MASK Opublikowano 9 Grudnia 2016 Opublikowano 9 Grudnia 2016 Dane: skala: 1:7, rozpiętość: 1700mm, długość: 1286mm, masa: zobaczymy napęd: silnik spalinowy 4t o pojemnosci .60-.70 Na razie jest bryła kadłuba: Od razu mam pytanie do bardziej zorientowanych kolegów w temacie: jaka jest geometria składania skrzydeł? To co udało mi się wyczytać z Planów Modelarskich wydaje mi się niespójne Ma ktoś może jakieś zdjęcia lub rysunki silnika G-1620B Mors II?
stan_m Opublikowano 9 Grudnia 2016 Opublikowano 9 Grudnia 2016 Polecam: Instrukcja Obsługi Samolotu Czapla http://www.muzeumlotnictwa.pl/index.php/digitalizacja/katalog/1103 Również polecam analizę zdjęć wraków Czapli z IIWW, których w sieci jest mnóstwo, widać z nich wiele szczegółów jak np. składanie płatów.
Gość horn3t Opublikowano 9 Grudnia 2016 Opublikowano 9 Grudnia 2016 Ambitny plan ciekawy model jak znajdę czas poszperam coś w swoim archiwum
romigraf Opublikowano 10 Grudnia 2016 Opublikowano 10 Grudnia 2016 Witam Kolegę, Istny wysyp Erwudziaków, jak grzybów po deszczu Czapelka maszyna zgrabna i zapewne będzie doskonale latała. Szkopuł jednak w tym, że z materiałami raczej skąpo – przychodzi zdać sie jedynie na pamiątkowe fotki niemieckich “turystów”. Niestety Czapla miała pecha popaść w okres wojennej histerii i utajniania wszystkiego przed wszystkimi, stąd mamy nieco materiałów z okresu niemowlęcego, a potem już tylko obrazki pośmiertne. Załączam Koledze kilka fragmentów z obszaru zainteresowania. Mam nadzieję, że pomoże to nieco rozjaśnic niejasności. Pozdrawiam, Roman PS. Gdyby zechciał Kolega podążyć za sugestią kol. Stanisława (osobiście mocno zalecam) i sciągnąwszy materiały “zdygitalizowane” w krakowskim MLP był nimi słusznie rozczarowany, to będę mógł pomóc dobrymi skanami z oryginalnej instrukcji Czapli.
MASK Opublikowano 11 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 11 Grudnia 2016 Lejecie Panowie miód na serce moje! Polecam: Instrukcja Obsługi Samolotu Czapla http://www.muzeumlotnictwa.pl/index.php/digitalizacja/katalog/1103 Również polecam analizę zdjęć wraków Czapli z IIWW, których w sieci jest mnóstwo, widać z nich wiele szczegółów jak np. składanie płatów. Stanisław, dzięki za link! Nawet nie przypuszczałem, że MLP ma taką ciekawą bazę skanów Witam Kolegę, Istny wysyp Erwudziaków, jak grzybów po deszczu Czapelka maszyna zgrabna i zapewne będzie doskonale latała. Szkopuł jednak w tym, że z materiałami raczej skąpo – przychodzi zdać sie jedynie na pamiątkowe fotki niemieckich “turystów”. Niestety Czapla miała pecha popaść w okres wojennej histerii i utajniania wszystkiego przed wszystkimi, stąd mamy nieco materiałów z okresu niemowlęcego, a potem już tylko obrazki pośmiertne. Załączam Koledze kilka fragmentów z obszaru zainteresowania. Mam nadzieję, że pomoże to nieco rozjaśnic niejasności. Pozdrawiam, Roman PS. Gdyby zechciał Kolega podążyć za sugestią kol. Stanisława (osobiście mocno zalecam) i sciągnąwszy materiały “zdygitalizowane” w krakowskim MLP był nimi słusznie rozczarowany, to będę mógł pomóc dobrymi skanami z oryginalnej instrukcji Czapli. Wielkie dzięki Roman! W sieci rzeczywiście jest sporo zdjęć "turystów z aparatami" ale przekopać się przez sterty śmieci i dotrzeć do fotek w tej jakości graniczy z cudem (ja nie trafiłem) Ambitny plan ciekawy model jak znajdę czas poszperam coś w swoim archiwum Krzysiek, szperaj!
Gość horn3t Opublikowano 11 Grudnia 2016 Opublikowano 11 Grudnia 2016 Pamiętam, że miałem plany modelarskie ale to muszę przekopać w szafie, dużo zdjęć można zaleź w necie jak pisze Roman robione przez "turystów"
MASK Opublikowano 11 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 11 Grudnia 2016 Dzięki Krzysiek za fotki! Plany modelarskie już mam To co mnie zastanawia, to umiejscowienie osi obrotu skrzydła. Ze zdjęć wynika, że znajduje się ona w miejscu oznaczonym niebieskim krzyżykiem, a zarys złożonego skrzydła (linia przerywana) określa ją w miejscu czerwonego krzyżyka. No i bądź tu mądry :/
paweln7 Opublikowano 11 Grudnia 2016 Opublikowano 11 Grudnia 2016 Witam Logicznie myśląc to zawias powinien być do czegoś (mocnego )zamocowany , to jest do dźwigarów . więc niebieska oś obrotu wg. mnie jest poprawna a czerwona io prawdopodobnie błąd rysownika
stan_m Opublikowano 11 Grudnia 2016 Opublikowano 11 Grudnia 2016 Dzięki Krzysiek za fotki! Plany modelarskie już mam To co mnie zastanawia, to umiejscowienie osi obrotu skrzydła. Ze zdjęć wynika, że znajduje się ona w miejscu oznaczonym niebieskim krzyżykiem, a zarys złożonego skrzydła (linia przerywana) określa ją w miejscu czerwonego krzyżyka. No i bądź tu mądry :/ os obrotu.jpg Rysunek jest wykonany właściwie bowiem przy złożonych płatach Czapli odchylona jest część spływu baldachimu (widoczna na foto) więc złożone płaty "wchodzą" w obrys skrzydła ale nie kolidują z baldachimem
Lech Mirkiewicz Opublikowano 11 Grudnia 2016 Opublikowano 11 Grudnia 2016 Na wszystkich zdjęciach widać,że oś obrotu skrzydła jest w miejscu zaznaczonym przez Marcina na niebiesko. Rysunek jest błędny bo sugeruje jakby płat został odpięty od baldachimu i przesunięty do przodu i do środka kadłuba, Krawędź spływu baldachimu jest szersza od samego baldachimu więc płat ma wycięcie na spływie i to wycięcie przy złożonym skrzydle nie powinno stykać się z baldachimem przy podniesionej części spływu. Tu można to zobaczyć pod innym kątem i z bliska. http://www.ebay.com/itm/RWD-14-Czapla-Aircraft-D1-075-93-13-Edito-Card-/291710979555
MASK Opublikowano 12 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 12 Grudnia 2016 Dzięki Panowie za podpowiedzi. Oś obrotu poprowadziłem przez miejsce pokazane niebieskim krzyżykiem i dolny punkt mocowania zastrzału. Wszystko się ładnie składa i wygląda bardzo podobnie do tego co na zdjęciach. Zarys złożonego skrzydła na rysunku powyżej jest pewnie zwykłą pomyłką
MASK Opublikowano 17 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 17 Grudnia 2016 Usterzenie już jest, wręgi i inne potrzebne przekroje już zdjęte z bryły kadłuba. Poprawiłem też geometrię osłony silnika i podnoszonej części centropłata Przy okazji chcę podziękować Romanowi (romigraf) za wskazówki dot. bryły samolotu i podesłane mi skany 1
Viper Opublikowano 17 Grudnia 2016 Opublikowano 17 Grudnia 2016 Znowu zapowiada się piękny model i zestaw Śledzę z uwagą
MASK Opublikowano 21 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 21 Grudnia 2016 Dzięki Marcin. Na zestawy nie dam się już namówić Praca nad jelitaliami:
JacekK Opublikowano 21 Grudnia 2016 Opublikowano 21 Grudnia 2016 Marcin, no nie możesz nam tego zrobić!!! Jak ktoś się wziął za ten piękny polski samolot, to ma być tylko jeden??? No nieeeee Tak się nie godzi
Viper Opublikowano 21 Grudnia 2016 Opublikowano 21 Grudnia 2016 Dzięki Marcin. Na zestawy nie dam się już namówić Dobra, dobra Pożyjemy zobaczymy, na razie projektuj dalej, a potem otrzymasz (cytując klasyczny film i książkę ) liczne propozycje nie do odrzucenia :)
MASK Opublikowano 30 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2016 Ostatnie już chyba uaktualnienie w starym roku. Przy okazji życzę wszystkim wszystkiego najlepszego w Nowym Roku.
MASK Opublikowano 5 Stycznia 2017 Autor Opublikowano 5 Stycznia 2017 No i kadłub prawie skończony Następny w kolejce będzie chyba silnik pod drukarkę 3D. Niestety jest spory problem z materiałami na ten temat. Zobaczymy ci się da wyczytać z tego co jest 1
dukeroger Opublikowano 5 Stycznia 2017 Opublikowano 5 Stycznia 2017 jedna uwaga, zreszta podobna mam do P.11; garb za kabina tworzy niepotrzebny karb w konstrukcji jezeli nie ma ciaglosci poszycia, w P.11 jest poszycie pod linia garbu ponizej i za linia garbu powyzej. To tworzy nozyce gdzie sily tnace nie maja jak sie przeniesc z dwoch sztywnych elementow. Sugerowal bym 3cm wypuszczenie poszycia tak zeby zachodzilo na dolna czesc. Nie wiem jak tutaj planujesz poszycie ale jezeli tak jak na renderze to obawial bym sie o skretna sztywnosc kadluba, mozna to zalatwic wykrzyzowaniami albo pociagnieciem poszycia do tylu. Nie musi bac na calym kadlubie ale tak zeby formowalo jakis profil U
Rekomendowane odpowiedzi