Emhyrion Opublikowano 28 Lutego 2016 Opublikowano 28 Lutego 2016 Model super. Ale tak patrzę na te kształty Jastrzębia i jakoś nie mogę w nim znaleźć piękna. Ten garb to gorszy niż w Dromaderze, aż się prosi, żeby celować w kabinę pilota i nie zawracać sobie głowy strzelaniem w silnik czy inne ważne "organy".
mirolek Opublikowano 28 Lutego 2016 Opublikowano 28 Lutego 2016 Gratuluję uzyskanego efektu - model świetnie wygląda i czekam z niecierpliwością na relację z oblotu. "Garb" na kadłubie czyli podniesienie kabiny miało na celu zwiększenie widoczności dla pilota. Wiele samolotów miało podobne rozwiązania np. Hurricane czy Macchi Saetta które piloci cenili sobie właśnie za doskonałą widoczność z kokpitu. Trudno oceniać samolot patrząc na niego jedynie z zewnątrz i mając na uwadze aerodynamikę, trzeba czasem pomyśleć co w takiej maszynie czuł pilot i jak sprawdzały się przyjęte założenia konstrukcyjne w walce. Zgrabny Me-109 miał okropnie ciasną i nisko ustawioną kabinę z której w czasie startu pilot nic nie widział a w czasie walki również miał ograniczoną widoczność, Devotin w którym którym konstruktorzy przesunęli pilota w kierunku ogona nie widział nic w dół do przodu przez własne skrzydło. Różne były pomysły na lokowanie kokpitu. Atak z boku w czasie którego kabina faktycznie była bardzo widoczna był skuteczny niezwykle rzadko z uwagi na bardzo dużą poprawkę a przy ataku z tyłu i z góry kabina Jastrzębia niczym nie wyróżnia się od innych maszyn. Jak sprawdziłby się w walce Jastrząb niestety nigdy się nie dowiemy. ms 1
Emhyrion Opublikowano 28 Lutego 2016 Opublikowano 28 Lutego 2016 Racja tylko jak porównuję garb w Hurricane i w Jastrzębiu to ten drugi wygląda wręcz karykaturalnie. Nie rozważam zresztą walorów praktycznych tylko stwierdzam, że kompletnie mi się to nie podoba Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
marek rokowski Opublikowano 28 Lutego 2016 Opublikowano 28 Lutego 2016 brawo Wieśku! model wygląda świetnie
JacekK Opublikowano 28 Lutego 2016 Opublikowano 28 Lutego 2016 Jakie śmigło do tego silnika? 1500kV to przy 2S na 9x5 bo na takie mi wygląda - prędkość strumienia rc calc wyrzuca ~ 45km/h - mało jak dla warbirda... Może latać na rzęsach. Raczej celuj od razu w 3S i 8x4.
Vesla Opublikowano 28 Lutego 2016 Autor Opublikowano 28 Lutego 2016 Smiglo 8x4. Pakiet jak juz pisalem mam zamiar zmienic.
Vesla Opublikowano 28 Lutego 2016 Autor Opublikowano 28 Lutego 2016 Tak wygladają testy tego silnika. Na baterii 2S powinien sobie radzić ale zmienie na 3S. Speed controller: TURNIGY Plush 12amp Battery: Rhino 1550mA 2S GWS 8õ4 / 7.5A / 330 gramm / 7800 RPM GWS 7x3.5 / 4.5A / 190 gramm / 9600 RPM Battery: Rhino 1250mA 3S GWS 8õ4 / 12A / 600 gramm / 10500 RPM GWS 7x3.5 / 7.5A / 450 gramm / 13500 RPM
Marcin81 Opublikowano 28 Lutego 2016 Opublikowano 28 Lutego 2016 Ja latałem na 2s i było bdb. Polataj i sam osądź. Pozdrawiam!
Wodzu 7 Opublikowano 28 Lutego 2016 Opublikowano 28 Lutego 2016 Witajm. Obawiam się,że 12A regler przy trzech celach Li-Po,silniku 1500 kV i śmigle 8x4 może się spalić lub co najmniej przegrzewać i po chwili odłaczać silnik .My latamy na 20-25A. Pozdrawiam Wojtek.
