Wiesiek1952 Opublikowano 14 Maja 2019 Opublikowano 14 Maja 2019 Też jestem zdania, że powinniśmy latać tak jak "reszta Świata" czyli eliminacje i finały. Wyniki z wielodniowych zawodów są bardziej miarodajne niż finały ale... inna taktyka jest w lotach a inna w finałach - trzeba umieć się dostosować, dostosować swoją taktykę do jednych i drugich. Ostatnio organizatorzy mają tendencję do skracania finałów (Szeged i Brueggen były tylko dwa) - przepisy mówią wyraźnie max 4, min 3 i że może być mniej z powodów np. pogody.
Rafal B. Opublikowano 14 Maja 2019 Opublikowano 14 Maja 2019 Ja jestem za tym aby nie robić finałów, no chyba że będą zawody 2 dniowe wtedy jest to do przełknięcia lub na MP. Póki co finały umówmy się służą tylko czołówce aby sobie potrenowała ale pozostali na tym nie korzystają. Następna kwestia to ciągle duża dysproporcja między czołówką a resztą która też przemawia za tym aby nie robić finałów.
Wojciech_Byrski Opublikowano 14 Maja 2019 Opublikowano 14 Maja 2019 Rafał zgoda, ale narazie trzeba latać tak jak się lata na Conntestach, MŚ, ME. Tworzenie własnych przepisów jest bez sensu. Jedyne co można zrobić, to złożyć propozycję do FAI, i tyle.
Rafal B. Opublikowano 14 Maja 2019 Opublikowano 14 Maja 2019 Wojtek ale to nie jest tworzenie nic nowego. Finały nie są obowiązkowe, czy je rozgrywać decyduje CD przed zawodami.
Wiesiek1952 Opublikowano 14 Maja 2019 Opublikowano 14 Maja 2019 No właśnie. Czemu latacie tylko 1 dzień? W Szczecinie zawody będą dwa dni+ . I będą standardowe 3 loty finałowe. Podobnie jak w ubiegłym roku w piątek trening - lotnisko będzie zamknięte od 14:00, sobota i niedziela zawody. Tylko... tych co mają najwięcej do powiedzenia jakoś nie widać na liście zapisanych . Ach tak, słyszałem. Drogo. Za duże wpisowe i coponiektórzy to by przyjechali ale tylko na PP bo wpisowe na contest, bo to, bo tamto... W Eurotourze są punkty (dodatkowe) za miejsce w finałach. Tak Rafał, masz rację, regulamin dopuszcza brak finałów. Regulamin mówi też o starcie z punktu lądowania ale dopuszcza start z korytarza. I co z tego? Praktyka contestu (Eurotour) plus ME i MŚ jest jaka jest i nie ma co z tym walczyć. Możemy sobie zrobić jakąś własną klasę - typu ALES albo inne tzw. pierdoloty. W Szeged rok temu było tychże popierdułek ze 20. W tym tylko 6. No ale mieli swoją klasę. Pewnie umrze tzw "śmiercią naturalną".
Rafal B. Opublikowano 14 Maja 2019 Opublikowano 14 Maja 2019 Dobra ja pasuję, nie chcę nowej kategorii tylko widzę opcję na rozwój F5J.
