1300g. Przy powierzchni nośnej około 25,5dm2  obciążenie wyjdzie circa 50g/dm2. Nie jest źle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem projekt kadłuba, ...  Płaty główny i przedni będą zamocowene na górnej powierzchni kadłuba,

-

+ wcześniejsze pozbawienie usterzenia T.

 

Piszę jeszcze raz.

To będzie płatowiec o zupełnie innym układzie, który będzie wymagał zupełnie innych ustawień i regulacji niż docelowy oryginał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

+ wcześniejsze pozbawienie usterzenia T.

 

Piszę jeszcze raz.

To będzie płatowiec o zupełnie innym układzie, który będzie wymagał zupełnie innych ustawień i regulacji niż docelowy oryginał.

Stefanie.

1. Wróciłem do usterzenia T.

2. Głównym celem testera jest ustalenie środka ciężkości modelu. Wydaje mi się, że nie ma na to wpływu położenie płatów (górnopłat/średniopłat).

3. Dodatkowymi celami testera jest sprawdzenie reakcji na SW i SK, aby w docelowym modelu ewentualnie zmodyfikować wielkość powierzchni sterowych.

 

Jeśli piszę głupoty, to chętnie dowiem się dlaczego, serio. Bo przecież skrzydła i statecznik poziomy "nie wiedzą" gdzie mają kadłub, nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.