Pioterek Opublikowano 29 Października 2015 Autor Opublikowano 29 Października 2015 jakie tam twarde, kangurek byl i tyle, widac ze przydal by sie amortyzator obok sprezyny, poza tym GRATULACJE! nie moge sie doczekac przelotu w wersji Dusty Kangurek był jeden (drugi prawie nic) podwozie dobrze tłumi oscylacje przez koła Kavan, tłumienie mogłoby być ale chyba nie w tym modelu konieczne. Dusty ? - pracujemy z Dusty nad tym Dusty był samolocikiem z charakterem, ostro latał. Mniej jeszcze brakuje wyczucia nowego modelu, ale coś tam pokombinujemy.
Pioterek Opublikowano 29 Października 2015 Autor Opublikowano 29 Października 2015 W "Popylaczu" wykorzystałem telemetrię, która jest już w odbiorniku (pomiar napięcia odbiornika i pomiar napięcia pakietu napędowego). Wykorzystałem tu swoje doświadczenia z budowy quadrokptera, gdzie ustawienie progów napięcia jest ważnym parametrem. Telemetria pakietów ustawiona jest na 28,0V czyli 3,5 V na celę. Jeżeli napięcie spadnie poniżej 28,0 V włącza się alarm w nadajniku. I jeżeli się to zdarzy na chwilę w "energożernej" figurze i po wyjściu z niej alarm się uspokoi, latam jeszcze dalej tylko już spokojniej - jeżeli alarm się powtarza zbieram się do lądowania. Oprócz tego mam zaprogramowane dwa timery odliczające czas lotu. 1
Pioterek Opublikowano 30 Października 2015 Autor Opublikowano 30 Października 2015 Dzisiaj Dusty wzniósł się w powietrze. Dzięki Kolegom klubowym powstały materiały do filmu. Film w opracowaniu. 1
Pioterek Opublikowano 31 Października 2015 Autor Opublikowano 31 Października 2015 Film z oblotu DUSTY - zapraszam kamera Sony HDR PJ 410 1
Shock Opublikowano 31 Października 2015 Opublikowano 31 Października 2015 Piotrek , "dobija" mnie ten Twój profesjonalizm... Filmik fajny chociaż po 3 minutach przeskoczyłem dalej ,na lądowanie które na klapach było wzorowe. Najbardziej urzekł mnie ten dobrany kolorystycznie dywanik z ułożonymi kabinami ,pełna reżyserka . Myślę że P.Suchocki wiele Ci zawdzięcza-mocne,dobre promowanie jego produktu. A niby panuje opinia że dolnopłatami lata się dużo ciężej i gorzej jak górnopłatami......
robertus Opublikowano 31 Października 2015 Opublikowano 31 Października 2015 Jak odbierasz loty z rożnymi kabinkami? przy okazji wyszło ciekawe doświadczenie.
Pioterek Opublikowano 31 Października 2015 Autor Opublikowano 31 Października 2015 Dziękuję za pytania i oceny - odpowiem na pewno, chwilowo zatrudniła mnie żona więc proszę o cierpliwość.
Pioterek Opublikowano 31 Października 2015 Autor Opublikowano 31 Października 2015 Jak odbierasz loty z rożnymi kabinkami? przy okazji wyszło ciekawe doświadczenie. Jak na razie najbardziej lubię kabinę Sport - wtedy model wyglądem zachęca do dynamicznego lotu. Pozostałe kabiny są dla mnie bardziej na pokaz choć Truck też mi się podoba, coś w sobie ma - np. fajnie wygląda na półce. Dusty wiadomo jest dla dzieciaków Piotrek , "dobija" mnie ten Twój profesjonalizm... Filmik fajny chociaż po 3 minutach przeskoczyłem dalej ,na lądowanie które na klapach było wzorowe. Najbardziej urzekł mnie ten dobrany kolorystycznie dywanik z ułożonymi kabinami ,pełna reżyserka . Myślę że P.Suchocki wiele Ci zawdzięcza-mocne,dobre promowanie jego produktu. A niby panuje opinia że dolnopłatami lata się dużo ciężej i gorzej jak górnopłatami...... Co do filmów to zawsze mam rozterki czy zamieścić cały tak jak leci, czy tylko co ciekawsze fragmenty. Jest to film z oblotu więc powinien odpowiadać prawdzie historycznej jak było, więc raczej nie powinno się go wycinać, ale z drugiej strony powstają dłużyzny, którymi oglądający może się nudzić. To są pierwsze filmy z Popylaczem na których latam bardzo ostrożnie, poznając dopiero model. Im dalej tym będzie bardziej dynamicznie i ciekawiej. Można np. porównać pierwszy film z SE5a i ostatnim z pikniku – no jest różnica. Ponieważ i Syn zwrócił mi uwagę że filmy są zbyt monotonne staram, się wprowadzać do nich jakieś ciekawsze akcenty – pracuję nad tym. W ostatnim filmie jest kilka ciekawych momentów jak: lądowanie na opadającego liścia, długi ładny przelot na klapach, zawrót, nasze emocje po pierwszym locie, ładne lądowanie no i ogólnie sprawność modelu w powietrzu z kabiną DUSTY. Dywanik - to jest wkład do bagażnika samochodowego zakupiony w Biedronce. Kolorystycznie żywy, ale o wiele ciekawsze jest jego zastosowanie: - do klękania lub położenia się w na nim w mokrej trawie - do kładzenia narzędzi i śrubek co lubią w trawie ginąć - stanowisko startowe dla mojego quadrokoptera - przekładka skrzydeł w bagażniku samochodu żeby się nie obcierały podczas transportu - no i jak sam zauważyłeś nowe zastosowanie marketingowe Co do promowania produktów Pana Jarka. Tu zbiegło się kilka wspólnych spraw. Chciałem mieć większe modele i zanim trafiłem do modelesuchocki.pl kontaktowałem się też z innymi firmami produkującymi KIT. Potrzebowałem jakiegoś zajęcia dającego mi dystans do moich spraw zdrowotnych i budowa modeli była mi tu jak najbardziej pomocna – nie miałem czasu na biadolenie. W zalewie towarów Chińskich chciałem przy okazji również pomóc polskiej firmie próbującej wytwarzać własne zestawy i jeżeli mi się to trochę udaje to mam z tego wielką satysfakcję. Modele oferowane przez Pana Jarka nie są może super makietami - choć można nad tym spokojnie popracować wykonując własny makietowy egzemplarz - przykład: http://pfmrc.eu/index.php?/topic/57402-pzl-p11c-skala-153-rozp-2020-mm/ ale są solidnie zaprojektowane, wycięte i dobrze latają (mam tu na myśli moje trzy realizacje). Popylacz, mimo że prototyp poleciał od razu i właściwie bez regulacji. Poza tym jako klient bardzo cenię sobie kontakt z firmą za szybką reakcję na proponowane zmiany czy modyfikacje. Co do konstrukcji czy górnopłat czy dolnopłat. Popylacz ma duży wznios i prostokątne skrzydła więc jest dość stabilny, natomiast sylwetka dolnopłata jest bardziej nowoczesna taka bardziej „myśliwska”. A zwalić można każdy model Pozdrawiam serdecznie Piotr 1
robertus Opublikowano 31 Października 2015 Opublikowano 31 Października 2015 Bardzo podoba mi sie film z oblotu Dastiego, jest w nim wszystko co powinno być, Zdjęcia i film przed startem, sam start, loty, lądowanie, niskie przeloty, złapane zdjęcia w locie. Super. Coś by zmienić, nie chyba nie, może faktycznie trochę skrócić, ale to moje zdanie. Swoje filmy montuję tak aby nie były dłuższe niż około cztery minuty. Tak jak Twój oblot do lądowania. Coś dodać, może jeśli to oblot to możesz dodać parę zdjęć z procesu budowy przed startem. Takie kompendium by było w tym filmie, plus gdzieś na ekranie główne parametry wyposażenia, wymiary itp. Możesz też zrobić parę ujęć z perspektywy trawy, przejazd nad kamerą itp, albo mobiusa przyklej na skrzydło, ale to już w dalszych lotach 1
Pioterek Opublikowano 31 Października 2015 Autor Opublikowano 31 Października 2015 Bardzo podoba mi sie film z oblotu Dastiego, jest w nim wszystko co powinno być, Zdjęcia i film przed startem, sam start, loty, lądowanie, niskie przeloty, złapane zdjęcia w locie. Super. Coś by zmienić, nie chyba nie, może faktycznie trochę skrócić, ale to moje zdanie. Swoje filmy montuję tak aby nie były dłuższe niż około cztery minuty. Tak jak Twój oblot do lądowania. Coś dodać, może jeśli to oblot to możesz dodać parę zdjęć z procesu budowy przed startem. Takie kompendium by było w tym filmie, plus gdzieś na ekranie główne parametry wyposażenia, wymiary itp. Możesz też zrobić parę ujęć z perspektywy trawy, przejazd nad kamerą itp, albo mobiusa przyklej na skrzydło, ale to już w dalszych lotach Z długością filmu zawsze walczę ze sobą z przyczyn egoistycznych. Swoje filmy wyświetlam czasami na TV i wtedy lecę modelem jeszcze raz, więc każdy manewr jest dla mnie ciekawy. No ale to są moje emocje a widzowie na forum oczekują raczej krótkich treściwych filmów. Historia budowy modelu powstanie jako osobny film złożony własnie ze zdjęć dat i danych. Robiłem tak do tej pory. Popylacz ma