modelarz115 Opublikowano 16 Lutego 2015 Autor Opublikowano 16 Lutego 2015 Nie pisałem o konkretnych osobach, tylko tak ogółem Jednak spoglądając na różne strony fora itp. niemal wszędzie jak już jest mowa o problemach bądź trudnościach pojawia się magiczne "ASP" przepraszam jeśli uraziłem
idfx Opublikowano 16 Lutego 2015 Opublikowano 16 Lutego 2015 Nie no co ty Ja tylko napisałem dlaczego uważam, że może sprawiać problemy początkującemu :) Sam się skusiłem i będę go lada dzień montował w Jitterbugu. Tu masz filmik jak go pierwszy raz odpalałem a tu OS :
paweln7 Opublikowano 16 Lutego 2015 Opublikowano 16 Lutego 2015 Mam ASP od 12 do 120 silniki są bardziej wymagające co do obsługi i regulacji . Jeśli ma to być twój pierwszy silnik to dozbieraj do OS 10 LA jest to sory za stwierdzenie "idiotoodporny " silnik uregulujesz go raz i latasz do oporu. Jeśli kupisz ASP i dasz mu radę , to prawie żaden silnik ni będzie ci straszny ,ASP ma duży rozrzut wykonania w porównaniu do OS-a . Mo rzesz trafić motorek który będzie regulował się tak jak OS lub "troszkę " gorzej . 1
andrzej nowicki Opublikowano 16 Lutego 2015 Opublikowano 16 Lutego 2015 Pozdrawiam Latam na silniczkach ASP owszem należy poswięcić im trochę uwagi ale bez przesady dasz sobie radę .
Grzesiek Opublikowano 17 Lutego 2015 Opublikowano 17 Lutego 2015 jest jeszcze jedna opcja cox 1,5ccm mialem kilka i nie sprawiały problemu a na dodatek sa bardzo lekkie
piotrekrc Opublikowano 18 Lutego 2015 Opublikowano 18 Lutego 2015 Asp z filmu Kacpra wydaje mi sie że dodawałby wicherkowi majestatu.faktycznie Wicherek temat rzeka a taki niby prosty model.ma ktoś doświadczenie jak lata wicherek w wersji szybowcowej?
Gość Kamyczek_RC Opublikowano 18 Lutego 2015 Opublikowano 18 Lutego 2015 Klekot 30-tka to ma mocy tyle co rasowe 2,5 ccm ok 0,7 PS w wicherku pyrkało by sobie przy 8 tysiącach że śmigłem 10*5 , tyle że w tej chwili w zasadzie osiągalny jest tylko ASP 30 FS i mimo ze ciut słabszy od osa i saito to kosztuje nowy ok 550 pln więc da się przeboleć reszta to zakres o 50% więcej i to przy wielkim szczęściu . Większość tych motorków "wybili miłośnicy aircombata ww1" gdzie katowali je niemiłosiernie waląc raz po raz w glebę i wykupując co tańsze egzemplarze z wszystkich sklepów w Europie ...
samolocik Opublikowano 19 Lutego 2015 Opublikowano 19 Lutego 2015 Ponoć dostawa do PL Saito 30-tek ma być w kwietniu. Mówimy o silnikach w rozsądnych cenach: http://www.modelmotor.pl/saito-fa-30-s-h.html
modelarz115 Opublikowano 19 Lutego 2015 Autor Opublikowano 19 Lutego 2015 Ciekawie się temat potoczył o tych silnikach 2 takt 1,5 ccm kręcący śmigłem 9 cali myślę że będzie OK budżet mam ograniczony. Jak znajdę taniego cox'a to czemu nie a jak będę wiedział więcej (w miarę skończony model) do dam ogłoszenie o kupnie odpowiedniego silnika Przyszła sklejka, więc dziś postaram się podłubać Edit. 4 takt trochę za wielki będzie
Gość Kamyczek_RC Opublikowano 19 Lutego 2015 Opublikowano 19 Lutego 2015 Z silników o pojemności 1,5 ccm wybór nie jest zbyt wielki mvvs 1.5 d samozapłon lub żarowy do tego stare mk 16 i mk 17 samozaplony z ZSRR i cox z USA i malutki ale nieco większy os max la 10 chyba najlepszy pod wzgledem regulacji z gaznikiem rc normalną świecą i nie wymagajacy paliwa z 40% nitro .
