Skocz do zawartości

PZL-50 Jastrząb (napolskimniebie.pl)


Vesla
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Model super. Ale tak patrzę na te kształty Jastrzębia i jakoś nie mogę w nim znaleźć piękna. Ten garb to gorszy niż w Dromaderze, aż się prosi, żeby celować w kabinę pilota i nie zawracać sobie głowy strzelaniem w silnik czy inne ważne "organy". 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluję uzyskanego efektu - model świetnie wygląda i czekam z niecierpliwością na relację z oblotu.

 

"Garb" na kadłubie czyli podniesienie kabiny miało na celu zwiększenie widoczności dla pilota. Wiele samolotów miało podobne rozwiązania np. Hurricane czy Macchi Saetta które piloci cenili sobie właśnie za doskonałą widoczność z kokpitu.

Trudno oceniać samolot patrząc na niego jedynie z zewnątrz i mając na uwadze aerodynamikę, trzeba czasem pomyśleć co w takiej maszynie czuł pilot i jak sprawdzały się przyjęte założenia konstrukcyjne w walce.

Zgrabny Me-109 miał okropnie ciasną i nisko ustawioną kabinę z której w czasie startu pilot nic nie widział a w czasie walki również miał ograniczoną widoczność, Devotin w którym którym konstruktorzy przesunęli pilota w kierunku ogona nie widział nic w dół do przodu przez własne skrzydło. Różne były pomysły na lokowanie kokpitu.

Atak z boku w czasie którego kabina faktycznie była bardzo widoczna był skuteczny niezwykle rzadko z uwagi na bardzo dużą poprawkę a przy ataku z tyłu i z góry kabina Jastrzębia niczym nie wyróżnia się od innych maszyn. Jak sprawdziłby się w walce Jastrząb niestety nigdy się nie dowiemy.

 

ms

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wygladają testy tego silnika. Na baterii 2S powinien sobie radzić ale zmienie na 3S.

 

Speed controller: TURNIGY Plush 12amp

Battery: Rhino 1550mA 2S

GWS 8õ4 / 7.5A / 330 gramm / 7800 RPM

GWS 7x3.5 / 4.5A / 190 gramm / 9600 RPM

Battery: Rhino 1250mA 3S

GWS 8õ4 / 12A / 600 gramm / 10500 RPM

GWS 7x3.5 / 7.5A / 450 gramm / 13500 RPM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Fajnie Ci to wyszło !

Ale z tym "garbem" faktycznie coś nie tak.... Albo za krótki, albo kabinka za wysoka ? Albo - perspektywa ? Siłą rzeczy, odnoszę do tych 2 czy 3 zdjęć, które można uznać z wiarygodne. Na tych zdjęciach ten garb jest brzydki, ale aż tak nie razi ?

Do wybranego napędu też mam wątpliwości... Ale poczekam na oblot. Taki napęd przed kilku laty stosowałem do halówki.... No, może kilkunastu.

Pozdrawiam - Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do garbu to trzymałem się planów jakie posiadam i pasował :-) Może przejście w części tylnej jest proste zamiast łuku ale tak już zostawię.

 

post-14841-0-89739200-1456954588_thumb.jpg

 

Mam jeszcze normalne plany do druku w dużej skali :-)

Napęd sprawdzimy przy oblocie ale już zamówiłem nowy silnik, ESC i pakiet 3S. Może zdążę je zmienić przed poprawą pogody :-)

Ten silnik który jest teraz w takiej konfiguracji (śmigło 8x4, ESC i bateria 2S), pracował na dwupłatowcu Aviatik 315g, startował z ziemi i żwawo sobie radził mimo oporów konstrukcji, ale jak już wspomniałem planuję zmianę na lepszy jeżeli ten się nie spisze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

O.K. !

To takie moje luźne spostrzeżenia, nie krytyka, czy zarzuty.... To są subiektywne odczucia. Najlepiej je wydrukować na papierze toaletowym....

- Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konstruktywna krytyka jest ważna, ona naprowadza na właściwą drogę :-)

Spoko, teraz też widzę, że ten garbik jest za bardzo prosty. Został zrobiony z arkusza przeźroczystego plastiku który kleiłem jak w modelu z kartonu i tak już zostało. Można by się pokusić o jakieś termiczne formowanie tej części. Może kiedyś :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Dzisiaj oblatałem Jastrzębia.

 

Lata świetnie i jest bardzo zwrotny. Muszę delikatnie operować sterami bo nie mam doświadczenia z takimi modelami.

Wnioski z oblotu:

Muszę zmienić napęd i zasilanie, mam już na warsztacie Silnik EMax 2812 i baterie 3S.

Wymagane jest poprawienie wyważenia, model zadzierał do góry musiałem go trymować żeby leciał prosto.

Kołpak musiałem zdjąć do lotu, miał straszna bicie.

Loty musiałem przerwać ponieważ odkleiła się makieta silnika i zahaczała o śmigło a ja nie zabrałem kleju!! :-0

Film wkrótce, jakość fatalna, filmował mój 7 letni syn. :-)

 

https://youtu.be/xEyiRSrRmrs

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.