Y/F-22 Opublikowano 26 Czerwca 2014 Opublikowano 26 Czerwca 2014 Te winglety to jak dla mnie przekombinowałeś, wystarczyło zrobić kanapkę tzn. depron oklejony z obu stron balsą. Bardziej wytrzymałe, prostsze no i chyba nawet wyszłoby lżej pomijając już estetykę. No i łatwiej obrobić w nich krawędź natarcia na półokrągłą bo te aktualne są dość kanciaste. Kąty silnika ustawiłbym na razie na zero, jakiekolwiek poprawki to dosłownie w przypadku skrzydła 2 piknięcia trymerem w celu podniesienia lotek w górę i tyle, jakby model rzeczywiście ostro nurkował lub zadzierał na silniku to wtedy możesz zmienić skłon.
polpakpol Opublikowano 26 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 26 Czerwca 2014 Te winglety to jak dla mnie przekombinowałeś, Też tak myślę Ale nie miałem depronu pod ręką a styropian mi nie pasował. Winglety pochylić czy kąt prosty ?
polpakpol Opublikowano 26 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 26 Czerwca 2014 Winglety kleją się pod kątem około 15 stopni. Łoże silnika przykręcone do centropłatu na 5 wkrętów + sklejone żywicą 45min. Trzyma jak diabli, aż jestem w szoku.
Irek M Opublikowano 27 Czerwca 2014 Opublikowano 27 Czerwca 2014 Winglety przyklejone do kadłuba pod kątem 15 stopni ????? Zazwyczaj wszyscy mocują pod kątem 90st. Coś chyba pomyliłeś.
polpakpol Opublikowano 27 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 27 Czerwca 2014 A co to wgl za różnica ?? Będzie się stabilizował ładnie, nawet te nowe boeingi mają pod jakimś kątem winglety. Może nie 90, nie 15 a 105 stopni ?? Zaraz wrzucę zdjęcia.
paweln7 Opublikowano 27 Czerwca 2014 Opublikowano 27 Czerwca 2014 Moje zagi miało wiginety 45 stopni od pionu i latało . trzeba tylko zrobić troszke więkrze i bedzi OK
polpakpol Opublikowano 27 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 27 Czerwca 2014 A u mnie jest właśnie 15 stopni do pionu Skrzydełko ulotnione Nie powiem jednak jak lata bo... aparatura gubi zasięg ;-; Dało rade gładko wylądować, świetnie szybuje ale trochę pikuje w dół, kwestia wychylenia lotek, SC. Macie pomysł jak naprawić ten cholerny zasięg ?? W poprzednim modelu ESA wszystko było OK, a teraz 60 metrów i gubi. aparatura to 2.4 GHz RPlanes firma krzak ale działało to kilka dni temu. Odbiornik jest przy samych pakietach i 10cm od regulatora i 30cm od silnika co jest przyczyną krótkiego zasięgu ? Antenka ustawiana na kilka sposobów. Znalazłem winowajcę !!!! Urwała się antenka w odbiorniku :/ Podobno długość anteny ma znaczenie czy nie ?? Lutować tylko sygnał czy osłonkę też ??
Elkojote Opublikowano 27 Czerwca 2014 Opublikowano 27 Czerwca 2014 Daj lepiej jakiś film , jak się rzuca dwu metrowym skrzydłem i jak to lata zanim ulegnie zniszczeniu przez utratę zasięgu .
Irek M Opublikowano 27 Czerwca 2014 Opublikowano 27 Czerwca 2014 A co to za problem wypuścić takie skrzydło? One są z reguły lekkie więc start bardzo prosty. Trzeba tylko uważać by nie pokaleczyć dłoni śmigłem - zwłaszcza APC.
Elkojote Opublikowano 27 Czerwca 2014 Opublikowano 27 Czerwca 2014 Nie mówię że to problem chciałem tylko zobaczyć jak to się robi i jak lata , jak dla mnie dosyć duży sprzęt .
polpakpol Opublikowano 27 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 27 Czerwca 2014 Panowie, polutowałem odbiornik i w górę Lot takim dużym bezogonowcem jest nie do opisania aparatura na smyczy i w lewej ręce, model w prawej. Mocny wyrzut pod kątem około 40 stopni i FULL gaz. Leci sam Silnik nie pozwala na pionowy lot, może przy 4S by pociągnął. Model jest bardzo zwinny jak na tak duży płatowiec, i ten dźwięk też nie do opisania Lądowanie, co tu dużo gadać, puszczam gaz a model szybuje i szybuje i szybuje i nie chce wylądować A gdy już zechce to lekko siada w trawie Film wrzucę jutro, bo dziś już nic nie zmontuje/nagram. Dodam też że podczas pikowania i bardzo ostrego wychodzenia do lotu poziomego model nie ma skłonności do korkociągu ani zwalania się na skrzydło tylko leci jak mu pilot nakazuje Ciekawe jak spełniają swoją rolę chyba ponadwymiarowe winglety Bez nich bym chyba nie poleciał.
Irek M Opublikowano 27 Czerwca 2014 Opublikowano 27 Czerwca 2014 Duża powierzchnia boczna wingletów ułatwia obserwację modelu gdy leci na wysokości prawo - lewo. Minusem jest większa czułość na podmuchy boczne. Model wtedy zakręca (minimalnie) tak jak sterem kierunku czyli płasko. Na filmie start modelu na pakiecie 3s
robertus Opublikowano 27 Czerwca 2014 Opublikowano 27 Czerwca 2014 Taki rzucanie za "kadłub" jest jednak trochę ryzykowne ze względu na śmigło właśnie, jak piszesz. Warto spróbować rzucania za krawędź natarcia.
Irek M Opublikowano 27 Czerwca 2014 Opublikowano 27 Czerwca 2014 Przy masie przekraczającej 2kg i rozpiętości od 180cm w górę - start za krawędź nie wiem czy jest wykonalny. Na wiele setek startów tylko raz śmigło zahaczyło mi o palec ale niegroźnie. Nie mniej uważać trzeba.
polpakpol Opublikowano 27 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 27 Czerwca 2014 Rzut za krawędź odpada, model za ciężki, przeszkadzają winglety, i nie da rady utrzymać w ten sposób modelu jedną ręką Delte 120min rzucałem za krawędź Duża powierzchnia boczna wingletów ułatwia obserwację modelu gdy leci na wysokości prawo - lewo. Ooo tak, bardzo pomagają przy określaniu pozycji. Model wyrzucam dokładnie tak, jak na pierwszym filmie tyle że dodaję gazu PO wyrzucie skrzydła. Oczywiście pierwsze 3 wyrzuty były nieudane
polpakpol Opublikowano 29 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 29 Czerwca 2014 Samolot już bardzo oblatany i wywnioskowałem następujące fakty: 1.Skłon i wykłon ustawiony na 0, i model zwalał się lekko na lewe skrzydło, poprawiłem to trymerem w związku z czym 1 lotka jest wychylona w górę, muszę zrobić wykłon silnika w prawo patrząc od tyłu modelu. 2.Musiałem doważyć trochę dziobek i dałem 2x Li-Po 3S + trochę balastu. Model latał na 3600mAH około 14 minut na full gazie 3. Na 3S model latał dobrze ale na 4S będzie latał jeszcze lepiej Przerobię 2 pakiety Li-Po na 4S i 2S. Dzięki temu zyskam trochę mocy. 4. Planuję wydłużyć dziób skrzydełka, przez co model będzie lżejszy bo będzie łatwiej go wyważyć. Więc nie dość że model będzie lżejszy jakies 250 gram to jeszcze dostanie Li-Pola 4S Jutro przerabiam pakiecik i tworzę jakąś fajną kabinkę z depronu bo te zrywki taśmy mocujące elektronikę wyglądają okropnie :/ PS. Model w chwili obecnej do lotu waży 1400g z pakietem 3S 3600maH i 100g balastu. A docelowo będzie 4S 1800mAH bez balastu Dodam też że elektronika modelu po 10 minutowym locie z przeciążeniami i na full gazie była ledwo ciepła. Skrzydełko bardzo poprawnie wykonuje pętle Dam filmik po przeróbkach.
Irek M Opublikowano 29 Czerwca 2014 Opublikowano 29 Czerwca 2014 No to masz leciutkie skrzydełko jak na te rozmiary. Na 4s pójdzie pionowo - jeśli silnik na to pozwoli. Nie przerabiałbym pakietów tylko kupił nowy 4s. W ten sposób gdy coś pójdzie nie tak to wracasz do 3s.
polpakpol Opublikowano 29 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 29 Czerwca 2014 Na 4s pójdzie pionowo Chciałbym żeby tak było Nie przerabiałbym pakietów tylko kupił nowy 4s. Nowy pakiecik 4S to koszt 100zł a mam 2 pakiety to przerobię je i będe miał 1 pakiet 4S i drugi pakiet 2S. Będę jedynie miał problem podłączyć taśmy LED 12V pod 14.6V nie popalą się ? Natomiast pod 7.4V będą słabiej świecić. Jeszcze pytanko, czy taka prosta tania aparatura 2.4GHz pociągnie na 2S ?? Podłączyłem 3S i śmiga bez zarzutu ale pod 2S już chyba nie ? :/
Irek M Opublikowano 29 Czerwca 2014 Opublikowano 29 Czerwca 2014 Taśmy podepniesz pod wtyczkę serwisową pakietu 4s ale pierwsze i przedostatnie miejsce więc wyjdzie jak 3s. A co ma tania aparatura do napędu???
polpakpol Opublikowano 29 Czerwca 2014 Autor Opublikowano 29 Czerwca 2014 Irku, bardzo dziękuję, przecież to oczywiste a nie pomyślałam A co ma tania aparatura do napędu??? Oczywiście że nic, chodziło mi tylko o to czy nie będzie zanikał zasięg przy pracy aparatury na 2S.
Rekomendowane odpowiedzi