endriuRC Opublikowano 19 Lutego 2015 Opublikowano 19 Lutego 2015 Że tak zapytam z ciekawości ile polatam na zbiorniku 250ml?
zbjanik Opublikowano 19 Lutego 2015 Opublikowano 19 Lutego 2015 Ale Coxy zupełnie dobrze chodzą na podstawowym paliwie, beż żadnych dodatków. Pewnie, że na nitro oczywiście żwawiej, ale do rekreacji, wystarczy. W swoich przerabiałem tylko głowice, na zwykłe świecę. To są bardzo fajne motorki, nie do zdarcia.
idfx Opublikowano 19 Lutego 2015 Opublikowano 19 Lutego 2015 Że tak zapytam z ciekawości ile polatam na zbiorniku 250ml? to zależy od silnika .. Takie trochę pytanie jak - ile kilometrów przejadę na 30 litrach ropy czołgiem czy osobówką ?
endriuRC Opublikowano 19 Lutego 2015 Opublikowano 19 Lutego 2015 to zależy od silnika .. Takie trochę pytanie jak - ile kilometrów przejadę na 30 litrach ropy czołgiem czy osobówką ? no np silnik 2ccm
Gość Kamyczek_RC Opublikowano 19 Lutego 2015 Opublikowano 19 Lutego 2015 Ciężko jednoznacznie odpowiedzieć jak długo bo wszystko zależy od regulacji samego silnika , obrotów , śmigła i wielu innych czynników a w przypadku tak małych pojemności w zasadzie nikt nie podaje zużycia paliwa jedynie na stronie SAITO można znaleźć że dla np. FA 30 wynosi ono ok 10ccm na minutę pracy i myślę że dla silnika typu 2-2,5 ccm zużycie będzie podobne lub minimalnie mniejsze . To są oczywiście wartości szacunkowe i wymagają testu . Pytanie tylko po co do silniczka tak małej pojemności pakować taki zbiornik skoro koledzy combaciarze latają silniczkami typu FS-30 prawie po 10 minut na zbiornikach pojemności 100ml . Myślę że dla silnika 1,5 ccm zbiornik o pojemności od 50 do 75ml to maksymalnie czego potrzeba a latanie przez 7-10 minut to wystarczający czas by się pobawić i przy okazji potrenować starty i lądowania . W oryginalnym wicherku zbiornik o pojemności 100ml był przewidziany do silnika 2,5ccm więc wożenie 200g balastu w postaci paliwa w takim modelu to spora przesada
endriuRC Opublikowano 19 Lutego 2015 Opublikowano 19 Lutego 2015 Ciężko jednoznacznie odpowiedzieć jak długo bo wszystko zależy od regulacji samego silnika , obrotów , śmigła i wielu innych czynników a w przypadku tak małych pojemności w zasadzie nikt nie podaje zużycia paliwa jedynie na stronie SAITO można znaleźć że dla np. FA 30 wynosi ono ok 10ccm na minutę pracy i myślę że dla silnika typu 2-2,5 ccm zużycie będzie podobne lub minimalnie mniejsze . To są oczywiście wartości szacunkowe i wymagają testu . Pytanie tylko po co do silniczka tak małej pojemności pakować taki zbiornik skoro koledzy combaciarze latają silniczkami typu FS-30 prawie po 10 minut na zbiornikach pojemności 100ml . Myślę że dla silnika 1,5 ccm zbiornik o pojemności od 50 do 75ml to maksymalnie czego potrzeba a latanie przez 7-10 minut to wystarczający czas by się pobawić i przy okazji potrenować starty i lądowania . W oryginalnym wicherku zbiornik o pojemności 100ml był przewidziany do silnika 2,5ccm więc wożenie 200g balastu w postaci paliwa w takim modelu to spora przesada Dzięki za wszelkie informacje
