Rafal B. Opublikowano 18 Grudnia 2017 Opublikowano 18 Grudnia 2017 Konrad, biała farba jest jedną z najcięższych. Jurek zapodał bardzo dobry cytat producenta modeli w tej kwestii. Żywica L285 powoli jest już starym produktem dobry do produkcji modeli,ale jak ktoś myśli o budowaniu lepszych konstrukcji zaczyna stosować lepsze (niestety droższe) rozwiązania. W którejś z swoich wypowiedzi pan Peszke stwierdził, że powoli przymierzają się do certyfikatu na czarny szybowiec. A kolor biały szybowca brał się stąd że na nim uzyskuje się najniższą temperaturę struktury płatowca i wtedy spadają koszty badań itd.
Konrad_P Opublikowano 18 Grudnia 2017 Opublikowano 18 Grudnia 2017 Konrad, biała farba jest jedną z najcięższych. Widzisz Rafał człowiek całe życie czegoś się uczy. Że biały jest ciężki to nie wiedziałem, myślałem że jednym z lżejszych i właśnie dla tego wszyscy malują na biało. Wątek faktycznie trochę się zaczyna rozjeżdżać i nie wiem czy ta dyskusja powinna trafić do innego wątku ale bardzo mnie zaintrygowałeś tym wpisem. A kolor biały szybowca brał się stąd że na nim uzyskuje się najniższą temperaturę struktury płatowca i wtedy spadają koszty badań itd. Czy możesz napisać dwa słowa więcej o co dokładnie chodzi z tymi badaniami.
stan_m Opublikowano 18 Grudnia 2017 Opublikowano 18 Grudnia 2017 Konrad, biała farba jest jedną z najcięższych. (...) Nie. Gdyby tak było współczesne airlinery nie byłyby malowane w 85 procentach swojej powierzchni na biało. Na przykład lakier zużyty (całościowo jednak w ogromnej przewadze lakier koloru białego) do pomalowania Boeinga 777 waży tylko ok.214 kg zaś do Boeinga 747 ok.250kg. Próżno szukać parametrów tych lakierów, gdyż stanowią one ścisłą tajemnicę a producenci samolotów od dziesiątków lat używają lakierów 1-2 wytwórców(podobnie jak silników lotniczych).
wojcio69 Opublikowano 18 Grudnia 2017 Autor Opublikowano 18 Grudnia 2017 Fajny wątek o kolorach Zaprawdę powiadam wam, że z tym kolorem to nie takie wiśta wio i należałoby się nad tym tematem pochylić. Szkoda tylko, że nikomu nie wpadło do głowy, ab spytać autora tego postu czy może w nim zrobić sobie kolorowy śmietnik. Wątek ten miał być o Jantarze, ponieważ coraz więcej osób go posiada chciałem aby każda z nich podzieliła się swoimi wrażeniami, spostrzeżeniami, doświadczeniem. Za jakiś czas znowu ktoś kupi Jantara i miałby tutaj jakieś "kompedium wiedzy", a że przy okazji będzie się musiał przebić przez xxx postów na temat koloru... Cóż, ostatecznie mamy, jeszcze, wolność słowa i dlatego jest jak jest. P.S. Sarkastycznie tylko dodam, że F-117 i B-2 są czarne, a YF-22 popielaty. British Airway maluje swoje samoloty od dołu na granatowo a KLM od góry na niebiesko
cZyNo Opublikowano 18 Grudnia 2017 Opublikowano 18 Grudnia 2017 A dhl i czyno na żółto A wszystko z czegoś wynika I noso-pstryk : http://podroze.gazeta.pl/podroze/7,138804,22393421,dlaczego-samoloty-sa-biale-ekspert-farba-dziala-jak-krem-z.html
Rafal B. Opublikowano 18 Grudnia 2017 Opublikowano 18 Grudnia 2017 Czy możesz napisać dwa słowa więcej o co dokładnie chodzi z tymi badaniami. Aby dopuścić konstrukcję do lotu masz badania wytrzymałościowe, przeprowadza się je w podwyższonej temperaturze. Temperatura ta jest stricte określona i wynika z średniej temperatury powietrza w okresie letnim (do weryfikacji czy nie rocznym) plus stopień nagrzania konstrukcji od promieni słonecznych. Dla białej farby i Europy ta temperatura wynosi coś w okolicy 50+ stopni. Biała farba jest ciężka, jak każdy jasny kolor bo nie kryje dobrze i trzeba automatycznie dać więcej warstw farby a w szczególności jak pod spodem ma się czarny węgiel.
psiwak Opublikowano 18 Grudnia 2017 Opublikowano 18 Grudnia 2017 Dla zobrazowania problemu kolorystycznie. Tak RAL9010 przejmie około 20% promieniowania słonecznego RAL7035 bardziej "szary" już 50% Jak ktoś chce sobie sprawdzić o jakich wartościach mówimy to od słońca możemy dostać 1kW/m2 (trzeba uwzględnić długość i szerokość geo) Dlatego duze lotnictwo lubi jasne kolory. Małe rządzi się innymi prawami ......
