Skocz do zawartości

RWD-14 Czapla - projekt CAD


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dane:

skala: 1:7,

rozpiętość: 1700mm,

długość: 1286mm,

masa: zobaczymy :)

napęd: silnik spalinowy 4t o pojemnosci .60-.70

 

Na razie jest bryła kadłuba:

 

post-351-0-05891800-1481242408_thumb.jpg

 

Od razu mam pytanie do bardziej zorientowanych kolegów w temacie: jaka jest geometria składania skrzydeł? To co udało mi się wyczytać z Planów Modelarskich wydaje mi się niespójne :(

 

Ma ktoś może jakieś zdjęcia lub rysunki silnika G-1620B Mors II?

 

 

Opublikowano

Ambitny plan ciekawy model jak znajdę czas poszperam coś w swoim archiwum :)

Opublikowano

Witam Kolegę,

 

Istny wysyp Erwudziaków, jak grzybów po deszczu :)

Czapelka maszyna zgrabna i zapewne będzie doskonale latała. Szkopuł jednak w tym, że z materiałami raczej skąpo – przychodzi zdać sie jedynie na pamiątkowe fotki niemieckich “turystów”. Niestety Czapla miała pecha popaść w okres wojennej histerii i utajniania wszystkiego przed wszystkimi, stąd mamy nieco materiałów z okresu niemowlęcego, a potem już tylko obrazki pośmiertne.

 

Załączam Koledze kilka fragmentów z obszaru zainteresowania. Mam nadzieję, że pomoże to nieco rozjaśnic niejasności.

 

Pozdrawiam,

 

Roman

 

PS. Gdyby zechciał Kolega podążyć za sugestią kol. Stanisława (osobiście mocno zalecam) i sciągnąwszy materiały “zdygitalizowane” w krakowskim MLP był nimi słusznie rozczarowany, to będę mógł pomóc dobrymi skanami z oryginalnej instrukcji Czapli.

post-12522-0-00473700-1481411640_thumb.jpg

post-12522-0-75076500-1481411651_thumb.jpg

post-12522-0-33578100-1481411662_thumb.jpg

post-12522-0-83771500-1481411668_thumb.jpg

Opublikowano

Lejecie Panowie miód na serce moje!

 

Polecam:

Instrukcja Obsługi Samolotu Czapla

http://www.muzeumlotnictwa.pl/index.php/digitalizacja/katalog/1103

 

Również polecam analizę zdjęć wraków Czapli z IIWW, których w sieci jest mnóstwo, widać z nich wiele szczegółów jak np. składanie płatów.

 

Stanisław, dzięki za link! Nawet nie przypuszczałem, że MLP ma taką ciekawą bazę skanów :)

 

 

Witam Kolegę,

 

Istny wysyp Erwudziaków, jak grzybów po deszczu :)

Czapelka maszyna zgrabna i zapewne będzie doskonale latała. Szkopuł jednak w tym, że z materiałami raczej skąpo – przychodzi zdać sie jedynie na pamiątkowe fotki niemieckich “turystów”. Niestety Czapla miała pecha popaść w okres wojennej histerii i utajniania wszystkiego przed wszystkimi, stąd mamy nieco materiałów z okresu niemowlęcego, a potem już tylko obrazki pośmiertne.

 

Załączam Koledze kilka fragmentów z obszaru zainteresowania. Mam nadzieję, że pomoże to nieco rozjaśnic niejasności.

 

Pozdrawiam,

 

Roman

 

PS. Gdyby zechciał Kolega podążyć za sugestią kol. Stanisława (osobiście mocno zalecam) i sciągnąwszy materiały “zdygitalizowane” w krakowskim MLP był nimi słusznie rozczarowany, to będę mógł pomóc dobrymi skanami z oryginalnej instrukcji Czapli.

 

Wielkie dzięki Roman! W sieci rzeczywiście jest sporo zdjęć "turystów z aparatami" ale przekopać się przez sterty śmieci i dotrzeć do fotek w tej jakości graniczy z cudem (ja nie trafiłem) :)

 

 

Ambitny plan ciekawy model jak znajdę czas poszperam coś w swoim archiwum :)

 

Krzysiek, szperaj!

Opublikowano

Pamiętam, że miałem plany modelarskie ale to muszę przekopać w szafie, dużo zdjęć można zaleź w necie jak pisze Roman robione przez "turystów"

 

 

 

post-3269-0-89283300-1481442126_thumb.jpg

post-3269-0-76526200-1481442146_thumb.jpg

post-3269-0-70875300-1481442163.jpg

Opublikowano

Dzięki Krzysiek za fotki! Plany modelarskie już mam :)

 

To co mnie zastanawia, to umiejscowienie osi obrotu skrzydła. Ze zdjęć wynika, że znajduje się ona w miejscu oznaczonym niebieskim krzyżykiem, a zarys złożonego skrzydła (linia przerywana) określa ją w miejscu czerwonego krzyżyka. No i bądź tu mądry :/

 

post-351-0-54536200-1481476208_thumb.jpg

Opublikowano

Witam

Logicznie myśląc to zawias powinien być do czegoś (mocnego )zamocowany  , to jest do dźwigarów  .