jpd Opublikowano 19 Lutego 2015 Opublikowano 19 Lutego 2015 Tak sobie czytam jak to Saito takie cacy cacy i mniamu, mniamu ... Że je jak i OSa się reguluje i zapomina - bzdura do kwadratu. Silnik reguluje się za każdym razem bo - inne paliwo, bo inna wilgotność powietrza, bo inna temperatura powietrza dolotowego i bo parę jeszcze innych czynników. Dodatkowo różnica miedzy regulacja ASP a Saito nazywa się paliwo. Proponuję poćwiczyć regulację Saito na paliwie bez nitro albo 5% nitro i podzielić się efektami regulacji jak i czasem jej przeprowadzenia - w relacji proszę pominąć "dynamizatory mowy potocznej" jak również "wspomagacze regulacji" ASP jest ciut (z własnego doświadczenia) ciut trudniejsze do regulacji od OSa czy Saito ale nie demonizujmy tego. Jeśli ktoś jako regulację traktuje kręcenie iglicą bez ładu i składu (a naczytało sie o tym na forum cale epistoły) to nie dziwne że nie może nic wyregulować a to ze OD czy Saito jest "łatwe w regulacji" wynika ze szerszy jest zakres ustawienia iglicy przy której silniki działają prawidłowo. Sypnij ASPkowi 15 % nitro i zobacz ze regulacja jest porównywalnie łatwa. Reasumując 95% problemów z ASPkiem znajduje się za modelem i nazywa się "brak umiejętności i wiedzy operatora zestawu". P.S. Moja wypowiedz dotyczy głównie większych silników +10ccm
idfx Opublikowano 19 Lutego 2015 Opublikowano 19 Lutego 2015 Ja nic nie demonizuję, moja wypowiedź dotyczyła tylko "pierwszego silnika w życiu" kogoś dla kogo określenie "delikatnie" w kręceniu iglicą wygląda zupełnie inaczej niż dla kogoś kto obskoczył kilkanaście czy dziesiąt silników w życiu. Postaw dwa ASP obok siebie i jak będziesz miał szczęście i to wyjątkowe to będą się regulować i pracować w miarę podobnie .. Nikt zupełnie nie zastosował podziału z podanych silników, który jest lepszy czy gorszy a jedynie łatwiejszy na początek przygody z "modelarstwem spalinowym". 1
modelarz115 Opublikowano 19 Lutego 2015 Autor Opublikowano 19 Lutego 2015 Zamiast mi trochę rozjaśnić, prawicie o jakichś 4taktach, Saito i innych duperelach. Jeżeli silnik ma chodzić to jestem pewien że go uruchomię i ''ogarnę''. Przy silnikach nie koniecznie modelarskich siedzę od nie pamiętam kiedy a w warsztacie spędziłem więcej czasu niż w modelarni. Krótko - NIE OBCHODZI MNIE ŁATWOŚĆ REGULACJI Chodziło mi o rozpatrzenie pojemności, masy, mocy.... Wychodzi że zastosuję OS 10la i będę miał spokój, bo ASP są ciężkie, a cox'ów jest mało .......wracam do cięcia lubzegą 1
Grzesiek Opublikowano 19 Lutego 2015 Opublikowano 19 Lutego 2015 panowie regulacja zalezy głownie od stożka iglicy paliwa,im dluzszy tym bardziej mozna pokręcic a im krótszy tym regulasja jest bardziej skomplikowana i precyzyjniejsze ruchy trzeba robic nie o 1/2obr.Zamontujcie gaznik do ASP od OS-a lub super tigra i zobaczycie jaki wdzięczny motorek
Rekomendowane odpowiedzi