TommyTom Opublikowano 27 Października 2019 Autor Opublikowano 27 Października 2019 Czytamy internet i latamy dzisiaj z Konradem to nawet trochę potrurbowani przez wiaterek. Miało być takie miłe zakończenie jesieni ... Był z nami Jarek i zapowiadało się długie fajne latanie. Warunki świetne. Słońce, wiatr - 5-6 ms stałego i do 7 ms podmuchy, termika (na początku wyżej, potem zstąpiła z niebios i dało się pouciekać z wiatrem). W sumie nic co może zabić. Niestety coś nam poturbiło nisko nad trawą i na granicy lotniska przy lądowaniach - kadłuby są do naprawy. U Konrada, to model był już z 10 cm od ziemi i.... podmuch go podniósł go góry na 3 metry, no i... dup wywrócił na plecy. Dość nieoczekiwane zdarzenie. Ja się z krawędzi lotniska, niespodziewanie odbiłem i zgasł mi w krzywym przyziemieniu. dup i kadłub w dwóch kawałkach. Dobalastowany do 1,9 kg nie dał rady przyjąć takiego dziobnięcia. Może, jeszcze jak by było prosto w osi, to z tej wysokości to by było nic. Cóż, trzeba trenować, remontować i wracać na lotnisko. Całe szczęście że mamy mega i nieocenioną pomoc Jarka w tym drugim
Konrad_P Opublikowano 27 Października 2019 Opublikowano 27 Października 2019 No mój Vertigo to prawie jak Wiesława Jantar na ME w Bułgarii ale mój jeszcze ciut leciał jak wykonał lot plecowy na wysokości 3m. Tyle, że w moim straty niestety większe, ale nie dramatyczne. Jarek jak to Jarek powiedział, e tam 20 minut i będzie latał, tyle że muszę wymienić rurę w kadłubie bo pękła w dwóch miejscach i bowndeny się połamały. Jarek ponoć ma nówkę sztukę i na środę będzie gotowa do odbioru. Już na PW Tomkowi napisałem, niech się dzieje co chce ale w takich warunkach musimy trenować bo bez umiejętności latania w wietrze nic się nie da zwojować w ET. Jak dobrze sobie przypominam to w tym sezonie w 3/4 zawodów wiało lub pizgało. Tak więc nie ma alternatywy, a że są straty, cóż wieczorem połkam sobie trochę w poduszkę i tyle, a latać i tak i tak trzeba co by się nie działo w takich warunkach.
Krzys20000 Opublikowano 28 Października 2019 Opublikowano 28 Października 2019 No nie Koledzy zaczynaję w wietrze latać - pięknie!!!
TommyTom Opublikowano 28 Października 2019 Autor Opublikowano 28 Października 2019 No nie tyle co Wy. My takich warunków nie mamy. Czasem szkoda
Wiesiek1952 Opublikowano 28 Października 2019 Opublikowano 28 Października 2019 U nas w tym roku była bezwietrzna pogoda. Raz. W trakcie zawodów contestowych. A i przedwczoraj też nie wiało. Lało. :-) Magic obciążony na full ma ok. 2500g. Stary Jantar (krótki) już trochę dogorywa ale do 12 m/s spokojnie dają radę. Kluczowa jest duża prędkość podejścia bo inaczej może się zdarzyć to co Wam obu. Przy silniejszym wietrze nie ma się co obawiać prędkości bo po "włożeniu" klap model staje w miejscu. Lądować trza precyzyjnie pod wiatr i szybko dopaść model. Zdarzyło mi się, że model przy nazbyt delikatnym lądowaniu obrócił się prostopadle do wiatru. Zabrało go z ziemi i przeleciał sam ze 100 m. Opanowanie modelu w takiej sytuacji jest raczej niemożliwe bo leci jak snopek siana zupełnie bez prędkości względem powietrza.
Wiesiek1952 Opublikowano 29 Października 2019 Opublikowano 29 Października 2019 Tak po cichutku - tamdaradam!!!!! Mamy drugi eurotour w Polsce. 9-10 Maja w Łososinie Dolnej - Aeroklub Podhalański. Już zaakceptowane przez organizatora. Zostało tylko pozałatwiać formalności.
TommyTom Opublikowano 29 Października 2019 Autor Opublikowano 29 Października 2019 Tak po cichutku - tamdaradam!!!!! Mamy drugi eurotour w Polsce. 9-10 Maja w Łososinie Dolnej - Aeroklub Podhalański. Już zaakceptowane przez organizatora. Zostało tylko pozałatwiać formalności. No, no zapowiada się bardzo ciekawie
Konrad_P Opublikowano 30 Października 2019 Opublikowano 30 Października 2019 Wiesławie wielkie gratulacje. To poza samymi organizatorami, którym też gratuluje i trzymam kciuki, to wiem, że to Twoja po części zasługa. Będzie na pewno fajnie. Termin bardzo dobry więc sukces praktycznie gwarantowany. EDIT Jak tak patrzę na mapę to Czesi, Słowacy, Węgrzy a nawet Rumuni mają stosunkowo blisko, nie wspominając o Ukraińcach. A jak by tak się zaparli Austriacy to też nie jest strasznie daleko. Świetna moim zdaniem miejscówka.
Gość Opublikowano 6 Listopada 2019 Opublikowano 6 Listopada 2019 Doradzi ktoś jaki napęd kupić do modelu o masie 1,5kg? Myślę nad tenshockiem 1515 1:5 ale są 3 wersję i nie wiem jakie KV oraz śmigło dobrać do takiego zestawu. 1. https://www.reisenauer.de/aid-2272-Tenshock-EDF-TS-EZ1515-13-T-4pole-4200-KV-br-with-Micro-Edition-5-1NL-T.html 2. https://www.reisenauer.de/aid-2271-Tenshock-EDF-TS-EZ1515-15-T-4pole-3770-KV-br-with-Micro-Edition-5-1NL-T.html 3. https://www.reisenauer.de/aid-1635-Tenshock-EDF-TS-EZ1515-16-T-4pole-3500-KV-br-with-Micro-Edition-5-1NL-T.html jakiś dobry kołpak 30mm żeby się dało założyć gumkę do składania łopatek też bym poprosił
Wiesiek1952 Opublikowano 6 Listopada 2019 Opublikowano 6 Listopada 2019 Ten silnik dopuszcza 500W przez 15s. 13T (4300kV) z 3S i śmigłem GM 14 x 7 - 630W sporo za dużo przeciąża silnik - prąd 60A 14T (3950kV) z 3S i śmigłem GM 14 x 7 - 530W - w zasadzie akceptowanie przeciążenie - prąd 50A 15T (3770kv) z 3S i śmigłem GM 14 x 7 - ok 480W - może nieco zachowawcze ale najbezpieczniejsze. Ciąg na w pełni naładowanej baterii 2650g i prędkość pionowa 60 km/h - nawet ciut za mocne. Prąd max do ok. 45A Kołpak od Vladymira (są na Hyperflight) - za "gumkę" najlepiej o'ring fi 24 x 2 albo 26 x 2 mm wszystko jest na ecalcu www.ecalc.ch
Jacek Walenciak Opublikowano 6 Listopada 2019 Opublikowano 6 Listopada 2019 Spójrz jeszcze na Tenshock EDF TS-EZ1520 - 10T - 4pol, 4270KV z Micro Edition 5:1N. Silnik droższy tylko o 5€ ale można go zasilić pakietem 2S1P. Ze śmigłem GM 18"×8,5" osiąga 416W - prąd 56A.
Gość Opublikowano 6 Listopada 2019 Opublikowano 6 Listopada 2019 Spójrz jeszcze na Tenshock EDF TS-EZ1520 - 10T - 4pol, 4270KV z Micro Edition 5:1N. Silnik droższy tylko o 5€ ale można go zasilić pakietem 2S1P. Ze śmigłem GM 18"×8,5" osiąga 416W - prąd 56A. W tym zestawie trochę małą prędkość osiąga zestaw 70kmh to w 30 sec ledwo 600m do przodu w linii prostej osiągnie na dodatek w ciszy. Wiec przy silniejszym wietrze uciec do przodu będzie ciężko. Ale dzięki za nakierowanie
Jacek Walenciak Opublikowano 6 Listopada 2019 Opublikowano 6 Listopada 2019 Ten silnik ma spore możliwości, jeśli chodzi o dobór śmigła pod pakiet 3S.