przewidziane miejsce dla ruchomej kamery w kabinie Truck, więc filmy z pokładu powstaną. Przejazd kamerą z poziomu trawy - b.dobry pomysł kupuję . Pytałeś mnie o kabiny - uściślając, lata się z nimi bez zauważalnych różnic. Sport jest najbardziej opływowa a więc i pewnie ekonomiczna jeżeli chodzi o pakiety. Truck pasuje do obecnych skrzydeł i też jest ładna. Rozmawiałem już o drugim komplecie skrzydeł trapezowych dla wersji Sport, więc przez zimę druga para skrzydeł powstanie i Sport będzie jak samolot sportowy a Truck i Dusty jak rolniczy. Zrobiłem modelem też pierwsze beczki. Jest to ważna figura rozpoczynająca wiele wiązanek. I jest dobrze model wykonuje beczkę bardzo szybko, bez zauważalnej straty wysokości. A więc wywrót i Imelnan wyszły bez problemu. Można dalej kombinować. 1
piotrekrc Opublikowano 31 Października 2015 Opublikowano 31 Października 2015 Gratuluje oblotu,warto jest ,,śledzić ,,ten temat od początku.nasuwa mi sie myśl -jedne z pierwszych postów i słowa krytyki .efekt końcowy sssuuupppeeeR model.jeszcze raz gratuluje.
robertus Opublikowano 31 Października 2015 Opublikowano 31 Października 2015 Jak widać była to bardzo konstruktywna krytyka 1
Pioterek Opublikowano 31 Października 2015 Autor Opublikowano 31 Października 2015 Pozwolicie, że część gratulacji przeleje również na Pana Jarka Suchockiego. W końcu to on skonstruował Popylacza jako KIT. Ja modelowi dodałem resztę. Krytyka na samym początku przydała się, bo projekt został jeszcze raz przeanalizowany i przez to się rozwinął. Latałem dzisiaj Popylaczem w takich warunkach, wiatr w poprzek lotniska. Przygotowałem fim z Mobiousa. klatka z Mobiusa
Pioterek Opublikowano 1 Listopada 2015 Autor Opublikowano 1 Listopada 2015 Zamieszczam nietypowy film z moich lotów na wietrze. Nietypowy bo składa się z samych starów i lądowań w poprzek lotniska. Film nakręciłem Mobiusem po to, aby potem spokojnie w domu na TV przeanalizować zachowanie się modelu przy lądowaniu w trudniejszych warunkach. Gdy wybierałem się na lotnisko prognoza co do wiatru była optymistyczna, ale na miejscu okazało się że wiatr hula na całego w poprzek pasa czasami a chwilami zmienia się na kierunek ukośny. Dla Kolegów szybowników były to warunki bez znaczenia, dla mojego Popylacza jeszcze niewiadoma. Postanowiłem wykorzystać sytuację i poćwiczyć lądowania w trudnych warunkach. Początkowo najważniejsze było odpowiednio trafić w lotnisko (elegancja przyziemienia na później) i powoli lądowania były coraz lepsze. Wyglądające na filmie groźnie sytuacje w rzeczywistości takimi nie były, ponieważ prędkość modelu względem ziemi była już mała a model zachowuje pełną sterowność do samego końca - to duży plus. Jest to dla nie materiał szkoleniowy i jeżeli taki Kolegów interesuje to zapraszam. Jest to tylko kilkanaście samych startów i lądowań. 1
Pioterek Opublikowano 1 Listopada 2015 Autor Opublikowano 1 Listopada 2015 Złącze MPX - no ending story Pisałem już o tym złaczu w kontekscie jego lutowania z płytką. I myśłałem sobie, że temat ten mam ostatecznie z głowy. Złącze zostało dobrze polutowane, bardzo upraszcza łączenie elektroniki skrzydła z kadłubem - wydawało by się sam miód. No niestety nie - wczoraj po kolejnym złożeniu modelu i włączeniu radia nagle brak komunikacji z lewym skrzydłem a w prawym chodzi tylko klapa. Rozpoiłem i spiąłem jeszcze raz kostki - prawe skrzydło ruszyło, lewe dalej milczy. Poruszałem złączem lewego skrzydła coś tam załapuje, ale dalej cisza. Połączeń lutowanych jestem pewien, zostały wykonane dobrze sprawdzone pod lupą i na przewodnictwo. Więc co jest, rozsunąłem delikatnie wtyczkę i gniazdo lewego skrzydła i załapało. Więc nie kontaktują dobrze "złote piny" we wtyku. Ponieważ skrzydła pracowały poprawnie (sprawdzałem co każdy start) wykonałem loty, ale trochę ze strachem i ze świadomością że nie jest dobrze. Dlatego Popylacz na razie jest uziemiony dopóki nie znajdę dobrego rozwiązania tego problemu. Zachciało mi się komfortu . cdn...
