Pioterek Opublikowano 21 Lipca 2016 Autor Opublikowano 21 Lipca 2016 Obecnie po zmodyfikowaniu podwozia mam z powrotem śmigło 11x5,5, które daje ciąg statyczny przy naładowanych pakietach 2,2 kg. A ja w dalszym ciągu podtrzymuję stwierdzenie, że model w mojej ocenie nie bardzo nadaje się do rzutów z ręki - ale każdy użytkownik 2600 FPV sam pewnie sobie wyrobi własne zdanie. Filmy z 2600 FPV wychodzą stabilne, mam już kilka, ale na razie zbieram materiał, żeby zrobić jakąś składankę z kilku najciekawszych ujęć
oko Opublikowano 22 Lipca 2016 Opublikowano 22 Lipca 2016 Bardzo ale to bardzo dziękuję za informację o ciągu, przystępuję do pomiarów. Jak to mierzysz? Zapewne wprost na podwoziu, bo masz je dobrze zrobione. Za niecałych 5$ kupiłem "10KG Scale Load Cell Weight Weighing Sensor +HX711 Weighing Sensors AD Module" http://www.ebay.com/itm/281925026200?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT i na tej podstawie buduję hamownię z automatycznym zdejmowaniem charakterystyk, ale na razie mierzę wagą "rybacką" (mało dokładna, trzeba kalibrować) kładąc samolot na wózku-pchaczu pożyczonym od 2-letniego synka. Opory toczenia są nieduże. Co do puszczania z ręki to każdy lata jak może jeden lepiej drugi gorzej itd ale naturą samolotu albo szybowca jest dynamika i zmienność, do rzadkości należą takie które latają tylko z jednego miejsca. Może szybowiec "Bocian" wykorzystywany tylko w szkoleniu podstawowym? Mój 2600 chce zwiedzać świat Zmontowałem wreszcie katapultę i może ten sposób startów też będzie wypróbowany?
Pioterek Opublikowano 22 Lipca 2016 Autor Opublikowano 22 Lipca 2016 Bardzo ale to bardzo dziękuję za informację o ciągu, przystępuję do pomiarów. Jak to mierzysz? Zapewne wprost na podwoziu, bo masz je dobrze zrobione. Za niecałych 5$ kupiłem "10KG Scale Load Cell Weight Weighing Sensor +HX711 Weighing Sensors AD Module" http://www.ebay.com/itm/281925026200?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT i na tej podstawie buduję hamownię z automatycznym zdejmowaniem charakterystyk, ale na razie mierzę wagą "rybacką" (mało dokładna, trzeba kalibrować) kładąc samolot na wózku-pchaczu pożyczonym od 2-letniego synka. Opory toczenia są nieduże. Co do puszczania z ręki to każdy lata jak może jeden lepiej drugi gorzej itd ale naturą samolotu albo szybowca jest dynamika i zmienność, do rzadkości należą takie które latają tylko z jednego miejsca. Może szybowiec "Bocian" wykorzystywany tylko w szkoleniu podstawowym? Mój 2600 chce zwiedzać świat Zmontowałem wreszcie katapultę i może ten sposób startów też będzie wypróbowany? Pomiar ciągu robię prosto - stawiam model na twardej posadce, za ogon zaczepiam smycz i do elektronicznej wagi wędkarskiej. Gaz na max i ile uciągnie to przyjmuję że to ciąg statyczny - jest to jakieś przybliżenie ale zupełnie mi wystarczające do oceny napędu. Budowa hamowni choć chwalebna i celowa dla napędów wyczynowych, myślę, że dla modelu FPV to trochę przerost formy nad treścią. Ja zawsze badam ciąg napędu w zabudowanym i gotowym modelu a nie w warunkach idealnych. Start jest prostszą częścią lotu - potem przychodzi lądowanie i w byle jakim terenie modelu nie posadzisz. 2600 FPV nie nadaje się do "zwiedzania świata" bardziej do zwiedzania miejsc z lądowiskami modelarskimi - jest za duży. Kolega klubowy ze swoim Pingwinem 1,6 m spacerował po górach Słowackich nosząc go przytroczonym do plecaka - i wtedy faktycznie zwiedzał z modelem świat. Film Kolegi - azajac
MarekJ Opublikowano 22 Lipca 2016 Opublikowano 22 Lipca 2016 Start jest prostszą częścią lotu - potem przychodzi lądowanie i w byle jakim terenie modelu nie posadzisz. Co do lądowania również mam inne doświadczenia i pozwolę sobie nie zgodzić się z Tobą. Mogę jedynie pozadrościć Ci lotniska. Ja mam na codzień do dyspozycji tylko polną drogę pomiędzy uprawnymi polami, która nawet nie jest prosta. Dopóki ląduję na niej precyzyjnie, a nie w zbożu, żyję w zgodzie z okolicznymi rolnikami i tak jest od lat. Jak to wygląda widać na filmiku poniżej. https://www.youtube.com/watch?v=G4V9iEde62c
oko Opublikowano 22 Lipca 2016 Opublikowano 22 Lipca 2016 Ja też uważam że ląduje się nim precyzyjniej niż mniejszymi samolotami bez klap. Tu się konfiguruje hamulce aerodynamiczne z klap i lotek, można też lądować z dużym opadaniem, można wytracać wysokość wyślizgami i esowaniem - wszystko to robi chętnie. Tak jak z airbusem A380 - rozmiar staje się problemem po wylądowaniu
Pioterek Opublikowano 27 Lipca 2016 Autor Opublikowano 27 Lipca 2016 Ale Koledzy to latają w pierwszej lidze - a ja dopiero się uczę . Zdjęcie modelu z nowymi kołami i kamerą Mobius i odbiornikiem RC przeniesionym na ogon modelu. i start wiatrakowca
oko Opublikowano 1 Września 2016 Opublikowano 1 Września 2016 A ja w dalszym ciągu podtrzymuję stwierdzenie, że model w mojej ocenie nie bardzo nadaje się do rzutów z ręki Jako że na mojej łączce ten szkodnik nawłoć kanadyjska wyrosła już chyba na metr, to intensywnie zgłębiałem temat takich startów. Powerzonowi przybyło kilka zmarszczek na nosie a mi kilkaset pogryzień komarów i jest konkluzja: trzeba dać do startu +5 milimetrów wychylenia steru wysokości i wtedy z ręki zbiera się świetnie, praktycznie bez utraty wysokości. Dałem tę korektę na przełącznik, bo trymowanie jest nieprecyzyjne i zajmuje za dużo czasu, a zwłoka grozi przeciągnięciem. Większy problem mam z lądowaniem, na nawłoci ląduje się źle, bo jest twarda i sztywna, i są między jej egzemplarzami spore dziury. Gorsze to niż wysoka trawa czy nawet trzcina. Właściciela wątku te rozważania zapewne nie zainteresują, ale innym może się przydać informacja o technice startu z ręki. Piękny jest ten samolot
Pioterek Opublikowano 23 Października 2016 Autor Opublikowano 23 Października 2016 Jako że na mojej łączce ten szkodnik nawłoć kanadyjska wyrosła już chyba na metr, to intensywnie zgłębiałem temat takich startów. Powerzonowi przybyło kilka zmarszczek na nosie a mi kilkaset pogryzień komarów i jest konkluzja: trzeba dać do startu +5 milimetrów wychylenia steru wysokości i wtedy z ręki zbiera się świetnie, praktycznie bez utraty wysokości. Dałem tę korektę na przełącznik, bo trymowanie jest nieprecyzyjne i zajmuje za dużo czasu, a zwłoka grozi przeciągnięciem. Większy problem mam z lądowaniem, na nawłoci ląduje się źle, bo jest twarda i sztywna, i są między jej egzemplarzami spore dziury. Gorsze to niż wysoka trawa czy nawet trzcina. Właściciela wątku te rozważania zapewne nie zainteresują, ale innym może się przydać informacja o technice startu z ręki. Piękny jest ten samolot Każda informacja o 2600 FPV jest tu mile widziana
Pioterek Opublikowano 5 Listopada 2016 Autor Opublikowano 5 Listopada 2016 A tak 2600 FPV filmuje z powietrza - kamera bez gimbala:
ahaweto Opublikowano 5 Listopada 2016 Opublikowano 5 Listopada 2016 Piotrze jak uniknąłeś "falowania" obrazu podczas lotu z włączonym napędem ? W moim Sky Cruiserz-e również jest zamontowany Mobius i to zjawisko występuje.
oko Opublikowano 5 Listopada 2016 Opublikowano 5 Listopada 2016 Powerzone 2600 jest na tyle duży że zjawisko falowania obrazu nie występuje. Sprawdziłem to zarówno w lotach z gimbalem jak i bez niego. No chyba że to jakieś inne zjawisko za to odpowiada, nie tylko wielkość samolotu. Nie wyważam śmigła.
mac Opublikowano 5 Listopada 2016 Opublikowano 5 Listopada 2016 Piotrze w tym filmie model lata na autopilocie czy z nadajnika RC? Poznaję te tereny.
Pioterek Opublikowano 6 Listopada 2016 Autor Opublikowano 6 Listopada 2016 Piotrze w tym filmie model lata na autopilocie czy z nadajnika RC? Poznaję te tereny. Pitlab ma trzy tryby lotu: Manual, Autopilot i Lot Autonomiczny. Ja najczęściej latam w trybie Autopilota (sterowanie z RC z stabilizacją) i film był zrobiony w tym trybie. Trybu Lotu Autonomicznego używam najczęściej do szybkiego powrotu modelu do pozycji Home. Piotrze jak uniknąłeś "falowania" obrazu podczas lotu z włączonym napędem ? W moim Sky Cruiserz-e również jest zamontowany Mobius i to zjawisko występuje. Falowanie obrazu nie występowało w tym modelu, bo to jak pisali Koledzy duży model. Falowanie można próbować ograniczać siłą stabilizacji modelu. Natomiast miałem drgania obrazu z którymi poradziłem sobie dając podkładki wibracyjne.
Baqsthc Opublikowano 26 Listopada 2016 Opublikowano 26 Listopada 2016 odbiornik 02.jpg Patrząc na to zdjęcie widzę że masz śmigło CCW. Bardzo przechyla model jak dasz w palnik?
Pioterek Opublikowano 26 Listopada 2016 Autor Opublikowano 26 Listopada 2016 Przy tak dużej rozpiętości modelu nie zauważyłem żadnego wpływu śmigła na model.
Pioterek Opublikowano 31 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 31 Grudnia 2016 Przeglądając mój dysk znalazłem film ze startu modelu z zmodyfikowanym podwoziem: 1
Jacekleśnik Opublikowano 7 Października 2017 Opublikowano 7 Października 2017 Ale Koledzy to latają w pierwszej lidze - a ja dopiero się uczę . Zdjęcie modelu z nowymi kołami i kamerą Mobius i odbiornikiem RC przeniesionym na ogon modelu. loty 2600 FPV 12.jpg i start wiatrakowca wiatrakowiec.jpg Witaj, Mam pytanko na jakim modelu Aparatury latasz tym modelem oraz jaki maksymalny zasięg masz na tym sprzęcie zamontowanym ? Planuję na wiosnę uzbroić sobie ten model i zbieram informacje na temat sprzętu itd. Na filmach wszystko się prezentuje bardzo ładnie
Pioterek Opublikowano 8 Października 2017 Autor Opublikowano 8 Października 2017 Latam na Futaba 14SG. Zasięg wideo był większy niż zasięg aparatury.
Rekomendowane odpowiedzi