Irek M Opublikowano 29 Czerwca 2014 Opublikowano 29 Czerwca 2014 Nadajnik chcesz zasilać pakietem 2s?. Nadajnik można zasilać lipolem ale napięcie musi być takie jak wskazane przez producenta.
polpakpol Opublikowano 30 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 30 Czerwca 2014 Nadajnik można zasilać lipolem ale napięcie musi być takie jak wskazane przez producenta. Było przewidziane 8 paluszków AA a ja to zamieniłem na Li-Po 3S aby nie musieć kupować bateri co miesiąc. Więc 2S odpada. 1
dziobak Opublikowano 30 Czerwca 2014 Opublikowano 30 Czerwca 2014 8x1.2v=9.6v, a 3s ma? raczej taki się nadaje http://allegro.pl/life-li-fe-9-9v-1800mah-5c-nadajnik-nadajnika-i4349433301.html
Irek M Opublikowano 30 Czerwca 2014 Opublikowano 30 Czerwca 2014 Władek - niekoniecznie masz rację bo 8x1,5V nie jest równe 9,6V. Oczywiście lepszy dedykowany lipol niż nie dedykowany. Nie dawno miałem ten sam problem - wstawiać lipola 3s do OPTICA z zabezpieczeniem diodowym czy bez. Zamiast jednej diody dałem dwie - i spadek napięcie jest dużo większy. Inni koledzy zasilają bez diody. Więc zwykły lipol 3s plus dioda obniżająca napięcie będzie bardzo OK.
polpakpol Opublikowano 30 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 30 Czerwca 2014 Więc zwykły lipol 3s plus dioda obniżająca napięcie będzie bardzo OK. Ja mam podłączonego Li-Po 3S przez wejście do ładowania apki ale bez żadnych diod. Dioda przepuszcza tylko w jedną stronę, ale jak obniża naięcie (dioda Zenera ??)
f-150 Opublikowano 30 Czerwca 2014 Opublikowano 30 Czerwca 2014 Film wrzucę jutro, bo dziś już nic nie zmontuje/nagram. I co z tym filmem?
polpakpol Opublikowano 30 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 30 Czerwca 2014 Miałem nagrywać ale padało :/
polpakpol Opublikowano 30 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 30 Czerwca 2014 Teraz jak dorobię ,,śliczny'' dziobek w modelu to zrobię wstępny oblot. Muszę się też pochwalić, że udało mi się z powodzeniem przerobić pakiety na pakiet 4S Jest na nim coś około 18V z groszem. Regulator na max gazie odcinał silnik do 20%... działo się tak tylko na jednym pakiecie 3S a na 2 okey ale jak połączyłem je do 4S problem powrócił... Wystarczyło przeprogramować timing na niski i krzywą gazu na bardzo miękką. Teraz silniczek bardzo ładnie się wkręca w max obroty a wcześniej tak jakby ,,szarpał''. Wydaje mi się też że mam nie wyważone śmigło bo przy wysokich obrotach taki troszkę dziwny dźwięk słychać i na 3S i 4S. Wiem że bije nakrętka od piasty samozaciskowej, możliwe ?? Pełen oryginał, śmigło GWS pomarańczowe.
Irek M Opublikowano 30 Czerwca 2014 Opublikowano 30 Czerwca 2014 W pełni naładowany pakiet 3s : 3 x 4,2 = 12,6V, pakiet 4s : 4 x 4,2 = 16,6V. Skąd owe > 18V ?
f-150 Opublikowano 1 Lipca 2014 Opublikowano 1 Lipca 2014 Z wyobraźni tak jak oblot skrzydła i Wicherka
polpakpol Opublikowano 1 Lipca 2014 Autor Opublikowano 1 Lipca 2014 Zaraz wam pokażę zdjęcie z multimetru na serio jest 18V Przysięgam że multimetr pokazywał 18V na pełnym naładowaniu, możliwe że ładowarka nabiła aż 4.5V na celę ?? Na zdjęciach widać teraz 16V z groszem po testach statycznych silnika. Widać też naprawiany odbiornik oraz klejący się dziób modelu. Chyba Pan nie myśli że zmyśliłem wicherka
f-150 Opublikowano 1 Lipca 2014 Opublikowano 1 Lipca 2014 Nie myślę ,tylko latać nim nie latałeś,a następnie sprzedałeś opisując jako latający super.Ale o tym pozwolę sobie napisać w wątku o Wicherku.