Wuwu Opublikowano 1 Listopada 2015 Opublikowano 1 Listopada 2015 W mniejszym modelu użyłem złącza D-Sub DE-9 (RS-232), trzeba tylko zadbać by się nie rozpięło. Tanie, ogólnodostępne i niezawodne. Filmy lepsze z całego lotu, ewentualnie druga skrócona wersja dla ADHD Pozdrawiam Wojtek.
Pioterek Opublikowano 1 Listopada 2015 Autor Opublikowano 1 Listopada 2015 W mniejszym modelu użyłem złącza D-Sub DE-9 (RS-232), trzeba tylko zadbać by się nie rozpięło. Tanie, ogólnodostępne i niezawodne. Filmy lepsze z całego lotu, ewentualnie druga skrócona wersja dla ADHD Pozdrawiam Wojtek. To są bardzo porządne złącza, dobre złocone styki i plastik odporny na lutowanie. Można zdublować piny na zasilaniu dla większego prądu. Widziałem nawet takie złącza zastosowane w spalinowej Extrze gigancie. Myślałem też o nich - jedyna ich wada to że trudno je rozłączyć (więc raczej same się nie rozepną przynajmniej w elektryku) bo nie ma za co złapać. Trzeba by jakiś własny uchwyt wykombinować bo założenie oryginalnej obudowy skręcanej będzie trochę śmiesznie wyglądało. Jutro ruszam po sklepach elektronicznych, to może coś ciekawego dobiorę. Nie odpuszczam też MPX -owi. Rozebrałem nowe złącze i obejrzałem. Materiał i budowa styku jeszcze ujdzie, ale plastik i mocowanie w nim pinów jest słabe więc trzeba uważać przy lutowaniu. Zmieniłem technologie lutowania i podłączenia kabli do złącza i jutro zrobię próbę z serwami. Myślałem też o takich nowoczesnych złączach samochodowych zaciskanych na kablu, lekkich (plastik) i z zabezpieczeniem przed rozsunięciem. Są dostępne od 2 do 8 pin.
Wuwu Opublikowano 1 Listopada 2015 Opublikowano 1 Listopada 2015 Widziałem coś takiego na zdjęciach. Nazywają to D-Sub Combo 7W2. http://adamicu.en.made-in-china.com/product/gXNxWjMKlDhP/China-High-Power-Female-Solder-Type-7W2-Connector.html http://adamicu.en.made-in-china.com/product/kvNQULFDZicR/China-High-Power-Solder-Type-D-SUB-Male-7W2-Connector-AD7W2M-.html Edycja: KONEKTOR 2*20A + 5*SYGNAŁ "MĘSKI" KONEKTOR 2*20A + 5*SYGNAŁ "ŻEŃSKI"
Pioterek Opublikowano 2 Listopada 2015 Autor Opublikowano 2 Listopada 2015 MPX - pa pa Z rana zabrałem się za złącza elektryczne skrzydeł. Wyjazd do sklepu modelarskiego po złącza i wybrałem następujący wariant: złącza XT 30/15A (żółte) do zasilenia serw kable BEC Konektor (czerwone) do sygnałów sterowniczych - jeżeli komuś potrzeba więcej sygnałów sterowniczych (np. + podwozie) można użyć typowego złącza potrójnego. Obydwa złącza sprawdzone, wykonane z dobrych materiałów i w sumie tańsze niż zakup MPX z płytkami. Co prawda do podłączenia są dwie wiązki przewodów na jednio skrzydło, ale to jakoś przeboleje - ważne żeby było pewne. Moja wiązka przewodów do kadłuba: lotki osobne kanały, klapy na Y zakończenie przewodów w skrzydle - czarna kropka skrzydło lewe Podłączyłem, zadziałało i myślę że będzie już bez niespodzianek A MPX ? dobra idea ale kiepska jakość - jak ktoś lubi ryzyko może stosować - ja na pewno nie będę.
cyrax_ojz Opublikowano 2 Listopada 2015 Opublikowano 2 Listopada 2015 kable BEC Contact tak te złącza to raczej się nie nazywają
Rekomendowane odpowiedzi