mecenas Opublikowano 31 Lipca 2017 Autor Opublikowano 31 Lipca 2017 Teraz urlop. Oblot planuje we wrześniu, a czy zdążę porobić wszystkie poprawki - zobaczymy.
RomanJ4 Opublikowano 31 Lipca 2017 Opublikowano 31 Lipca 2017 Wielkie brawa dla kolegi !! Ciekaw jestem jak będzie się sprawował w powietrzu, i mam nadzieję, że pozwoli poznać w jakimś zakresie lotne cechy oryginału, których niestety nie dane nam było poznać...
BRoman Opublikowano 31 Lipca 2017 Opublikowano 31 Lipca 2017 "Ciekaw jestem jak będzie się sprawował w powietrzu, i mam nadzieję, że pozwoli poznać w jakimś zakresie lotne cechy oryginału, których niestety nie dane nam było poznać..." Bardzo słuszne spostrzeżenie ! Myślę, że obecność kogoś (Hofman ?) z MLP ma spory sens poznawczy .
MareX Opublikowano 1 Sierpnia 2017 Opublikowano 1 Sierpnia 2017 A P. Hofman to jakiś ekspert od cech lotnych? Sadziłem, że to raczej specjalista od stałej "nawijki" o tym i owym, corocznie powtarzanej dla widzów, którzy też tą gadkę znają. No chyba ,że po raz pierwszy jej słuchają. Wg mnie, profana i laika, nikt i nic o cechach lotnych oryginału , na podstawie obserwacji lotu super makiety, powiedzieć nie jest w stanie. Oryginał był i pozostanie niezbadaną tajemnicą. A makieta - super - jako rzekłem.
BRoman Opublikowano 2 Sierpnia 2017 Opublikowano 2 Sierpnia 2017 A P. Hoffman ma nawijkę taką samą co roku dla takiej samej gawiedzi jak co roku. Natomiast dostęp do dokumentów i opisów niedostępnych dla gawiedzi także ma. O wiedzy nie wspomnę . Co do dziedziczenia cech samolotów przez ich modele pisano dawno i dużo. Nie będę robił "pisanej nawijki" by nie powtarzać co inni napisali. Bywa, że profani i laicy o tym nie wiedzą lub zapomnieli. Zresztą- oblot jest wydarzeniem prywatnym i "gospodarz" zaprosi kogo zechce !
MareX Opublikowano 2 Sierpnia 2017 Opublikowano 2 Sierpnia 2017 Czy dostęp do dokumentów i opisów niedostępnych dla szerszej publiczności czyni kogoś ekspertem od cech lotnych? Nadal myślę, że wątpię... Faktycznie jest raczej powszechnie znaną prawdą, ze laicy i profani z założenia /at definicione/ bardzo mało wiedzą, a raczej nic zupełnie nie wiedzą. Szczególnie o cechach lotnych , tak powszechnie opisanych, w dużym przekroju czasowym. Już dawno, dawno temu....zostało to opisane i wszystko jasne. A tak na marginesie ; całkiem po prostu, prywatnie w osobistej rozmowie zostałem zaproszony na to prywatne wydarzenie, ale nie wiem, czy dam radę. Z najróżniejszych powodów zresztą. Najczęściej osobistych i zawodowych. Tak, jak nie dałem rady być w Bobrownikach. Ale to już zupełnie moja prywatna strata, której bardzo mi szkoda.
robertus Opublikowano 4 Sierpnia 2017 Opublikowano 4 Sierpnia 2017 Cześć. Piknik Warbirdów w Bobrownikach zaliczony, Ten kto nie był niech żałuje. Piękny gang silnika.
dyra63 Opublikowano 19 Sierpnia 2017 Opublikowano 19 Sierpnia 2017 Filmik dotyczący Jastrzębia , warto obejrzeć jeśli ktoś jeszcze nie widział: 2
mecenas Opublikowano 22 Sierpnia 2017 Autor Opublikowano 22 Sierpnia 2017 Dzięki Adaś, fajny filmik, w zasadzie kompendium wiedzy o Jastrzębiu . Model jest przygotowywany do obotu. (walczę z umiejscowieniem anten i wyważeniem) Myślę że w ciągu 2-3-ech tygodni uda mi się go ulotnić .
stema Opublikowano 22 Sierpnia 2017 Opublikowano 22 Sierpnia 2017 Całe mnóstwo nas czeka na ten moment.
Paweł Prauss Opublikowano 22 Sierpnia 2017 Opublikowano 22 Sierpnia 2017 Piękny gang silnika. Fajny samolotek, ale czemu nie lata?
stema Opublikowano 22 Sierpnia 2017 Opublikowano 22 Sierpnia 2017 Fajny samolotek, ale czemu nie lata? To mam Pawle zadanie dla Ciebie. Model F2A nie za duży, tak 2 m skrzydła, silnik, odbiornik, serwa i nadajnik. Bez linek. Też trzeba pokombinować?
RomanJ4 Opublikowano 22 Sierpnia 2017 Opublikowano 22 Sierpnia 2017 Fajny samolotek, ale czemu nie lata? Pewnie na razie wzoruje się na oryginale.... Ale na pewno już niedługo....
Paweł Prauss Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Opublikowano 24 Sierpnia 2017 To mam Pawle zadanie dla Ciebie. Model F2A nie za duży, tak 2 m skrzydła, silnik, odbiornik, serwa i nadajnik. Bez linek. Też trzeba pokombinować? Stefanie, w mojej ocenie nie wielkość ani stopień skomplikowania modelu ma znaczenie, a przełamanie pewnej bariery psychologicznej w głowie jego konstruktora. Tyle w temacie. Trzymam kciuki aby wszystko się udało i model latał tak dobrze ja wygląda :-))
RomanJ4 Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Opublikowano 24 Sierpnia 2017 Wszyscy trzymamy! A wtedy drżyjcie wszystkie Messery i Sztukasy... A przy okazji ciekawostka z epoki: holownik dla megaszybowca Me 323 Gigant - dwa połączone He 111. (może kandydat na przyszły model... kto wie... )
mecenas Opublikowano 9 Września 2017 Autor Opublikowano 9 Września 2017 Powitać. No i nadeszła ta chwila weryfikacji czyli oblot . Śpieszę donieść, iż dokładnie po 73-ech latach i 3-ech dniach kolejny Jastrząb, co prawda tylko model, ale jednak Jastrząb , wzniósł się w polskie niebo nad lotniskiem w Pobiedniku Wlk. Na razie trochę fotek, filmu nie miał kto nagrać . Teraz trochę danych. Model do lotu waży 14,3 kg. Prędkość przelotowa wg telemetrii (pitot) 90-110 km/h Temp. silnika 160 st. C , (coś z tym muszę zrobić). 2
MASK Opublikowano 9 Września 2017 Opublikowano 9 Września 2017 Gratuluję!!! Śledziłem temat od początku, jestem pod wrażeniem!
stema Opublikowano 9 Września 2017 Opublikowano 9 Września 2017 Tylko pogratulować. Nareszcie poleciał. Nie ma filmu to poproszę, gdy ochłoniesz, o dokładną relację jak model się zachowywał. /Na film b.niecierpliwie poczekamy/
Rekomendowane odpowiedzi