polpakpol Opublikowano 1 Lipca 2014 Autor Opublikowano 1 Lipca 2014 tylko latać nim nie latałeś Naprawdę bardzo głupio mi to pisać ale skąd Pan może wiedzieć czy latałem czy nie ?? Model latał, ale po małej kraksie (przeciągnięcie) uszkodzeniu uległ silnik, więc postanowiłem pobawić się w silnik spalinowy. Niestety gdy pociąłem rękę śmigłem podczas regulacji właśnie przy tym silniku to model sprzedałem, który potem latał według modelarza super ale wiało mocno i został rozbity.
Y/F-22 Opublikowano 1 Lipca 2014 Opublikowano 1 Lipca 2014 No to się nie doczekamy filmu, to tak jakby gotować a już zrobiony posiłek wywalić do śmieci - co komu po umiejętnościach kucharza jak nikt ich nie zasmakuje ? Mnie ciekawi JAK w latającym skrzydle z napędem pchającym można uszkodzić silnik. Już pomijam, że przy normalnym krecie gdy mamy napęd z przodu najczęściej krzywi się wał a rzadko kiedy pada łożysko czy odpadają magnesy, połowa ludzi latała z takimi silnikami z krzywymi wałkami a i z klejonymi magnesami czy padniętymi łożyskami. Przeciągnięte skrzydło ? Przecież przy tej wadze i wielkości to spadałoby jak kawałek tektury bez szans na większe uszkodzenia a tym bardziej na uszkodzenie silnika. Musiałoby chyba na wstecznym przywalić w konkretny głaz i to w dodatku centralnie silnikiem - realne ?
polpakpol Opublikowano 1 Lipca 2014 Autor Opublikowano 1 Lipca 2014 Y/F-22 Nie jesteś w temacie Opis przeciągnięcia dotyczył WICHERKA !! Skrzydło ma się bardzo dobrze i robię fajną kabinkę
Y/F-22 Opublikowano 1 Lipca 2014 Opublikowano 1 Lipca 2014 Ok, możliwe. W każdym razie czekam także na film bo sam przymierzam się do skrzydła 2-2,5 metra a zastanawia mnie ile wyniesie wyposażenie i jak to się przełoży na właściwości lotne, raczej do fpv lub wożenia kamery. Chętnie zobaczę jak się sprawdza Twoje rozwiązanie.
polpakpol Opublikowano 1 Lipca 2014 Autor Opublikowano 1 Lipca 2014 W tym tygodniu na pewno zakończę prace na kabinką, dziś będzie ukończona dolna część od spodu modelu. Kadłub modelu od dołu: Będzie oczywiście szlifowany i oklejany. A tutaj zasilanie aparatury: Podłączony Li-Po 3S przez wejście do ładowania. Nie zmieścił się pod klapką na baterie więc pytałem o 2S ale tak też jest dobrze bo aparatura gdy wisi na smyczy jest teraz wyważona i wisi poziomo, nie przechyla się w stronę ,,pilota'' przesuwając drążki
polpakpol Opublikowano 1 Lipca 2014 Autor Opublikowano 1 Lipca 2014 Kabinka od góry: Jutro planuję oblot z kabinką
polpakpol Opublikowano 2 Lipca 2014 Autor Opublikowano 2 Lipca 2014 Waga do lotu wyszła 1395g razem z pakietem Li-Po 4S 1.8 Ah. Model wyważony gotowy do lotu. Czekam na operatora kamery aż wróci do domu i lecimy !
Rekomendowane odpowiedzi