Krzys20000 Opublikowano 14 Maja 2019 Opublikowano 14 Maja 2019 Jest jeszcze jeden szczegół, i to on zdecydował że są finały W F5J są punkty ujemne za wysokość wyłączenia silnika (tak to nazwijmy) i punkty przeliczeniowe uwzględniają wysokość tylko w danie grupie. Trochę nieporównywalne jest to między grupami ( z matematycznego punktu widzenia) i dla tego w regulaminie pojawiły się te finały. W finale lata stała grupa zawodników (dla danych zawodów) i wysokość wyłączenia silnika wpływa jednakowo na całą stawkę finałów(jest tylko jedna grupa). Ja też uważam że bardzie reprezentatywne są eliminacje (więcej lotów, w kilku dniach, o różnych porach dnia i w rożnych warunkach). Regulamin jest jaki jest i albo latamy zgodnie z nim albo nie. Ja jestem za finałami
TommyTom Opublikowano 14 Maja 2019 Autor Opublikowano 14 Maja 2019 No właśnie. Czemu latacie tylko 1 dzień? Jurek, to jest zasadniczo kwestia organizacyjna - obsługa i sędziowie, wpisowe (żeby to obsłużyć), miejscówka (zwykle lotnisko zamknięte na2 dni?!). W 3F zawody PP to jeż jednodniówki, nieprawdaż? Pewnie wiesz dlaczego A latania w efpięćjot jest dużo więcej niż eftrzyef, nawet jak na jeden dzień. Szczecin to jest ewenement. W ubiegłym roku było widać tam nadzwyczajne zrozumienie dla potrzeb sekcji modelarskiej. To gdzie jeszcze tyle wyrozumiałości dla modelarzy się znajdzie? Jest też chęć organizacji i brak możliwości na własnym terenie. Porozmawiaj z Konradem, to będziesz wiedział, jak lokalnie to wygląda. Jestem też za finałami, w tym biorąc pod uwagę argumenty Wojtka (praktyczne i strategiczne) i Krzyśka (matematyczne). Jest też w tym dodatkowy fun i pretekct do dodatkowego ryzyka (inne warunki i zasady rywalizacji, choć jednakowe dla latach fly off), a przy dwudniowych zawodach, można się nalatać i żyć w zgodzie z regulaminem klasy oraz przywyknąć warunków latania w środowisku międzynarodowym. Chętni do organizacji dwudnówki? Rok temu Wrocław, a w zasadzie Konrad_P robił MP dwudniowe. PP też może mieć formułę 2 dnową. Nic nie stoi na przeszkodzie. Tylko, wmaga to mega nakładów. Kogo dzisiaj na to stać. Mam nadzieję, że jeszcze to się uda zmienić. Najbliższe zmagania w Lanskroun ET za 1,5 tygodnia.
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. sbogdan1 Opublikowano 14 Maja 2019 Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano 14 Maja 2019 Dołączam jeszcze galerię z fotami mojego autorstwa. https://photos.app.goo.gl/mt5YEAoMwYdADf4W8 5
Czaro Opublikowano 14 Maja 2019 Opublikowano 14 Maja 2019 Piszecie jakby rezygnacja z finałów była niezgodna z regulaminem. A przecież podałem punkt, który wprost na to pozwala. Krzyśku, a z jakiej racji porównywać, że w grupie A wyłączali się na 50m, a w grupie B na 100? Jest to zupełnie nieporównywalne, bo taka jest idea dzielenia na grupy i normalizacji wyniku w każdej z grup.
cZyNo Opublikowano 14 Maja 2019 Opublikowano 14 Maja 2019 W 3F zawody PP to jeż jednodniówki, nieprawdaż? Pewnie wiesz dlaczego A latania w efpięćjot jest dużo więcej niż eftrzyef, nawet jak na jeden dzień. Najbliższe zmagania w Lanskroun ET za 1,5 tygodnia. O tym nie chce dyskutować. Są tacy dla których regulamin czy papier toaletowy to to samo I to jest bardzo złe porównanie W finałach spotykają sie najlepsi żeby walczyć z sobą bo w grupach tych spotkań jest niewiele w czasie trwania zawodów. Jednak... czy to ma chwilowo sens w Polsce? Mozna liczyc na potknięcie Wojtka lub Tomka. Jeśli nie ma potknięcia to jest trzecie miejsce z olbrzymią stratą. Nie mówić o kolejnych zawodnikach. W zawodach z cyklu ET na razie (to podkreślam) oprócz Tomka i Wojtka nikt nie ma szans na dostanie sie do finałów. Więc może jednak lepiej poświęcić te finały, na kolejną rundę? W ramach rozwoju dyscypliny. Z drugiej strony gdy jest Wojtek i Tomek to taki finał to jest dobry trening dla nich. A o nich trzeba dbać I wtedy dla nich warto zrobić te finały. Tak więc...ja nie mogę się zdecydować. Po której stronie sie opowiedzieć. Do Lanskroun trzeba robić jakieś dodatkowe ruchy związane z zapisami? Czy wystarczyła rejestracja na stronie? Co sprawdzają w F5J na odprawie modeli?
