Skocz do zawartości

MARZ 2,5 D


Karollo

Rekomendowane odpowiedzi

Paliwo do samozapłonów stosowałem dawno a skład jego przekazał mi ówczesny instruktor a później kolega , a jak mi mówił o składzie powiedzieli mu na jakimś spotkaniu czy też zawodach Rosjanie .Olej do dwusuwów 20% eter 40% ropa 40% . Jak ktoś ma to dodatki .Z powodzeniem stosowałem i nigdy nie miałem problemów 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie tam jest napisane "по объему" czyli według objętości...

Wracając do składu paliwa i roli poszczególnych jego składników:

olej - wiadomo smaruje

eter - potrzebny do rozruchu

nafta - daje moc 

najlepiej jakby paliwo składało się z samej nafty, ale...

Mój ulubiony, a zarazem najbardziej uniwersalny skład paliwa do czarnych zestawów:

eter 35%

nafta 40%

olej 25%

Dla garniturów ABC i AAC można stosować nawet 7% oleju i też bangla :-)))

Dodatek azotynu (fuj nie lubię) ułatwia rozruch motorka i umożliwia pracę na większym stopniu sprężania.

Ja stosuję obecnie NITROCET 50 - dużo przyjemniejszy w obejściu, a działa identycznie jak azotyn.

 

Edit

widzę że jak pisałem to sam sprawdziłeś...

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E tam nauczysz się :P. Gdybyś widział w jakim stanie jest mój biedny PAW 80 a chodzi to byś się zdziwił :D
Choć teraz jest dość zimno, a nawet bardzo więc to Ci pewnie utrudnia. Chyba, że odpalasz w jakimś pomieszczeniu :).

Polecam skład paliwka podany przez Pawła czy Grześka. Odpalałem moje samozapłony na mieszance prawie identycznej do tej Pawła i nawet ten PAW na niej dawał radę, RYTM 2.5 to w ogóle była bajka i odpalił prawie jak żarowy i obroty miał nieco wyższe niż te o których pisałeś teraz u siebie, więc z taką mieszanką ten MARZ pewnie powinien spokojnie je przebić po docieraniu :), no i o Taifunie nawet nie mówię. Tylko ja używałem nafty świetlnej ?.
 

49 minut temu, symon5 napisał:

Paweł a NITRCET 50 to gdzie albo jak kupić ?

Przyłączam się do pytania, bo jak bym chciał ulotnić coś z jakimś samozapłonem to chyba może nieco pomóc, chyba że wymaga to specjalnych warunków, to wtedy nie dam rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prowadząc jeszcze kiedyś zajęcia w modelarni byłem męczony przez chłopaków żeby pokazać jak się uruchamia samozapłona nie pomnę tylko już jaki to był. Jakieś paliwo znalazłem zamocowałem parę ruchów odpalił ,wyregulowałem go ,zgasiłem i uruchomiłem no i tak parę razy im pokazałem że to zero problemu a następnie chłopaki próbowali także .I żadnemu się nie udało nawet nie pyrknął ,a w moich rękach od 1 lub 2 uderzenia .tak to wygląda myślę że inni koledzy także mają takie doświadczenia

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Paweł Praus napisał:

 

 

Bo nie potrafisz :-)))

 

Naprawdę mam nadzieję że to mój brak umiejętności, a nie machinacje z przeciwtłokiem

57 minut temu, Grzesiek napisał:

Zgadzam się z Pawłem.Samozapłon to nie żarowy ze załozysz grzałke i pyk i chodzi.Tu są dwie śruby do regulacji.

 

No a używałem dziś tylko jednej, igła rozpylacza zamknięta na amen. Chciałem tylko żeby odpalił na paliwie podanym bezpośrednio na tłok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, jethrotull napisał:

Chciałem tylko żeby odpalił

Piotrze,

czy  widziałeś kiedys jak się Kamaza na kopeć odpala ????

Samozapłon, można podobnie odpalić?

Tak uruchamiałem Mills-a.. paliwo to sama nafta do piecyków i olej..

No ale ten Mill-s to długoskokowy był

 

edit:

i proszę nie pisać ,że się nie da , bo się  da?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.