Konrad_P Opublikowano 2 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2016 Krzychu może jakiś patent z dokładanym na płozę maleńkim kółkiem. Tylko na starty z betonu i asfaltu. Guma będzie miała spore tarcie a sklejka szybko się zeszlifuje. Takie nasuwane kółeczko fi 5-10mm za bardzo nie będzie widać wystarczy żeby płoza uniosła się na nim 2-3mm nad pas. A i masy na ogonie nie przybędzie za wiele. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 2 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2016 Na płozie kawałek podklejonego płaskownika węglowego nie załatwi sprawy? Nie będzie go widać ,a zanim się wytrze to miną wieki, w najgorszym razie naklei się kolejny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kesto Opublikowano 2 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2016 w oryginale była tam chyba stal Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość horn3t Opublikowano 2 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2016 Zasadniczo to ma być na kilka startów i lądowań, teraz po trawie i ziemi płoza już i tak jest ładnie wypolerowana Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pit Opublikowano 4 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2016 Ja bym dał gumę co powinno zmniejszyć myszkowanie ogona przy starcie i lądowaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość horn3t Opublikowano 4 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2016 Piotr zasadniczo to nie myszkuje ale coś wykombinuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 4 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2016 Żyro , w takich modelach to idealne rozwiązanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość horn3t Opublikowano 4 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2016 Łatałem na żyro modelem kolegi i jakoś mi to nie pasuje jak się wyreguluje model i polata kilka godzin to żyro nie potrzebne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 4 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2016 Wszyscy makieciarze na żyro latają i sobie chwalą, lot wygląda o wiele lepiej niż bez szczególnie jak warunki są mniej korzystne. A w takim modelu styl latania liczy się niemal tak samo jak model. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 4 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2016 Jak Pani sobie życzy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 5 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2016 Akurat nie czuje się jako "wszyscy makieciarze" a pytałem tylko o płozę A co do warunków niekorzystnych to akurat lubię tu dmuchało 9-15 m/s Hehe, mam to samo. Żyro to trochę jak proteza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioterek Opublikowano 5 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2016 Żaden współczesny samolot komunikacyjny czy wojskowy bez takiej elektronicznej protezy już nie poleci.A film trochę nie z tej kategorii, PZL to raczej nie szybowiec chyba.PZL jest wrażliwy na "podwianie" o czym Kolega się przekonał. Więc starty i lądowania jak najbliżej osi wiatru. klatka z filmu model szedł równo do lądowania, aż trafił na taki "podwiew" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kesto Opublikowano 5 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2016 Na płozę naklejam taśmę dwustronna gdzie od strony styku z podłożem nie zdejmę osłony z tworzywa która będzie pełniła role ślizgu. Jak się tworzywo odklei od taśmy, to model będzie stał na ziemi jak przyklejony i nie wystartujesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pioterek Opublikowano 5 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2016 Film dla urozmaicenia teamu bo go lubię i fajnie wspominam ten dzień a szybowce kiedyś to był pierwszy krok kariery lotniczej pilota Krzysiek jak się przyklei to będzie jak to mówią pokaz statyczny Nie mam nic do tego filmu jest ok - chodziło mi tylko o argumentację - kojarzenie latania na silnym wietrze modelem PZL-a. Ale wspomnienia -rozumiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
P.K. Opublikowano 5 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2016 fim okj jkt jak nato patrze tomi się przypominają loty szybowcem sroka 5,5m rozpiętości przy sile wiatru 15 było co walczyć ztym wiatrem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość horn3t Opublikowano 5 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2016 Fakt, jest taki, ze samolotami latam kiepsko bo mało i w dobrych warunkach. Słaby start został początkowo przypisany bocznemu podmuchowi co sugerował mój kolega. Ja to czułem inaczej i bardzo mnie męczyło to zdarzenie bo z wiatrem nie z takich opresji wychodziłem,ale kiedyś musi być ten 1 raz porażki. Sprawdzając cały model i przygotowując do następnych lotów doszedłem co było przyczyną dziwnego jak dla mnie zachowania modelu przy starcie, nie wchodząc w szczegóły chodzi odwrotne ustawienie różnicowości wychyleń lotek i tyle. Ucieszyłem się że to odkryłem a dodatkowo potwierdziły to zdjęcia. Następny fakt, że to moja wina i trzeba dwa razy wszystko sprawdzać i to w domu a nie na lotnisku. Nie miałem zamiaru tego opisywać bo jak dla mnie jest mało istotne ale zostałem sprowokowany do opisania tego dla jasności sprawy. A czemu wtrącam wątki szybowcowe bo latam nimi dużo i często w bardzo trudnych warunkach i jak napisał to Piotr P.K czasami jest to walka o przetrwanie uczaca pokory do natury. Śledzę wszystkie istotne opisy związane z modelami które bardzo mi pomogły do wstępnego ustawienia modelu i dziękuję wszystkim co mi pomogli podając swoje spostrzeżenia i cierpliwe udzieli odpowiedzi na moje zapytania. Myślę, że teraz kolejne loty będą już coraz lepsze nawet przy wietrze a żyrskop bardziej by mi sie przydał w szybowcu podczas holowania modelu . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 5 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2016 Pisałeś o myszkowaniu modelu, więc podpowiadam żyro na kierunku i problem z głowy. Nie lubisz żyro, trudno i tak model będzie latał ,a odrobina myszkowania krzywdy mu nie zrobi. Chyba porta zakończyć temat żyra, każdy ma swoje zdanie na tan temat i tyle. Pewnie się Krzysiek ze mną zgodzisz jako autor wątku? Czekam na kolejne foty/filmy z lotu PSL-ki. Może jakiś przelot w formacji? Sporo ostatnio PZL-ek powstaje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grifon Opublikowano 5 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2016 Jak przeczytałem te uszczypliwości to przypomniał mi się film Asterix i Obelix. Galowie jak nie walczyli z Rzymianami to kłócili się oto czy ta ryba jest świeża czy nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość horn3t Opublikowano 5 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2016 Sądy sądami ale sprawiedliwość musi być po naszej stronie Udanego weekendu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mjs Opublikowano 5 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2016 A ja, trafiłem na rekonstrukcję P11c: http://www.legendylotnictwa.org http://dlapilota.pl/wiadomosci/fundacja-legendy-lotnictwa/pomoz-fundacji-polskie-legendy-lotnictwa-odbudowac-samolot-pzl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi