Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

.... a jednak umknęło kilka detali :)

 

09-RWD5-bis-projekt.jpg

 

Wymodelowane kopyto do tłoczenia szybki

"Podcięte" wręgi tak aby dało się przód kadłuba okleić balsą 1,5mm

 

Zostało:

  • Dodanie drzwi
  • Dodanie zamknięcia przedniej części kadłuba
  • Dorobienia metalowych zaczepów dla podwozia (będą wycinane z aluminium) oraz odpowiednich otworów we wręgach
  • Przygotowanie ewentualnego domku dla silnika

Aktualna szacowana waga:

  • konstrukcja (sklejki i balsa): ok 470g
  • do lotu: ok 940g
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Wygląda na to, że projekt został ukończony

 

10-RWD5-bis-projekt.jpg

 

  • Boki kadłuba zamykane klapkami na magnesach (obydwie strony)
  • Dodane drzwi otwierane i zamykane zasuwka
  • Dodany domek dla silnika (w konstrukcji uwzględniony skłon i wykłon 2 stopnie)
  • Wyażurowane wszystkie części o których wcześniej zapomniałem

 

Kolejny etap to przeniesienie wszystkich części do projektu 2D (większość była robiona w trakcie projektowania)

 

Aktualna szacowana waga:

  • konstrukcja (sklejki, balsa, aluminium): ok 490g
  • do lotu: ok 900g
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Powoli projekt jest przenoszony na formatki oraz powstaje ilustowana dokumantacja które części w jakiej kolejności składać.
Równolegle frezują się już kopyta na szybkę oraz maskę silnika (będą tłoczone podciśnieniowo).
 
Z powodu dużego rozmiaru szyby oraz braku dostępu do frezarki 5-osiowej kopyto musiało zostać podzielone na 4 części które następnie zostaną sklejone.
 
Zdjęcia gotowych 3 części kopyta szyby.
 
12-RWD5-bis-kopyto.jpg
 
11-RWD5-bis-kopyto.jpg
 
oraz filmik z frezowania powyższej części kopyta

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Po długiej przerwie prace posunęły się trochę dalej.

Mam ukończone pisanie/generowanie g-codu na maszyne CNC dla wszystkich potrzebnych arkuszy sklejek.

Pozostało napisanie g-codu dla części frezowanych w balsie.

 

Pierwotnie miałem w balsie frezować wszystkie części przygotowane w projekcie (mowa o częściach które trzeba frezować w 3 osiach) ale po wstępnym przygotowaniu g-codu na kilka części okazało się, że czas ich frezowania jest znacznie dłuższy niż pierwotnie zakładałem co negatywie odbiłoby się na cenie wykonania "tartaku".

Po dłuższym zastanowieniu postanowiłem, że frezować będę tylko i wyłącznie części/bryły których wykonanie nawet dla doświadczonego modelarza byłoby trudne/czasochłonne a wszystko to co nawet modelarz początkujący da radę wykonać sam za pomocą skalpela i papieru ściernego w krótkim czasie, będzie musiał zrobić sam :)

 

Prawie cały materiał potrzebny do zbudowania szkieletu jest już skompletowany.

Jak dobrze pójdzie to w przyszłym miesiącu rozpocznę wycinanie.

Nie publikuję na razie kolejnych zdjęć bo to nad czym obecnie pracowałem nie wniosło nic nowego do zdjęcia pokazanego kilka wpisów wyżej.

 

Mam nadzieję, że za miesiąc będę już mógł opublikować zdjęcia wszystkich arkuszy z częściami :)

  • 4 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Gotowy szkielet kadłuba:

20-RWD5-bis-szkielet_kadluba.jpg

 

a tyle obecnie waży:

20-RWD5-bis-szkielet_kadluba_waga.jpg

 

Dojdą jeszcze listwy profilujące i kilka innych detali ułatwiających wykończenie. Wydaje mi się, że gotowy kadłub zamknie się w wadze 200g

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Współrzędne profilu Bartel zaczerpnięte z książki W. Schiera pt. "Najsłynniejsze polskie, sportowe samoloty wyczynowe". Niestety dolna obwiednia profilu wykreślana z tych współrzędnych jest zniekształcona i jak radzi stan_m należy poddać ją interpolacji.

Witam .

Wykryłem mały problem z tymi profilami , jeśli chodzi o 18 procent to dwie wartości są błędne 9,24 zmieniłem na 9 i w dolnych wartościach 4,03 na 4, 20 , po tych zmianach jest ok .

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.