Vesla Opublikowano 28 Lutego 2016 Autor Opublikowano 28 Lutego 2016 Po oblocie bedę wiedział więcej. Regel prawdopodobnie zmienie, może nawet silnik. W tym modelu wymiana nie będzie skomplikowania.
jethrotull Opublikowano 1 Marca 2016 Opublikowano 1 Marca 2016 Ja latałem na 2s i było bdb. Polataj i sam osądź. Pozdrawiam! Sympatyczny Corsair. Masz więcej zdjęć?
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 2 Marca 2016 Opublikowano 2 Marca 2016 Fajnie Ci to wyszło ! Ale z tym "garbem" faktycznie coś nie tak.... Albo za krótki, albo kabinka za wysoka ? Albo - perspektywa ? Siłą rzeczy, odnoszę do tych 2 czy 3 zdjęć, które można uznać z wiarygodne. Na tych zdjęciach ten garb jest brzydki, ale aż tak nie razi ? Do wybranego napędu też mam wątpliwości... Ale poczekam na oblot. Taki napęd przed kilku laty stosowałem do halówki.... No, może kilkunastu. Pozdrawiam - Jurek
Vesla Opublikowano 2 Marca 2016 Autor Opublikowano 2 Marca 2016 Co do garbu to trzymałem się planów jakie posiadam i pasował :-) Może przejście w części tylnej jest proste zamiast łuku ale tak już zostawię. Mam jeszcze normalne plany do druku w dużej skali :-) Napęd sprawdzimy przy oblocie ale już zamówiłem nowy silnik, ESC i pakiet 3S. Może zdążę je zmienić przed poprawą pogody :-) Ten silnik który jest teraz w takiej konfiguracji (śmigło 8x4, ESC i bateria 2S), pracował na dwupłatowcu Aviatik 315g, startował z ziemi i żwawo sobie radził mimo oporów konstrukcji, ale jak już wspomniałem planuję zmianę na lepszy jeżeli ten się nie spisze.
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 2 Marca 2016 Opublikowano 2 Marca 2016 O.K. ! To takie moje luźne spostrzeżenia, nie krytyka, czy zarzuty.... To są subiektywne odczucia. Najlepiej je wydrukować na papierze toaletowym.... - Jurek
Vesla Opublikowano 2 Marca 2016 Autor Opublikowano 2 Marca 2016 Konstruktywna krytyka jest ważna, ona naprowadza na właściwą drogę :-) Spoko, teraz też widzę, że ten garbik jest za bardzo prosty. Został zrobiony z arkusza przeźroczystego plastiku który kleiłem jak w modelu z kartonu i tak już zostało. Można by się pokusić o jakieś termiczne formowanie tej części. Może kiedyś :-)
jethrotull Opublikowano 3 Marca 2016 Opublikowano 3 Marca 2016 Mógłbyś opisać jak zrobiłeś i zamocowałeś kołpak?
Vesla Opublikowano 3 Marca 2016 Autor Opublikowano 3 Marca 2016 No to ja mam garbatego osiołka ☺. Kołpak nakeiłem na śmigło uhu porem. Jeden z kolegów wspominał na forum, że tak moncuje kołpaki z pianki i zdaje to egzamin. Zobaczymy.
Vesla Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Autor Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Dzisiaj oblatałem Jastrzębia. Lata świetnie i jest bardzo zwrotny. Muszę delikatnie operować sterami bo nie mam doświadczenia z takimi modelami. Wnioski z oblotu: Muszę zmienić napęd i zasilanie, mam już na warsztacie Silnik EMax 2812 i baterie 3S. Wymagane jest poprawienie wyważenia, model zadzierał do góry musiałem go trymować żeby leciał prosto. Kołpak musiałem zdjąć do lotu, miał straszna bicie. Loty musiałem przerwać ponieważ odkleiła się makieta silnika i zahaczała o śmigło a ja nie zabrałem kleju!! :-0 Film wkrótce, jakość fatalna, filmował mój 7 letni syn. :-) https://youtu.be/xEyiRSrRmrs
Rekomendowane odpowiedzi