TommyTom Opublikowano 2 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Października 2018 Wiesiek, jak Wasze występy w Coburg? Jakiś link do wyników i wrażenia z miejscówki/warunków? Jak się bawią w F5J na niemieckiej ziemi? Czy są szczególne rozwiązania i specyficzne podejście? Podzielcie się wrażeniami, pls Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzys20000 Opublikowano 2 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2018 Tomku najlepiej pojechać samemu i zobaczyć A na poważnie to fajowo. Wrażenia jeszcze lepsze niż rok temu. Po pierwsze to Coburg to naprawdę malownicza miejscówka - łączka w śród pól szeroka dolinka -pięknie Po drugie nie ma sędziów linowych - sami sobie czas mierzymy -nie ma problemów że Polak mierzy Polakowi, jak raz stoper nie ruszył to i tak zapisali co trzeba Po trzecie lasek który rok temu był jakiś rok świetlny o tej łączki w tym roku zbliżył się na tyle że lataliśmy nad nim jak gdyby nic Po czwarte fajna luźna atmosfera - pada pytanie czy wszyscy gotowi do startu, jak tak to 30s i startujemy, jak nie to czekamy aż wszyscy będą Pełen luz, kiełbaski z grilla, piwko po 2 euro, lemoniada po 1,5, toy-toy, zasilanie do ładowarek 12V, naprawdę wymagająca obsada np. juniorzy z reprezentacji Niemiec, obok Plusów, Max, Paików, Jantarów modele konstrukcyjne, fornirowce. w tym roku nie było pianki Nasze miejsca są jakie są ja 28, Wiesiu 33. Ja bardzo zadowolony z 4 lotów w 2 kolejce wylatałem 10 minut, powtórka kolejki z powodu błędnego czasu i znowu 10 minut i jeszcze poprawiłem lądowanie. W 3 locie kicha po 3 minutach idę do lądowanie i 40 metrów prze punktem na wysokości 4 m coś podbiło, to coś bardzo szybko odchodziło z wiatrem i niewiele podnosiło, ale wylatałem w tym do coś około 7 minut i albo to się skończyło albo ja to zgubiłem (bardziej prawdopodobne) i z naprawdę dużej odległości wróciłem pod wiatr i były punkty za lot. Sporo nauki, brakło Taktyka w kilku sytuacjach - postaramy się jednak wyciągnąć wnioski. Tzn wiemy co robimy źle, wiemy jak to powinno wyglądać, a w locie konkursowym nie potrafimy tego jeszcze zrobić. A i jeden mój lot to jakiś kosmos wysokość prawie 600m i odległość wg gogle około 950 metrów i ja z tego wróciłem pod wiatr - co prawda zacząłem wracać w 6 minucie i nie dolatałem do 10 ale i tak się bardzo cieszę. Rok temu w połowie tej odległości miałbym pełne portki a o powrocie to zapomnij. Generalnie bardzo miłe nastawienie organizatorów, bardzo otwarci, fajna miejscówka. Nie było z nami w tym roku ani Piotra ani Damiana - może za rok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TommyTom Opublikowano 2 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Października 2018 W tym roku wyczerpałem już cierpliwosc rodziny i na Coburg nie starczylo. Może w przyszlym roku. Dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 1 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2018 Prawie miesiąc nic to nikt nie napisał więc trzeba trochę odświeżyć wątek. Teraz trochę o urządzeniu zwanym Altis 4+ Zapraszam do oglądnięcia filmiku. Jest i śmiesznie i strasznie. https://youtu.be/NcF0bzFEOeM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 1 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2018 Konrad a wiesz że promujesz niebezpieczne sytuacje ? Do takich testów,ustawień, łopatki się ściąga chyba nie muszę pisać dlaczego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 1 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2018 Tak wiem Rafał, ale nagrałem ten filmik po to żeby wysłać do producenta. Przy zdjętych łopatkach ciężko byłoby pokazać problem. Samo włączanie i wyłączanie silnika nie bardzo słychać. A pokazanie, że łopatki raz obracają się prawidłowa a raz w przeciwną stroną też by nie szło pokazać. Naprawdę próbowałem bez i na