Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Paliwo do samozapłonów stosowałem dawno a skład jego przekazał mi ówczesny instruktor a później kolega , a jak mi mówił o składzie powiedzieli mu na jakimś spotkaniu czy też zawodach Rosjanie .Olej do dwusuwów 20% eter 40% ropa 40% . Jak ktoś ma to dodatki .Z powodzeniem stosowałem i nigdy nie miałem problemów 

Opublikowano

OK, to wiele wyjaśnia.

Ja po rosyjsku ni w ząb, tylko bukwy potrafię literować.

 

Ale od czego jest google translate:

Dla potomności: "для двигателя по объему" to "dla silnika wg objętości".

Opublikowano

Według mnie tam jest napisane "по объему" czyli według objętości...

Wracając do składu paliwa i roli poszczególnych jego składników:

olej - wiadomo smaruje

eter - potrzebny do rozruchu

nafta - daje moc 

najlepiej jakby paliwo składało się z samej nafty, ale...

Mój ulubiony, a zarazem najbardziej uniwersalny skład paliwa do czarnych zestawów:

eter 35%

nafta 40%

olej 25%

Dla garniturów ABC i AAC można stosować nawet 7% oleju i też bangla :-)))

Dodatek azotynu (fuj nie lubię) ułatwia rozruch motorka i umożliwia pracę na większym stopniu sprężania.

Ja stosuję obecnie NITROCET 50 - dużo przyjemniejszy w obejściu, a działa identycznie jak azotyn.

 

Edit

widzę że jak pisałem to sam sprawdziłeś...

 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Możesz też  robić paliwo :

1/3 eter

1/3 nafta prawdziwa lub ON

1/3 olej 

bedzie git.Wyczyn nie potrzebujesz.

Powiem tak więcej eteru w paliwie mniejsze osiągi ale łatwiejszy rozruch.

Opublikowano
17 minut temu, Grzesiek napisał:

Powiem tak więcej eteru w paliwie mniejsze osiągi ale łatwiejszy rozruch.

 

To może po prostu paliwo z mniejszą zawartością eteru, a za to dać kilka kropel czystego eteru na tłok przed odpaleniem?

Opublikowano
1 godzinę temu, jethrotull napisał:

 

To może po prostu paliwo z mniejszą zawartością eteru, a za to dać kilka kropel czystego eteru na tłok przed odpaleniem?

Bez sensu, będziesz dwie butelki zabierał na start?

Opublikowano

Ok, chyba zaczynam rozumieć czemu samozaplony wyszły z mody. dziś machałem śmigłem chyba z pół godziny, silnik nie raczył nawet ani razu zagdakać ☹️

Opublikowano
13 minut temu, jethrotull napisał:

Ok, chyba zaczynam rozumieć czemu samozaplony wyszły z mody. dziś machałem śmigłem chyba z pół godziny, silnik nie raczył nawet ani razu zagdakać ☹️

 

 

Bo nie potrafisz :-)))

  • Haha 2
Opublikowano

Zgadzam się z Pawłem.Samozapłon to nie żarowy ze załozysz grzałke i pyk i chodzi.Tu są dwie śruby do regulacji.Miałem marzy i palą swietnie.Na Mk-17 i Mk12 i Rytma jak byś miał odpalać to dopiero byś przeklinał.

Opublikowano

E tam nauczysz się :P. Gdybyś widział w jakim stanie jest mój biedny PAW 80 a chodzi to byś się zdziwił :D
Choć teraz jest dość zimno, a nawet bardzo więc to Ci pewnie utrudnia. Chyba, że odpalasz w jakimś pomieszczeniu :).

Polecam skład paliwka podany przez Pawła czy Grześka. Odpalałem moje samozapłony na mieszance prawie identycznej do tej Pawła i nawet ten PAW na niej dawał radę, RYTM 2.5 to w ogóle była bajka i odpalił prawie jak żarowy i obroty miał nieco wyższe niż te o których pisałeś teraz u siebie, więc z taką mieszanką ten MARZ pewnie powinien spokojnie je przebić po docieraniu :), no i o Taifunie nawet nie mówię. Tylko ja używałem nafty świetlnej ?.
 

49 minut temu, symon5 napisał:

Paweł a NITRCET 50 to gdzie albo jak kupić ?

Przyłączam się do pytania, bo jak bym chciał ulotnić coś z jakimś samozapłonem to chyba może nieco pomóc, chyba że wymaga to specjalnych warunków, to wtedy nie dam rady.

Opublikowano

Prowadząc jeszcze kiedyś zajęcia w modelarni byłem męczony przez chłopaków żeby pokazać jak się uruchamia samozapłona nie pomnę tylko już jaki to był. Jakieś paliwo znalazłem zamocowałem parę ruchów odpalił ,wyregulowałem go ,zgasiłem i uruchomiłem no i tak parę razy im pokazałem że to zero problemu a następnie chłopaki próbowali także .I żadnemu się nie udało nawet nie pyrknął ,a w moich rękach od 1 lub 2 uderzenia .tak to wygląda myślę że inni koledzy także mają takie doświadczenia

 

Opublikowano
Godzinę temu, Paweł Praus napisał:

 

 

Bo nie potrafisz :-)))

 

Naprawdę mam nadzieję że to mój brak umiejętności, a nie machinacje z przeciwtłokiem

57 minut temu, Grzesiek napisał:

Zgadzam się z Pawłem.Samozapłon to nie żarowy ze załozysz grzałke i pyk i chodzi.Tu są dwie śruby do regulacji.

 

No a używałem dziś tylko jednej, igła rozpylacza zamknięta na amen. Chciałem tylko żeby odpalił na paliwie podanym bezpośrednio na tłok.

Opublikowano
54 minuty temu, jethrotull napisał:

Chciałem tylko żeby odpalił

Piotrze,

czy  widziałeś kiedys jak się Kamaza na kopeć odpala ????

Samozapłon, można podobnie odpalić?

Tak uruchamiałem Mills-a.. paliwo to sama nafta do piecyków i olej..

No ale ten Mill-s to długoskokowy był

 

edit:

i proszę nie pisać ,że się nie da , bo się  da?

Opublikowano

Jacku lubię Ciebie ale nie wierzę w takie powiastki że odpalił bez eteru.Wystarczy zrobić paliwo gdzie nafty będzie ze 60% i już rozruch jest prawie niemożliwy a na czystej nafxie czy on ja sobie tego poprostu nie wyobrażam

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.