Elvis Opublikowano 6 Stycznia 2018 Opublikowano 6 Stycznia 2018 Dzisiejsi 3 królowie. 100 m i realne 7 min lotu, choć trzeba było się przy dzisiejszej pogodzie mocno napracować. Mega udane rozpoczęcie roku. 1
Oko 007 Opublikowano 6 Stycznia 2018 Opublikowano 6 Stycznia 2018 Rewelacyjne rozpoczęcie roku , nic tylko powtarzać co tydzień 1
cZyNo Opublikowano 7 Stycznia 2018 Opublikowano 7 Stycznia 2018 No rewelka! Mam nadzieje ze wasz zapał do latania będzie wzrastał
wojcio69 Opublikowano 7 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 7 Stycznia 2018 Jaką macie w Jantarze odległość między podłożem a krawędzią spływu steru wysokości, gdy ten jest w neutrum?
Krzys20000 Opublikowano 7 Stycznia 2018 Opublikowano 7 Stycznia 2018 Witam! Pewnie każdy ma inną w zależności od środka ciężkości. Piotr miał Ci wysłać ustawienie. Przecież Twój model już latał z grubsza masz ustawioną wysokość resztę doregulowujesz w lotach w zależności co Tobie pasuje
Elvis Opublikowano 8 Stycznia 2018 Opublikowano 8 Stycznia 2018 To były jedne z pierwszych lotów tych modeli więc wszystko jest jeszcze w trakcie ustawiania, włącznie z środkiem ciężkości. Na prośbę kolegi wrzucam jeszcze jedno zdjęcie i mały filmik z lotu dwóch Jantarów, bo pilot trzeciego akurat kamerował - dzięki Wojtku bo fanie wyszło. https://youtu.be/zUYFR-JxN8c 2
wojcio69 Opublikowano 8 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 8 Stycznia 2018 Przecież Twój model już latał z grubsza masz ustawioną wysokość... Latał... te trzy loty w minionym sezonie Mocno powiedziane. To były jedne z pierwszych lotów tych modeli więc wszystko jest jeszcze w trakcie ustawiania... Dokłdnie jak u mnie, ale... chciałem iść na łatwiznę Trudno, jak się ociepli - pakiety ładowarka i na pole. Kartka, ołówek i notujemy.
WOJ73 Opublikowano 8 Stycznia 2018 Opublikowano 8 Stycznia 2018 Cała przyjemność po mojej stronie Krzysztofie, fajnie wyszedł film bo podniebni aktorzy pięknie zagrali swoje role a i sceneria jak na tę porę roku i dnia była całkiem przyjemna. Dzień ogólnie bardzo pozytywny, przyniósł wiele radości. Wojtku u mnie odległość od podłoża do spływu statecznika to 69 mm , przy czym mój model jest dosyć wiekowy i sporo cięższy od Twojego jak również to był mój pierwszy nim lot. Więc trudno mi coś konkretnie powiedzieć. 1
Oko 007 Opublikowano 8 Stycznia 2018 Opublikowano 8 Stycznia 2018 Jaką macie w Jantarze odległość między podłożem a krawędzią spływu steru wysokości, gdy ten jest w neutrum? Wojtku trzeba latać , każdy Jantar choć taki sam to jednak ciut inny, każdy z nas lata inaczej i potrzebuje innych ustawień tego samego modelu. Pewną rzeczą jest że model jest rewelacyjny i po poznaniu go da dużo radości, tobie jak i nam. 1
wojcio69 Opublikowano 19 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2018 Dostałem dzisiaj takie coś i... Czy przyda się to w Jantarze? Jak to podłączyć? Czy trzeba zbindować i z czym? Czy trzeba programować? (np. jak regulator) Dzięki za informacje. No dobra... prowokuję
sbogdan1 Opublikowano 19 Stycznia 2018 Opublikowano 19 Stycznia 2018 Skoro dostałeś to znaczy masz dobrego sponsora.I mówisz że będziesz robił pomiary.
wojcio69 Opublikowano 19 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2018 Sponsora SBach 342 i Turnigy Reaktor zmieniły właściciela i nie był to wkład w WOŚP Panie czy ja wiem co ja tym będę robił? Powiedzieli, że na zawodach F5J muszę to mieć w kadłubie. Do pomiarów mam Wariometr PitLab'a
Wiesiek1952 Opublikowano 20 Stycznia 2018 Opublikowano 20 Stycznia 2018 To może robić też za vario (jest mniejsze, lżejsze od Pitlaba i dokładniejsze) - tylko z Futaba i Hitec https://www.hyperflight.co.uk/products.asp?code=ALTIS-TEL-CONV-HS&name=altis-telemetry-convertor-for-hitec-spektrum Toto też zapisuje dane więc może być loggerem. Na zawody trzeba wgrać firmware w wersji 5.x - z tym co jest oryginalnie wgrane (chyba 2.1 jest obecnie) można latać poza zawodami. Firmware 5.x blokuje manipulację ustawień i wyłącza telemetrię.
Rekomendowane odpowiedzi