filmie ciężko było się domyśleć. A że nie wiem jak słownie opisać ten problem to zdecydowałem się jednak nagrać z łopatkami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiesiek1952 Opublikowano 1 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2018 Hehehehe... to nie jest błąd Altisa tylko tego pacana co śmigła nie zdjął. Altis wysyła "jako zero gazu" sygnał 1100 mikroSekund. Jak se nie ustawił zakresy drążka gazu (czyli i zera i max) no to potem tak jest. Po prostu jego ESC te 1100 microSec uznaje za "coś tam" a ponieważ 1100 nie jest dokładne (jest "nie więcej niż" 1100) to tak się dzieje. Zobacz sobie na logu z Altisa jak "ząbkuje" sygnał "ZERO" :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 1 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2018 Drążek gazu to pstryczek trzy pozycyjny. 0%, 25%-75%, 100%. Nic nie ustawiałem. Do tego na filmie na końcu widać że podłączam drugiego Altisa z Maxy i problem nie występuje. Jeśli coś mogę zrobić we własnym zakresie to proszę o radę żeby nie wysyłać Altisa niepotrzebnie do producenta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiesiek1952 Opublikowano 1 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2018 Instrukcja od ESC i przeprogramowanie od nowa ESC czyli ustalenie zakresu. Większości ESC trzeba „powiedzieć” co jest zero a co max. Sprawdz tez w radio czy nie masz offsetu na gazie Drugi Altis moze miec „o wlos” nizsze zero. Np. 1080 mikroSekundy i to wystarczy. Jak kiedyś włączyłes model z drążkiem gazu na 100% to sie ESC rozprogramowało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 1 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2018 Regulator programowany jest z komputera. To nie jest YGE tylko Castle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiesiek1952 Opublikowano 1 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2018 Hahahaaaaaa... castle. No i to jest odpowiedź. Kazdy regiel (castle tez) mozna programowac z aparatury choc jest to upierdliwe. Sprawdz te logi z Altisa tam mozna właczyć „gaz” i zobacz co wychodzi z Altisa. Castle maja programowane i zero i maxa. Mam ich pare i problem juz przerabialem. Szczególnie Castle trzeba nauczyc Zera i Max. Zeby było śmieszniej kazdy sie inaczej programuje. Instrukcja tylko czyli RTFM :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 2 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2018 Tak ciutk OT. Konrad następnym razem zdejmij kołpak z łopatkami, a wał silnika owiń 2 - 3 razy dowolną, kolorową taśmą klejącą zostawiając ok. 5cm wolnej końcówki. Będzie widać, że silnik kręci w lewo czy w prawo i jest zdecydowanie bezpieczniej. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
young Opublikowano 2 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2018 Tak ciutk OT. Konrad następnym razem zdejmij kołpak z łopatkami, jest zdecydowanie bezpieczniej. .....czytam ten wątek od początku dużo można zrozumieć i się nauczyć ale te urocze ruchy ręką Konrada biją wszystko na głowę jak magik . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 2 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2018 Proszę mnie tu pod włos nie brać . W sprawie filmiku to latałem dziś modelem z włożonym innym Altisem i przez całe loty nie miałem podobnego problemu. Być może jest jak mówił Wiesław. Ten drugi Altis daje 1080ms i regulator jakoś to toleruje. Nic, będę się kontaktował i z producentem Altisa i regulatora. Zobaczymy co odpowiedzą. Zauważyłem, że jak przywróciłem ustawienia fabryczne w regulatorze to nie zachodziły tego typu problemy, ale jak zmieniłem jedną opcję to natychmiast zaczęły się te same problemy. Ta jedna opcja to przełączyłem BEC z 6V na 8V. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiesiek1952 Opublikowano 2 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2018 Castle Talon i Altis to nie jest dobre połączenie. Głównie ze wzgledu na prodedurę uruchamiania Altisa i Castle. Żeby Castle się uzbroił to w momencie włączenia napięcia baterii drążek gazu musi być na 50%. Po podłączeniu baterii drążek gazu musi być przesunięty na "zero" i dopiero wtedy Castle się uzbraja. No i to jest ten myk gdzie może dochodzić do błędu bo Altis z Radia dostaje 50 % w momencie włączenia. Castle przy każdym uruchomieniu ustawia "swoje" zero z Altisem to powinno być ok 1100 mikrosec. Konrad pokaż logi z Altisa. Na tym moim fioletowa linia u dołu i na skali po prawej pokazuje co Altis "podaje" na ESC zamiast tego co "wychodzi" z radia. Zmiana na HV może minimalnie zmieniać sygnał PWM i to wystarczy. Sprawdź co masz ustawione w Castle na PWM 16KHz, 8KHZ czy auto. To tez może być źródło błędów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 2 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2018 Nie umiem zrobić tak żeby wyświetlić tą dolną różową linię. Nie wiem co to za parametr. Tu ustawienia regulatora. A to log z dzisiejszego lotu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiesiek1952 Opublikowano 2 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2018 Po pierwsze to masz w Castle Throthle endpoints Auto-Calibrate. Czyli w kazdym właczeniu jest kalibracja zera. Nie ma takiej potrzeby. To jest pierwsze do zmiany. PWM 12 KHz. Hmmmmmmmm... 8 to standard. 16 to tez standard. 12 to jakos tak w połowie. Zobacze w swoim gdzie sie ta filoetowa linię włącza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TommyTom Opublikowano 2 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2018 A ja mam pytanie z innej beczki. Mam ustawiony w modelu CG na x mm. Model lata trochę na ogonie, znaczy wolno. Żeby go troche pogonić muszę trymować ster wysokości do dołu. Znacznie więcej muszę skorygować w dół ster wysokości jak dodatkowo włączę camber. Dodać balast na ogon, czy dziób, żeby wyprostować ster wysokości? A może zwiększyć kąt natarcia przez podkładkę pod ster wysokości z na przedniej krawędzi statecznika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 2 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2018 A chcesz zobaczyć jak ja mam wytymowany model? Masz dobre odruchy A mówiłem se lepiej latać bez silnika? Mniej problemów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiesiek1952 Opublikowano 2 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2018 A ja mam pytanie z innej beczki. Mam ustawiony w modelu CG na x mm. Model lata trochę na ogonie, znaczy wolno. Żeby go troche pogonić muszę trymować ster wysokości do dołu. Znacznie więcej muszę skorygować w dół ster wysokości jak dodatkowo włączę camber. Dodać balast na ogon, czy dziób, żeby wyprostować ster wysokości? A może zwiększyć kąt natarcia przez podkładkę pod ster wysokości z na przedniej krawędzi statecznika? Ta ostatnia opcja jest trochę absurdalna. Ty masz (chyba) "niepływający" statecznik. W takim tradycyjnym stałym stateczniku jedynym ustawieniem jest równoległość skrzydła i statecznika (w pływającym zresztą też). To się daje zmierzyć i sprawdzić. Poza tym to są dwie szkoły. Falenicka i Otwocka. Np. wg szkoły Falenickiej jedyny poprawny CoG w Jantarze jest 98 mm. Wg. Otwockiej 128 mm. Jest jeszcze szkoła z Zadupia (inaczej krakowska) mówiąca "tylko 108mm". Mam zasadnicze obawy, że każda z tych szkół jest na swój sposób prawdziwa i nieprawdziwa jednocześnie. Zmień, ustal CoG tak żeby TOBIE się dobrze latało. Aha i zmieniaj CoG w zależności od prędkości wiatru tak żeby TOBIE się dobrze latało. I tyle. I drugie aha - latałem Jantarem z CoG 128 i z CoG 98. To było wtedy jak się tym interesowałem. Teraz nawet nie wiem ile mam :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi