Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kilka tematów na temat przerabiania wycinanek na rc już było, to jeszcze jeden. 

Obiektem doświadczalnym jest PZL-104 35A Wilga ze strony paper-replika.com 

http://paper-replika.com/index.php?option=com_content&view=article&id=8793:pzl-104-35a-wilga-aircraft-paper-model&catid=132:aircraft&Itemid=206880

 

wilga_assembly_intro.jpg

 

Szybka decyzja dot budowy poskutkowała wyborem modelu, który w planach nie ma szkieletu w środku - ten zostanie dobudowany z  pianki dla architektów . 

Następna konwersja, jeśli w ogóle powstanie  będzie z planów z "kręgosłupem" ;), bo coś czuje ze wklejanie wzmocnień w tą "wydmuszkę" nie pójdzie elegancko.

Oryginalne plany są na dwie kartki A4, ja zleciłem wydrukowanie na 2 arkuszach A0  powiększając w drukarni jeszcze na tyle, zeby wypełniło arkusze "na maxa". Koszt wydruku 20zł/ akrusz A0 kolor

 

 

rozpiętość 1110 mm

 

 

Poszycie zostało przyklejone klejem w spraju na depron 3mm  

postęp na dziś wygląda tak:

post-9416-0-93940500-1408526971_thumb.jpg

post-9416-0-88613600-1408526973_thumb.jpg

 

cdn.

Opublikowano

Myślę, że Sławek się ucieszy widząc ten model. On uwielbia tego typu poszycie :)

Jak to będzie rozmiar?

WS : 1110 mm, więcej sie nie mieściło na arkuszu w drukarni

Opublikowano

Z czego się tu cieszyć, :) pomysł chodził mi po głowie od dawna  a inni mnie ubiegają :)

Praktycznie mam jeden tylko projekt tak wykonany ( nie skończony)   http://pfmrc.eu/index.php?/topic/32414-autozyro-wspolosiowe-coaxial/ opis mojej metody w temacie.

Jeśli wydruk miałeś nie atramentowy  ,wodoodporny jak np wydruk laserowy lepiej było sklejać na wikol zmoczonym papierem -otrzymałbyś skorupkę ,utrwalenie wydruku ,zwiększenie  odporności na wilgoć ....

Co do wręg -musisz je "stworzyć" metodami prób i błędów ,wpierw z byle jakiego podkładu by po docinaniu,szlifowaniu uzyskać zadowalające wręgi .Pomyśl tez o podłużnicach .

Przy takim wykonaniu dobrze było pomyśleć przed wydrukiem czy nie poprawić niektóre elementy  np "odciąć" lotki i stery dorobić krawędzie od strony zawiasów  by było czym je pokrywać bo po odcięciu ukaże ci się goły depron.....

Będziesz musiał model polakierować ale lakierami NIE NA BAZIE WODY  bo inaczej pomarszczy ci się papier   a bez lakierowania łatwo będzie o wybrudzenie,zmoczenie modelu .....

A rozmiar w sam raz , będę śledził temat.

Opublikowano

Dzięki za rady Sławek, daleko mi to Twojego poziomu estetyki ;) Znając siebie "utrwalenie wydruku, zakrywanie gołego depronu" itp czary są kompletnie zbędne, model pewnie polegnie w sytuacji typu:" kto przeleci pod bramką "   lub " co ? ja sie nie zmieszczę miedzy tymi drzewami?"    Budowa ma iść szybko, bo i "życie" modelu będzie krótkie;D 

  Czasu mało, postęp znikomy - usterzenie z, jak to mówią amerykanie "$ tree foam"; ażurowane troszeczkę i oklejone

 

 

post-9416-0-82805900-1409042628_thumb.jpg

post-9416-0-03838000-1409042964_thumb.jpg

Opublikowano

Pojawiły się skrzydła  a la Flitetest

post-9416-0-14738500-1409601234_thumb.jpg

 

i całość poskładana narazie na szpilki

 

post-9416-0-96454500-1409601247_thumb.jpg

 

Dostęp do wnętrza bedzie przez przednią "szybę"   - styrodur z magnesami, skrzydło na gumce

 

Sterowanie jak na razie lotki, wysokość , kierunek - klapy być może, ale to po oblocie

 

cdn.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Model wygląda bardzo ładnie,oblot udany,a to chyba najważniejsze.

Troszku nie udane lądowanie ale to wina terenu w jakim latałeś. Spróbuj poszukać miejsca gdzie mógłbyś modelem wystartować i zaliczyć lądowanie, jeśli masz taką możliwość.

 : GRATULACJE: 

Opublikowano

fajny ,daj wiecej fotek z budowy np. jak zamontowales wyposazenie serwa itp, mocowanie podwozia jak usztywniles i czym kadlub , lata bardzo fajnie, gratuluje oblotu.

Opublikowano

oo, odzew jakiś, :) Ok porobię fotki ze środka kadłuba i wstawię

 

model bez lipola waży 620 g  + lipol 1300 jakieś 125g  daje słuszne 3/4 kg

serwa 4 x 9 gramowe, niebieskie i czarne :)

 

obciążenie jeśli dobrze liczę to:

 750g  / 11,1 dm x 1,52 dm  = 44,45 g/dm2

 

 W środku dobudowane wzmocnienie z pianki arch.

 

post-9416-0-68061900-1411216978_thumb.jpg

 

post-9416-0-48068800-1411217118_thumb.jpg

 

 

skrzydła z serwami  - 268g  następnym razem zerwę papierową okleinę przynajmniej z wewnętrznej strony, albo całe zbuduje  z podkładów. 

post-9416-0-34379900-1411216967_thumb.jpg

 

 

 kółko ogonowe niekierowane, wklejone w koncówkę wzmocnienia kadłuba. 

post-9416-0-80487700-1411216955_thumb.jpg  

 

 

"atrapa"  silnika  z siatki do szlifowania, za nią regiel i silnik

post-9416-0-10522100-1411216930_thumb.jpg

Opublikowano

Dobra faktycznie obciążenie płata dość spore, trenerek powinien mieć z 35g/dm2 (poprawcie mnie jeśli się mylę). A w modelu powinieneś IMO podeprzeć bowdeny co by się nie wyginały w czasie pracy serwa.

 

No i oczywiście piękny model :)

Opublikowano

Zaciekawił mnie ten temat. Aż mam ochotę coś w podobny sposób wyskrobać :P
Może zbuduj jakiego Spitfire albo innego Dolnopłata ;P

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.