więc niebieska oś obrotu wg. mnie jest poprawna a czerwona  io prawdopodobnie błąd rysownika

Opublikowano

Dzięki Krzysiek za fotki! Plany modelarskie już mam :)

 

To co mnie zastanawia, to umiejscowienie osi obrotu skrzydła. Ze zdjęć wynika, że znajduje się ona w miejscu oznaczonym niebieskim krzyżykiem, a zarys złożonego skrzydła (linia przerywana) określa ją w miejscu czerwonego krzyżyka. No i bądź tu mądry :/

 

attachicon.gifos obrotu.jpg

Rysunek jest wykonany właściwie bowiem przy złożonych płatach Czapli odchylona jest część spływu baldachimu (widoczna na foto) więc złożone  płaty "wchodzą"  w obrys skrzydła ale nie kolidują z baldachimem

post-6507-0-99223000-1481482799.jpg

Opublikowano

Na wszystkich zdjęciach widać,że oś obrotu skrzydła jest w miejscu zaznaczonym przez Marcina na niebiesko. Rysunek jest błędny bo sugeruje jakby płat został odpięty od baldachimu i przesunięty do przodu i do środka kadłuba, Krawędź spływu baldachimu jest szersza od samego baldachimu więc płat ma wycięcie na spływie i to wycięcie przy złożonym skrzydle nie powinno stykać się z baldachimem przy podniesionej części spływu. Tu można to zobaczyć pod innym kątem i z bliska.

http://www.ebay.com/itm/RWD-14-Czapla-Aircraft-D1-075-93-13-Edito-Card-/291710979555

Opublikowano

Dzięki Panowie za podpowiedzi. Oś obrotu poprowadziłem przez miejsce pokazane niebieskim krzyżykiem i dolny punkt mocowania zastrzału. Wszystko się ładnie składa i wygląda bardzo podobnie do tego co na zdjęciach. Zarys złożonego skrzydła na rysunku powyżej jest pewnie zwykłą pomyłką :)

 

post-351-0-20006400-1481506147_thumb.jpg

post-351-0-24422000-1481506154_thumb.jpg

post-351-0-63840200-1481506158_thumb.jpg

post-351-0-27509900-1481506162_thumb.jpg

Opublikowano

Usterzenie już jest, wręgi i inne potrzebne przekroje już zdjęte z bryły kadłuba. Poprawiłem też geometrię osłony silnika i podnoszonej części centropłata  :)

Przy okazji chcę podziękować Romanowi (romigraf) za wskazówki dot. bryły samolotu i podesłane mi skany :)

 

post-351-0-97642600-1481956300_thumb.jpg

 

post-351-0-71720000-1481956329_thumb.jpg

 

 

 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Marcin, no nie możesz nam tego zrobić!!! Jak ktoś się wziął za ten piękny polski samolot, to ma być tylko jeden??? No nieeeee :)

 

Tak się nie godzi :(

Opublikowano

Dzięki Marcin. Na zestawy nie dam się już namówić :)

 

Dobra, dobra ;)

Pożyjemy zobaczymy, na razie projektuj dalej, a potem otrzymasz (cytując klasyczny film i książkę :) ) liczne propozycje nie do odrzucenia :) :)

Opublikowano

Ostatnie już chyba uaktualnienie w starym roku. Przy okazji życzę wszystkim wszystkiego najlepszego w Nowym Roku.

 

post-351-0-34739200-1483102687_thumb.jpg

post-351-0-87641700-1483102726_thumb.jpg

post-351-0-30717900-1483102698_thumb.jpg

Opublikowano

No i kadłub prawie skończony :)

 

post-351-0-21571800-1483595366_thumb.jpg

post-351-0-60554200-1483595367_thumb.jpg

post-351-0-02608100-1483595369_thumb.jpg

post-351-0-30565900-1483595370_thumb.jpg

post-351-0-92292400-1483595370_thumb.jpg

post-351-0-54313700-1483595371_thumb.jpg

 

Następny w kolejce będzie chyba silnik pod drukarkę 3D. Niestety jest spory problem z materiałami na ten temat. Zobaczymy ci się da wyczytać z tego co jest :)

  • Lubię to 1
Opublikowano

jedna uwaga, zreszta podobna mam do P.11; garb za kabina tworzy niepotrzebny karb w konstrukcji jezeli nie ma ciaglosci poszycia, w P.11 jest poszycie pod linia garbu ponizej i za linia garbu powyzej. To tworzy nozyce gdzie sily tnace nie maja jak sie przeniesc z dwoch sztywnych elementow. Sugerowal bym 3cm wypuszczenie poszycia tak zeby zachodzilo na dolna czesc. 

 

Nie wiem jak tutaj planujesz poszycie ale jezeli tak jak na renderze to obawial bym sie o skretna sztywnosc kadluba, mozna to zalatwic wykrzyzowaniami albo pociagnieciem poszycia do tylu. Nie musi bac na calym kadlubie ale tak zeby formowalo jakis profil U

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.