Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A jaki to kształt ??? Tak z czystej ciekawości .

Chodzi o sposób zaginania skrzydła. Nie potrafię tego opisać, ale podsyłam linki:

 

Czy będzie jakieś wzmocnienie w kadłubie? Obawiam się o ogon, że może odpaść po przyłożeniu siły.

Nie planowałem tego, wydawał mi się wystarczająco mocny, ale pomyślę gdzie by go tu umieścić. Myślałem też wcześniej nad linką biegnącą od kadłuba do statecznika pionowego.

Opublikowano

Kupiłem dzisiaj trochę węgla, więc coś poradzę. Zamontowałem silnik i regulator, ale mam problem z prop adapterem. Jak go zamocować tak, żeby nie spadał?

post-14648-0-23548400-1422038002_thumb.jpg

post-14648-0-32099300-1422038016_thumb.jpg

post-14648-0-28609400-1422038028_thumb.jpg

Opublikowano

Spadał z czego? z osi silnika? Napewno kupiłeś piastę pod dobrą oś? Ten silnik ma 3mm a ty pewnie masz 3.17

Nie, piastę mam dobrą. Zresztą problem już rozwiązany, ale dziękuję za pomoc.

Tuż przed statecznikami jest najwęższe miejsce w kadłubie i w tym miejscu jest potrzebne wzmocnienie.

Sprawdzając palcami, to miejsce wydaje mi się mocne. W jakich sytuacjach będą tam działać największe naprężenia? Wcześniej wzmocniłem je dodając kawałek depronu.

Opublikowano

Nie, piastę mam dobrą. Zresztą problem już rozwiązany, ale dziękuję za pomoc.

To napisz, na czym polegał, a może ktoś skorzysta.

 

 

Sprawdzając palcami, to miejsce wydaje mi się mocne. W jakich sytuacjach będą tam działać największe naprężenia? Wcześniej wzmocniłem je dodając kawałek depronu.

Jak sprawdzałeś i jest sztywno to zostaw. Największe naprężenia (narażające kadłub) powstają przy lądowaniach.

Opublikowano

Problem był prosty, za słabo dokręciłem ten adapter i w złej kolejności. Z pomocą przyszedł mi youtube, który w proponowanych wyświetlił mi filmik instruktażowy.

Opublikowano

masz już pomysł jak zamontujesz skrzydła?wydaje mi sie ze musisz wzmocnić te podstawy które masz juz wklejone.a ster kierunku masz juz na stałe wklejony?Jakies duże szczelinki tam widać.

Opublikowano

masz już pomysł jak zamontujesz skrzydła?wydaje mi sie ze musisz wzmocnić te podstawy które masz juz wklejone.a ster kierunku masz juz na stałe wklejony?Jakies duże szczelinki tam widać.

Co do skrzydeł, to nie mam jeszcze dopracowanego planu. Wzmocnienia, faktycznie będę musiał wkleić. Ster kierunku to już mój błąd, wklejałem te stery na żywicę 5 min, a potrzebne było więcej czasu, więc nie mogłem nawet wepchnąć steru do konca.

Opublikowano

Zacząłem oklejanie. Okleiłem już maskę silnika, ale robię to pierwszy raz, więc nie wyszło najlepiej. Oceńcie, czy powinienem to jakiś zdjąć/zeskrobać i zrobić drugi raz, czy jest w porządku:

post-14648-0-20572700-1422462059_thumb.jpgpost-14648-0-39953300-1422462071_thumb.jpgpost-14648-0-80393900-1422462084_thumb.jpgpost-14648-0-34290000-1422462097_thumb.jpg

Opublikowano

Jak zamierzasz regulować skłon i wykłon silnika?

Uhm... Tego nie przemyślałem... A co to jest skłon i wykłon?

Opublikowano

 

Skłon silnika.

 

Skłon silnika to kąt zawarty pomiędzy osią śmigła a osią podłużną kadłuba który to ustawia się w górę lub w dół w zależności od typu konstrukcji. Zadaniem skłonu jest przeciwdziałanie momentowi który powstaje pomiędzy punktem przyłożenia siły ciągu a punktem najwyższego oporu aerodynamicznego modelu jak i również w celu przeciwdziałania wzrostowi siły nośnej podczas szybszych lotów. Model z prawidłowo ustawionym skłonem silnika ma większy zakres prędkości przy których leci poziomo bez tendencji do wznoszenia czy opadania. UWAGA! Nie prawidłowo zamontowany statecznik poziomy lub nie typowo ma wpływ na rzeczywistą wartość skłonu silnika! Także wartość skłonu zależy od typu konstrukcji oraz zastosowanego napędu dlatego więc dobiera się go w sposób doświadczalny. Skłon podawany jest w stopniach.

 

Wykłon silnika.

 

Wykłon silnika stosuje się najczęściej w prawo (Dla silników lewo-obrotowych) i jego celem jest niwelowanie wpływu jaki wywołuje moment obrotowy śmigła. Zależy on od konstrukcji modelu i zastosowanego napędu dlatego też i ten kąt dobiera się w sposób doświadczalny. Wykłon podawany jest w stopniach. 

Wzięte z tematu: http://pfmrc.eu/index.php?/topic/4415-k%C4%85ty-w-modelach-lotniczych/page-3 

Opublikowano

Teraz do wyregulowania skłonu i wykłonu to raczej tylko podkładeczki bo jest na nie miejsce.Kacper to ważna rzecz była opisywana wiele razy na forum.czytałes już o tym?

Opublikowano

Oklejenie jest akceptowalne (doklej dół). Chcesz bez załamań - nie naciągaj/dociskaj zbyt poszycia podczas oklejania lub dodaj przed oklejaniem więcej podpórek pod poszycie. Jak masz tylko 4-6 na całym obwodzie, to nie ma siły, żeby poszycie się nie załamywało.

Skłon/wykłon wyregulujesz podkładkami pod ten czerwony kołnierz.

 

Życzliwa rada: uzupełnij podstawową wiedzę. Będziesz latał komuś nad głową. No i szkoda byłoby twojej pracy ;) .

Opublikowano

Co do poszycia, to przeciągnij depron na kancie od blatu kuchennego, lub powałkuj trochę, sam się wtedy będzie układał w rurę.

Obejrzyj to


A na przyszłość, Wiesz co to są kąty zaklinowania skrzydła i statecznika?

  • Lubię to 1
Opublikowano

Przed oklejeniem dalszej części kadłuba powinieneś przemysleć już mocowanie skrzydła i jakie będziesz miał podwozie bo też niema na nie żadnego wzmocnienia.Przy górnopłacie raczej podwozie jest wskazane tak mi sie wydaje[cyrkiel pewny]

Opublikowano

Przed oklejeniem dalszej części kadłuba powinieneś przemysleć już mocowanie skrzydła i jakie będziesz miał podwozie bo też niema na nie żadnego wzmocnienia.Przy górnopłacie raczej podwozie jest wskazane tak mi sie wydaje[cyrkiel pewny]

Co do podwozia, to wiem jak je zamontuję, gorzej z oklejaniem w tym miejscu.

  • 2 tygodnie później...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.