Gość Opublikowano 14 Maja 2019 Opublikowano 14 Maja 2019 Dołączam jeszcze galerię z fotami mojego autorstwa. https://photos.app.goo.gl/mt5YEAoMwYdADf4W8 spoko fotki mozna wrzucić kilka na FB/stronkę? Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Krzys20000 Opublikowano 15 Maja 2019 Opublikowano 15 Maja 2019 Czarek jest problem z tą wysokością - po pierwsze punkty ujemne, po drugie do 200 metrów za każdy metr 0,5 punktu a powyżej 200 m za każdy metr 3 punkty. To mocno miesza, w żadnej innej klasie nie ma punktów ujemnych za wysokość i tam też nie ma finałów bo punkty przeliczeniowe rozwiązują sprawę. Nie słyszałem żeby coś z finałami miało się zmienić ale może kto wie Jurek jak spadasz po 5 minutach to nic nie sprawdzają, ale jak dolatasz choć raz to zaraz po lądowaniu sprawdzają głównie altisa (lub inny dopuszczony loger) - jego wersję programu i ewentualnie proszą o demonstrację czy odcina silnik po 30 sekundach. Na niektóry imprezach wydają naklejki na model, model powinien mieć numer licencji na każdym elemencie (z wyjątkiem kabinki, kabinek) minimum 10 mm i jeden 25 mm - ale do tego jest dość luźne podejście. Coraz częściej są informacje ze wszelkiego rodzaju żyroskopy lub podobne są zabronione i za używanie dyskwalifikacja. Na ME był procesing modeli, a tak nie spotkałem się żeby mierzyli i ważyli.
sbogdan1 Opublikowano 15 Maja 2019 Opublikowano 15 Maja 2019 spoko fotki mozna wrzucić kilka na FB/stronkę? Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka Tak oczywiście ...
cZyNo Opublikowano 15 Maja 2019 Opublikowano 15 Maja 2019 Krzychu, dzięki. Ale te 10mm to ma być oznaczenie modelu. Wystarczy cyferka lub literka. Np model A, B itd.
Czaro Opublikowano 15 Maja 2019 Opublikowano 15 Maja 2019 Czarek jest problem z tą wysokością - po pierwsze punkty ujemne, po drugie do 200 metrów za każdy metr 0,5 punktu a powyżej 200 m za każdy metr 3 punkty. To mocno miesza, w żadnej innej klasie nie ma punktów ujemnych za wysokość i tam też nie ma finałów bo punkty przeliczeniowe rozwiązują sprawę. Nie słyszałem żeby coś z finałami miało się zmienić ale może kto wie Punkty ujemne działają tylko w obrębie danej grupy i są potem normalizowane do 1k. Wciąż nie rozumiem dlaczego miałoby to mieszać w całych zawodach. Z numerami licencji to chyba coś namieszałeś. Za C.11.1 w General Rules: na każdym elemencie modelu ma być 10mm znaczek z oznaczeniem modelu (litera bądź/lub cyfra). Numer licencji, lub FAI ID, wystarczy jeden - o wysokości 25mm, gdziekolwiek na modelu.
Konrad_P Opublikowano 15 Maja 2019 Opublikowano 15 Maja 2019 Do Lanskroun trzeba robić jakieś dodatkowe ruchy związane z zapisami? Czy wystarczyła rejestracja na stronie? Co sprawdzają w F5J na odprawie modeli? Nic nie trzeba robić. Płaci się na miejscu na lotnisku. Tam też możesz się zapisać na jedzenie. Hm... jest takie sobie ale miasto jest troche dalej i w przerwie na obiad nie da się zdążyć zjeść na mieście. Więc albo swoje albo ....
Konrad_P Opublikowano 15 Maja 2019 Opublikowano 15 Maja 2019 Tam oczywiście można, z tego co słyszałem to Krzysiek będzie i jak zawsze Tomek F. My z Tomkiem M. mamy hotel, no może bardziej pokój gdzieś
Rekomendowane odpowiedzi