Konrad_P Opublikowano 6 Listopada 2019 Opublikowano 6 Listopada 2019 Doradzi ktoś jaki napęd kupić do modelu o masie 1,5kg? Myślę nad tenshockiem 1515 1:5 ale są 3 wersję i nie wiem jakie KV oraz śmigło dobrać do takiego zestawu. 1. https://www.reisenauer.de/aid-2272-Tenshock-EDF-TS-EZ1515-13-T-4pole-4200-KV-br-with-Micro-Edition-5-1NL-T.html 2. https://www.reisenauer.de/aid-2271-Tenshock-EDF-TS-EZ1515-15-T-4pole-3770-KV-br-with-Micro-Edition-5-1NL-T.html 3. https://www.reisenauer.de/aid-1635-Tenshock-EDF-TS-EZ1515-16-T-4pole-3500-KV-br-with-Micro-Edition-5-1NL-T.html jakiś dobry kołpak 30mm żeby się dało założyć gumkę do składania łopatek też bym poprosił Paweł eksploatuje od sezony ten silnik w wersji 15T ze śmigłem 16x8,5 RF oraz regulatorem Castle Tallon60A Mam go w modelu o wadze do lotu bez balastu 1550g a z balastem 1820g. Latałem przede wszystkim w tym sezonie z balastem. Przy wietrze w Polickach około 6-8m/s (porywy nawet do 15m/s) mogłem odlecieć daleko ale maksymalnie na te 200m. Być może też było tak, że się po prostu nie decydowałem na wyższe loty. Bez balastu jestem w stanie uzyskać prawie 300m wysokości ale nie dalej niż te 300-400m od siebie. Zestaw sprawuje się bardzo dobrze, nie ma z nim żadnych problemów i mogę z pełną odpowiedzialnością polecić ten zestaw.
Gość Opublikowano 6 Listopada 2019 Opublikowano 6 Listopada 2019 Dzięki za pomoc zamówiłem! Spróbuje na mniejszym śmigle (gm 14x7) jeśli temperatury będą ok to zwiększę do polecanego 16x8.5
Konrad_P Opublikowano 6 Listopada 2019 Opublikowano 6 Listopada 2019 A jak sprawdzisz tą temperaturę. Mi do głowy nie przyszło sprawdzać i być może dla tego model dalej lata spokojnie na tym silniku.
Wiesiek1952 Opublikowano 6 Listopada 2019 Opublikowano 6 Listopada 2019 A jak sprawdzisz tą temperaturę. Mi do głowy nie przyszło sprawdzać i być może dla tego model dalej lata spokojnie na tym silniku. ecalc mówi, że ze śmigłem 16 x 8.5 na w pełni naładowanej baterii masz 653 W (dopuszczalne 500 przez 15s). Temperaturowo jest OK. Na starszych zużytych bateriach też jest OK. Na bateriach o pojemności np. 850 mAh też jest OK bo one ograniczą Ci prąd do max. 35 - 40A. Założysz nową i dobrą baterię o małej rezystancji wewnętrznej i będzie "pyfffff...". Potem będzie, że "rok latałem i nic się nie działo.... " EDIT: Ja tam wierzę Ecalc - już się sporo niedowiarków przekonało, że ecalc dobrze liczy - jak kupowali nowe silniki
Wiesiek1952 Opublikowano 6 Listopada 2019 Opublikowano 6 Listopada 2019 Mnie tam "rybka". Nie moje pieniądze to i nie mój cyrk. Jak chcesz mieć rakietę co to i wysoko i daleko we wietrze poleci to: Tenshock EZ 1530 8T + GM 14 x 10 + 4S. Masz 600 m w pionie w 30 sek a na odległość to po 30 sek modelu nie zobaczysz. Pytanie tylko czy model wytrzyma bo na dużej prędkości jak nie jest mocny to może skrzydełka mu się złożą w locie albo i odpadną. Wiem co mówię. Mam taki w ciężkim Magicu ale ten model jest duuuużo powzmacniany no i bez balastu ma 1800 do lotu. No i na full przez całe 30 s się raczej nie lata.
Gość Opublikowano 6 Listopada 2019 Opublikowano 6 Listopada 2019 A jak sprawdzisz tą temperaturę. Mi do głowy nie przyszło sprawdzać i być może dla tego model dalej lata spokojnie na tym silniku. No np termometrem/palcem nie da się dotknąć = źle dla magnesów łożysk itd od lat metoda się sprawdza żadnego silnika nie spaliłem
Rekomendowane odpowiedzi